
Újra elkezdett szarakodni az indítás. Nagy melegben sokszor nem akart indulni. Szerencsére az önindítóra behúzott kábellel be tudtam indítani, így nem vágtam fel az ereimet. Kiméregettem mi történik ilyenkor. Akksi alapon 12,5V, töltésen 13,8V. Ezek elvileg jók. Önindítót sikerült kizárni. Ha hozzáérintem az aksihoz pöccre indul mindig. A kábelen lemértem indításnál 10V volt van. Indításnál 8V-ról indul és 10V-nál beindul. Ha még menne 1-2 másodpercig az indítózás valószínűleg fel menne 12V-ra. Voltmérő nem áll be elég gyorsan. Viszont amikor nem akar indítozni csak 7,5V-ig megy fel tovább nem. Mindig ennyit mértem amikor nem indult. Tehát nem megy elég áram ilyenkor az önindítóra. Tehát relé vagy valami más elektromos gond lehet, és valami meleggel kapcsolatos dolog.
Lehet a motortérben lehet valami relé vagy ilyesmi ami befolyásolja. Motorvezérlőnél nem lehet hiba? Motor mellett van gyakorlatilag minden hővédelem nélkül?
Esetleg valaki meg tudná nézni Eper-ben melyik relé tartozik az indításhoz? Vagy egy kapcsolási rajzot nézni hozzá? Ötlet?
Liquid2015-07-13 11:38:55 //
69312
hajrá :)
Norby2015-07-12 08:00:12 //
69311
Cityn készítettem képeket 159-esekről. Ha valaki kér szóljon!
Az egy Focus 2 kombi... Kicsit más külsővel és belsővel Nem hiszem, hogy reális összehasonlítani 159-el. A V60 viszont tényleg jó :)
mizooo2015-07-11 07:14:46 //
69309
Sziasztok, tegnap megjött Erhardtól a "gyári" és 2x annyiba kerülő (mint az utángyártott) gázrugó a csomiba. Csodák nincsenek ez fékez a végén és szépen lelassítja a nyitást. Remélem ez sokáig jó lesz :)
Köszi Erhard a szokásos gyorsaságot.
Shadin2015-07-10 09:20:21 //
69308
És elrontottam a tipust mert kretén vagyok :-(
V50 1.6D 2008.
Arra is igaz? Nem ismerem a Volvo-kat.
Meg tudom érteni a sógort,
Fényévekkel van a 159 előtt a V60
5 hengeres diesel hybrid
5 hengeres 300lovas benzines ,
Mindkettő 6másodperc alatt 100ra
Ilyen technika álom maradt a 159 ben
mizooo2015-07-10 07:02:01 //
69306
Még a felnim is olyan mint a képen! :) A Rosso Proteo 156 után mikor megláttam ilyen színben az 59-et nem volt kérdés. Amúgy szép minden színben csak ne szürke legyen az volt a szempont!
Chianti2015-07-09 23:15:06 //
69305
Akárcsak
mizooo Cartárs gépe... Nekem személy szerint ez a Rosso Rubino a kedvencem, pláne ha berlináról beszélünk. Bár élőben még nem láttam 159-et ebben a színben, pedig biztos pazar lehet...
Chianti2015-07-09 23:01:31 //
69304
Mostanában én is így szoktam lemosni. Vödör víz, mikroszálas mosókesztyű, és a jó kis áztató eső után olyan szépen lejönnek a bogár, meg a mindenféle állati eredetű foltok. Bár azért figyelni kell, nem szabad nagyon dörzsölni. Tegnap sikerült kissé összekarcolni a motorháztetőt, de majd kap egy kis polírt. Tényleg, már úgyis rég akartam kérdezni... ha nincs túl sok időm a suvickolásra, de tuti eredményt szeretnék, ti mit ajánlanátok. Eddig soha nem próbáltam semmilyen pasztát, viaszt, vagy bármilyen fényezés karbantartó anyagot. Ha valakinek van valami bevált márka, esetleg módszer, legyen szíves ne tartsa magában.
Shadin2015-07-09 20:12:40 //
69303
Sógorom V60-as Volvot venne inkább 159 helyett, mert annak alacsonyabb a csomagtartó pereme. Kombit. Velem van baj?
:-)
Szevasztok
következö a "gond" a gyári Navi nem tud minden MP3 mat lejátszani
ugye sokan frissítették a szoftvert arra a kék menüsre
kérdés ,hogy akkor minden MP3 lejátszható vagy nem?
Jóccakát!

(Újabb kép a 2005-ben Riedlben látott 159-ről.)
A Párducot meg itthon a garázs előtt. Bár sampon nem hull. A vihar utáni áztató esőben megfordult a fejemben, hogy kimegyek a vödörrel :-)
Nekem csak az eso mossa a szerviz udvaran :(
Annál én lustább vagyok. Inkább tovább alszom és előre dolgozom :-)
Eddigi tapasztalataim szerint így is, úgy is koszos lesz, mire odaérünk :-DD
Liquid2015-07-08 22:03:51 //
69297
én most is szombat reggel fogom lemosni, addig max. porszívózás lesz, úgyis megkapná a bogarakat péntek este...
Nem túl bonyolult már a 159 nekünk? :-DD
Remélem már mindenki suvickolja a vasat szombatra!
Én holnap akarok nekiállni, igaz az egyszerűbbik esetnek. Csak fél autót teszem rendbe :-))
a nagy kijelzőn úgy számol az biztos...de kicsin minek? áhhhhh
Nincs átkapcsolva km/literre? 50km/liter= 2 liter/100km
A 156-nál azzal szoktam szórakozni, hogy átkapcsolom. Bár a Párducot nem lehet, a benzines lehet hogy tudja.
na azt meglesem :) mindjárt kislattyogok a garázsba ...
