Fórum >> Típusok >> 156

[k i z z o]2014-12-09 20:06:58 // 147403
Szétszedve kiderül.
GTPeti2014-12-08 20:53:24 // 147402
Az enyém is nyikorog, pedig jófajta TRW. Szerintem a Lemförder is nyikorog egy kicsit. (Nem ettől jó vagy rossz egy LK, hanem a tartósságtól.) Ha nagyon zavar, akkor beszerelés előtt be kell kenni szilikonzsírral. (Szokás utólag is.)
A PU-val jobban rázna az autód, ezt vedd számításba.
pdudas2014-12-08 20:52:31 // 147401
Akkor januar elejen olajcsere es utana mehet bele az 1S majd 600KM Budapestig.
Lesz ideje beepulni :)
pdudas2014-12-08 20:51:12 // 147400
meg egy kerdes:

esos/hideg idoben kezd nyekeregni a bal eleje az autonak. Valoszinuleg lengokar szilent.
5 kilometer vezetes utan elhallgat. Szerintetek lengokar szilent problema?

Melyik gyarto termeket erdemes hasznalni - illetve erdemes-e az elozoekben sokat linkelt szilent keszletet beszerezni (nevere nem emlekszem, csak citromsarga meg kek szinekre)? Bar az is kerdes ki tudja rendesen belesajtolni a szilentet a lengokarba...

Lemfordert ajanlottak mint megbizhato gyartot...
GTPeti2014-12-08 20:47:32 // 147399
Kis javítás: Nem "Stage 1", hanem "1 Stage". Ennek az az oka, hogy míg egy EX120-ból hivatalosan 200km-enként egy fecskendőt kell belenyomni, addig az "1S"-ből elég egy egyszeri adag. Ennek megfelelően kevesebbet kell menni közvetlenül a betöltés után. (Mert az fontos, hogy egy hosszabb út elején, üzemmeleg motornál egy pár deci olajhoz hozzákeverve és jól felrázva töltsd be! Én ezt egy 900km-es No-i útnál szoktam megejteni.) Maga a hatás később 2-3ekm elteltével jön meg.
pdudas2014-12-08 20:44:50 // 147398
Xado.hu-n megtalaltam, hogy nagyjabol melyikbol hany kezeles kell egy sokat futott motornal. Valoban a Stage 1 a legidealisabb.

Az enyemben mar 175K van, de 30 ezerrel ezelott kapott kvazi nagyszervizt (osszes szelep, tomitesek, rugok, variator, szijak, stb) - valoszinuleg vezermuszij szakadas volt bar sosem vallotta be az elozo tulaj. Csak az 1200 Euros szamla arulkodik ilyenrol :)

Egyebkent a szelepek nem olyan dragak - a szamlan a 16db 130 euro volt (8 inlet es 8 exhaust). plusz szimmeringek, tomiteskeszlet, stb... A variator felujitas is kb 10 Euros mutatvany - de ha mar szetboritottak akkor erdemes megcsinaltatni *mert ha igaz akkor marha szar helyen van).
GTPeti2014-12-08 20:36:43 // 147397
Van a régi fajta kis tubusos, van az EX120 (+20% tartalommal) és fecskendőben és van az "1 Stage", amit önmagában annyi, mintha 2-3 hagyományost vennél.
3Szék-ej2014-12-08 20:34:14 // 147396
Köszi fiúk,nagyon jól esik hogy amikor az ember szarban van ennyi jóindulattal találkozik.
Egyébként úgy néz ki hogy ma délután találtam ágy román bontóban vez.műtengelyelet. Még nem kiabálom el, mert nem bízom a román bontóban. Amiért azt mondják hogy jts-ből van és hogy hibátlan az még nem biztos. Amikor megkapom és a kocsiban lesz majd akkor mondom le a többi keresést.

Más. Azoknál a bütyköknél emelyek elkoptak esélyes hogy görbültek a szelepszárak vagy hogy a szelep beleütött a dugattyúba?
Megúszom hidrotőke és bütykös cserével vagy számíthatok még más meglepikre is?
pdudas2014-12-08 20:30:05 // 147395
Es miert van 4 kulonfele ugyanarra a feladatra?

https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?km=2&cikkkod=XADO+12101+*FO&keres=xado

https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?km=2&cikkkod=XADO+12024+*V1&keres=xado

https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?km=2&cikkkod=XADO+11035+*FO&keres=xado

https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?km=2&cikkkod=XADO+10124+*FO&keres=xado

Mert a diszdobozos meg a masik 27ml-es verzional meg ertem mi a kulonbseg.
A 9ml-es verzional legalabb elmagyarazza a mukodest, de a fecskendosrol kb semmit nem ir.

