Blog >> tbi

Sajnos a legutóbbi membrán csere a szelepfedélben nem jött be, az utángyártott litván membránnal még jobban nyomta ki magából az olajat, mint a gyári szakadttal. Így kénytelen voltam venni egy gyári új szelepfedelet, amire 4 hetet vadásztam, mire feltűnt 3 darab a fiatalkatreszek.hu webshopban. A szelepfedél cseréje össze lett kötve egy olajcserével és már szaladhat is tovább az autó. Azóta már ment több, mint 1000 kilométert és szerencsére száraz a szelepfedél

Km: 207500

Egy ideje volt néhány hibája az autónak, csak idő hiányában várattak magukra, de közben az alaktrészeket begyűjtöttem hozzájuk (gumi membrán a kartergáz visszavezetéshez, parkradar, xenon szintező, z-kar). Ha valaki keresné a gumi membránt, akkor azt a litván ebay-en tegye, ott fog találni!

A kartergáz visszavezető kupakjával legalább fél órát eltöltöttünk nehogy eltörjük, de sikerült a műtét, a régi gumi (narancssárga), gondolom még a gyári, már szakadt volt, szélétől befelé kb. 1 centi volt a hiba. Remélem minden anomália megszűnik, gondolok itt az olajon szelepfedélre, az ingadozó alapjáratra.

A xenon szintszabályzó cseréje jóval egyszerűbb volt, kapott új Z-kart is, mert alig mozgott a régi. Egy ideig senki se fog villogni, hogy megvakítom.

A jobb hátsó parkradar volt elfáradva, 15 fok felett működött, alatt pedig nem. Sajnos ez esetben le kell kapni a hátsó lökhárítót, ami viszi az időt.

Most minden működik remélem egy ideig így is marad. :D

Km: 203500

Ismét eltelt 10e kilométer, szóval kapott egy általános szervizt. Plusz kapott egy hátsó albaktörlő motort, mert a régi feladta. Újat sehol se találtam, így kénytelen voltam a Trencsikéktől venni egy használtat.


Km: 194500

Kapott egy pár KYB G-Shock lengéscsillapítót előre az autó.

Km: 194000

Eltelt picivel több, mint 5 év így esedékessé vált a vezérlés cseréje és mivel hosszbordást még soha sem cseréltettem így felkerült a listára az is.Természetesen a szokásos típushiba a porladó vezérlés burkolat nálam is jelentkezett, de épp akciós volt a fiatalkatreszek.hu-nál így gyorsan berendeltem azt is.

Km: 191200

Sajnos engem is utolért az a típushiba, hogy letört a visszafolyó ág egyik csöcse a kiegyenlítő tartályról, de elég szerencsésnek mondhatom magam, mert a garázsban észrevettem miközben töltöttem fel az ablakmosó folyadékot. Olaszautóbontóban sikerült egy gyári újat vennem elég jó áron, és este miután nagy nehezen szereztem egy clic-r fogót orvosoltam is a problémát.

A csomagtérteleszkópok fejbeveréssel jelezték a hidegben, hogy eljött a csere ideje, olyat rendeltem, ami benne is volt. (Stabilus 8082YZ) És, ha már úgy is jött a futár, akkor kértem egy pár Bosch ablaktörlőt is, mert a korábbi már új korában is rossz volt és azóta is csak idegesített.

>> EseményRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2023-11-09

Ismét eltelt 2 év, ez már a harmadik műszaki vizsgája az autónak nálam.

Km: 188731

Megadta magát az akkumulátor, kapott gyorsan egy másik Exide-ot.

Elérkezett az olaj és szűrők cseréjének ideje, valamint már nagyon idegesített a futóműből jövő hang és ennek is utána jártunk. Kapott az autó 2 Meyle HD felső lengőkart és síri csend uralkodik újra az autóban.

Motul 8100 X-Clean 5w40
Meyle HD lengőkarok

Km: 185000