
Ludas2014-04-16 19:55:44 // 145003
Liquid2014-04-16 15:53:33 // 145002
itt meg tudod nézni
A tiédhez ugyanaz kell mint a TS-ekhez, vagyik KKL vagy ELM327.
A motorhoz simán jó, a többihez kell az átalakító kábel, vagy eleve kapcsolós.
A tiédhez ugyanaz kell mint a TS-ekhez, vagyik KKL vagy ELM327.
A motorhoz simán jó, a többihez kell az átalakító kábel, vagy eleve kapcsolós.
3Szék-ej2014-04-16 14:34:22 // 145001
Nekem is 2.0 JTS-em van. A VAG KKL kapcsolós kábel tökéletes hozzá.
Kristyon2014-04-16 11:44:33 // 145000
A mes-nél valóban az actuatorra gondoltam, ha dolgozik, akkor annak szerintem nem lehet baja, így látatlanban valóban a rudazat marad, de lehet érdemes lenne olyan valakivel megnézetni, aki már csinált ilyesmit...
akobor2014-04-16 11:29:33 // 144999
nekem az "autós" angollal van néhol bajom :) az a lényege igazából mindkettőnek, hogy a szerző szerint, ha túl rövid a kar, akkor érzékenyebb lesz a turbó, és előbb kezd el tolni, mint ahogy az ECU várná, így az mindig lépéshátrányban lesz, és nem tudja szabályozni rendesen a nyomást a solenoidon keresztül. minél "hirtelenebb" a gázadás, annál nagyobb lesz az eltérés a várt és a mért nyomás között, amit mondjuk a saját MES grafikonok is alátámasztanak.
tudom úgy vezetni az autót, hogy 2 barig felmenjen hiba nélkül a turbónyomás, minimális eltéréssel a mért és a várt érték között, meg tudom úgy is (ha odalépek neki), hogy a várt 1.2 bar legyen, a mért meg 1.8.
persze ez csak okoskodás fotelfizikusként, de logikusnak tűnik számomra.
a solenoid teszt alatt mit értesz? a MES-es actuator teszt hibátlan volt rajta, illetve indításnál és leállításnál is a várt módon mozog a geo állító kar.
tudom úgy vezetni az autót, hogy 2 barig felmenjen hiba nélkül a turbónyomás, minimális eltéréssel a mért és a várt érték között, meg tudom úgy is (ha odalépek neki), hogy a várt 1.2 bar legyen, a mért meg 1.8.
persze ez csak okoskodás fotelfizikusként, de logikusnak tűnik számomra.
a solenoid teszt alatt mit értesz? a MES-es actuator teszt hibátlan volt rajta, illetve indításnál és leállításnál is a várt módon mozog a geo állító kar.
Kristyon2014-04-16 11:15:05 // 144998
Sajna az idegen nyelv nem az erősségem, a linkből annyit sikerült csak kivennem, hogy hogyan kell beállítani a rudazatot...
A szoleonidot azért teszteld le mindenképpen mielőtt a rudazathoz nyulsz...
A szoleonidot azért teszteld le mindenképpen mielőtt a rudazathoz nyulsz...
akobor2014-04-16 10:47:12 // 144997
Pont így néz ki egy gázadás nálam is :)
"if the VNT rod is too short then it will effectively make the turbo far too sensitive and as soon as the ECU requests boost, before you know it you have twice the amount of boost requested as it suddenly spikes. once it does this, it's basically lost control of the boost and for some reason it won't go into limp mode, instead you will just feel a flat spot and if you have a boost gauge you will notice it going off the scale! the reason for the flat spot is the amount of EMP (exhaust manifold pressure) suddenly generated is too much to get though the turbine, so the engine is choked and held back. once the boost falls to a reasonable level you will feel the car start to pull again."
"if the VNT rod is too short then it will effectively make the turbo far too sensitive and as soon as the ECU requests boost, before you know it you have twice the amount of boost requested as it suddenly spikes. once it does this, it's basically lost control of the boost and for some reason it won't go into limp mode, instead you will just feel a flat spot and if you have a boost gauge you will notice it going off the scale! the reason for the flat spot is the amount of EMP (exhaust manifold pressure) suddenly generated is too much to get though the turbine, so the engine is choked and held back. once the boost falls to a reasonable level you will feel the car start to pull again."
akobor2014-04-16 10:35:54 // 144996
Az a fura, hogy mióta a turbó ki lett tisztítva, azóta dobálja a P0238-at. Megpucoltam a MAP szenzort, állt a kokszban, azóta még többször jött elő. Tehát valószínűleg tényleg ekkora nyomást tol :( A rudazatra gyanakszom most én is, mert csak most esett le, hogy az állítható (nem én pucoltam ki eredetileg a geot).