Nem toled kerdezem, csak szimplan nem ertem. Van ezekrol valami osszehasonlitas ami alapjan erdemes donteni?
GTPeti2014-12-08 20:25:34 // 147394
Igen.
pdudas2014-12-08 20:19:37 // 147393
Ez az?
https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?km=2&cikkkod=XADO+10124+*FO&keres=xado
GTPeti2014-12-08 20:14:02 // 147392
Pl. a Zs+U-nál kapható. 7eFt a tubus (1 Stage), ha jól emlékszem. :(
pdudas2014-12-08 20:07:46 // 147391
Nem tudom. Majd megkerdezem miert ajanl WR5W40-et.
GTPeti2014-12-08 19:37:04 // 147390
Ez megkockáztatom, hogy ugyanaz. Ahogy a blogomban írtam (hosszas informálódás alapján), a TS/JTS nagyon kényes az olajra. Megspórolták ui. az olajhűtőt és ha meghajtod szó szerint megégeti az olajat (főleg ha nem belevaló). Onnan már csak egy lépés a kenés és vmelyik hajtókarcsapágy exitusa. Az 5W40 egy hivatalos gyári körlevél óta NEM ENGEDÉLYEZETT ezekbe a motorokba. Egy jó szerelőnek ezt illik tudnia. A 10W60-at sokak szerint azért írták elő, mert mással a Selénia nem szolgálhatott, ami még alkalmasabb ide. (Pl. 5W50-et nem is gyártanak.) Márpedig valami idegen olajat mégsem ajánlhatnak...
pdudas2014-12-08 19:35:17 // 147389
Ezt a Xado-t hol lehet beszerezni Budapesten?
Kovetkezo olajcserenel tetetnek bele. Seleniahoz kepest nem tetel...
pdudas2014-12-08 19:31:50 // 147388
Nem WRD.

Wide Range 5W40

http://www.flitalia.it/en/fl/index.php?option=com_dspcatprod&Itemid=254&incName=scheda&typeCompany=FL&idLingua=2ðLingua=ENG&idLivello=1&idCanale=1&idCategoria=8&codPrd=1092
GTPeti2014-12-08 18:54:56 // 147387
Mi vaaan? JTS-be WRD-t?!?!?! Válts szerelőt...
pdudas2014-12-08 18:41:38 // 147386
Szerelom szerint meg a Selenia WR5w40 kellene bele - o sem javasolja a gyari Seleniat.... Bar azt meg jobban enne.

Mivel csak Alfakat javit talan ert is hozza. Fene tudja.
Itt van kb 2 km-en belul dulva emelkedo (olyan 3-4km hosszu).
Szoktam neki tolni, nem szerpentin csak meredek.
GTPeti2014-12-08 18:28:40 // 147385
Az olajfogy. egy JTS-nél szerintem rendkívül fordulatszámfüggő. Nyugis városozásnál alig valami, viszont 4000 fölött elkezdi eszegetni (nálam is).

Én az említett olajból 6 litert szoktam rendelni, a maradék 1,5 elég utántölteni. (Perpill úgy néz ki, hogy kb. fél liter maradni fog.)
GTPeti2014-12-08 18:27:02 // 147384
Én Mobil 1 Peak Life 5W50-et használok (+ Xado 1 Stage-t). Főleg télen. Nem ajánlás (!), csak ténymegállapítás.

Racing-et max. akkor tennék bele, ha szerpentinezhetni támadna kedvem. (Bár akkor sem biztos, hogy jobb, mint a PL.)
pdudas2014-12-08 18:23:33 // 147383
Olajbol olyan 3-4 decit eszik 1000Km-en.
Februarban csereltetem az olajat.

Selenia 10W60 Racing helyet mit is ajanlatos most bele rakni?

CASTROL TWS MOTOSPORT 10W60
PETRONAS SYNTIUM RACER X1 10W60
SHELL HELIX ULTRA RACING 10W60
LIQUI MOLY SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W60
CASTROL EDGE SPORT 10W60 4L

Ezek lennenek keszleten.
De februarig meg van ido.
Elvileg 4.4L kell a JTS-be, tehat 5 literes vagy 3x2L a megoldas (hogy egy kicsi meg maradjon utantolteni.
pdudas2014-12-08 18:17:57 // 147382
Itt egy JTS bontas:
http://www.bolha.com/nadomestni-deli/avtodeli/avtomobili-za-dele/alfa-romeo-156-20-jts-1291404611.html?aclct=1416467705&kw=156+jts

Sajnos a nyelvben en sem tudok segiteni....
De a Szlovenok kozul kb mindenki beszel angolul.

Chrome meg eleg jol fordit - szerintem erdemes neki egy e-mailt dobni.
December 20 korul megyek Budapestre Ljubljanan at - aztan Januar kozepen ismet.
Ha ledumaljatok a tengelyt el tudom vinni.
GTPeti2014-12-08 18:14:01 // 147381
Persze, desztvíz 1:1.

Lehet ám, hogy valamelyik csőcsatlakozásnál szivárog. Nem kell egyből a legrosszabbra gondolni. (Bár gyanakvónak lenni nem hiba.)
pdudas2014-12-08 18:01:46 // 147380
Megkerdezem neked a szerelomet, hatha tud valamit. Itt olaszorszaghoz kozel hatha van valami bonto.

En epp most jottem az alkatreszestol, vettem Paraflu Up-ot es olajat.
A viztartaly majdnem ures, utana kell tolteni. Egy ev alatt kb masfel ujjnyi fogyott.
Azaz felig se volt, de most majdnem ures. Normalis, vagy aggodjak? (2.0JTS)

Mivel kell higitani a Paraflu Up-ot? Gondolom nem csapvizzel.
En desztvizre gondoltam 1:1 aranyban. Jol gondolom?
Dévid2014-12-08 17:24:04 // 147379
Gyorsan megnéztem mibe fáj, ha a mostaniba rendelnék, de picit még hozzáteszek, és megvan a nagyobb motor felára is. :)
Dévid2014-12-08 17:12:50 // 147378
Bontott gyárim van, az sem bírta egy évnél tovább, így most újban gondolkodom.
GTPeti2014-12-08 17:00:49 // 147377
Stabilus-t, pl. Vagy bontott gyárit.
LIP-et eszedbe ne jusson...
Dévid2014-12-08 16:58:39 // 147376
Üdv! Tapasztalatokat várnék, hogy milyen márkájú gázrugót érdemes beszerezni a motortér tetőhöz? Esetleg alkatrész beszerzési forrás megjelölésével is. Köszönöm szépen!
3Szék-ej2014-12-08 15:23:34 // 147375
Úgy érted hogy csak a szívó oldali tengely külömbözik a két típusban?
Ha csak az, akkor kezdem kapisgálni hogy miért csak a kipuff. oldaliból van utángyártott.
Abarai2014-12-08 13:36:19 // 147374
Egy kattintásra voltál tőle: € 738.00
GTPeti2014-12-08 13:32:29 // 147372
Vajon náluk mennyi lehet az ára?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-08 12:47:15 // 147371
ez így nem igaz...a kipuff ua
Abarai2014-12-08 12:16:16 // 147370
JTS-nél típushiba a vezérműtengely kopása. Nem lesz könnyű jó állapotú bontottat találni.
Pisti13002014-12-08 07:50:26 // 147369
A kilóméterórám háttérvilágítása továbbra sem megy. Honnan tudnám kideríteni hogy melyik csati melyik vezetékén kell megjelennie a fesznek ha lámpát kapcsolok?
Nem gondolnám hogy csak a kmóra háttérvilágítása lenne külön biztin...
hg6idn2014-12-07 23:18:51 // 147368
Ha facebook lenne klikkelnék egy Like ikonra!
Szerintem azért ritkán kopik el néhány helyen a tengely rossz olaj miatt...
GTPeti2014-12-07 20:55:54 // 147367
Ez itt ystuc, vagy az ikertestvére? :D
GTPeti2014-12-07 18:23:49 // 147366
Nem lehet, hogy azokon a pontokon nem volt jó a kenés? (Pl. eldugult olajozójárat)
3Szék-ej2014-12-07 18:22:38 // 147365
Nekem azt mondták a szakik hogy a JTS és a TS vez.műtengelye nem azonos, úgy hogy amiatta is maradhatott a csattogás, vagy amitől én is rettegek, hogy a kopás illetve erőltetés következtében elgörbülhetett a szelepszár, mert akkor megette a fene, le a teljes hengerfej , az meg megint egy szekér lóvé. DE hátha nem az.
Nekem a vezérlést nem sablonnal tették és ott lett elszarva ez egész, persze a műhely ezt nem ismeri el. 400 km alatt kopott el de csak két bütyök, a 2. hengernél ésa 4. hengernél egy -egy. Ez is furcsa hogy így kopott.
Inter156 (il mascalzone)2014-12-07 16:11:28 // 147364
Hali! Úgy látom hasonló cipőben járunk,nálam is ilyen gond van. Csattogott a vezérlés a Jts-ben és a szervizben derült ki,hogy elvan nyalva a tengely is! Minden ki lett cserélve,viszont bontott tengelyek lettek berakva ,sajnos azt sem tudom,hogy Jts-ből valóak és itt kezdődik a probléma,mert alapjáraton tökéletes a hangja,viszont bizonyos tartományban fémes kattogó hangokat is hallok!Mivel minden új,feltételezem tengely probléma van.Beszéltem nálam okosabbakkal és valószínűleg az előző tulaj gyenge minőségű olajat használhatott és ez miatt nyalódott el a vezérműtengely! a Jts egy érzékeny motor ezt is megtanultam. Én hiába használom a gyári 10.60-as seleniat ,a problémán nem változtat. Találtam egy Jts specialistát,vele fogom majd felvenni a kapcsolatot,amit ha érdekel neked is megadok . Addig így használom kímélő üzemmódban .
Pisti13002014-12-07 12:48:16 // 147363
Kicsereltem!
Nem segitett. A km ora hattervilafitasa tovabbra sem megy. Mivel mikor meghalt villogott, eloszo ritkan majd gyakrabban igy valiszinusitheto hogy valami mikroelektronikai gebasz lesz.
Elso korben kinernem hogy melyik csati melyik pontjan kene megkapnia a fameszr. Errol tud valaki valamit?
kerekesim2014-12-06 21:36:06 // 147362
Hogy a helye kap 12 voltot, az nem jelenti azt, hogy az izzó jó. Próbáld meg a cserét 
JulesTS2014-12-06 20:19:34 // 147361
Nem a külalakjával volt bajom (az enyém fészlift elötti rücsis fekete műanyag...). Működik is rendesen. Csak az a baj, hogy az előző tulaj valószínűleg összetörte és okosan egy angliai példány tükrét rakta fel. Ha teljesen befelé állítom, akkor is csak a tőlem jobb oldalra lévő sáv középvonalától kifelé látom a mögöttem jövőket, viszont az anyósülésben ülő teljesen jól be tudja magának állítani...
Mindegy, vettem olcsón Alkar-t, holnap cserélem...
Pisti13002014-12-06 19:21:52 // 147360
Eddig nem volt jellemzo az izzo problema. Most mertem a kilometerora ket izzo helyet, nek kap 12v-ot. Ott hagytam abba hogy melyik lehet a csati bemenete es ott is ramernek. Errol hol talalok leirast?
Sityu2014-12-06 15:31:40 // 147359
Én próbálnék motorhibás autót keresni. Hátha bontana..Sajnos a vezműtengely nem egy gyakori hiba.. Vagyis szerencsére :)
kerekesim2014-12-06 14:12:27 // 147358
Pedig az izzók a hibásak hidd el! Sajnos ez is egy betegsége az elektronikának. Neked is azt javaslom, hogy cseréld a gyári lámpákat ledekre, mert utána elfelejtheted ezt a problémát.
Pisti13002014-12-06 13:21:26 // 147357
Sziasztok!
A fl1 emnek a kilometerora vilagutasa megadta magat. Minden mas visszajelzo es vilagitas mukodik kiveve a kilometerora 2 izzojat. Izzok jok.
A hiba elobb villogassal kezdodott de mar fel sem kapcsol.
Van otletetek?
3Szék-ej2014-12-06 11:29:39 // 147356
Segítség!

Hol találok 156 JTS-hez vezérműtengelyeket?
Ahágy Alfás bontót találtam a neten mind felhívtam ,de nincs.
Az eredeti új kurva drága, utángyártottat csak kipuff. oldalit találok.
Az ebay-on se nagyon van
redbull902014-12-06 11:16:54 // 147355
Szervó szivattyút le szerelni mennyire nagy munka?
Mondjuk ahogy néztem inkább a tárcsa lesz szopó mer alig lehet oda beférni...
Dévid2014-12-06 08:52:05 // 147354
Igen!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak