Megérkezett a Milano!

2024-04-10  Alfa Amore
Az Alfa Romeo leleplezte vadonatúj modelljét, a Milanót. Talán az eddigi legmegosztóbb Alfa lett, de izgalmas részletekkel és komoly csúcsmodellel csábít.
Hírek >> 2024  

Az Alfa Romeo Milano bemutatója visszanézhető online itt:

Megérkezett az Alfa Romeo új kompakt autója, a Milano. A Fiat 600e és a Jeep Avanger méretosztályába érkező crossoverrel a Giulietta és a MiTo korábbi tulajdonosaira is céloz az Alfa Romeo, bár egyelőre úgy tűnik, hogy a magyarországi és a nemzetközi fórumokon is inkább negatívak a reakciók. 

Ami egészen biztos, hogy a Giulia/Stelvio páros, majd a Tonale után egy egészen új formanyelvvel érkezik a Milano, és valószínű, hogy a célcsoportja is más, mint a márka másik három modelljének. 

A külső

A 4,17 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,5 méter magas autót kompaktnak nevezi az Alfa Romeo, a B-SUV kategóriába érkezik, ami jelenleg az egyik legnépszerűbb kategória az autópiacon. Nem véletlenül célozta meg az Alfa Romeo ezt a méretosztályt. 

Ha az autó arányait akarjuk elképzelni, elég szemügyre venni egy Jeep Avengert, nagyjából hasonlóra számíthatunk, ugyanis a legkisebb Jeep 4,08 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,53 méter magas. 

A Milano az első Alfa Romeo, amelyet külföldön gyártanak majd (emiatt is kapott rengeteg negatív kritikát Olaszországban). A lengyelországi Tichyben készül majd, csakúgy, mint a Fiat 600e és a Jeep Avenger, illetve itt gyártották a Fiat 500-ast is. 

A formanyelv elsőre furcsa, és a nehéz a sok negatív kommentet félretéve szemlélni az autót. De jó elveszni a részletekben. Az autó elején furcsák a fekete betétek a lámpák alatt, de a hármas osztatú menetfény utal az elődmodellekre. Talán a legtöbb kritikát a formabontó scudetto kapta, az már nem egy klasszikus pajzs, hanem rákerült a kereszt és a kígyó, de választható egy olyan is, ahol a kaligrafikus Alfa Romeo logó kerül fel a rácsra.

Az autó oldalán izgalmas az övvönal, ami a C-oszlopig emelkedik, majd "leesik" és egy hirtelen megszünő zömök "farokban" fejeződik be, ami egyben a hátsó lámpasort is tartalmazza. A bemutató szerint ez a hirtelen lecsapott far jót tesz az aerodinamikának is. 

Végre ismét visszakaptuk a korábbi Alfa Romeókon megszokott hátsó rejtett kilincset, és izgalmas geg a C-oszlopokon megjelenő kígyó logó is.

A belső 

Alfás szemmel az autó belseje lett a legizgalmasabb, nem is nagyon lehet belekötni. Brutálisan látványos első ülések vannak a bemutatott Milanóban, integrált fejtámlával, rajtuk pedig egy pajzsot formáló nyílással. Vagányak a légbeömlők, a vezető felé van fordítva a kijelző, amelyet elrejtettek a műszerfalban. Külön gombsora van a klímapanelnek is, nem kell mindent egy tabletről vezérelni, mint más új autókban.  

Eltűnt a tekerős DNA-kapcsoló, helyette a Stellantis más modelljeiben már látott módválasztó kapcsolót kapjuk meg. A start-stop gomb lekerült a kormányról, viszont hangsúlyos helyre, a középkonzol közepére tették.

Az első elektromos Alfa Romeo!

A külsővel kapcsolatos negatív kritikák eléggé elvitték a hansgúlyt arról, hogy ez az Alfa Romeo első teljesen elektromos autója.

A MILANO ELETTRICA-ba, azaz az elektromos változatba 54 kWh-s akkumulátort kerül, amely kétféle teljesítményváltozatban érhető el: 156 lóerős vagy 240 lóerős is lehet. Utóbbi modell, a Veloce, amely összkerékhajtású lesz.

A sajtóanyag szerint a MILANO ELETTRICA vegyes használat mellett több mint 410 km-es hatótávolságot kínál az autó hátsó, csapott kialakításának köszönhetően. Városban ez akár 590 km is lehet a WLTP szerint. Mindez egyebek között a kiváló aerodinamikai teljesítménynek és a prémium kompakt autók közül a legkisebb tömegnek köszönhető. Az elektromos csúcsmodell mindössze 1545 kilogrammos (!!!), míg a hibrid változat 1305 kilogrammot nyom. Ezek a mai autóknál nagyon kis súlynak számítanak.

A 100 kW-os egyenáramú gyorstöltő állomásokon nem egészen 30 percre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátor töltöttségi szintje 10%-ról 80 százalékra emelkedjen.

Egyelőre sem gyorsulási adatokat, sem végsebességet nem közölt az Alfa Romeo.

A hibird változat a MILANO IBRIDA. Ez a modell a 136 lóerős 48V Hybrid VGT (változó geometriájú turbófeltöltő) az egyetlen olyan prémium kompakt modell, amely Q4 összkerékhajtással is elérhető, méghozzá automatizált szabályozású hátsókerék-hajtással.

Felszereltségi csomagok

Az IBRIDA és ELETTRICA modellek háromféle felszereltségi csomaggal lesznek rendelhetők.

Az Alfa Romeo MILANO felszereltségi stratégiája minden eddiginél egyszerűbbé teszi az ügyfelek számára a modell konfigurálását.

A Techno a legmagasabb szintű biztonságot, technológiát és funkcionalitást kínálja, a 2. szintű önvezető képességtől kezdve a kéz nélkül nyitható csomagtérajtón és a LED-Mátrix fényszórókon át a virtuális asszisztenssel kiegészített, online navigációig.

A Premium kivitel a kényelemre és az exkluzivitásra helyezi a hangsúlyt, a műbőr/szövet kárpitozástól kezdve az elektromosan mozgatható, vezető oldali masszázsülésig; a belső hangulatvilágítástól az alumínium pedálokig és lábtámaszig.

Végezetül a Sport kivitel, amely magától értetődően a lehető legsportosabb verzió Sabelt üléseivel, Alcantara kárpitozásával, és sportos külső stílusjegyeivel.

Hamarosan bele is ülhetünk!

Az Alfa Romeo MILANO SPECIALE Magyarországon május végétől lesz rendelhető. Az első autók várhatóan az ősz folyamán érkeznek meg a hazai piacra.

Az első magyarországi leleplezését június végére tervezi a forgalmazó. 

Még több kép a Facebook-oldalunkon.

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Junior (Milano)

Az utolsó 3 hozzászólás:

Kazes☻2024-05-10 15:47:40 // 318
pl. ;)
Giuntini2024-05-10 14:01:48 // 317
Bocs, de ezt nem osztom veled!
Ha egy autó magasabbra van pozicionálva árban, teljesítményben, műszaki kvalitásaiban mint a testvérmodellek, akkor a belső térben, ahol éled az autót is legyen különb.
Ha mondjuk a Junior elektromos változata 2-3000 euroval többe kerül mint az Avenger, akkor az anyagok tapintásában, a minőségérzetben is legyen különb. Különben az egyszeri vásárló, aki nem Alfás, az olcsóbbat fogja választani. Mikor bemegy a szalonba és először beül az Avengerbe, majd a Juniorba, és megtapintja az anyagokat, meglátja a kijelzőt, és azt fogja mondani, a másik 2-3 ezer euróval olcsóbb, pedig ugyanaz. És nem fogja érdekelni az áthangolt kormányzás és a futómű. Ha a Stellantis érdekeit nézzük értem, de a vásárló érdekei ugyanannyira fontosak, mert a vásárló kezében van a döntés.
Még egy: a Junior vásárló közönsége nem az Alfásikból fog kikerülni.
RomeoOne2024-05-10 13:47:26 // 316
Megnéztem Imleda videóját is. Mit mondjak, neki például nem tenne jót a túlzott emancipáció/egyenjogúság/jóság szerinti megmérettetés, mert ha egy kopaszodó, köpcös 50-es fazon beszélne ennyi hülyeséget*, akkor a kutya sem lenne rá kíváncsi :D

Pl. szegény Csikósnak nagyon kell vágnia a témát, mert esztétikai élményt nem nyújt :DDD

De persze még mindig nagyon szép és beülhetne a Giulia jobbegyre :DDD (Imelda, nem Csikós :D )

*2:11: ...nem gondoltok rosszra, ha Renault modellt véltek felfedezni az autó első lámpatestén, ugyanis az autó az e-CMP platformra épül..."
Mi van? Mert melyik Renault épül még erre? :DDD

De van még sok ínyencség a videóban, csak ez tetszett a legjobban :D