Meg ezt találtam közben, elég gyanús: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/232563-jtd-jtdm-mcsf-and-other-problems-fix-5.html#post4889834
Most már csak azért imádkozom, hogy a szétrobbantott solenoid működjön az összerakásom után :D
Meg ezt találtam közben, elég gyanús: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/232563-jtd-jtdm-mcsf-and-other-problems-fix-5.html#post4889834
Most már csak azért imádkozom, hogy a szétrobbantott solenoid működjön az összerakásom után :D
Alfa GT-Csaba2014-04-16 10:16:57 // 144995
Akkor mi engedi fel a turbó nyomást 2 bárig ,ha a szabályzó tökéletes?Én nem régen pucoltam turbót ,de a geometria kar állitójához hozzá sem nyúltam.
Kristyon2014-04-16 10:08:26 // 144994
A szabályzó nem biztos, hogy kuka, ezt azért le lehet tesztelni a MES-el is...
A map szenzor is érdekes ilyen téren, az hogy beáll egy fix értékre azt még elfogadom de, hogy csak a magasabb értéken ne legyen jó, fura hiba lenne...
Esetleg a turbó geometriáját mozgató rudazat, nem lett véletlenül el állítva, mikor ki lett takaritva?
A map szenzor is érdekes ilyen téren, az hogy beáll egy fix értékre azt még elfogadom de, hogy csak a magasabb értéken ne legyen jó, fura hiba lenne...
Esetleg a turbó geometriáját mozgató rudazat, nem lett véletlenül el állítva, mikor ki lett takaritva?
Alfa GT-Csaba2014-04-16 09:54:37 // 144993
az amire a 2 vákumcső rá megy ,a gt-n a levegő szűrő házon van felfogatva,a tiéden nem tudom hol.
akobor2014-04-16 09:52:19 // 144992
a turbón lévő kis karos izére gondolsz, vagy a solenoidra a hűtő tetején? (mindenki máshogy hívja :) )
Alfa GT-Csaba2014-04-16 09:42:23 // 144991
Turbó nyomás szabályzó szelep kukás!
akobor2014-04-16 09:38:46 // 144990
hello!
erre én is gyanakodtam, de a vákuum felépül, indítás után szépen behúzza a geo állító kart, leállításkor, vagy ha lehúzom a csövet a solenoidról, akkor pedig elengedi. végső elkeseredésemben szétkaptam tegnap este a solenoidot teljesen, belül is van egy szűrője, némileg kormos volt az is, kipucoltam. ma kipróbálom újra, de nem várok megváltást tőle :(
a MAP vajon el tud romlani úgy, hogy csak a magasabb tartományokban téved? (2.5V fölött pl)
erre én is gyanakodtam, de a vákuum felépül, indítás után szépen behúzza a geo állító kart, leállításkor, vagy ha lehúzom a csövet a solenoidról, akkor pedig elengedi. végső elkeseredésemben szétkaptam tegnap este a solenoidot teljesen, belül is van egy szűrője, némileg kormos volt az is, kipucoltam. ma kipróbálom újra, de nem várok megváltást tőle :(
a MAP vajon el tud romlani úgy, hogy csak a magasabb tartományokban téved? (2.5V fölött pl)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2014-04-16 02:00:04 // 144989
Nekem is KKL 409.1-es (VAGcom) kábelem van, és a motorvezérlővel teljesen jó barátok. Alig több, mint 5 font volt eBay-en. Az adapterekkel majd kiderül, hogy mekkora cimbik az ABS-sel meg a lufikkal. :)
Kristyon2014-04-15 21:58:00 // 144988
Hali!
Nézd meg a blokk mögötti vákumcsöveket, a minap szívtam vele, nekem az egyik vége volt hosszában elrepedve, kicserélni nem tudtam, így csak levágtam a sérült részt...
Könnyen ellenőrizheted, ha a szolenoidról lehuzod a felső csövet, és ha a csőbe bele tudsz fújni, akkor bizony lyukas valahol...

Nézd meg a blokk mögötti vákumcsöveket, a minap szívtam vele, nekem az egyik vége volt hosszában elrepedve, kicserélni nem tudtam, így csak levágtam a sérült részt...
Könnyen ellenőrizheted, ha a szolenoidról lehuzod a felső csövet, és ha a csőbe bele tudsz fújni, akkor bizony lyukas valahol...

GTPeti2014-04-15 14:50:23 // 144986
VAGCom, de a legtöbb dolog ELM-el is elm-egy. :)
Juve1562014-04-15 14:23:14 // 144985
Sziasztok!
Valaki tud abban segíteni, hogy melyik hibakód olvasó jó 156 2.0 JTS-hez (2006.évi)? ELM 327 vagy u480? Vagy esetleg valami teljesen más kell?
Előre is köszönöm!
Valaki tud abban segíteni, hogy melyik hibakód olvasó jó 156 2.0 JTS-hez (2006.évi)? ELM 327 vagy u480? Vagy esetleg valami teljesen más kell?
Előre is köszönöm!
akobor2014-04-15 14:08:16 // 144984
Sziasztok!
1.9 JTD 16V-vel, és a jóöreg P0238-cal (feltöltési nyomásérzékelő túl magas érték) szívok. Turbó változó geo kipucolva, a kar szépen jár, solenoid szűrője kipucolva, MAP-szenzor kipucolva, EGR kipucolva, egyik turbócső se fúj ki (az egyik fél éves, a másik 2 hetes), vákumcsövek elöl a solenoidnál és a turbónál cserélve. Teljesen tanácstalan vagyok :) 1-2-3-ban is relatíve szarul megy, de legalább nem tilt be, aztán 4-5-6-ban a MES szerint bőven 2.5 bar fölé kúszik a mért turbónyomásom, ma pl. simán megvolt a 3 bar, annál tovább ugye a MAP már nem méri (ekkor a névleges majdnem kereken 2 bar volt csak, 3 ezres fordulaton, utána tiltott, és check engine)
Lehet, hogy a MAP kuka? Alapjáraton még stimmel a mért nyomás, de azon kívül nem nagyon (mindkét irányba el szokott térni a mérések során a névlegestől, pl mért már 0.5 bart is)
Köszi előre is, ha bárki tud bármit! :)
1.9 JTD 16V-vel, és a jóöreg P0238-cal (feltöltési nyomásérzékelő túl magas érték) szívok. Turbó változó geo kipucolva, a kar szépen jár, solenoid szűrője kipucolva, MAP-szenzor kipucolva, EGR kipucolva, egyik turbócső se fúj ki (az egyik fél éves, a másik 2 hetes), vákumcsövek elöl a solenoidnál és a turbónál cserélve. Teljesen tanácstalan vagyok :) 1-2-3-ban is relatíve szarul megy, de legalább nem tilt be, aztán 4-5-6-ban a MES szerint bőven 2.5 bar fölé kúszik a mért turbónyomásom, ma pl. simán megvolt a 3 bar, annál tovább ugye a MAP már nem méri (ekkor a névleges majdnem kereken 2 bar volt csak, 3 ezres fordulaton, utána tiltott, és check engine)
Lehet, hogy a MAP kuka? Alapjáraton még stimmel a mért nyomás, de azon kívül nem nagyon (mindkét irányba el szokott térni a mérések során a névlegestől, pl mért már 0.5 bart is)
Köszi előre is, ha bárki tud bármit! :)
Viksa2014-04-14 12:49:39 // 144983
Köszönöm szépen.
osee_selespeed2014-04-14 12:32:47 // 144982
Viksa2014-04-14 12:26:58 // 144981
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni, hogy milyen izzók vannak a műszerfalban, ill. az üzemanyagszint jelző mögött?
Valaki tudna segíteni, hogy milyen izzók vannak a műszerfalban, ill. az üzemanyagszint jelző mögött?
sty2014-04-13 17:32:51 // 144980
Nem,sima Sw ,csak elgondolkodtam rajta hogy veszek bele egyet leszigetelem és veszek bele valami normális mélyet pl Carpower Raptor 6 .Kicsi a csomagtartó a mély ládával,de így felejtős
Alfa GT-Csaba2014-04-13 17:22:17 // 144979
bose cucc van a kocsidba?Azokhoz van csak erősitő gyárilag és úgy emlékszem 16,5 centis a mély hangszórója
sty2014-04-13 17:08:46 // 144978
ja és ahhoz kell valami erősítő külön vagy benne van?
sty2014-04-13 16:24:59 // 144977
Valaki meg tudná nekem mondani hogy az Sw csomagtartójában a gyári mély ládában hány cm-es nyomó van?
Kristyon2014-04-13 07:23:37 // 144976
Hali!
direkt szakaszosan teszteli :)
direkt szakaszosan teszteli :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2014-04-13 04:07:30 // 144975
Nos, sikeresen összeházasítottam a laptopomat és az Alfát egy KKL kábellel. Szerencsére semmi vészes, a világító csekkendzsin lámpa oka valószínűleg a másolt kulcs és az immo nem teljesen felhőtlen barátsága. A veztengely-szenzor és a lambdaszonda kicsit aggasztó, de meglátjuk, hogy törlés után visszatérnek-e ezek a hibakódok.

Lefuttattam az aktuátor-teszteket is, és (az alapjárati motor kivételével) minden frankó. Örö é bódottá!
A ventilátor 1-es fokozatát amúgy direkt szakaszosan teszteli a rendszer, vagy a ki-be kapcsolgatás az valami kontakthiba miatt lehet?

Lefuttattam az aktuátor-teszteket is, és (az alapjárati motor kivételével) minden frankó. Örö é bódottá!
A ventilátor 1-es fokozatát amúgy direkt szakaszosan teszteli a rendszer, vagy a ki-be kapcsolgatás az valami kontakthiba miatt lehet?
gelle2014-04-12 23:01:10 // 144974
Köszi, sikerült végül, csak erősen meg kellett húzni... :)
Alfa GT-Csaba2014-04-12 22:45:14 // 144973
Hát ha azt valaki eltudja rontani az egy igazi pancser!Én is megcsináltam magamnak 4 éve ,azóta is hibátlan
GTPeti2014-04-12 22:41:23 // 144972
Nem kell kapkodni, inkább jó legyen. :)
Alfa GT-Csaba2014-04-12 22:31:34 // 144971
de ha sietne akkor 20 perc is elég :-)
GTPeti2014-04-12 22:29:29 // 144970
A blogomban megtalálod milyet lehet betenni a helyére. Egy gyakorlott kipufogósnak 0,5-1 óra munka. A JTD-nél az a jó, hogy az a csőszakasz, amiben van, külön levehető. Így fent csak össze kell pontozni és offline-ban körbevarrni.
Ludas2014-04-12 22:06:39 // 144969
Attika012014-04-12 21:47:51 // 144968
:D bocsi, nem tudtam kihagyni ;)
GTPeti2014-04-12 21:45:11 // 144967
Erre itt senki sem gondolt volna. :)
Attika012014-04-12 21:39:55 // 144966
Enyém is. Alfa Romeo 156 :)))
szasza(SW)2014-04-12 21:35:09 // 144965
Biztos valami Német vagy Magyar esetleg Svájci autó:))Az enyém az Olasz:)
Attika012014-04-12 21:27:17 // 144964
14-éves- és félig rohad :)) csak a jobb oldalon küszöb belső oldala.
GTPeti2014-04-12 21:08:25 // 144962
Ez mindegyikkel így van. Nem rohad, nem rohad... ...rohad.
szasza(SW)2014-04-12 21:06:05 // 144961
Én meg írtam már neked,hogy ne általánosíts, mert az enyém nem rohad 13 évesen:)
GTPeti2014-04-12 21:00:38 // 144960
cseri, 6 évvel ezelőtt megírtam a blogomban, mit kell tenni a 156 konzerválásáért. Ugyanúgy leírtam, mint ahogy az olajokról is (miért nem való 10W40 a JTD-be). Valóban gyengén konzervált a kasztni. Spóroltak...
cseri2014-04-12 20:19:42 // 144959
Üdv mindenkinek! Az oldalamon talán van elözmény... Sajna karoszériásnál a vas súlyos rohadások alul.. reméelem , és nem tovább. Csalodot vagyok. Volt sokkal őregebb vas ésnem rohadt. No most mán... De ez lóvé alfa imádat?
thealfa1562014-04-12 13:42:30 // 144958
ezért van abból is nagyobb :) 215-ös, de értem miért írtad :)
suzej2014-04-12 13:37:06 // 144957
Helló
Én is szedtem már ki, elvileg semmi trükk nincs benne. Simán ki kell pattania.
Én is szedtem már ki, elvileg semmi trükk nincs benne. Simán ki kell pattania.
GTPeti2014-04-12 13:28:46 // 144956
A gyári adatok szerint 185-ös gumikon kéne járnod... :PP
Túloztam, de remélem érted.
Túloztam, de remélem érted.
gelle2014-04-12 13:28:05 // 144955
Sziasztok!
Egy gyors segítségre lenne szükségem kilincs kiszedését illetően. Eljutottam odáig, hogy leszedtem, kicsavaroztam mindent, már csak egy rudazat tart vissza attól, hogy kivegyem a kilincset, de azt sehogy se tudom kipattintani. Van rá valami trükk vagy csak puszta erő?
Az a "rúd" nem jön ki, ami felül van és közelebb van az ajtó külső lemezéhez.
Egy gyors segítségre lenne szükségem kilincs kiszedését illetően. Eljutottam odáig, hogy leszedtem, kicsavaroztam mindent, már csak egy rudazat tart vissza attól, hogy kivegyem a kilincset, de azt sehogy se tudom kipattintani. Van rá valami trükk vagy csak puszta erő?
Az a "rúd" nem jön ki, ami felül van és közelebb van az ajtó külső lemezéhez.
GTPeti2014-04-12 13:27:59 // 144954
A 70 Ah az szerintem nagyon jó.
Az 55-ös a minimum. Értsd: optimálisnak ezt nem nevezném, max. elfogadhatónak.
Az 55-ös a minimum. Értsd: optimálisnak ezt nem nevezném, max. elfogadhatónak.