Vikking 3112010-12-13 10:15:30 // 115266
Akkor VÉGRE befejezhetjük a beszélgetést? Tudod... Ford Fairlane is megmondta, hogy olyan vele beszélgetni mint sajtreszelővel rejszolni... Kicsit érdekes de azért sokkal inkább fájdalmas.
Ferko2010-12-13 10:10:23 // 115265
Jaja, király volt a dízel konvoj.:-DDDDDD
Üdv Neked is komám.:-)))
A képeket told már fel az FTP-re. Meg a többiek is plíííííz.:-))))
Üdv Neked is komám.:-)))
A képeket told már fel az FTP-re. Meg a többiek is plíííííz.:-))))
Baxy2010-12-13 09:43:17 // 115264
Tanárúr!
Köszönöm a hétvégi talit,nagyon faxa volt,jól éreztem magam,az ágy is qrva kényelmes volt! :D
Később feltolok pár képet.
Külön üdvözlet a dízel különítménynek! :D
Köszönöm a hétvégi talit,nagyon faxa volt,jól éreztem magam,az ágy is qrva kényelmes volt! :D
Később feltolok pár képet.
Külön üdvözlet a dízel különítménynek! :D
pb_2010-12-13 09:17:18 // 115263
Annak nem is suabad, hiszen az csak árt6.D Persze aztán jönnek a bemegyünk az unixba, és veszünk valami löttyöt a váltóba, majd jó lesz alapon történetek.D
Látom sikerült új információkhoz jutnod, de hiába, mert ezekre + nekem nincs szükségem.D
Látom sikerült új információkhoz jutnod, de hiába, mert ezekre + nekem nincs szükségem.D
Vikking 3112010-12-13 08:50:39 // 115262
Arról ami engem nem érdekel? Tuti... Pont erre vanszüjségem...
Neked meg veztengelyre meg szelepekre...:)
Neked meg veztengelyre meg szelepekre...:)
pb_2010-12-13 08:48:24 // 115261
Azt csak halkan jegyzem +, hogy ha 15Val töltesz, ahogy az ábrán van, akkor kb a 8. órában(nem kizárt, hogy Lőbb is) már simán pezseg, és a töltőáram 10 óra után simán leSik 0ra. De, ha gondolod, még bonyolít6juk a kulombok leszámolásaval is a dolgot.)
pb_2010-12-13 08:42:35 // 115260
Szép diagramm, csak kár, hogy Ltér az alapkérdéstől. Az alapkérdés, hogy 1 55Ah kapacitással rendelkező akksit fel lehete tölteni 1 6A töltőáramot generáló töltővel, 10 óra alatt. Az Mberek 99,9%a nem fog órákon keresztül tudományos számításokat végezni akksitöltés Lőtt, hanem 2 számot összex, gondolom Setedben is így történik 1 akksi feltöltése.)
dfg (Tanárúr)2010-12-13 07:53:17 // 115259
Írtam, hogy hozzávetőlegesen 10 óra alatt. a 10. óra végén már annyira alacsony lesz a töltőáram, hogy feleslegesen hagyod rajta még 5-öt. viszont pontosan emiatt írtam, hogy nyugodtan maradjon rajta reggelig, azzal bajt nem csinál.
és erről a kínai fosról mondtam, hogy szart sem ér. az enyém már a töltés elején 2A-el indul. ez azt jelenti, hogy minimum 24 óra kell neki. :(
és erről a kínai fosról mondtam, hogy szart sem ér. az enyém már a töltés elején 2A-el indul. ez azt jelenti, hogy minimum 24 óra kell neki. :(
G-Burt2010-12-13 00:14:31 // 115258
No urak, levettem a hengerfejeket, gyászos amit találtam. A tömítés egyik fele rásülve a hengerfejre, nem tudom mivel lehetne levakarni, a másik fele meg összevissza darabokban jött le mindkét oldalon. Nagy a gyanúm, h a hengerfejeknek is kakukk...
GTPeti2010-12-13 00:11:25 // 115257
Köszi. :)
Még eszembe jutott vmi, a csökkenő áramon kívül. Mégpedig a Faraday-hatásfok. Ez az akkuból kivehető és a töltéskor befektetett energia hányadosa. Még egy ok arra, miért tart tovább a töltés, mint a (pontatlan) számítás szerint. (Ólomakkuknál 85% a tipikus érték.)
Még eszembe jutott vmi, a csökkenő áramon kívül. Mégpedig a Faraday-hatásfok. Ez az akkuból kivehető és a töltéskor befektetett energia hányadosa. Még egy ok arra, miért tart tovább a töltés, mint a (pontatlan) számítás szerint. (Ólomakkuknál 85% a tipikus érték.)
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-13 00:01:20 // 115256
pb_2010-12-12 23:54:25 // 115255
Akkor épp itt volt az ideje.)
Driver2010-12-12 23:46:15 // 115254
rutintalan vagyok még akksitöltésben :)
GTPeti2010-12-12 23:42:41 // 115253
cartárs, mint írtam, a töltés vége felé márcsak kevés áram csordogál. Attól nem fognak melegedni a saruk.
pb_2010-12-12 23:29:11 // 115252
Jah, teljesen feleslegesen.))
Driver2010-12-12 23:24:54 // 115251
csak saját magam stresszelem, ugye? :))
pb_2010-12-12 23:24:06 // 115250
De 4kor is leszedheted.))
pb_2010-12-12 23:23:21 // 115249
Reggel 6kor szedd le.
pb_2010-12-12 23:22:06 // 115248
Mé nem?) Nincs mit, máskor is!)))
Látod mikre képes 1 manual, ha az Mber tudja, hogyan kell +nyitni.))) Még a hajtóműolajról is írnak benne sok más 1éb mellett.D
Látod mikre képes 1 manual, ha az Mber tudja, hogyan kell +nyitni.))) Még a hajtóműolajról is írnak benne sok más 1éb mellett.D
Driver2010-12-12 23:19:57 // 115247
na most kicsit elbizonytalanodtam tölt-e még ez a sz@r. kihúztam a töltőt a konnektorból, leszedtem az akksiról a töltő kábelsaruit, amik hidegek voltak. úgy gondolnám ha tölt akkor folyik rajta áram és ettől meleg lesz a töltő kábelsaruja. (tudom ne hagyatkozzak a led-ekre, de továbbra is csak egy ég, este 6kor tettem töltőre).
pb_2010-12-12 23:19:28 // 115246
Majd +teszem a +felelő lépéseket.D
Vikking 3112010-12-12 23:16:29 // 115245
Ja igen? Ok, kösz hogy szóltál. Sosetuttam vóna meg.
Ezt is a manualból? Nemsemmi.
Ezt is a manualból? Nemsemmi.
GTPeti2010-12-12 23:07:23 // 115244
Majd 1x próbáld ki. ;)
pb_2010-12-12 23:03:46 // 115243
Aha, pedig nagyon örültél.))
pb_2010-12-12 22:42:04 // 115240
Én is csak úgy hallottam a történet, még soha nem csináltam.)))
GTPeti2010-12-12 22:31:41 // 115238
Azt ugye még véletlenül sem tételezed fel, hogy tapasztalat is van a hsz-eim mögött...
pb_2010-12-12 22:30:12 // 115237
Az a baj, hogy túl tudományosan közelíted + a kérdést.) 1 55ös akksit 10 óra alatt, 5,5Aes töltőárammal fel lehet tölteni(értsd 5,5Aról kezded a töltést). Legnonémesebb akksit is fel tudod tölteni 1 teszkós műszerrel, nincs ebben semmi trükk.)
GTPeti2010-12-12 22:11:58 // 115236
Ez csak akkor lenne lehetséges, ha a töltőfeszültséget hagynánk 14,4V fölé menni. A hagyományos akkuknál ez kerülendő. Ellenben egy AGM Optimánál, a gyártó 15,x voltot engedélyez és egy bizonyos akkufeszültségig áramkorlátozás sem szükséges(!!). (Az akku belsőellenállása eleget korlátoz.)
pb_2010-12-12 22:10:47 // 115235
Nekem az, én eddig sem problémáztam sokat az akksi töltésén.)
pb_2010-12-12 22:09:15 // 115234
Nem véletlenül kérdeztem rá.) Mert ugye az lenne a szép, ha 10. óra végén is 6At venne fel az akksi.))
