
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.0002011-04-14 20:43:45 // 34432
Avion2011-04-14 18:58:23 // 34431
Sziasztok,
kb mennyi időt szoktak számolni 4 lengőkar illetve stabilizátor cserére (első)?
Köszi a választ!
kb mennyi időt szoktak számolni 4 lengőkar illetve stabilizátor cserére (első)?
Köszi a választ!
szasza(SW)2011-04-13 21:37:39 // 34430
Én is így jártam most,de mire arrébb raktam volna lekopott és abbahagyta:)Azért,ha lesz időm rakok másikat.
Szabi62011-04-13 21:10:28 // 34429
De most egy hete. Akkor lehet az lesz SŐT .
mreni2011-04-13 20:58:39 // 34428
igen ez előfordul néha
Piritu - 1.000.0002011-04-13 20:57:02 // 34427
Nem centíroztattál kereket mostanában? Hasonlószitum volt egyszer, amikor a felni belső oldalára frissen felrakott súly a kereket alászedve elérte a csonkaállványt.
Szabi62011-04-13 20:53:56 // 34426
Igen ezt az alátekerős kolompoló hangot ismerem a féltengelytől. De ez miután egy egész picit fordítok a kormányon barlra már kattog is és olyan hangja van mintha egy kavics lenne a gumiba szorulva, kisértetiesen olyan.
Alfa GT-Csaba2011-04-13 18:58:29 // 34425
Általában a féltengely akkor szokott kolompolni ha alácsavarod a kormányt és elindulsz.Ha egyenesen mész olyankor nincs jelenség,de ha már kopottabb akkor lehet morgó hangja .
Szabi62011-04-13 18:54:22 // 34424
Állóhelyzetbe hiába cibálom semmi hang. egy picit már érezni hogy mozdul de már nem mai a futómű ez már benne van de még egyáltalán nem kopog. Ha féltengely lenne akkor ha egyenesen megyek is kopognia kéne nem ?! ha az egyenestől 10 fokkal kimozdítom balra akkor jelentkezik.
Alfa GT-Csaba2011-04-13 18:08:39 // 34423
Féltengely csuklónak szokott ilyen hangja lenni ha kopott,és ha az akkor idővel jobban fog kolompolni.
Dzsozy2011-04-13 17:09:35 // 34422
Na jó, akkor megnyugodtam. Én is kételkedtem benne, hogy van gyári jelölés, de ez csak egy megérzés volt. Akkor a lényeg az ami kb 6 hónapja történt, sablonnal beállították a helyi szervízbe, oszt jónapot. Ez akkor a lényeg!! Ma megtörtént az elöregedett vízpunyesz csere, meg a hátsó stabrudak cseréje. Köszöntem a megnyugtatást!!!
admirális2011-04-13 16:42:23 // 34421
Álló helyzetben elő tudod hozni a hangot belőle?
admirális2011-04-13 16:41:40 // 34420
Lehet féltengely vagy valamelyik gömbfej.
Szabi62011-04-13 16:38:56 // 34419
Üdvözeletem.
A következő rejtély megfejtésére szeretnék kis segítséget kérni. Olyan probléma lépett fel az első kerekek ill. futómű körül, hogy bizonyos kopogó hangot hallok forduláskor (csak lehúzott ablaknál). A hang kisértetiesen olyan mintamikor egy nagy kő vagy szög állna ki a gumiből és periódikusan sebességtől függően kattog. És itt jön a csavar csak BALRA forduláskor hallani és csak a bal első kerék felől. A gumit természetesen végigsimogattam 3szor de semmit nem találtam benne. azóta mentem vele 150 km-ert és nem szünik. Valami ötlet?! Futóműben produkálhat valami ilyen tünetet. A kettős lengőkar véget nem tudom lehet-e ez valami hibajelenség.
A következő rejtély megfejtésére szeretnék kis segítséget kérni. Olyan probléma lépett fel az első kerekek ill. futómű körül, hogy bizonyos kopogó hangot hallok forduláskor (csak lehúzott ablaknál). A hang kisértetiesen olyan mintamikor egy nagy kő vagy szög állna ki a gumiből és periódikusan sebességtől függően kattog. És itt jön a csavar csak BALRA forduláskor hallani és csak a bal első kerék felől. A gumit természetesen végigsimogattam 3szor de semmit nem találtam benne. azóta mentem vele 150 km-ert és nem szünik. Valami ötlet?! Futóműben produkálhat valami ilyen tünetet. A kettős lengőkar véget nem tudom lehet-e ez valami hibajelenség.
Liquid2011-04-13 14:02:07 // 34418
tudtommal nem kell semmilyen jelölésnek megfelelni, sőt abban sem vagyok biztos, hogy eredetileg van bármilyen jelölés ott. A sablon rögzíti a tengelyeket, a főtengelyt pedig úgy kell beállítani, hogy 1-es henger felső holtpontján legyen
a lényeg, hogy a jelölés nem mérvadó, hogy egy előző cserék alkalmával nem rakták vissza helyesen , azért tér most el
(remélem jól emléxem és nem írtam baromságot)
a lényeg, hogy a jelölés nem mérvadó, hogy egy előző cserék alkalmával nem rakták vissza helyesen , azért tér most el
(remélem jól emléxem és nem írtam baromságot)
Piritu - 1.000.0002011-04-13 13:23:19 // 34417
Nem a féktartálynál.
Tentacle2011-04-13 12:24:29 // 34416
Két fog az rettentő sok, azt biztosan észrevennéd a motor járásán ...
Dzsozy2011-04-13 12:19:51 // 34415
Szép napot mkinek!
következő kérdésem lenne. A vez.tengelyen lévő "fogaskeréknek" ill. a rajta lévő jelölésnek muszáj a gyári jelölésnél lennie? Van rajta egy fehér potty,meg burkolat hátoldalán is van egy fehér pötty. Csak mert ma cserélik a vízpumpát, és a szaki mutatta, hogy rohadt laza a vezérmű ékszíj, alig volt meghúzva az automata feszítő. (a helyi alfa rieglernél állították be korábban a vezérlést) A szaki attól fél, hogy esetleg átugrott a "tárcsa"? Két fogat? Vagy az lehet,hogy az nem is a gyári jelölés? A riglernél sablonnal,mérőórával állították be a vezérlést,ezredre pontosan. Amúgy a fogyasztás jó, nem ugrál az alapjárat, minden király, csak a szaki csőrét bassza az, hogy a szívó oldalon két fog el van térve a jelöléstől. Lenne azért valami feltűnő jelensége a motornak, ha mondjuk tényleg átugrott volna?
(max megyek és úja beállíttatom a vezérlést)
következő kérdésem lenne. A vez.tengelyen lévő "fogaskeréknek" ill. a rajta lévő jelölésnek muszáj a gyári jelölésnél lennie? Van rajta egy fehér potty,meg burkolat hátoldalán is van egy fehér pötty. Csak mert ma cserélik a vízpumpát, és a szaki mutatta, hogy rohadt laza a vezérmű ékszíj, alig volt meghúzva az automata feszítő. (a helyi alfa rieglernél állították be korábban a vezérlést) A szaki attól fél, hogy esetleg átugrott a "tárcsa"? Két fogat? Vagy az lehet,hogy az nem is a gyári jelölés? A riglernél sablonnal,mérőórával állították be a vezérlést,ezredre pontosan. Amúgy a fogyasztás jó, nem ugrál az alapjárat, minden király, csak a szaki csőrét bassza az, hogy a szívó oldalon két fog el van térve a jelöléstől. Lenne azért valami feltűnő jelensége a motornak, ha mondjuk tényleg átugrott volna?
(max megyek és úja beállíttatom a vezérlést)
vm2011-04-11 20:59:07 // 34414
Egy a jelszónk... ;-)
pepe.052011-04-11 20:55:24 // 34413
azokat megnéztem egyik olvadt volt kicseréltem de nem segített. az önindító gombjánál volt gond de azt megcsinálta após utána már majdnem jó volt de még hiányzik vmi.csak nem jövünk rá h mi.most jött szerelő, megnézzük hátha..
mreni2011-04-11 20:36:12 // 34412
utas oldali torony környékén találtad?:)
Piritu - 1.000.0002011-04-11 20:35:04 // 34411
Egyidősek, egy gyárból, egy technika :-)
vm2011-04-11 20:30:46 // 34410
Némááá!
Ilyen csatik vannak az én vajlingomban is, szanaszéjjel...
Ittegy...ottegy...
Ilyen csatik vannak az én vajlingomban is, szanaszéjjel...
Ittegy...ottegy...
Sümi Z2011-04-11 20:28:21 // 34409
hello!
ilyen nálam is volt. 145 1.6TS. az akksi előt vannak biztosítékok a műanyag alatt. van 4db nagy meg 2db fésűs 15A-es. na először cserléd ki azokat, mondjuk csak egyik biztosíték van a kulcshoz, de nem tudom h melyik.holnapra meg tudom nézni ha gondolod.
ilyen nálam is volt. 145 1.6TS. az akksi előt vannak biztosítékok a műanyag alatt. van 4db nagy meg 2db fésűs 15A-es. na először cserléd ki azokat, mondjuk csak egyik biztosíték van a kulcshoz, de nem tudom h melyik.holnapra meg tudom nézni ha gondolod.
Bluestrain2011-04-11 19:05:54 // 34408
Hello!
Most találtam ezt a segédletet, innen ki lehet lesni:katt
KK-L és átalakítókábel 3-pin-re, úgy látom.
Most találtam ezt a segédletet, innen ki lehet lesni:katt
KK-L és átalakítókábel 3-pin-re, úgy látom.
Piritu - 1.000.0002011-04-11 18:03:56 // 34407
pepe.052011-04-11 14:14:00 // 34406
szatyi!
kéne a segítség, le tudod írni a kódot meg h h kell újrakódolni? nagyon örülnék. köszike
kéne a segítség, le tudod írni a kódot meg h h kell újrakódolni? nagyon örülnék. köszike
Szatyi2011-04-10 22:47:52 // 34405
keresd- VALOCZKI LÁSZLÓT-06-30-2032270
spero842011-04-10 22:44:13 // 34404
valaki tudna abban segíteni, hogy beszerelhető e a digitklíma a manuális helyett úgy, hogy minden működik is???????????
köszíííííí
köszíííííí
Piritu - 1.000.0002011-04-10 22:39:15 // 34403
Milyen az az olyan? :-)
Működik nálad? Milyen progival olvasod ki az adatokat?
Működik nálad? Milyen progival olvasod ki az adatokat?
Szatyi2011-04-10 22:36:42 // 34402
Van olyan,mikor elfelejti a codot,ha nem megy a másik kulcsal sem akkor ujra kell kodolni. Ha kell tudok segiteni.
Poló2011-04-10 22:36:08 // 34401
Olyan mint az enyémhez. Kb. 2000 Ft ebayról.
Piritu - 1.000.0002011-04-10 22:34:27 // 34400
Meg tudná valaki mondani, hogy a 97 decemberi, még euro2-es, 2,0TS Spider-emhez milyen kiolvasó cucc kellene, hogy laptoppal hozzáférjek a hibaüzenetekhez? Még a régi fajta csati van, egy a motorházban, egy az anyósülés lábánál.
Liquid2011-04-10 21:32:04 // 34399
nekem volt olyan gondom, hogy a szívócső az LMM utáni "harmonikás" résznél kirepedt, ráadásul alul úgy hogy nem lehetett látni, csak akkor ha jobban megvizsgáltam és hidegen alacsony fordulatnál terhelve hajlamos volt fulladozni
Andy2011-04-10 21:20:11 // 34398
Azt is kipróbálhatod, hogy leveszed az akkumulátorról a sarukat és pár perc várakozás után visszarakod. Lehet megoldja a problémát.
Nekem ennyi segített.
Nekem ennyi segített.
Piritu - 1.000.0002011-04-10 20:49:16 // 34397
A kulcsot nem ismeri fel az indításgátló. A kulcslyuknál van egy induktív jeladó, annak a jelére válaszol a kulcselektronikája. Próbáld meg a másik kulccsal. Ha az se segít nagy valószínűséggel szerelő kell :-(((
pepe.052011-04-10 20:45:09 // 34396
helló emberek!
olyan gondom van h nem indul az autó, műszerfalon sárga lámpa világít, látható egy kulcs kép és alatta code felirat van. nagy lehet a baj? köszi előre a válaszért. üdv.
olyan gondom van h nem indul az autó, műszerfalon sárga lámpa világít, látható egy kulcs kép és alatta code felirat van. nagy lehet a baj? köszi előre a válaszért. üdv.
katbal2011-04-10 17:54:56 // 34395
A féktisztító valami alkoholos cucc, ami ugyancsak éghető. Ha valahol beszívja, akkor elmegy a keverék-arány és alapjáraton befullad egy kicsit. (egy szerelőtől lestem)
Poló2011-04-10 16:24:59 // 34394
Mi lenne, ha találgatások helyett rákötnéd diagnosztikára?
A féktisztító csak zsírtalanít, de az oxidációt nem távolítja el, mint a kontakt spray. 700 Ft-ért lehet kapni a tescóban a chip nevezetű magyar kontakt spray-t, ha nekünk ezt rendelnek a gyárban, akkor olyan szar nem lehet.
Azt hogy zártad ki, hogy nem szív falsot? Egyébként ha falsot szívna, akkor nem kezdene el fulladni, csak kb. alapjáratig esne vissza a fordulat (szerintem).
A lambda szondát úgy tudom nem lehet kizárni mint hibaforrás úgy, hogy lehúzod a csatlakozóját, ezt a légtömegmérő esetén szokták játszani.
Lehet vezérműtengely vagy főtengely holtponti jeladó is a hiba.
A féktisztító csak zsírtalanít, de az oxidációt nem távolítja el, mint a kontakt spray. 700 Ft-ért lehet kapni a tescóban a chip nevezetű magyar kontakt spray-t, ha nekünk ezt rendelnek a gyárban, akkor olyan szar nem lehet.
Azt hogy zártad ki, hogy nem szív falsot? Egyébként ha falsot szívna, akkor nem kezdene el fulladni, csak kb. alapjáratig esne vissza a fordulat (szerintem).
A lambda szondát úgy tudom nem lehet kizárni mint hibaforrás úgy, hogy lehúzod a csatlakozóját, ezt a légtömegmérő esetén szokták játszani.
Lehet vezérműtengely vagy főtengely holtponti jeladó is a hiba.
Fairlane2011-04-10 16:09:04 // 34393
Mi történik egyébként ha falsot szív, és odafújsz féktisztítóval?
mreni2011-04-10 15:43:16 // 34392
Azt mondja meg valaki,hogy mitől van az hogy kereket felrakva autót leengedve oldalirányban "kottyan" egyet a kerék.... csapágy kuka?
katbal2011-04-09 23:58:11 // 34391
Sajna a 16V-ben nem az a fajta LMM van, mint a 8V-ben. Ma is szórakoztam egy kicsit a kocsival, de nem lett jó. Minden szívócső-csatlakozást végigfújkáltam féktisztítóval, de semmi. Legalább azt kizártam vele, hogy falsot szívna. Aztán lehúztam a lambda szondát és mentem úgy is egy kört és pont ugyan olyan, mint bedugott szondával. Szóval lehet az halt meg. Valami különbséget csak kellett volna produkálnia.......
