Blog >> csere
Mivel novemberben két éves lenne már a hűtőfolyadék valamint volt pár dolog, amit meg szerettem volna csinálni, ezért a szabi alatt nekiestem szétbontani a hűtést. :)
Kiegyenlítő tartály tisztítás és megkapta a Paraflu 11 mixet.








BAL ELSÖ LENGÖKAR,JOBB BAL OLDALON MENET STABILIZÁTOROKAT TRW KERÜLT BELE, 15000 KM KÉNT OLAJCSERE LÉGSZÜRÖ POLLEN GÁZOLAJ, OLAJSZÜRÖ ,KOMPLETT FÉK CSERE TEXTÁR BETÉTEK ÉS BREMBO TÁRCSA KERÜLT RÁ, 105000 NÉL RÉSZECSKESZÜRŐ TISZTÍTTÁS KÖLTSÉG 1 ÉV ALATT
Az első embléma is megérett a cserére. Igazából még csak a lakk töredezett össze rajta, de már nem volt szép. AlfaCity-ben vettem egy sima jelet Ofi-tól, azzal a szándékkal, hogy megpróbálom kicserélni a csak a jelet. De sajnos a 156-147-... jele nem kompatibilis, mert a "ház" maga is domború, és a jel csak egy sima vékony fémlap. Ebay-en taléltam, fogok is rendelni aztán majd meglátjuk. Addig is becseréléssel rendeltem egy komplett emblémát. Siófokon vettem át Ofi-tól.
Így ismét teljes fényében pompázik.
Összeszítettem h mikor mi volt cserélve olajok terén. a helyzet a következő:
Motorolaj - Xado 10w60 4.6l - 100.895km-nél volt ->110.000km-nél kell
Fékolaj - Ate Super Blue DOT4 0.5l - 81.000km-nél volt ->110.000km-nél kell
Szervo olaj - Tutela GI/A 1.2l - 100.000km-nél volt ->140.000km-nél kell
Váltó olaj - Tutela ZC75 2l - 81.000km-nél volt ->140.000km-nél kell
Ma volt klímatöltés, mert nem volt olyan hatásos - 11 év alatt 300g maradt a rendszerbe, most már teljes mennyiség van benne 650g. :D jéghideg klíma.
Az olajokra elméletben ezek a szabályok lézetnek(vagy ekkor tennél jot az autónak):
motorolaj 10,000km vagy 1 év
váltó olaj 60,000km vagy 6 év
szervo olaj 40,000km vagy 4 év
félolaj 2 év -> növelt foráspontu fékolaj esetén 3év
klímatöltés 10 év
vezérlés 60,000km vagy 6 év
A múltkor, mikor családi konvolyoztunk, figyeltem, hogy már eléggé pattog a jobb hátsó kereke a TD-nek. Vezetve is érződött már kicsit, hogy valami hátul nem 100-as. Ferke cartárs épp egy alig futott boxert bontott, gyorsan megnéztem az ePER-ben, hogy jó e nekem annak a lengéscsillapítója. Ééés mázli! Pont ugyanaz kell bele.
Mikor megjöttek a lengéscsillapítók, már látszott, hogy igen jó állapotúak és gyáriak. Lekezeltem őket Evipass rozsdaátalakítóval, majd a szürke réteg lecsiszolása után 3 réteg fekete festéket kaptak, így biztos vagyok benne, hogy bármely utángyártott újnál jobban jártam velük. A baloldalit most nem cseréltem, rendberakva eltettem "talonba".
A csere nem túl bonyolult ügy. Egy bak, egy emelő, krova készlet és bő fél óra kell hozzá. A csavarok kis WD-40-ezés után szerencsére hagyták magukat, nem volt komplikáció.






