Blog >> műszaki
A kocsi ma kapta meg 2 évre a műszaki érvényességet és újabb 1 évre a zöldkártyát, valamint új forgalmit is ki kellett váltani, mert betelt a régi.
Mindezt nehézségek nélkül tette, pedig a Mozaik u. szigorú munkatársai mindent beleadtak, de nem találtak rajta fogást:). Egy héttel ezelőtt a fékrendszer kritikus részeit azért ki kellett cseréltetni: összes tárcsa+betét+fékcsövek+olaj. Elhasználódtak, ez nem ért hidegzuhanyként:).
Néztek károsanyag kibocsájtást, lengéscsillapítókat (amik még a gyáriak), futóművet, világítóberendezéseket, és különös gonddal a kisméretű matricarendszámba is próbáltak belekötni:).
Minden gond nélkül sikerült, nem nézték meg csak a féket, futóművet.
Persze a szélvédőcsíkot leszedették velem...szemét egy brigád...
Most hogy hazajöttem küldföldről végre újra ápolgathatom a szemem fényét. Nagyon nagy öröm volt bele visszaülni.
Az autóm fóliázásának története: Nagyon szépen lefóliázva vettem, de "sajnos" nagyon sötét árnyalattal és nagyon - nagyon műbizonylat nélkül. Hosszas utánajárogatás után (szerelő, internet, fóliás) Úgy döntöttem, hogy akkor leszedem az első oldali fóliákat. Leszedtem. :(, Fentmaradt a ragasztó és az istenért sem tudtam lemosni, de keményebb anyagokkal nem mertem próbálkozni. No mind1 autó levizsgázott és az volt a terv, hogy visszafóliáztatom az újonnan megismert nagyon rugalmas fóliásommal.
Nem jött össze időben, aztán én meg kimentem dolgozni és itthagytam mind2 szerelmemet. Az egyik utánamrepült :)
MInd1 most hazajöttem és rögtön irány a fóliás. 8000 volt az első kettő ablak és még grátiszban fóliát is megkaptam a szélvédőre nappellenzőcsikig. Én kértem hogy rakja fel és ő meg nem kért érte pénzt :) Az emberem nagyon rugalmas, !szerintem! jól dolgozott.
Szuper. Most méégszebb. Főleg az Alfacity matricával... Imádom.
Scott, pb_, Zoli segítségével motorállapot felmérés történt:
- olajnyomás ellenőrzése
- sűrítési végnyomás ellenőrzése
+ átnéztük az egész vasat, egészen rendben van, leszámítva a már korábban megállapított problémákat...olajfolyás van rendesen, a kuplung-váltó enyhén szólva is aggasztó, mint ahogy a féltengelyek is (ez utóbbiak eszement lógnak)




Párszáz km utáni tapasztalat alapján csereérettek:
- mindkét oldali külső féltengelycsukló
- váltó úgy, ahogy van (1-2-3 fokozatok szinkronjai leköszönőben)
- szelepek nem cserések, viszont beállításra szorulnak
- jobb oldali fagydugó (lsd: kép)


Meg volt a műszaki vizsga így 2010-ig oké a gép. Plusz a zöldkártya megújítás is megtörtént.
Hát ez is eljött. Valamilyen fura esemény következtében január 3-án állították ki rá 2 éve a forgalmit, részemről tehát mehetett a szívás. Végülis január 8-án levizsgázott. A bal első lengőkarokat kellett csak kicserélni a kézifékbowdeneken kívül. Ja meg kellett venni egy napszemüveget a vizsgabiztosnak a xenon miatt :)
Ma végre elhoztam az általam favorizált szerelőtől a gépsárkányt. Lejárt a műszakija holnap :P
40 ropesz lett a vége nem is sok végül is volt benne termosztát csere, jobb első szilent csere fagyálló csere, diagnosztika, fékpad... Szal fájin lett most már 2009 mittoménmeddig jó :)
Sajnos le kellett szednem a b oszlop előtt fóliákat, így most ragacsos az ablak, de mind1 fityfene, mert kaptam remek ajánlatot a visszafóliázásra és egy szép műbizonylatra.. mert az nem volt.
Japropó: Köszönönet Ferkének az ő tudja miért!
1 lépéssel közelebb ismét a tökéletességhez :)
Nah, ismét legális az autó, április óta...
Van ződkártya (hála Hari mesternek) és műszaki érvényesség.
Meg ideiglenesen a két 36-os Weber helyett két 40-es Dellorto karbi (mert csak ezzel ment át a kocsi a mérésen...)
Képek hamarosan.
Hátsó lengéscsillapítók cseréje, műszakivizsga megtörtént!