Norby2015-07-08 20:34:22 //
69291
nem km/l a mértékegység?
viszont a hatótávot jól írja, meg az átlafogyit is :) érdekes....egyébként pörgetem, mivel máshogy nem is lehet vele közlekedni :P
Ez normális... Így jelzi neked, hogy pörgetni kell :)
minden zsír eddig a TBi-vel egy furcsaság van azért a pillanatnyi fogyasztás fordítva mér...motorféken mutat 50l-et, full gázon meg 3-at...adok majd neki egy reszetet ...
nem szokott az újkor Alfákban 200ekm ernél többet a gen kibírni
Sajna joval nagyobb a szopas.
Ugy nez ki hogy nem tolt a generator, vagy legalabbis az akkuig nem jut el az aram.
12 volt van rajta ha porgetem a motort ha nem akkoris.
Ezenkivul 1 perc menet utan tuzforro a generator.
Ketsegesse valt a hetvegi alfa talalkozo, pedig vettem jegyet elore:(
A szaki megnezte es megprobalja felujittatni pentekig, remeljuk osszejon
a gyári telók Sachs ok
de a piacon van Kayaba KYB 2/3 áron is
Sziasztok!
Következőkben szeretnék tanácsot kérni: (2006 2.4 jtdm)
lengéscsillapítók cseréje elöl hátul - milyen márkát? (monroe, sachs, gyári?)
kettőstömegű+kuplungszett csere - szintén kérdés milyen márkát érdemes beszerezni? (LUK kettőstömegű+kuplungszett oké?)
Igazából a lényeg a kérdésben h az ár különbségek mennyire jelennek meg minőségben :)
Köszi!
Akkor oké. Köszi, innentől kezdve normális helyzetként kezelem ;-)
Ahhá, szóval ennyi? :)
Mindenkinek mást mutat alapjáraton, sőt a maximum érték is mindenkinek máshol van.
Ez egy tájékoztató jellegű "mérőeszköz".
Nekem már gyújtáson felugrik az első osztás közepéig.
Nem kell vele foglalkozni.
Amióta megvettem (2015. február) azóta ezt mutatja :-)
Ezt mutatja most alapjáraton? Előtte mennyit mutatott alapjáraton?
Géppel nem néztem de az első osztás alatt szokott lenni egy picivel.
Mennyit mutat alapjáraton?
Azt tudtam, hogy regen-nél felemeli. De nálam sajnos minden egyes indításánál ez van.
nem ,ne indítsd így
a bikázás nem oldja meg ,hogy az akku szar
ki kell venni az akkut és rendesen feltölteni Akkutöltövel
aztán kiderül hogy veszi a töltést vagy sem
Javaslom vidd el egy Autóvillamosságishoz neki van müterheléses Akku fesz méröje

Akkor nyugodtan fustolhet, be is indithatom igy?:)
En mar par kocsit bebikaztam eletembe de sosem volt ilyen meg.
Nekem akkor csinalja azt ha regeneral. Akkor teljesen normalis a dolog, de gondolom ha allandoan az van akkor mas lehet a hatterben.
Azt mondjátok meg nekem, hogy az autóm alapjáraton ketyegve miért mutat állandóan turbonyomást? Általában az első vonal alatt szokott lenni picivel. 2006 1.9 jtdm 16v 163000km. Köszi előre is!
szerinted?
a Citroen akksia 12,8 V on van
a tiéd 11,4 Volt on
tehát 1,4 Volt külömbség
a bikakábel ellenállása van 0,01Ohm
1,4/,0,01= 140
folyt vagy 140 Amper ,
ez elég hogy az olcsóbb bikakábelek elolvadjanak
Én a saját tapasztalatomat írtam le és használtam az "elvileg" kifejezést... :)
Nekem is pont 2-3 hete volt generátor problémám, jelezte is szépen előre az ikonnal a hibát.
Végülis diódahidat kellett cserélni, meg ha már kint volt akkor keféket is.
Nem vagyok szaki de például diódahíd hibától függetlenül még lehet gerjesztés... Vagy nem?
Egyetértek veled, hogy az elektromos hiba tud nagyon alattomos lenni, de az eredeti kérdés szerintem nem erre irányult...
De hogy? Inditva nem volt. Csak ratettem. Mar attol folyik rajta aram ?
persze hogy felforrósodik ,hisz folyik rajta vagy 100Amper
ki kellene venni az akkut ,és feltölteni a szintet desztillált vízzel ,és
rendes Akkutöltövel feltölteni 5....6 Amperral
két csavar kikapni az akkut,
így csak kinyírod a saját és más autók generátorát
Sajnos eleg gaz van es eleg tanacstalan vagyok.
Ramertem az akkura, 11.4 volt van benne.
A muszerek vilagitanak, de inditani mar nem eleg.
De itt jott a hidegviz: megprobaltuk beinditani bika kabellel. Viszont ahogy ratettuk a kabelt elkezdett szikrazni es fustolni+felforrosodott. Persze logikus lenne azt mondani, hogy biztos foridtva kotottem be a bika kabelt, de nem, tobbszor is ellenoriztem, a pozitiv a pozitivon, a negativ a negativra lett teve.
Abban a pillanatban lekaptam rola, hogy lattam mivan...:(
Most akkor hol a zarlat? Az akkuban vagy valahol mashol?
A kocsin a muszerek mindenestre vilagitanak rendesen..
Delelott elugrik hozzam egy autovillamossagis ismerosom, kivancsi leszek mit mond majd..
Halistennek a citroen is tulelte az akciot:(
mizooo2015-07-08 04:58:49 //
69265
Jász Akku-t vegyél, nekem tökéletesen bevált :) egy évet már az is kibírt és felébe kerül....