katbal2011-04-09 23:40:14 // 34390
Én egy laposvágóval támadtam be a csapágy és a harangrész közé. Elég könnyen megindult, aztán már csak körbe körbe kocogtattam a csapágy külső gyűrűjét. Utána kicsit megreszelgettem a harang peremét, amit a laposvágó kikezdett egy kicsit. Semmi nyoma nem maradt. Úgyis cseréled a csapágyat, akkor nem kell kímélni leszedéskor :)
Ja és ez nagyholtjátékú csapágy. Szólni kell a boltban, ha maguktól nem veszik észre rajta a jelölést.
Ja és ez nagyholtjátékú csapágy. Szólni kell a boltban, ha maguktól nem veszik észre rajta a jelölést.
Fairlane2011-04-09 21:43:23 // 34389
Én keresnék egy masszív nagy satut, kinyitnám annyira, hogy a féltengely harangja beleférjen, plusz még pár mm.
A pofákra keresztbe tennék két olyan centi vastag laposvasat, és ezekre támasztanám fel a csapágyat, hogy közben a harang a satu pofái közé lógjon, a szabad tengelyvég meg felfele mutasson.
Na ezután lehetne fentről óvatosan kocogtatni, persze valami keményfát, vagy puha aludarabot a tengelyvégre rakva.
A pofákra keresztbe tennék két olyan centi vastag laposvasat, és ezekre támasztanám fel a csapágyat, hogy közben a harang a satu pofái közé lógjon, a szabad tengelyvég meg felfele mutasson.
Na ezután lehetne fentről óvatosan kocogtatni, persze valami keményfát, vagy puha aludarabot a tengelyvégre rakva.
mreni2011-04-09 21:22:19 // 34387
igenn nekem a másik féle van,valami spéci csapágylehúzó kéne:D
Fairlane2011-04-09 21:18:58 // 34386
Hogy pontosan nálad hogy van, azt nemtom ;)
Nálam valahogy így:

A csapágyházzal együtt vettem ki a tengelyt (kuplungolás miatt ugrott le a váltó eredendően).
Aztán kis melegítés, óvatos kocogtatás, és szétjött.
Nálam a csuklóharangban van egy anya, amit letekerve lejön a harang, azután meg a csapágy. Van vékonyabb fajta féltengely is, amin nincs anya, hanem zsugorkötéssel van fent a harang, ott a másik vége fele jön le....
Nálam valahogy így:

A csapágyházzal együtt vettem ki a tengelyt (kuplungolás miatt ugrott le a váltó eredendően).
Aztán kis melegítés, óvatos kocogtatás, és szétjött.
Nálam a csuklóharangban van egy anya, amit letekerve lejön a harang, azután meg a csapágy. Van vékonyabb fajta féltengely is, amin nincs anya, hanem zsugorkötéssel van fent a harang, ott a másik vége fele jön le....
mreni2011-04-09 20:49:49 // 34385
Hali!
Valaki meg tudná mondani,hogy mi módon lehet leszedni a csapágyat a "középső" féltengelyről?:)
Valaki meg tudná mondani,hogy mi módon lehet leszedni a csapágyat a "középső" féltengelyről?:)
Tónyó2011-04-09 19:08:00 // 34384
Heló!Tudtok nekem segíteni?Budapest Örs környékén keresek egy szerelőt aki megtudná nézni a 156osomat,folyik az olajam a kormányszervóból.HELP!Előre is köszi a segítséget mindenkinek!
alfa1562011-04-09 07:14:43 // 34383
Köszi ma ugyis átnézzük egy kicsit jobban csak meg lesz a hiba. Köszi a tippet .
Online tag
0
Vendég0
669
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 4C
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10