Többen kértétek tőlem ,ezért összefoglalom röviden a fő lépéseket az első stabilizátor rúd szilent cseréről (Alfa 156 1,9 JTD ->1999) ez tényleg csak a lényeg…a komplett cseréről több oldalt lehetne írni
Tehát az egyre jobban erősödő kopogó hang miatt elszántam magam hogy kicseréljem a szilenteket.
Fő lépések:
- Szerelőaknára parkolva megemeljük az autó elejét bal és jobboldalt (kibakoljuk a kocsit természetesen ahogy azt kell)
- Mindkét oldalt levesszük az első kerekeket, majd kikötjük a stabilizátor rúdat (stabilizátor pálcáknál az alsó gömbfejnél a 17-es fejű csavart, imbusz kulccsal ellentartva nehogy elforogjon)
- Mindkét oldalt leengedtem a komplett futóművet úgy ,hogy a toronynál letekertem a 4 db 17-es fejű anyát
- Célszerű (nem kötelező)a külső kormányösszekötő gömbfejeket is kikötni hogy ne feszüljenek (ehhez gömbfej kiugrasztó célszerszám szükséges)
- Stabilizátor rúd szilent tartó bilincsekből kitekerjük a 13-as fejű csavarokat (2-2 db)
- Ezután jöhet a munka java a bölcső leengedés, enélkül meg se próbáljátok kivenni a stab. rúdat !
- A bölcsőt mindkét oldalon 3-3 db csavar fogja a kocsi hátsó része felöli oldalon illetve 1-1 db a szélén .
Tehát 1-1 db szélső hosszú csavarok (18-as fejű) 2-2- db 18-as fejű csavar illetve 1-1 db 15-öes fejű csavar. Ezeket mind ki kell venni úgy hogy közben a bölcső alá emelőt teszünk és szép lassan engedjük le…ami még útban volt nekem az a kipufogó feletti lemez borítás…ezt 13-as fejű csavarok fogják ezt is leszereltem.
Nekem a kormánymű miatt nem sokat jött lefelé a bölcső ezért kitekertem a két hosszú 21-es fejű csavart is ami a kormányművet a bölcsőhöz rögzíti. Ezt nagyon óvatosan kell mert az alumíniumból recsegve –ropogva jön ki persze szétszerelés előtt minden csavart be kell fújni csavarlazítóval.
- A bölcső kb. 8-10 cm-t mozdul lefelé ha minden csavart kivettünk…ez elég lesz ahhoz hogy a stabilizátor rúdat hátrafelé (kicsit ferdén , óvatosan kiemelve) ki tudjuk venni. Talán ez a legnehezebb része a dolognak mert mindig elakad valamiben de azért így már ki lehet venni.
- Ha már kint van a stabilizátor rúd akkor a bilincseket kell szétszedni….ezek össze vannak gyárilag szegecselve , mi az egyik szegecset szétfúrtuk (marófejjel) úgy hogy a menet ne sérüljön meg, ezután a bilincset szét lehet hajtani és akkor már cserélhető a szilent.
- Mielőtt az új szilenteket (Birth – gyárilag is ilyen volt benne) rászereltem , lefestettem a stab. rúdat…kicsit le volt kopva már a festék róla a szilentek helyén.
- Ha fenn vannak az új szilentek a stab. rúdon akkor mehet vissza a helyére (ez is kicsit nehézkes) összeszerelés fordított sorrendben a bölcsőt ugyanúgy emelővel visszailleszteni és a csavarokat sorban visszarakni (két szélsővel kezdtem)…csak akkor húztam meg teljesen a csavarokat amikor már minden a helyén volt. Érdekes hogy összerakni könnyebb volt mint szétszerelni
- A stabilizátor szilenteket tartó bilincsek csavarjait a legvégén húztam meg amikor már fenn voltak a kerekek és az autó súlya is rajta volt a futóművön. (így van megfelelően előfeszítve a stab. rúd)
- EREDMÉNY: megszűnt a kopogás és egy szuper stabil halk futómű szóval megérte a sok munka. Kb. 5-6 órát vett igénybe, de legközelebb gyorsabban menne bízom benne hogy ezek az új szilentek is kibírnak legalább 13 évet mint az előzők.
- Megjegyzem hogy a kopogó hang miatt a legtöbb szerelő nekem már lengécsillapítót ,kormányművet , kormányösszekötő rúdat/gömbfejet stb. akart cseréltetni pedig azoknak semmi bajuk. Ezért csinálom inkább jómagam, megint jó sok pénz maradt a zsebemben mert magamtól nem kértem munkadíjat :)




2013.05.03. 128.600km A szélvédő kapott egy kavicsot erre jött a klíma=repedés
Ma ki lett cserélve az első szélvédő.Ahogy kiálltam szakadó eső.Így tesztelve lett.Tökéletes munkát végeztek!Az esőérzékelő is tökéletessen teszi a dolgát!
Kicseréltettem a jobb első kerékagyat ,mert felni cserekor észre vettem,hogy 5 csavarból 2 nem fogott. Biztos valamelyik agyatlan gumis hajtotta bele légkulcsal.
Nagyon örültem neki...
Most már fasza!
0
530
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- Forma-1
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth