Blog >> világítás

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2014-04-05

Kiégett az egyik szofita izzó a beltérben, ez egy kisebb lavinát indított el. A vége az lett, hogy ledesítettem az egész beltér világítást, és az összes külső világításom működik, még a ködlámpa is :)

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2014-01-06

Pár napja már rakoncátlankodott a világításom, a távfényszóró gyakran nem kapcsolt fel, vagy egyszer csak elaludt. Ez elég kényelmetlen érzés éjjel, kihalt úton. Szombat éjjel buliból hazaindulva viszont előjött egy új probléma, a tompított fényszóró sem kapcsol már fel, csak távfényszóróval együtt. Jelenleg az autó pihen, valamikor bejelentem a villamossági szerelőmhöz. A 2.0 TS hasonló hibáját egyszer már megoldotta, ott a világításkapcsolóval volt gond. Szerintem a légzsákrendszert is megnézetem, ha már egyszer szerelőhöz viszem, mivel világít a légzsákhiba visszajelzője, és a vezérlő sem akar kommunikálni a diagnosztikai műszerrel.

Update I. : 2014.01.14-én leteszem a szerelőnél, meglátjuk mennyi időbe és pénzbe kerül, hogy aminek világítania kell, az világítson, aminek nem, az ne világítson. :)

Update II. : Ma (2014.01.17.) sikeresen hazahoztam a kocsim, kicserélték a kormánykapcsolót, és rendbeszedték a légzsákelektronikát. Most világít a fényszóró, és nem világít a légzsáklámpa. Ööm va és bodottá! :D

>> Tuning és extratnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2013-04-16

Ma végre sikerült megoldanom a helyzetjelzőm LED-esre cserélését. Egy plusz ellenállás felhasználásával már a comp sem jelzi hibásnak. A választott LED 68 SMD T10 és nem Can-BUS friendly. A kilépőfény és kesztyűtartó világítás 5 SMD 5050 LED Can-BUS friendly velük nem volt gondom.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-03-10

Kiégett a kilométerórában az egyik izzó. Kicseréltem abban is és a fordulatszámmérőben is mindegyiket.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2013-01-30

A héten a képen látható üzenettel fogadott a műszerfal.. Izzítógyertya-hiba. 2 napig minden indításnál csinálta, úgyhogy átnézettem az Autóház Budaörsnél. Egy gyertyát kellett csak cserélni, a többire nem írt hibát az examiner.

Ha már ott volt az autó, kértem egy EGR-szelep tisztítást is, azt gondoltam, hogy 65 ezer kilométernél durván koszos lesz már. Azzal a kérdéssel hívtak fel, hogy volt-e már cserélve, mert ilyen tisztát még nem láttak ennyi kilométerrel... na ezt magyarázza meg valaki :)))

Volt még izzócsere (rendszámtábla világítás és féklámpa), valamint a szivargyújtó biztosítékát is ki kellett cserélni.

Beköttettem állandóra az új Dension Car Dock tápkábeljét, így nem kell állandóan felnyitogatnom a hamutartó fedelét, ha tölteni akarom a telefont.

Köszönöm az ügyintézést és az odafigyelést Horváth Lacinak!

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-01-12

Készen lett a középső mérőórák -üzemanyag,óra,vízhőfok mérő- világítása is.

Habár nem ment minden olyan zökkenő mentesen ,mint a 2 nagy mérőórával.

Itt ugyebár szét kell bombázni mindent:

-fejegység
-klíma vezérő tekerőo
-hamutartó (2 csarlakozó van mögötte)
-további 2 csatlakozó az elakadás jelzőnél
-váltószoknya
-egy halom csavar
-végül maga a középkonzol borítás

Miután ezzel megvagyunk kivesszük az óracsoportot. Semmilyen bonyolult dolog nincs benne, hátul egy csatlakozó található, azt kihúzzuk.

Bemenekülünk a januári hidegből , nekiállunk szétszedni az órát.

Elöljáróban az átlátszó műanyagot vesszül le, majd egy fekete részt. (apró csillag csavarok fogják,és tartó fülek)

A technika ugyan az,mint ezelött. Mutatók le, számlap le, számlap csiszolás, piros fólia ragasztás, majd összeszerelés.

Minden mehet össze, látszólag minden rendben!
Ráadom a gyujtást, a vízhőfok alapból felmegy 60fokra, üzemanyag is nagyon fals értéket mutat.

Kiműtettem megint majd bennt szétszedtem-összeraktam 3x, még mindig nem jó.

Mérgemben úgyhagytam, gondoltam majd holnap!

Volt egy elméletem ,hogy akkor valószínület gyujtáson kell visszarakni a helyes értékekre a mutatókat. Nálam ez teljesen bevált, a fals értékek már a helyeset mutatják.

Itt nagyon fontos ,hogy az üzemanyag szintet vagy jelölt be, vagy fotózd le, meg is jegyezheted, lényeg, hogy tudd hova kell visszatenni a mutatót!

Tanulj a hibámból ,így jár az az ember aki kisérletezik :D

Lényeg ,hogy minden klappol, sok sikert !

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-01-10

Mindig is tetszett a sportcsomagos órája, a piros világítás miatt.
Lehetőségem adódott egyszer ,hogy lecseréljem, de nem tettem.
Azért nem, mert a fekete óra magában nem tetszik ,snassz, az ezüst sokkal jobb.
Csak ,hát ugye ronda zöld a világítása.

Elhatároztam ,hogy átépítem valahogy pirosra.
Vettem T5 piros SMD ledeket, ami persze nem passzoltak a foglalatba, így ezt a tervet el is vetettem.

Tegnap viszont egy ismerősöm nekiállt a Fiatját átalakítani zöldről fehérre. A megoldás képekben illusztrálva volt.

Annyi a lényeg,hogy a számlapot valamilyen úton-módon meg kell szabadítani a zöld festéktől.

Vegyszerrel, vagy csiszolással. Én az utóbbit alkalmaztam.

Miután le van csiszolva a zöld festék ,megkezdődhet a színezés.
Gondolkoztam ,hogyan lehetne, eszembe jutott ,hogy a Puntóm után még maradt piros lámpafóliám, így azt ráragasztottam a számlap hátoldalára.

Nagyon jól színez, anno azért is szedtem le a lámpáról ,mert az index is piros lett tőle.

Egyedüé a KM számláló világításával nem vagyok megelégedve, ugyanis nem sikerült szétszednem ,így magára a "kijelzőre" ragasztottam lámpafóliát!
De legalább nem zöld...

Szerintem így is frankó ,bár kapni fog új izzókat mindenhova, mert valahol fényesebben világít picit (na ott jó az izzó :D)

Középkonzol még hátra van, de jó is lesz....... (:

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-01-05

A délelőtti mini talin kedvet kaptam a további bütyköléshez és neki álltam a szivargyújtó világításának a javításához. Azt hittem olyan rendszerű mint a FIAT, de nem! Nincs rajta közvetlenül csatlakozó (1-es képen a zöld a Fiat a piros az Alfa). Fölfele nem jön ki! Végig van bilincselve a vezeték. Ki kell szerelni a könyöklő részt kompletten. A 2+3-as képeken is látható kis fedeleket ki kell pattintani és az alatta lévő 10-es fejű csavarokat ki kell tekerni, majd a váltókar körüli alu burkolatot is le kell szedni, mert alatta is van még 2db lemezcsavar. Ezután az aludekor alatti keretet is ki kell csavarozni nehogy eltörjön amikor emeljük ki az egész egységet. A csatlakozó jobb oldalon elöl van (fehér színű, 4-es kép). Először hátra kell megmozdítani a könyöklő egységet, mert az első részén van két illesztő csap, aztán már jön is ki felfelé. A végeredmény az utolsó előtti képen látszik :-)
Az utolsó képen pedig az új grafika a fejegységen a szoftver frissítés után.

>> Tuning és extratipoatti // Alfa GT 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2012-11-28

4000K-s Philips H7 izzók, szettben a hozzájuk tartozó fehér fényű helyzetjelzőkkel. Zé. bácsi majd berakja őket, mert az én képességeimet már ez is meghaladja. :)

Utolsó lépésként az első lámpákat cseréltük ma le Tökivel. Kavicsfelverődés miatt repedt volt mindkettő, és mint később kiderült, a lámpák mechanikája is rossz volt. Egy másik, szintén gyári xenonnal ellátott 166 jó állapotú lámpái kerültek beszerelésre. Egy teljes nap ment rá gyakorlatilag, a gyári xenonos 166-nál lökös le, stb., stb. ... :S

Most már van nagy fényerő ( újszerű D2S izzók ), szintezés, minden. Ájmverihepi. :)

A felújítás befejeződött. Lassan meghirdetem... :(