A mai napon hivatalosan is a tulajdonomba került a Q4!
Éppen az M1/M7 kivezetőjéhez tartottunk , mikor elkezdett dadogni az autó és semmi ereje nem volt!
Motorháztető fel... elég betegen járt a motor csak két henger működött... fasza... találkozó kilőve!
Alfás segítséggel (Gery83) rájöttünk, hogy a gyújtómodul romlott el a zárlatos trafó miatt...
Elvittem kimérettem, ki is derült hogy tényleg az a rossz ... Csere! (5700Ft) FerVill
Na most a trafó vagy magától adta meg magát vagy valami oka volt (gyertya illetve kábel) így cseréltem azokat is.... úgy is ideje volt már!
-gyertya NGK V-line 5E
-trafó 6E
-gyertya kábel Tesla 9E
beszerelés én végeztem... közben vettem még két jófajta csavar a lengőkarhoz, mert hiába cseréltem ki a lengőkart csak kopog valami... kicseréltem a csavart ami a csonkálványhoz fogja... hátha...
Kicsikém szépen beindult... járt mint a 4 henger ... csodás... próbakör szépen jár szépen megy... (jobban is mint eddig) :) lengőkar látszólag jó , nincs kopogás ( később kiderült, hogy mégis)
Járkáltam kicsit a városban... hőfok 90 felett venti nem kapcsol... na jó most már elegem van... irány haza szerelés Marklartól vettem egy ventit a múltkor is az lett zárlatos... mert kicsit közel van hozzá a turbó és megsüti kicsit :) gondoltam akkor most már átrakom a hűtő másik oldalára a ventit és ez a probléma is megoldódik... meg is csináltam ... venti most se kapcsol... az anyádúristenit felgyújtalak:D nah nem a veti volt szar hanem a kábelezése... újból kábeleztem szépen... jééé működik! Most van tartalék ventim... !:)
Remélem most egy időre csöndbe marad a kicsike... ! :)
Ami elkophat az el is kopik...:) Willy segítségével.... Brembo tárcsa Jurid betét! Én meg kicseréltem! :)
Régóta kopog valami az autóban ... gondoltam elviszem egy futómű vizsgálatra mert mi nem jöttünk rá, hogy mi a probléma! Lengéscsillapító okés... lengőkar nem annyira! Fasza 5000 km-t bírt... téli kerékkel! Elvittem fel lett újítva a lengőkar! Közben önindítót is cseréltem és kiderült, hogy a jobb hátsó kerékagycsapágy is cserére szorul. Kicseréltem a kormányösszekötő csuklót is arra ami fel lett újítva ennek már stimmel a kónusza!
Tehát:
-lengőkar (régi) gömbfej felújítás 6E per darab + szilentek ez is 5E volt (Willy)
-hátsó kerékagycsapágy 10E
-kormányösszekötő (már megvolt)
Futómű beállítás 7E persze itt is volt némi probléma, de megoldották (Y2000)
Féltengely gumiharang csere mert likas lett:) jobb oldali, persze unixban megint nem volt olyan méret mint kellett volna... ami kiszakadt : belső átmérő 27,5mm, külső átmérő: 98mm amit kaptam: belső átmérő 24mm, külső átmérő 92mm .... felment ! Ennyi! :)
Olajcsere, Castrol 10w 60, szűrő MANN (82567/1) mert nem mind1 milyen!:)
Olajteknő tömítés csere REINZ! Pár bilincs kicserélése és némi tisztítás!
Lengőkar csere, kormány összekötő gömbfej csere! Kónuszméretre odafigyelni!:D Futómű állítás!
Műszaki vizsga... "újra" nah mind1.. megvolt ez is:) 2 év "pihi" :)