Tagok >> Kristyon >> 147 Selespeed >> Blog
- Típus:147 Selespeed
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:AZZURRO NUVOLA HWB
Addíg, amíg nem kellett leszerelni, addíg, nem is tűnt olyan vészesnek az első lökhárító. Először azt hittem csak egy kis repedés van rajta. Közben egyengetni kellett a pajzsot és a helyét is. Illetve kísérleteztek egy kis műanyag hegesztéssel. Nem vittem túlzásba, mert alapból szépen állt a helyen, ezért csak belülről hegesztettem, hogy ne kelljen még festegetni is..
A zárhíd takarásából előbújt a kersztmerevítő, és a klíma hűtő görbesége. Ezek egyenlőre így maradnak...
A hűtőket tartó konzol leszerelésével az is kiderült, hogy a jobb oldali segéd tartó le van szakadva. Ezt a tartót visszahegesztettem ( addig sikerült méregetnem, hogy sikerült a másikhoz képest pár milivel feljebb raknom, de ettől még a zárhíd tökéletesen passzol...)
A flexibilis kipufogó csövet is kicseréltem, illetve a kis hővédő pajzsot is visszahegesztettem...
Kezdetnek összedobtam egy motorszerelő állványt, amíg az alkatrészekre vártam. Láncos emelőt kölcsönbe kaptam, azzal végeztem el, minden emeléssel kapcsolatos dolgot.
Az új motorvezérlő egység hozta magával, hogy kódot kér a rádió. Persze nem kaptam meg a rádióhoz a kódot, ezért vettem hozzá ebay-ről...
Ebből az ECU-ból most olvastam először hibakódot, vezerműtengely jeladó hibát írja állandóra. Ezt nem is engedte törölni. Be volt tárolva még 2 lambdaszonda is, de gondolom azok még az előző autóra vonatkozhattak.
A veztengely jeladó vezetéken találtam is nemi sérülést. Ezt kijavitottam, illetve leellenőriztem, hogy se zárlat, se szakadás nincs a vezetékeken.
Még sem hajlandó indulni, és továbbra is dobja a hibát.
Ismét megpróbálkoztam az indítassal. Egy visszaduranassal lelőtte a légszűrő ház fedelet. Leszakadt mind a kettő rögzítő fül. Az egyiket megtaláltam az autó alatt, a másikat kb. 1.5óra keresgélés után találtam meg úgy, hogy ki kellett vennem a balos index lámpát, hogy elérjem.
Visszaragasztottam műgyanta alapú ragasztóval.
A cicanak is bejön a verda, bár annyira nem vagyok oda érte, hogy megmászta....
Az ajtóhatároló kattogását szüntettem még meg. Valószínűleg nem lesz hosszú életű, de egy próbát megér. Csak szétütőttem a stiftet, majd zsugorcsövet melegítettem rá két rétegben. Így raktam vissza. Egyenlőre jónak tünik. A kárpit lebomtásánál találtam egy extra csavart a tükör belső borítása alatt. Elképzelésem sincsen róla, hogyan és miért került oda. A hangszóróról meg csak úgy készítettem egy képet.
Igyekeztem feltárni minél több javítani való dolgot az autón. Illetve visszaraktam minden megbontott dolgot a helyére, mert úgy gondoltam, hogy este már gurulok vele egyet. Sajnos nem volt hajlandó beindulni. Menni viszont kellett, ezért nem is nyektettem sokáig.
Gyújtás ráadásnál villogott a motorhiba lámpa, és csapkodta a pillangószelepet,(csinálta korábban is, de akkor még a gyújtás levétele és újra ráadása után megszűnt) OBD-n keresztül a motorvezérlőt nem lehetett elérni csak az után ha egy rövid időre lefogtam a pillangószelepet. Hívtam hozzáértőt, hogy mi lehet a kehe, arra sikerült jutni, hogy a motorvezérlő eldobta magát, és lehet, de nem érdemes javítani. Vettem másikat az Olaszautóbontóból. Hazaérve beszereltem, és indult is az autó :) Hagytam kicsit melegedni, majd leállítottam, és ez után pöccre indult. Sajnos több időm nem volt vele foglalkozni. másnapra maradt a java.