Ilyen lesz a 2023-as Giulia és Stelvio

2022-10-27  Alfa Amore
Új, LED-Mátrix első fényszórókkal és teljesen digitális műszerfallal érkezik a 2023-as Giulia és Stelvio a kereskedésekbe.
Hírek >> 2022  

Ahogy azt már az elmúlt hónapokban fel-feltünő kémfotókból tudni lehetett, a Giulia és a Stelvio is megkapja a Tonale hármas tagolású full LED-mátrix fényszóróit és már teljesen digitális műszerfallal érkeznek a modellek 2023-tól. Sok fantáziarajzon is elképzelték, hogy áll majd ez a hármas lámpaosztás a Giulia-Stelvio párosnak, hát most megérkeztek a hivatalos fotók és egy videó is. Első látásra vagány lett mind a két autó, nagyon várjuk, hogy élőben is lássuk őket.

A lényeg, hogy ezen a szinten már nagyon kellett mindkét modellnek egy komolyabb frissítés, hiszen a legutolsó nagy facelift (2020-ban) annyiban volt izgalmas, hogy érintőkijelzős lett a műszerfalon lévő multimédiás egység.

Gyakorlatilag így az Alfa Romeo mindhárom jelenleg kapható modellje azonos technológiai színvonalon lesz, a Giulia és a Stelvio ezzel utoléri a Tonale jelenleg még sokkal modernebb felszereltségi szintjét. 

A nyilvánosságra hozott fotók alapján a kormány mögötti kijelzőt teljesen digitálisra cserélték, a 12,3 inch méretű TFT képernyő ugyanazt a grafikai világot kapta meg, amit a Tonaléban már megismerhettünk. Itt is három nézet közül választhatunk, sportos, letisztult, és klasszikus módok közül választhatunk. Ez utóbbi (a Heritage) a klasszikus régi Alfa Romeók műszeregységét idézi meg. Akár erre a kijelzőre is kirakhatjuk például a navigáció képét is. Vagány, ahogy induláskor és leállításkor a Giulia és a Stelvio lámpáinak sziluettje jelenik meg a kijelzőn - ezt is a Tonaléban láttuk először.

Ami örömhír, hogy a műszerfalon lévő kijelző a műszerfalban maradt, nem egy tablet került annak közepére, mint a Tonaléban. Úgy tűnik, hogy az ezen megismert design, és a widgetek ugyanolyanok maradtak mint a jelenlegi autókban.

A Giulia és a Stelvio is megkapja a Tonaléban már megismert NFT technológiát. Ez a technológia blokklánc alapú, amely azt jelenti, hogy a járművek fontosabb karbantartási és egyéb történésekkel kapcsolatos bejegyzései bizalmasak és utólag nem módosíthatók, azaz például nem lehet visszatekerni a kilométerórát. Ezzel a témával bővebben foglalkoztunk a Backstage adásunkban is! 

Az autók lökhárítói is picit változnak, egy kicsit jobban kiemelkedik a hűtőrács és más lett a beömlők rácsozata is, de ezek miatt nagyon nézni kell a fotókat, hogy észre is vegyük...

A hátsó lámpák is változtak kicsit: az új Giulia új hátsó lámpái átlátszóak, míg az új Stelvio lámpabúrái füst színűek lettek. 

A sajtóanyagból nem derült ki, hogy a Tonaléban megismert szellőztethető üléseket megkapja-e a Giulia és a Stelvio.

A motorok terén szerencsére nincs leépítés, viszont bekerül a kínálatba egy 160 lóerős dízel változat is. 

A csomagok is maradnak, a belépő szint a Super, amely Sprint felszereltségi szintre bővíthető, ezt követi a TI, amely Veloce csomaggal egészíthető ki. 



Viszont megjelenik a Competizione limitált különkiadás, amely úgy tűnik a legkomolyabb felszereltségi szintet jelenti majd. Itt mutatkozik be egy új fényezés a Moon Light, amely egy különleges mattszürke szín. Ez a csomag minden motorváltozattal rendelhető lesz, a csomag neve pedig nemcsak az autó oldalára kerül majd fel, hanem a fejtámlákba is belehímzik.

 

A teljes fotógalériáért kattints ide: a Facebook-oldalunkon rengeteg képet találsz.

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2024-04-16 10:54:43 // 35268
Szerintem teljes pályára levenni nem lenne értelme csak veszélyt tesz hozzá.
Ha van olyan feladat ami ellenőrzött körülményeket biztosít, és van hely hova esni akkor szerintem mindenkinek ki kéne próbálnia.

Az ilyen körpálya jellegű a legjobb erre mert meg lehet indítani az autó farát és lehet érezni hogy megy el, és mit kell tenni az jó volt:) De egy kanyarba beesni seggel előre azt nem érzem funnak:D
SD2024-04-16 10:51:28 // 35267
Ha vizes inkább lemerném, mert akkor nem lesz akkora sebesség:D
RomeoOne2024-04-16 10:02:10 // 35266
Remélem nem, mert R-ben akarom tolni végig. Te le mered venni majd az akksi sarut ? :D