Blog >> 164

>> Szervizfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2012-03-23

Tegnap kész lett a futómű Szigethy papánál. Szép tétel kerekedett belőle, két komplett lengőkart kellett cserélni, az összes gumis alkatrész rossz volt bennük. Szerencsére egy volt nekem "raktáron" (amit még két éve olcsón sikerült szerezni). A toronycsapágyak lassan olyannyira fogyószeszköznek számítanak, mint a légszűrő, két évet alig bírnak ki :S
Na mindegy, ez ilyen műfaj, a probléma ezzel rendezve egy időre, most megint úgy megy az úton, mint a vasaló :)

>> Egyébfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2012-03-20

A tavalyi motorcserét leszámítva nemigen kellett mostanában hozzányúlni a drágaszághoz. Most azonban eljött az idő, elég hosszú listát sikerült összeállítani. Minden leszervezve, plusz ma átírták a motort, mostantól csak motorkód szerepel a forgalmiban. Ezzel elégedett vagyok :)

Lássuk a teendőket:
- Az első futómű közel sem tökéletes, kicsit kóválygott is már. Kellene két komplett lengőkart cserélni (a jobbos megvan, de lehet, hogy a balosba csak a gumik lesznek belenyomva), plusz mindkét toronycsapágy kuka. Ez utóbbiak nem sokat bírtak...

- Ékszíjtárcsa: télen állandóan visítozott az ékszíj, újonnan nehézkes a beszerzés, és horror ára van. Nem baj, van másik motor, arról átkerül.

- Valahol szökik a hűtővíz, valószínűleg a fűtőradiátor a ludas. Van másik, reméljük nem a vízpumpa lesz ...

- Klíma: nem tartja meg a nyomást, remélhetőleg csak valami tömítés miatt.

- Füst szivárog a szellőzőrendszeren át az utastérbe, ki kell deríteni, mitől.

- Első szélvédő csere. No comment.

- Nyári kerekek revíziója, az összel valamiért szép lassan szökött a nyomás, valószínűleg a felnit le kell takarítani belül.

- És végül, műszaki vizsga.

 
>> Tuning és extraZsunior // Alfa 164 2.0 TS Super // 2011-11-26

Mai napon a kevésbé jól funkcionáló fejegységet a tudtom nélkül lecserélve bekerült a gépbe egy vadiúj LG LCF600UR USB fejegység :)) Ehhez dukál, a szintén mai napon beapplikált SAL mélyláda:) Galád dolgok történnek a hátam mögött :))) Az akció elkövetéséért köszönet White Ladynek, Tottinak és Andynek :)) Grazie Mille!!

>> SzervizTtK // Alfa 164 3.0 V6 12V // 2011-09-01

...merthogy folyik rá az olaj. Aliék ismét kezelésbe vették a gépet. Mint kiderült nem csak a motorból, hanem a váltóbol is folyik. Váltóoldali főtengely-szimering és váltótömítés csere orvosolta a hibát. A váltóba került némi új olaj is, most érezhetően finomabb a váltás. A művelet közben láthatóvá vált a kuplung és a váltó belseje. Ezekkel minden rendben.

>> SzervizTtK // Alfa 164 3.0 V6 12V // 2011-07-31

Egy ideje már rakoncátlankodott a hűtőventilátor; hol ment, hol nem. Az egyik bűnös az előtétellenállás, jobban mondva annak hiánya. A hozzá vezető drótokat valaki valamikor összekötötte, de ez a kötés mára totálisan eloxidálódótt (első kép). A szigetelés is megolvadt a drótokon annyira melegedett. A másik a ventilátor csatlakozója, amelyik szintén megolvadt némiképp (második és harmadik kép). Sikerült egy bontott hibátlan csatlakozót (negyedik kép) szerezni zotya164 kartárstól (ezúton is örök hála :) ), úgyhogy (remélem) az összes hibaforrás kiküszöbölésre került.

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-04-09

Sajnos finomhangolás vált szükségessé(192500km). Elkezdett rángatni a kincsem, leginkább gyorsításkor, ill. 2500-as fordulat alatt. Kutató munka következett, melynek eredményei a következők voltak:
Gyertyák cseréje: 10.000 – ideje volt.
Nem lett jobb a helyzet, így folytatódott a nyomozás. Vmaast-nak köszönhetően az LMM működését nagyon gyorsan ellenőriztük, az rendben. Közben mentünk egy picike próbakört légszűrő nélkül. Eszembe jutott a 155-ösöm hangja. Szívóhangot és sportlégszűrőt akarok! Kész vagyok. Két bökkenő van: 1.a 164TS karakteréhez szerintem nem illik;2: Zé letekerné a fejem, s kitiltana a műhelyéből, ha a jó állapotú motorommal ezt művelném. A további nyomozás alapján cserélve lett egy gyújtáselosztó. A rángatás még mindig tartott. A megoldást az hozta, amikor Zé és Dekka elmentek egy körre.
- Hogy sikerült megoldást találni? – kérdi Levi
- Az egyik kanyarban elhagytuk. – válaszolt Zé, közben Dekka sokat sejtetően mosolygott
- Ne szivassatok mán’, akarom tudni, hogyan gyógyult meg!
- Ha elmondanánk, meg kéne ölnünk téged…
A megoldás az volt, hogy az 1-es henger vezetékét a 4-es hengerhez kellett csatlakoztatni és fordítva. Hülye olaszok…
Viszont életben hagytak :-)

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-03-27

Tehát az említett nagyjavításról:
Km óra állás: 192000
Elvégzett javítások:
Hűtő csere: 30.000. Próbálkozhattunk volna hűtőtömítővel, de hosszú távra tervezem.
Ha már hűtő, legyen új termosztát is. 10.000
Szivárgott a szervóolaj a kormányból, 3-4 havonta töltögettem utána. Kockázatos megoldást választottunk, bontott kormánymű lett beépítve, de úgy néz ki, megérte a kockáztatást, jelenleg jól funkciónál. 30.000
Mivel eléggé szét volt szedve szegénykém, megejtettünk egy komplett kuplungszerkezet cserét is(Valeo). Ez még ráért volna, de így spóroltunk a munkadíjjal. 30.000
Egy ideje volt egy minimális jele a hengerfejtömítés hibájának. Itt volt az aktuális ideje, hogy ezt is orvosoljuk. Mivel már úgyis kotorászott Zé a motorban, kézenfekvő volt a szelepszár szimeringek és a szelepvezérlő korong cseréje is. Kérdeztem tőle, hogy mit látott a hengerekben, mire eléggé megnyugtató választ adott, ugyanis kopásnak semmi jele, elmondása szerint gyönyörű a motor belseje – meghálálja a törődést. Ezeken kívül cserélt még egy gyújtás elosztót, ékszíj tárcsát, ékszíjat, lecserélte a hűtővizet, a váltóolajat, a szervóolajat. A végösszegből visszakalkulálva ez 40.000 lehetett.
Ezek után még visszamentem egy gyors boxutca látogatásra, két alsó támasztó gömbfej (15.000), és felső kuplung munkahenger (10.000) cserére.
Futómű beállítás: 5.000.
Nagyon zsebbe kellett nyúlni, de még mindig úgy gondolom, hogy jó döntés volt az autó megtartása, gyári állapotra alakítása. Az autó nagyon jó lett, köszönöm Zé!
Közben fogyasztási rekordot mértem tele tanktól tele tankig, kevés város, sok országút, max.110km/h: 7,3 L.

>> EgyébLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-03-27

Tetszik nekem a 166-os is. Ezért elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha váltanék. Ha váltanék, dízelt vennék belőle, érezhetően kisebb lenne a fogyasztás, újabb autó lenne. Azonban az elmélkedés után arra jutottam, hogy a 164, az 164. Kedvelem, sajnos kezd ritkább lenni, mint a fehér holló (főleg a jó állapotú), nagyon szomorú lennék, ha meg kéne válnom tőle, s még szívesen töltenék vele éveket is. Így biztossá vált, hogy marad. Ha marad, akkor viszont van egy-két műszaki dolog, amit meg kell javítani. Van, amit most, van, amit akár több ezer km múlva, de azt gondoltam, hogy akkor már legyen tökéletes. Ezért belecsaptunk a lecsóba. Egy hétig nem volt autóm, de amilyen állapotban visszakaptam, az konvergál az 1998-as állapotához…de ez egy picit már másik történet…

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-01-27

Elérkezett a lambda szonda cseréjének az ideje. Km: 189.500, ktg.: 30.000

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2010-12-01

- klíma: 2 x töltés, 1db tömítés: 14.000
- j.e. ablakemelő szerkezet bontottan: 8.000
- kipufogó mókolása: 5.000
- generátor felújítása: 20.000
- akkumulátor csere: 15.000
- olaj, szűrők csere: kb. 20.000
- emelő szerkezet pótlása: 5.000
- klíma kijelző csere: 2.000
Szépészeti és állagmegóvó beavatkozások:
- felni felújítása, autó színére fényezése: 50.000
- bontott ködlámpák+első lökhárító fényszórómosósra cserélése fényezéssel: 35.000
- alvázvédelem, szelepfedél tömítés: 25.000

Idáig a költségeimet összeadva sajnos elég nagy összeg jön ki, de:
- a ktg-knek csak egy töredéke a tényleges meghibásodás(a két és fél évre kb.150.000), a többi kötelező szervíz(olaj), vagy elkerülhetetlen kiadás (gumi, fék, akku), vagy a tökéletes autóra való törekvés következménye(felni felújítás, ködlámpák, xenon, alvázvédelem, stb.)
- ennek az autónak az értékvesztése gyakorlatilag közelít a nullához, ha megőrzöm és/vagy javítom az állagát
- más autónak az értékvesztése annyi, mint nekem a szervíz, s még azt is kell szervizelni...
- következtetés: a suzukisok, asztrások, japósok, stb. biztosan érzelmi alapon ülnek azokban a lélekkel teli, szép, jó, izgalmas és egyedi autóikban:-)