GTPeti2010-12-12 22:06:23 // 115233
Remek. Akkor öö és bódottá van. :)
GTPeti2010-12-12 22:05:45 // 115232
Már írtam, hogy egyedül biztonsági szempontok figyelembevételével magyarázható a "pirosat először" szokás. Elektromos szempontból teljesen mindegy a sorrend.
pb_2010-12-12 22:05:33 // 115231
Nekem van 1 30+ éves trafóm, árammérőm, áramszabályzóm, ill 1 saját készítésű 1enirányítő, + néhány vezeték. 14-15V között van a feszültség, amilyen kedve van épp a trafónak, az áram pedig 3,5-4A között van, ahogy épp sikerül belőni.)) Mindezek Llenére tökéletesen feltölti a cucc az aksit, ill tökéletesen +figyelhető a töltőáram csökkenése az analóg műszeren.)
Driver2010-12-12 22:02:22 // 115230
aha:) vissza milyen sorrendben rakom a sarukat? :)
gondolom fordítva mint lefele -> tehát most pozitív, majd negatív.
gondolom fordítva mint lefele -> tehát most pozitív, majd negatív.
GTPeti2010-12-12 22:02:14 // 115229
Egy lenti "simatrafós" fajtával nem. Nem tudom, h szándékosan nem vetted-e észre amit írtam 2x. A töltőáram csökken a töltés alatt. Tehát átlagban nem 6 Amper jön ki.
mreni2010-12-12 21:59:25 // 115228
Szerintem magát lelégteleníti,ha jár a motor és rábaxod a fűtést...
pb_2010-12-12 21:57:53 // 115226
Tehát, akkor 1 55ös akksit fel lehet tölteni 10 óra alatt, 1 6Aes töltővel?)
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-12 21:56:23 // 115225
Nem aprózod el :-D
pb_2010-12-12 21:55:02 // 115224
Azért nem tartom valószínűnek, hogy 1 3Aes műszerrel ráírják, hogy 6At tud, majd úgy kalibrálják az analóg műszerét, hogy 3Aes töltőáramnál 6At mutasson.))
GTPeti2010-12-12 21:53:41 // 115223
Érdekesség képpen. Az én akksimat per pillanat egy ilyen tölti. Remekül megfigyelhető a töltőáram csökkenése itt is. (Mivel a kimenőfesz biztonsági - "pezsgési" - okokból 14,4 V-ra van beállítva.)
Selmak2010-12-12 21:53:38 // 115222
Face liftes TSnél a fűtőradiátort hogy lehetne légtelníteni. Friss alfás kartársnak nincs fűtése, de a termosztát jónak tűnik, mert bemelegedés után 90fokon áll a mutató. ötlet?
GTPeti2010-12-12 21:47:05 // 115221
Csökken a feszültségkülönbség az akku és a töltő feszültsége között, ez okozza az áram csökkenését... (Utóbbi feszültség maximuma fix, ráadásul az egyenirányítás utáni huplik egyre kisebb része hasznosul.)
pb_2010-12-12 21:45:45 // 115220
"Ez a típus nem feltétlenül tud 10 óra alatt feltölteni egy akksit. Az ok egyszerű: A töltőáram a töltés előrehaladtával egyre csökken."
Az akksi töltöttségi állapotával mi történik az idő Lörehaladtával?
Az akksi töltöttségi állapotával mi történik az idő Lörehaladtával?
GTPeti2010-12-12 21:43:53 // 115219
Mindenképpen jobb választás volt, mint a sima "trafós". Akkor is, ha ennek csak 3-4 Amper a névleges töltőárama. (A gyakorlatban a másiknak sem több.)
mreni2010-12-12 21:41:59 // 115218
Én teljesen meg vagyok vele elégedve,ennyi pénzért szerintem tökéletes választás:)
GTPeti2010-12-12 21:40:20 // 115217
Kis kieg.: Az akkumulátorok élettartamát nagymértékben meghosszabbítja, ha teljesen fel vannak töltve. Sajnos az autónkban lévő generátorok ezt nem igazán teszik meg, mert túl sok idő kellene ehhez 13,9-14,0V esetén. Szóval akinek van rá lehetősége, legjobb, ha olykor ráaggat egy CTEK-et az akksijára. (Az én második autómon folyamatosan rajta van.) Mivel intelligens a töltő, így semmi kárt nem tesz. Épp ellenkezőleg: Megakadályozza a szulfátosodást. Ha pedig az akku élettartama 2xes lesz, már vissza is hozta az árát.
Online tag
2
Vendég2
566
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- 155
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV