Blog >> felni

>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2010-12-18

Régen írtam, de nem is nagyon volt mit, mert a válság óta nemigen autózunk. Így viszont HuNCutka a hétköznapi autóból előlépett élményautóvá. Már ami a használat gyakoriságát illeti. Lehet, hogy bérelek mostmár neki egy garázst. Akkómá. Meg az alábbiak nagy részét is el tudnám kerülni...
Nyáron volt egy kis gubanc. Elvittem kicseréltetni a termosztátot, meg az olajat (10K km, 1,5 év). A hőfok jó is lett, de párszáz km után elinduláskor azt vettem észre, hogy a több, mint négy liter 5w40 Agip oil ott figyel az úton, és elkezdett világítani a lámpája. Motor gyorsan leállít, alánéz... Leeresztő csavar helyett valami menetes akármi van kiszakadva a teknőből. Remek. Pont az autóklub mellett történt, bementem, hogy nézzünk már alá, vagy valami. Erre kiderült, hogy az csak vizsgaállomás, és hagyjam őket békén. WTF? Nooormális? Úgyhogy letámasztottuk a helyszínen, másnap vitettem el a szerelővel. Asszem érdemes lenne mostmár megcsinálni a menetet a vonószem helyén, mert sűrűn van rá szükség. :) Majd még egy nyilat is ragasztok a lökösre, mint a rally autókon szokás.
A szerelőnél kiderült, hogy nem tudták rendesen becsavarni a leeresztő csavart, mert állítólag még a Béla megrepesztette a menetet a karteren. Erre a baromállatja (valamelyik embere) beletekert egy menetes ízét, ami vagy három centire kilógott. Egy ültetett autón. Nem tudom, kinek a kurva anyját, de valakinek biztos. Leírom ezt a másik nevet is, mert megérdemli: Márton Albert. Vagy valamelyik embere, de ez nem kéne, hogy kifogás legyen. Karterhegesztés. Valami nemtom milyen olajat rakott bele, de párszáz km-nél többet nem akartam várni, hogy lecseréljem. Persze rendes leeresztőt akkor sem bírt belerakni a köcsög. Na ennek a rendbetétele következik most, délelőtt vitte el a szerelő. A következő jelölt. Bélát meg sem próbáltam, a januári műszakiig nem férnék be hozzá, Csöri meg sajnos messze van. Legalábbis rossz fékkel messze. Merthogy azt is rendbe kell tenni. A kézifékkötél kuka, a többi meg majd kiderül. (betét, tárcsa, abs, ?) Meg majd az árak függvényében végigmegyünk a listán. Ajtóhatároló, bal ablakemelő, lökös (vs. betonszegély...), ilyesmik. A végén meg felkerül majd a télikerék is, amit tegnap rakattam össze, ugyanis felújítottam a felnit. (sohatöbbet!) Homokszórás, csiszolás, alapozó, festék, új szelepek. Lakkot nem raktam rá, nem is nevezném a Sema show-ra, de fasza lett. Óaranyszínűre akartam, mint a régi Alfa pályagépeken, de nem találtam elég sötét aranyat, ezért ezüst lett. Van a városban egy sárga 145, ezüst a téli acélfelnije, azon jól néz ki, de szerintem (és a Photoshop szerint is) jó a rossohoz is. Möglássuk. Már nagyon várom, hogy patent legyen a gép. Fájó szívvel beáldoztam a berényi talit is, de mostmár annyira meg akarom csináltatni, amennyire csak lehetséges. Meg rátaláltam álmaim felnijére is (Lenso CX), de az már nemigen fog beleférni.
Az olaj valami új német cucc, Divinol, vagy mi. 5w40. Nagy trágya nem lehet, teljesíti az előírtakat, megpróbáljuk.
177900 körül járunk. Folyt. köv. hamarosan.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2010-11-05

Megelőzve a nagy rohamot, felrakattam a téli kerekeket. De az igazi ok az volt, hogy a bal első téli felnimben volt egy csúnya hupli, amit rendberakattam, és ha már kész lett, fel is került az összes kerék.

Amúgy vártam már nagyon, már kezdtem unni a Q2 felni látványát... most a sötét-grafit színű sűrűküllős felnik sokkal jobban tetszenek :)

A téli gumijaimnak ez a második szezonja, 4440 km van bennük.
A nyári gumikkal idén 13.990 km-t mentem, összesen pedig 23.960 km-t.

Javítás, szerelés: BudaGumi

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2010-08-22

Hosszas agyaläs utän bekellett lässam a 8,5" szeles felnik nemigazän optimälisak telire,igy a csere mellett döntöttem.Meghirdettem a Zendereket, hamarosan jelentkezett is egy cartärs aki a Spiderere a 16"-os gyäri felnikert cserebe szerette volna a Zendereket.
Tetszett az ajänlat igy az üzlet megköttetett.
Mindenki elegedett..Märcsak a teligumik hiänyoznak...

>> Tuning és extraTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2010-05-11

Gumiztatás...
Hoppá felraktam a felniket. Komoly. Már csak állítani kell a futóműön, mert a jobb hátsó kerék belerugúzik az ívbe.
215/45R17
Hangos az Aurora. :-O Sose volt nekem ezen a kocsin 17"os felni. Mindig kicsivel vezettem. Egy kicsit érdekes. :-)


Sok mindennek örülhetek. Kettes lett egy nagyon várt vizsgám és a Szakdolgozatom pedig 5!

>> Tuning és extraKovacs Laci 155 // Alfa 155 2000 16v Twinspark // 2010-05-11

Black Edition felni, projekt meg fékek pirosra festése.

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2010-05-09

Elhoztam a felniket (még szombaton). Jujj most vettük észre, hogy az egyikben van egy kis tojás. Hétfőn megy görgőzni. Fenébe. De a kerekek kész lettek. Remélem kedden, szerdán a kerekek fent lehetnek.

>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2010-04-29

Sajnos nem készült el holnapra a kerék. Még egy hét téligumin. Komoly. Mondjuk ma is az oroszlánnal voltam.

>> Tuning és extraDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2010-04-17

A X. Esztergomi Alfa Romeo találkozó ürügyén, ha már úgyis arrafele jártam, elhoztam egyik kartársunk megunt felniszettjét. Természetesen nem bírtam ki, hogy ne próbáljam fel a kocsimra. Szerintem meggyőző lett, azért egy szolíd hasmagasság csökkentés/használhatóság rontás még ráférne a kocsimra, de ez még a jövő zenéje.

>> AutóápolásSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-04-08

Gondoltam adok egy kis fényt az aluknak, ezért vettem polírpasztát és nekiestem délután. "Csak" kézzel csinálgattam, de mégis látszik a különbség. A pajzsnak is adtam egy kicsit a pasztából, szépen is csillog.Már csak a jelet kellene kicserélnem benne :)

Képek:
előtte---munka közben----utána-----pajzs-----ez meg csak úgy :D

>> Tuning és extraWilly // Alfa 146 ti // 2010-04-03

Mivel a gyári TI felnikre szereltettem a téligumi garnitúrát muszáj volt venni nyárit. Igazából 16 vagy 17 colosat szerettem volna, de most csak 15-ösökre volt keret. Szerencsére olcsón tudtam venni 4 db 145 QV felnit amire felkerültek a nyári gumik. Sajnos kettőt görgőzni kellett mert nem voltak 100%-osak.