Blog >> gyújtás

>> Egyébnedudgi // Alfa 146 1.6 Boxer // 2008-07-14

Hát ma reggel mocskos nagy eső esett. Aztán bbelementem valami tócsába és beázott a gyujtásban valami ami eddig is szar volt...menet közben is elment az erő, ki-kihagyott az egyik henger. De szerdára kaptam időpontot szóval megy várpalotásra aztán ott rendbeteszik. Délutánra ksizáradt és akkor nem volt semmi baj úgyhogy megnyugodtam. De ezt meg kell nézetni. Na remélem jó lesz.

>> SzervizAndorka // Alfa 33 905A1 // 2007-12-26

Az elkannibalizált SW gyújtáselosztója ma bekerült a kocsiba. A tengelye nem lötyög, ráadásul az ünnepek előtt vettem új rotrot (:-)) és elosztófedelet is. (nagy királyság volt a Budapesti úton lévő autósboltba araszolni akkora dugó volt a rohadt pláza körforgalom miatt...)
De vettem benzincsövet is, mert a jobb oldali karbinál kicsit szivárgott már az elöregedett cső. Itt kiderült, hogy én 10-est vettem, pedig a 8-as jobb lett volna. Tehát megyek még egy kört a csőboltba...
Új benzinszűrő is lesz beépítve, csak ahhoz meg gyorscsatit kell eszközölni (marad munka az újévre is). De ez a szűrő 150k km-t ki fog bírni (nem az a kis szottyadt műanyag pöcs féle!)

>> SzervizAndorka // Alfa 33 905A1 // 2007-12-19

Az Alfa a hétvégén itthon hagyott. Nem indult, csak köszörültem de nem röffent a motor. Korábban is csinált egyszer ilyet, akkor az elosztófedélben kellett kotorászni (eloxidált pólusokat átsimogatni csiszolópapírral) és ment is a motor. Most azonban ez már nem segített.
Kipróbáltam a korábban elkannibalizált SW gyújtáselosztóját, de azzal se ment. Végül Hakuna cartárs sietett segítségemre, de vele is csak azt állapítottuk meg, hogy a szikra nem jókor jön a gyertyákra.
Én a karbikra is gyanakodtam (nyáron Bálint33 kocsija is hasonló tüneteket produkált, ott végül a karbira lett ráhúzva a vizes lepedő). De a gyertyák elég benzinszagúak voltak mikor ki lettek véve...
Végül az is kiderült (sokadik nekifutásra), hogy az elosztót rosszul rakhattam vissza, kábé pont 180 fokkal (vaze, ezt hogy csináltam?). De a kis mókuskálás után legalább a motor életre kelt (igaz rotort is cseréltünk az elosztóban). A következő lépés, hogy a kannibalizált elosztót berakjuk a motorba, mert a mostaninak eléggé lötyög a tengelye. (Ez okozhatta azt, hogy álló helyben egyik napról a másikra elromlik az autó?)

A műszeres beméretés még várat magára.

Új gyújtáselosztót kapott.
A gyújtás rosszul lett beállítva, csörög a motor. A napokban ki lesz javítva.

2007.01. - Csere: gyújtókábelszett csere (CHAMPION), első féktárcsa (BREMBO) és fékbetét (TEXTAR).