Fairlane2011-02-20 21:00:21 // 111323
Van olyan szerszámod? :)
Fairlane2011-02-20 20:59:37 // 111322
Az kizárt....
Most rágugliztam, a Punto GT 5.-je 1:0.872.
A 155 2.0 8V elvileg 1:0.942.
Ebből elsőre nem jön ki az 1500 ejtés :S
Egyébként nekem 130-nál 4000....
Most rágugliztam, a Punto GT 5.-je 1:0.872.
A 155 2.0 8V elvileg 1:0.942.
Ebből elsőre nem jön ki az 1500 ejtés :S
Egyébként nekem 130-nál 4000....
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 20:37:50 // 111321
Azt tudom, hogy nekem Dedra turbo 1-2 van bent, mert úgy lett véve és kellett cserélni. Állítólag erősebb. Mondjuk megelégednék egy 1.7-es 5. fokozatával is.
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 20:32:52 // 111320
A váltó dolgokkal nem vagyok tisztába, de Marklarnak volt fenn a bicoloron egy 1.7-es váltó, amiben hosszabbak az áttételek. A punto GT 5-je meg a szerelő szerint 1500-at ejt a fordulatszámon. Nem tudom pontosan hogy értette, de nekem 140-nél pörög a motor 4000-et. Ha abból leszámítjuk, akkor 140-nél pörög 2500-at.
Bővebb infója Marklarnak van.
Bővebb infója Marklarnak van.
süsnye2011-02-20 20:31:40 // 111319
miért? a csapágynál vastagabb a tengely, sztem visszafele is le lehet szedni..
Fairlane2011-02-20 20:28:38 // 111318
Ok...
Valami bővebb infód nincs, hogy miből származó kerék jöhet szóba? V6, TD, puntoGT?
Annyi infót kotortam, hogy nekünk C510-A kódú sebváltóházunk van.

Itt egy PDF amiből ki lehet kukázni, miben van még ilyen váltóház... bár nemtom, hogy ezzel el-e lehet jutni valahova... :)
Valami bővebb infód nincs, hogy miből származó kerék jöhet szóba? V6, TD, puntoGT?
Annyi infót kotortam, hogy nekünk C510-A kódú sebváltóházunk van.

Itt egy PDF amiből ki lehet kukázni, miben van még ilyen váltóház... bár nemtom, hogy ezzel el-e lehet jutni valahova... :)
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 19:21:13 // 111317
Ha már majdnem kész vagy a váltóval, akkor az 5. fokozatról csinálj egy képet, mert azt én is cserélni szeretném.
Gery832011-02-20 19:10:52 // 111316
katbal2011-02-20 19:03:29 // 111315
Az enyém sajna egyre hangosabban búg/morog, meg ha felemeled a kocsit és forgatod a kerekeket érezni, hogy akad valami......vsz valamelyik bolygókerekem szar. Ennél is a kisfedél alatt van az 5. és 34/37 az áttétel, szóval rövidebb.....:(
Fairlane2011-02-20 18:48:33 // 111314
Miért kell a dificsere? Jobb vmiben a 156-é?
Ötödiket egész egyszerűnek tűnik cserélni, ahhoz elég a kis fedelet levenni (8V-n).
Az enyémben 35/37 fogszámú fogaskerékpár volt, azaz az ötödik 1:0,946 áttétel, amit a manual is ír a 95ös 1.8ra....
Ötödiket egész egyszerűnek tűnik cserélni, ahhoz elég a kis fedelet levenni (8V-n).
Az enyémben 35/37 fogszámú fogaskerékpár volt, azaz az ötödik 1:0,946 áttétel, amit a manual is ír a 95ös 1.8ra....
Fairlane2011-02-20 18:39:43 // 111313
Mai progressz: szétugrott a váltó....

Már teljesen aprólékban van, csak a végéről nincs még fénykép.
Azért volt bennem némi para az elején :)
Elsőre felületesen futottam át a manualt, és az istennek se tudtam meginditani a 180 Nm-el meghúzott anyákat a fogaskeréktengelyek végén... aztán ujraolvasva leesett, hogy "össze kell akasztani" a gépezetet, egyszerre 1esbe meg 5ösbe rakni, és úgy ellent tart magának :D
Mikor szétcsúszott, kicsit befostam, hogy tele van fémtörmelékkel:

Aztán hamar kiderült, hogy az nem darálék, hanem a ház öntvénye ilyen szépen kidolgozott :) A szögletes foglalatban kéne lennie egy mágnesnek, ami nem volt benne...
Érdemes vajon kajtatni ilyesmit, vagy elég a leeresztőcsavarban levő mágnes?
Délután levakargattam a tömítőpasztát az illesztésekről, meg kicseréltem a két féltengelyszimmeringet újra.
Kell még egy szimmering a kinyomócsapágy alá, meg egy O-gyűrű a rükifogaskerékhez... szal az összerakásnak nem tudtam nekiállni...
Egyébként belül szép minden, különösebb kopást, kotyogást nem láttam.
És tök tanulságos volt szétszedni... most épp elhiszem, hogy az összerakás is menni fog :D



Már teljesen aprólékban van, csak a végéről nincs még fénykép.
Azért volt bennem némi para az elején :)
Elsőre felületesen futottam át a manualt, és az istennek se tudtam meginditani a 180 Nm-el meghúzott anyákat a fogaskeréktengelyek végén... aztán ujraolvasva leesett, hogy "össze kell akasztani" a gépezetet, egyszerre 1esbe meg 5ösbe rakni, és úgy ellent tart magának :D
Mikor szétcsúszott, kicsit befostam, hogy tele van fémtörmelékkel:

Aztán hamar kiderült, hogy az nem darálék, hanem a ház öntvénye ilyen szépen kidolgozott :) A szögletes foglalatban kéne lennie egy mágnesnek, ami nem volt benne...
Érdemes vajon kajtatni ilyesmit, vagy elég a leeresztőcsavarban levő mágnes?
Délután levakargattam a tömítőpasztát az illesztésekről, meg kicseréltem a két féltengelyszimmeringet újra.
Kell még egy szimmering a kinyomócsapágy alá, meg egy O-gyűrű a rükifogaskerékhez... szal az összerakásnak nem tudtam nekiállni...
Egyébként belül szép minden, különösebb kopást, kotyogást nem láttam.
És tök tanulságos volt szétszedni... most épp elhiszem, hogy az összerakás is menni fog :D
Fairlane2011-02-20 18:01:50 // 111312
Hát, első ránézésre én ennek is úgy állnék neki, hogy melengetném a harang tövét, és csapágylehúzóval a központfuratba támasztva levenném a harangot...
katbal2011-02-20 17:39:04 // 111311
A hosszú ötödik nem lenne hülyeség! Ha nagyon kell gyorsítani, akkor meg vissza kell húzni nénybe.....
A csomagtartóm most egy 156-os szétszedett váltójával van tele. Állítólag belül lényegében ugyan az mint a 155. Majd összehasonlítom mi a helyzet a fogszámokkal.....
Fairlane, ha valamit meg akarsz nézni szétszedés előtt, akkor szólj.
Én jövő hétvégén akarom belőle a diffit átrakni az én váltómba...cikkszáma ugyan az, remélem a valóságan is stimmelni fog.....
A csomagtartóm most egy 156-os szétszedett váltójával van tele. Állítólag belül lényegében ugyan az mint a 155. Majd összehasonlítom mi a helyzet a fogszámokkal.....
Fairlane, ha valamit meg akarsz nézni szétszedés előtt, akkor szólj.
Én jövő hétvégén akarom belőle a diffit átrakni az én váltómba...cikkszáma ugyan az, remélem a valóságan is stimmelni fog.....
katbal2011-02-20 17:23:44 // 111310
mreni2011-02-20 14:16:24 // 111308
:D:D drága az üzemanyag,amúgy mennék én:D
Marklar1552011-02-20 14:15:37 // 111307
De lusta vagy! :)))
mreni2011-02-20 14:14:09 // 111306
na akkor arról jó lenne a kép,meg ha megtennéd hogy leméred,mert ebből is van már két féle és egyik sem passzol...:D
mreni2011-02-20 14:12:41 // 111305
okés,hát tuti nem szedem le 400km-t nem kocsikázok egy kulissza miatt:P :D
Marklar1552011-02-20 14:12:20 // 111304
Jahh. A Dedra is speeres.
Marklar1552011-02-20 14:11:17 // 111303
Holnap, vagy kedden tudok lőni... 8V Dedra turbo.
A kulissza 5eft, ha leszeded:) Ha nem Te, akkor amit Tsiga kér:)
A kulissza 5eft, ha leszeded:) Ha nem Te, akkor amit Tsiga kér:)
mreni2011-02-20 14:07:18 // 111302
köszi hát ez jó távoli:D
közelebbit tudsz csinálni?
mennyit kérnél érte.
van már a garázsba 3féle de egyik sem jó:D
A Dedra amiről szó volt bontódik? nem tudom abban milyen a hajtás
közelebbit tudsz csinálni?
mennyit kérnél érte.
van már a garázsba 3féle de egyik sem jó:D
A Dedra amiről szó volt bontódik? nem tudom abban milyen a hajtás
Marklar1552011-02-20 14:05:01 // 111301
Marklar1552011-02-20 14:02:03 // 111300
Szereztem egy 98% ost:)
Ez megy SWre...
Ez megy SWre...
Ati772011-02-20 13:44:26 // 111299
Megoldottad a króm pajzs dolgot? Az enyémen még tartja magát rendületlenül a fólia. (Igaz nem volt még 100%-os terhelésnek kitéve)A nyári 40 fokban azért kíváncsi leszek hogy teljesít.
Marklar1552011-02-20 13:37:51 // 111298
Az SW-n az lesz:) Sasszem:)))
Marklar1552011-02-20 13:33:29 // 111297
afri2011-02-20 13:32:36 // 111296
na szétkaptam a kormányszervót, és kicsit elcsodálkoztam, hogy nincsen benne csapágy!!! ... csak egy szimering! :-)
ott volt egy kicsit rozsdás, az ciripelhetett, tulajdonképpen ezért is szedtem szét!
