Fórum >> Típusok >> 156

ATE TR2013-08-31 20:20:31 // 140866
Halló! :-)

Ha össze-vissza mér a hőmérőm, akkor a tükörből kell kirobbantanom az érzékelőt? Ma -1, -2 12-17 fok körül volt. :-D Néha jelzett, hogy havas és csúszós az út. :-D
indi692013-08-31 19:20:11 // 140865
ez a motor a 2001-es 1.6? mert ha igen szerintem neked nem ilyen cső kéne legyen az autódban.......szerintem neked a hőmérő már az lmm-ben van, nem külön ezért lehet be sem volt kötve. viszont ha igazam van és csővet cseréled akkor meg veszem a mostanit :)
indi692013-08-31 19:05:49 // 140864
szia. az mekem a beszivott levegő hőmérő. lemegyek meg nézem hova megy a kábel
Gabi862013-08-31 18:56:45 // 140863
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni egy csatlakozó beazonosításában :-) Ma ki kellett szerelni az önindítót és vissza, de amikor végeztünk, akkor láttuk, hogy a képen látható vezeték el van szakadva és nem találjuk a helyét, hogy eredetileg hová csatlakozott, vagy hogy mégis mi lehet ez a csatlakozó. Az autó működik, csak az alapjárat magas kicsit azóta, nem tudom összefüggésben van e a dologgal, de abban biztos vagyok, hogy ennek nem így kellene kinéznie.
Előre is köszi
GTPeti2013-08-31 16:31:50 // 140862
Persze, hogy lehet, de nem egy ősrégi trafó+dióda töltővel. Lásd a blogom akkus posztját. (CTEK és tsai játszanak ez esetben.)
Zsolesz2013-08-31 16:19:55 // 140861
Rátöltöttem, pöccre indul. Ma meg is járattam kicsit. Amíg jó idő van még marad a Vespa, kíváncsi leszek bírja e az ácsorgást az akku. Remélem igen.
156 áfa romeo2013-08-31 15:31:12 // 140860
Mester néven itt is fennt van,Kornya László,és Beke Imi ők kenik vágják az alfákat
SanyiJTD2013-08-31 14:30:34 // 140859
Te is szerelő vagy, nem vagy megbízható? :D
Kka2013-08-31 13:34:26 // 140858
Sziasztok!
Debrecenben vagy annak közvetlen környékén ki van megbizható szerelő, aki ért is az Alfákhoz?
B.László2013-08-31 01:45:58 // 140857
valakinek ismerős nyír1házán szürke sport pakkos gym-027 rendszámú 156 2.0 ts ?
PistaFR2013-08-29 22:01:04 // 140856
Ügyeljetek, hogy az olvadék ne okozzon dugulást a csőben, az átfolyást mindenképp ellenőrizzétek beszerelés előtt. Ja, és ha a gumicső a közelben van akkor gondoskodjatok a hűtéséről.
GTPeti2013-08-29 21:13:16 // 140855
A második mondatodra az első a válasz. :)
Zsolesz2013-08-29 21:10:37 // 140854
Egyszer már jártam így, hogy a beltéri felkapcsolva maradt. Viszont akkor aggódás ON mert nem tudom mi szívta le...
GTPeti2013-08-29 21:08:25 // 140853
12 órára tedd rá.
Nem, nem a csomagtérvilágítás szívta le, mert az elalszik kb. 10perc múlva. Inkább a beltéri világítás maradt égve (kézzel bekapcsolva).

Gyakran ne játszd ezt el, mert tönkremegy az akksi. (Már egy alkalom is megviseli.)
mizooo2013-08-29 21:06:36 // 140852
Van olyan lehetőség, hogy felrakott akssisaruval töltöm az autó? :) én télen töltöttem így baj nem lett. Lehet?
Zsolesz2013-08-29 21:05:44 // 140851
Az akku adott, ilyen van benne.
Tuti nincs baja, mert eddig minden pöcröff. Múltkor vizes takarítást csináltam és nyitva maradt minden a garázsban, szerintem a csomagtartó világítás leszippantotta. Vagy más...