úgyhogy jól átmostam az egészet, ha már szét van szedve, és összerakom, megnézem mit produkál, a szimering is jó, nem szivárgott az olaj belőle!
majd teszek fel képeket róla a délután még!
ott volt egy kicsit rozsdás, az ciripelhetett, tulajdonképpen ezért is szedtem szét!
úgyhogy jól átmostam az egészet, ha már szét van szedve, és összerakom, megnézem mit produkál, a szimering is jó, nem szivárgott az olaj belőle!
majd teszek fel képeket róla a délután még!
Ati772011-02-20 13:31:08 // 111295
A te 15" és 16"-os garnitúrád is alessio , vagy nem jól láttam? :)
Marklar1552011-02-20 13:17:08 // 111294
Alessio és Marangoni...:)
Ati772011-02-20 13:00:36 // 111293
Hello urak.
Sűrűküllős 15" gumival.
http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/alufelni_gumi__15_4x98
Sűrűküllős 15" gumival.
http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/alufelni_gumi__15_4x98
Marklar1552011-02-20 09:37:13 // 111291
Jobbos van már csak 1 széles.
Viszont valamelyik nap ránézésre tökk egyforma a Delta2 ével. Majd jól megnézem.
Viszont valamelyik nap ránézésre tökk egyforma a Delta2 ével. Majd jól megnézem.
Peti bá'2011-02-20 09:36:25 // 111290
Igen, vele már beszéltem, de neki csak jobbos van. :( Más ötlet esetleg? Köszi
Marklar1552011-02-20 09:33:30 // 111289
Ne is problémázz ezen. Nekem is tud még néhány alkatrész meglepit okozni. Pl tegnap előtt szembesültem, hogy két féle fűtés radiátor van. Az egyiknek csöves a vége, a másiknak műanyagos. Természetesen a műanyagos nem megy a csöves helyére...
Marklar1552011-02-20 09:31:03 // 111288
Hmmm. Nemtom, nekem csak úgy megcsinálták. :)
Ha gondolod megkérdezem.?
Ha gondolod megkérdezem.?
Fairlane2011-02-20 08:46:01 // 111287
Ki mástól, mint Marklar155-től... ;)
Peti bá'2011-02-20 08:37:26 // 111286
Sziasztok! Bal első műanyag dobbetétet keresek a 155.ös Alfámhoz. Tudtok segíteni, hogy hol szerezhetnék ilyet a legolcsóbban? Köszi.
süsnye2011-02-19 22:44:42 // 111285
de ezzel együtt, elég furcsa, h ugyanolyan tengely van a tiedben és volt az enyémben... :)
süsnye2011-02-19 22:43:22 // 111284
de az enyém nem széles, mégis ez volt benne...
már teljesen elvesztettem a fonalat... :)
nekem valahogy az a hegesztés még mindig kókánynak tűnik (és tűnt az enyémen is), nem beszélve róla, h emlékeim szerint az egy cső, nem pedig tömör tengely
már teljesen elvesztettem a fonalat... :)
nekem valahogy az a hegesztés még mindig kókánynak tűnik (és tűnt az enyémen is), nem beszélve róla, h emlékeim szerint az egy cső, nem pedig tömör tengely
Fairlane2011-02-19 22:26:21 // 111283
Mekkora áttétel, és mipénz? :)
Marklar1552011-02-19 21:58:10 // 111282
Punto GT 5.? ...:)
Marklar1552011-02-19 21:57:20 // 111281
Könnyített lendkerék 10e a gépmunka. :) Intézzem? :)
Marklar1552011-02-19 21:52:26 // 111280
Marklar1552011-02-19 21:46:07 // 111279
Fairlane2011-02-19 21:44:26 // 111278
Egyébként ahogy ott mosogattam a váltót csendes magányomban, mindenféle ökörség jutott az eszembe, amire most a szétbontás miatt lehetőség nyílna...
Pl könnyített lendkerék, hosszú ötödik fokozat, bandázsolt leömlő....
Najó, még mielőtt rám szóltok, el is vetettem gyorsan őket...
Pl könnyített lendkerék, hosszú ötödik fokozat, bandázsolt leömlő....
Najó, még mielőtt rám szóltok, el is vetettem gyorsan őket...
Fairlane2011-02-19 21:16:29 // 111277
Valsz úgy, ahogy a széles kasztniba a 8V motor.... '95, átmeneti modell...
Mondom, hogy fészliftes tengely :)
8V manualban nincs így benn a féltengely....
Mondom, hogy fészliftes tengely :)
8V manualban nincs így benn a féltengely....
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-19 21:14:48 // 111276
Ez nem igaz: 1 gumiszoba 1 beteg! :-D
Fairlane2011-02-19 21:14:13 // 111275
Ezt tuti SD írta.... ott bulizik nálatok? :D
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-19 21:11:37 // 111274
Jut eszembe: neked 8V-d van. Akkor hogy kerül bele 16V féltengely?