Akkor holnap feldobom. Mennyi időre kell ezzel? Vagy nyomjak bele annyit, hogy elinduljon és inkább menjek egy kört?
GTPeti2013-08-29 20:43:29 // 140850
Először is állítsd 12V-os állásba. Aztán szedd le az egyik akkusarut CSAK így töltsd az akkut (ezzel a hagyományos töltővel). Az akkusaru CSAK akkor mehet vissza, ha a töltő nincs az akksin.

A JTD-kbe min 60Ah-s akksit érdemes tenni. Létezik ugyanakkora méretben 80Ah-s is, világos, hogy az jobb. (Kivétel az 50Ah-s Optima, ami kb. a legjobb...)
Gábor1562013-08-29 20:14:36 // 140849
Köszönöm :) van aki hegeszt errefelé akkor viszem is hozzá :)
Zsolesz2013-08-29 19:51:51 // 140848
Lemerítettem az akksit sikeresen.
JTD 8v, ha jól emlékszem 75-ös akksi van benne.
Találtam egy 1000 éves töltőt itthon, aki ért hozzá megmondja nekem, hogy használhatom-e ezt vagy nem? És hogy kb mennyi ideig kell tölteni az akkut vele?
Ez a tábla van rajta:
oroszone2013-08-29 19:46:58 // 140847
Aki csinált már kuplung főhenger cserét, eltudná nagyjából(még jobb ha részletesen:) ) mondani hogy hogyan álljak neki, mi a menete? nagyon köszönöm előre is!!
oroszone2013-08-29 19:07:59 // 140846
Sziasztok, megtudnátok nekem írni hogy Alfa Romeo 156 hoz, honnan tudom letölteni a szervíz cd-t?
Köszi szépen!
gecsa2013-08-27 20:49:34 // 140845
annyira nem vészes, hátradöntött ülésen fejjel lefelé feküdve majdnem kényelmes is..:D

a legszebb az volt benne,amikor cseréltem, hogy már tavaszi idő volt, sütött a nap, gondoltam nekiállok a munkálatoknak.. 2 nappal később meg szakadt a hó.. márciusban..
GTPeti2013-08-27 20:17:17 // 140844
Gondolom. :)) Olyan lehet, mint a csappantyú-motorok körüli játékok. B)
gecsa2013-08-27 20:14:26 // 140843
Jó móka a csere... :-) sok kényelmes pozíciót fel lehet venni közben.. :-)
Ha már mindenképp le kell engedni az olajat, én a másik munkahengert is felújítanám/cserélném...
GTPeti2013-08-27 20:10:42 // 140842
A szervízCD-t már nézted? Ott lépésről-lépésre le van írva a munkahenger cseréje. (Egyszerűen keress rá arra, hogy szervízCD, itt a keresővel. Lesznek linkek.)
tibi672013-08-27 20:05:22 // 140841
Sziasztok,segitséget kérnék,van egy 98-as évj. 56-os jtd-ém ,ma reggel elment a kuplung ,benyomtam beesett,kihúztam kint maradt ,de váltani nem lehet,na most az történt hogy a kuplung pedál kinyomó hidraulikábol kiesett a csavar amivel rögzitették,de vissza tolni már nem tudom,segitsetek mi a köv.lépés?meg köszöném ha lépésröl lépésre leirnátok a m. folyamatot. köszönöm
PistaFR2013-08-27 16:54:29 // 140840
Én azért nem ajánlom a bontottat, mert nem csak dörzsölődés (sőt, általában pont nem az), hanem korrózió is szokott lenni. Klímacsőnél és szervócsőnél sajnos tipikus. Ha elmész bontóba, mindenképp húzd félre az összes rögzítőbilincset, és nézd meg alaposan hogy látsz-e apró krátereket vagy fehér pöttyöket. Ha a kráteres, akkor annak már jó eséllyel nincs sok hátra.

Egy jó hegesztő olcsón meg tudja javítani (ki kell vágni a hibás szakaszt, és a helyére új darabot kell hegeszteni), de nem tudom hogy felétek van-e olyan aki ilyesmivel foglalkozik.
Gábor1562013-08-27 13:44:53 // 140839
annál messzebb van sajnos a lyuk, a repedést ezen se látni, onnan találtam meg, hogy ereszt hogy teljesen tisztára letöröltem beindítottam az autót kis kormánytekergetés és egyszercsak a semmi közepén megjelent a rózsaszín olaj, de szerintem bepróbálok egy bontósat, próba szerencse :)
Hardy2013-08-27 13:21:37 // 140838
Nem kokany szerintem. Nekem a valto mogott tort el. Kette lett fureszelve olajallo gumicso rahuzva meg ket bilincs. Azota is tokeletesen mukodik es a helyen meg lehetet csinalni. Nem kellett a fel autot szetszedni hozza.
Anubisz1562013-08-27 12:59:42 // 140837
Üdv,

hasonló gondom volt, de ott én voltam a ludas, véletlenül eltörtem. Nem tudom, Neked pontosan hol ereszt (nincs "előttem" a rögzítési pont), nekem kb. 5 cm-rel a vége előtt repedt el. Letörtem teljesen, kicsit kihajtogattam a peremét, hogy a gumicső ne csússzon le és azóta is tökéletesen működik. Lehet, hogy "kókány" munka, de működik.

Ha nem rendeled a bontóból, hanem elmész érte, akkor úgyis látni fogod, hogy milyen állapotban van, és el tudod dönteni, hogy érdemes-e megvenni.

Üdv:
Zsolti
Anubisz1562013-08-27 12:39:06 // 140836
Sziasztok,

szeretnék Tőletek segítséget kérni.

Most, hogy elmúlt a kánikula, hajnalban, mikor dolgozni megyek, néha jól jönne a fűtés, de valami oknál fogva üzemmeleg motornál is teljesen hideg levegőt fúj be a rendszer. Kb 1 hónapja volt, hogy kicsit lehűlt a levegő, akkor még jó volt. Nemrégiben, a kánikula idején sokat klímáztam, az is tökéletesen működött.

Most viszont valamiért egyáltalán nincs meleg levegő. Megnéztem a fűtőradiátor csöveit, tűz forróak. Csatlakozók, biztosítékok rendben vannak.
Javítsatok ki, ha tévedek, de úgy tudom elképzelni a rendszert, hogy a hőfokszabályzóval egy "terelőlapátot" mozgatok, ami ha kell, a radiátoron keresztül áramoltatja be a levegőt, ha nem kell meleg, akkor pedig a radiátort megkerülve. Én arra tudok gondolni, hogy vagy nem jut el az elektromos jel a terelőlapátig, vagy a hőfokszabályzó egyáltalán nem is ad jelet.

Ha valaki járt már hasonló cipőben, megköszönném a tanácsát, segítségét.

Egyébként a belső levegőkeringető sem működik, gombnyomásra nem záródik az a kis műanyag "ajtó" a ventilátorházban, a pollenszűrő alatt. De ez már régi történet...

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv:
Zsolti
Gábor1562013-08-27 12:30:06 // 140835
Sziasztok!
Elrepedt elöl egy szervohűtő csövem az ami a zárhíd alatt van, gondolom alumínium cső, a rögzítésnél kidörzsölődött és ereszt. Tanácsot kérnék melyik lehetőséget válasszam?

1-veszek egy zsír újat gondolom méregdrágán de nincs vele gond
2-veszek egy bontottat és reménykedem hogy azzal nincs ugyan ez
3-elviszem alumínium heggesztőhöz ami vagy jó lesz vagy nem

Megköszönném ha valaki tudna segíteni :)
Liquid2013-08-27 11:29:59 // 140834
kérdés hogy melyik az egyszerűbb,(vagy egyáltalán a kivitelezhető :)
gecsa2013-08-27 10:47:10 // 140833
inkább fogjunk egy berlinát, és dobjunk alá egy q4-et.. :)
gecsa2013-08-27 10:46:19 // 140832
na ja..:) az sem lett volna rossz ötlet..
Liquid2013-08-27 09:29:21 // 140831
fogjatok egy crosswagont és toljatok bele egy 2.4-es motort :)
Kka2013-08-27 09:23:02 // 140830
Vagy a GTA-t alapban Q4-re csinálni :)
gecsa2013-08-27 07:53:44 // 140829
simán elég lett volna egy 200 ló körüli is szerintem, de akkor lehet a gta-nak lett volna a konkurenciája.. :)
Tuningman2013-08-27 02:21:03 // 140828
Tényleg csinálhattak volna egy értelmes Q4 156-ot, mondjuk GTA+biturbo motorral:))
Liquid2013-08-26 20:37:00 // 140827
kb. azok a lehetőségek amit Piritu írt, nem érdemes mással szórakozni, nem lesz jobb tőle
thealfa1562013-08-26 17:04:42 // 140825
hali, a gyárilag előírt helyett próbált már valaki más fajta gyertyákat betenni 1.6TS-be? milyen tapasztalatok vannak???
gecsa2013-08-26 16:13:07 // 140824
na igen, én igazából azt nem értem, hogy 156ban miért nem vitték tovább ezt a vonalat.. egy 56 berlina turbós-benzines-összkerekes verzióban elég vonzó cucc lenne.. érdekes, ezt a 159ben visszahozták, bár más jellegű motorokkal...
SanyiJTD2013-08-26 15:40:43 // 140823
GTA-ra nem fussa' , meg nem is igen van eladó :)
Tuningman2013-08-26 15:26:06 // 140822
155-ben egy jó dolog van, a Q4:) Annak talán még értéke is van.
Csodálkoztam is, mikor GT lecserélte a GT-t:) Nem igazán értettem de mára már rájöttem:)
Amúgy tényleg a 156 V6 hibátlan combo. Főleg ha GTA:)
Tuningman2013-08-26 15:21:29 // 140821
A Brera az nálam is favorit:) Csak hát eladhatatlan itt nálunk:(
Az ára is több 1 millával mint a 159 de nekem nem ér ennyi pluszt pusztán a kinézet.
Pedig sokat agyaltam rajta de végül úgy döntöttem, hogy marad a mostani állomány 2015-ig, aztán majd meglátom, meg addigra várható az új Spider, na az még érdekes lehet majd:)
SanyiJTD2013-08-26 15:20:05 // 140820
156-ot nézegetek! Bár 155 is jó lenne, mert tetszik az a forma is, de nem szívesen ülnék bele egy fapadosabb öregebb autóba.
Tuningman2013-08-26 15:13:21 // 140819
Ha nem mész sokat akkor megéri a V6:)
Amúgy meg nem egy pénztemető. Kuplungozás, mi az?:)
V6-nál nem igazán kell ilyenekkel foglalkozni, strapabíró a kuplungja.
Motorral sem szokott baj lenni ha a vezérlés időben cserélve van.
Mondjuk a motor hozzáférhetősége az nem egyszerű még az olajszűrő csere is gyakorlott kezet kíván de bele lehet jönni:)
155-be 12V van, azt nem igazán ajánlanám, sokkalta jobb választás motor ügyileg 24V de az csak GTV, 156 vagy GT, 147GTA:)
SanyiJTD2013-08-26 12:32:59 // 140818
Én is 155 V6, vagy 156 V6-on agyalok, pumpálom a pénzt a jtdbe, azt megyek egy évbe vagy 8k-t....
mreni2013-08-26 12:18:35 // 140817
en is agyalok rajta hogy. mi legyen,ha alfa lesz akkor 56 v6 vagy 2.4 mjet
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak