Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Jata2014-01-02 20:55:35 // 47073
Ha valaki közületek rakott már fel vonóhorgot 145-re megdobhatna pár képpel! Nagyonis megköszönném!
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-02 19:41:52 // 47072
meglazítod a magasnyomású cső hollanderét a kormányművön,leveszed a kupakot,és ÁLLÓ motornál végállástól végállásig forgatod a kormány amíg csak jön belőle...
Martika832014-01-02 19:05:54 // 47071
Szevasztok!
Szervoolajat is kellene cserélnem a GTV-ben (2.0 JTS), de lövésem sincs hol kellene leereszteni. Tudja valaki hol lehet kifolyatni a rendszerből a legtöbbet..?
Köszi.
Szervoolajat is kellene cserélnem a GTV-ben (2.0 JTS), de lövésem sincs hol kellene leereszteni. Tudja valaki hol lehet kifolyatni a rendszerből a legtöbbet..?
Köszi.
Arnie2014-01-02 17:49:28 // 47070
Köszönöm Srácok! Ma már befújkáltam szilikonnal a váltókar-kulisszát és a bowden végeket is a váltó tetején, mivel se szerszámom, se normális zsírom nincsen, mivel vidéken vagyok még. Már most tök jó lett, de a szilikon miatt biztosan nem fog sokáig tartani, viszont arra magam is rájöttem hogy nem hardware hibáról van szó... :)
Ferke2014-01-02 16:29:55 // 47069
Azon állítani nem tudsz, ha nehezebben jár, akkor az azért van, mert nincs kenése kint annak a kulisszának. Ha az rendbe van téve, akkor könnyen jár bármelyik irányban, és pontos lesz.
ChrisVaughn2014-01-02 16:16:36 // 47068
Üdv!
Tudtok ajánlani valakit aki kicserélné a GT-mben lévő olajgombát? Lehetőleg itt Borsodban, Miskolc, Kbarcika környékén.
Tudtok ajánlani valakit aki kicserélné a GT-mben lévő olajgombát? Lehetőleg itt Borsodban, Miskolc, Kbarcika környékén.
Fairlane2014-01-01 22:30:01 // 47067
Ott lehet állítani is rajta?
Kuplungozás óta valahogy nehezebben jár a bot, mint előtte....
Kuplungozás óta valahogy nehezebben jár a bot, mint előtte....
Hari2014-01-01 22:10:16 // 47066
Na én speciel a Gatest nem szoktam ajánlani !!! ... semmi köze a fogprofilnak (a vez.sz. fog alakjának) a gyárihoz képest!!! ... arról nem is beszélve, hogy sokkal keményebb, és visítósabb !!! (ezt pl. a hosszbordásnál tapasztaltam!)
... de nem egy olyan esetről tudok amikor 10-15 e.km után elszakadt a vezszíj! (Gates)
... és nem a szerelő szaki volt a hunyó! (a kereskedő cég - aki a szíjat értékesítette - fizetett mindent! ... vajon miért?!)
Alfára:
- gyári (ami a Dayco-tól származik!)
- Dayco
- Conti (nem mindig elérhető az adott típushoz!)
(... ez csak az én szerény véleményem!)
... de nem egy olyan esetről tudok amikor 10-15 e.km után elszakadt a vezszíj! (Gates)
... és nem a szerelő szaki volt a hunyó! (a kereskedő cég - aki a szíjat értékesítette - fizetett mindent! ... vajon miért?!)
Alfára:
- gyári (ami a Dayco-tól származik!)
- Dayco
- Conti (nem mindig elérhető az adott típushoz!)
(... ez csak az én szerény véleményem!)
Ferke2014-01-01 21:24:05 // 47065
Ne nyúlj a váltókar kulisszához, nem ott lesz a gond, hanem kint a bowdenek végén, a váltó tetején. Ott szedd szét, takarítsd ki, zsírozd be és jó lesz.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-01 20:43:25 // 47064
mondjuk sok választásuk nem lehet mivel 3 cég gyárt gyári minőségben szíjat a Conti, a Gates meg a Dayco ha csak nem valami kenyait használnak :D
Egyébként bármely neves szett jó nekem semelyikkel sem volt még garis problémám azaz egy gyári feszítővel
Egyébként bármely neves szett jó nekem semelyikkel sem volt még garis problémám azaz egy gyári feszítővel
Kristyon2014-01-01 20:38:34 // 47063
Jut eszembe ott körülötte van egy szivacsszerű valami gondolom zajszűrőnek az is az idő múltával el kezd szét málni és a darabkái lehullanak oda a kulisszához, hozzásegítve a megszorulást azt sem árt kipucolni belőle, én még egy kicsit meg is tépáztam, hogy a későbbiekben se tudjon belehullani...
Kristyon2014-01-01 20:27:11 // 47062
Hari2014-01-01 19:15:19 // 47061
Nem emlékszel rosszul! Kb. 2 éve nem kizárólagos gyári beszállító a DAYCO! ... de közel 30 évig az volt!!!! (előtte meg a Pirelli ... amit bekebelezett a DAYCO)
:)
:)
MiszöszFőnök2014-01-01 19:13:26 // 47060
Ahhha,úgy szoktam,jobb kézzel,érzéssel,de ennek a Rómeónak szükséges a kenés,úgy tűnik.Szóval valaki mesélje el mit hova kell spriccelni?!De most tényleg!
gecsa2014-01-01 18:42:28 // 47059
meg kell dolgozni azért, hogy a megfelelő pozícióban álljon.. :D
MiszöszFőnök2014-01-01 18:34:57 // 47058
Hahhh ugye hogy nem csak én verek fel 2 tojásfehérjét mire megtalálom a sebességeket...
Kristyon2014-01-01 18:22:50 // 47057
Hali!
Nálam csinálta kb egy éve, akkor küldtem neki egy kis kenőolajat, gondolom ami volt ott ilyen szilikon alapú zsír az kiszáradhatott, és már nem volt megfelelő kenése, azóta nem volt ilyen gondom...
Nálam csinálta kb egy éve, akkor küldtem neki egy kis kenőolajat, gondolom ami volt ott ilyen szilikon alapú zsír az kiszáradhatott, és már nem volt megfelelő kenése, azóta nem volt ilyen gondom...
Arnie2014-01-01 18:09:49 // 47056
Sziasztok, tapasztalt már valaki olyat, hogy a váltókar nem áll vissza középre? 2000-es 156-ban 5 fokozatú váltóval. Az az érdekes, hogy függőlegesen érzem hogy húzza a rugó, tehát 1-ből 2-be, vagy 3-ból 4-be gyönyörűen megy a váltás, viszont amikor oldal irányba mozog a váltókar, akkor nehéz megtalálni a pozíciót és a kar ott áll meg, ahol elengedem. (tehát 2-ből 3-ba keresgélni kell a fokozatot) Ahogy lehúztam az előbőrt a karról, nem láttam semmit... (Focusnál tapasztaltam már ilyet, ott eltört a rugó)
donpepe92014-01-01 17:30:24 // 47055
Valaki! még egy kérdésem van a lancia kappa 2.0 20v vezérlésmódosítója ugyanaz-e mint az Alfa ts 1.6-osé és a többi ts-é??
GTPeti2013-12-31 15:55:54 // 47054
Hari, Ofi mesélte nekem múltkor, hogy a gyári szíjakat egy ideje már nem a Dayco gyártja.
(Persze lehet, hogy vmit félreértettem. De határozottan így rémlik.)
(Persze lehet, hogy vmit félreértettem. De határozottan így rémlik.)
LacUS2013-12-31 15:51:07 // 47053
Akkor hát a "dilemma" megoldódott részemről és a járt utat én sem hagyom el, marad a Dayco. Köszi srácok :)
Hari2013-12-31 13:37:42 // 47051
Maximálisan egyet értek veled!!!! '92-óta használok DAYCO szíjakat (99%-ban!) ...és ez idő alatt soha nem volt reklamációs ügyfelem!
... vagy gyári vagy DAYCO !!! ... (ami persze ua.)
Tapasztalatom:
- a Febi, SKF, Bosch vezérműkészletekben szedet-vedet cuccosok vannak! ... mikor honnan tudnak olcsóbban beszerezni! (Találkoztam a mutkor SKF készlettel amibem koreai csapágyak voltak. :( )
... vagy gyári vagy DAYCO !!! ... (ami persze ua.)
Tapasztalatom:
- a Febi, SKF, Bosch vezérműkészletekben szedet-vedet cuccosok vannak! ... mikor honnan tudnak olcsóbban beszerezni! (Találkoztam a mutkor SKF készlettel amibem koreai csapágyak voltak. :( )
donpepe92013-12-31 11:54:46 // 47050
Köszi megpróbálom!!!
.......................2013-12-31 11:14:13 // 47049
A fiatbravom anno az akku miatt is csinált ilyet,
Egyszerűen nem volt elég a feszültség neki
Egyszerűen nem volt elég a feszültség neki
GTPeti2013-12-31 10:31:12 // 47048
A kulcslyuk körüli antennánál szokott lenni a gond. Burkolat leszed, csatlakozó megkeres, kontakspray-t alkalmaz... Ha ez sem segít, akkor antenna csere.
Kulcs chipet másolni ugyan nem lehet, viszont lehet új kulcsot az immo dobozodra felprogrammozni. (Pl. szakszervízben. De én előbb az Aranykulcs Kft.-t kérdezném meg.) Mindenesetre 99%, hogy NEM a kulcs csinálja a gondot.
Kulcs chipet másolni ugyan nem lehet, viszont lehet új kulcsot az immo dobozodra felprogrammozni. (Pl. szakszervízben. De én előbb az Aranykulcs Kft.-t kérdezném meg.) Mindenesetre 99%, hogy NEM a kulcs csinálja a gondot.
donpepe92013-12-31 08:32:01 // 47047
Üdv valaki ha tud tanácsot adni megköszönném,amióta megvan az autó néha eszébe jut hogy nem alszik el a műszerfalon az immobilezer visszajelző és így természetesen nem indul ilyenkor töbször be kell tenni a kulcsot van hogy fordítva és akkor elindul,megpróbáltam kulcsot csináltatni de nem vállalták mert a kódot állítólag nem lehet másolni.Ha valaki tud adjon tanácsot. Köszönöm.
Buddha2013-12-30 11:51:24 // 47046
A Bilstein régen prémiumnak számított! Ferjánczék idejében elképzelhetetlen volt egy rali autó Bilstein csillapítók és egyebek nélkül. Mára ez a név kissé megkopott, mert a verseny ezt követelte: nagyobb alkatrész lefedettséget. A mennyiség viszont óhatatlanul hozza a beszállítóktól vásárlást, csomagolást, stb. Persze ettől nem rossz a márka, sőt a Bilstein még mindig jól cseng.
Viszont egy vezérműszíj gyártóval nem illdomos egy csomagolót összehasonlítani. Mennyi autónál gyári beszállító a Bilstein? ...és a Dayco? Javaslom sose adj egy "elméleti" síkon alkatrészekkel és érdekekkel teli forgalmazó véleményére.
Nekem többször volt olyan, hogy kiszállításkor a zunixos okos srác lefikázta a Dayco-t, hogy ilyen szart raktok be? Mondtam is neki, hogy győzz meg róla és többet nem rendelek ilyet! ...Hát a buksiék neki aszonták, hogy ez szar és ez valami koreai fos. Mert a neve is déjkó... Ahham! Ülj le egyes! Foggggalma sincs, hogy mi micsoda.
Nem építek be mindennap két szíjat sajnos, de az elmúlt években volt egy pár. ;-) A 70% Dayco a többi általában Gates. Az időben kicserélt szíjakkal soha egyetlen gond sem volt, még a többet futottakkal sem. Ha valami határesetté vált az általában olajfolyás vagy a vízszivattyú miatt volt, de szakadás nem történt.
Tehát én a járt utat a járatlanért nem fogom elhagyni, kísérletezni meg sajnos nem tudok... :-)
Viszont egy vezérműszíj gyártóval nem illdomos egy csomagolót összehasonlítani. Mennyi autónál gyári beszállító a Bilstein? ...és a Dayco? Javaslom sose adj egy "elméleti" síkon alkatrészekkel és érdekekkel teli forgalmazó véleményére.
Nekem többször volt olyan, hogy kiszállításkor a zunixos okos srác lefikázta a Dayco-t, hogy ilyen szart raktok be? Mondtam is neki, hogy győzz meg róla és többet nem rendelek ilyet! ...Hát a buksiék neki aszonták, hogy ez szar és ez valami koreai fos. Mert a neve is déjkó... Ahham! Ülj le egyes! Foggggalma sincs, hogy mi micsoda.
Nem építek be mindennap két szíjat sajnos, de az elmúlt években volt egy pár. ;-) A 70% Dayco a többi általában Gates. Az időben kicserélt szíjakkal soha egyetlen gond sem volt, még a többet futottakkal sem. Ha valami határesetté vált az általában olajfolyás vagy a vízszivattyú miatt volt, de szakadás nem történt.
Tehát én a járt utat a járatlanért nem fogom elhagyni, kísérletezni meg sajnos nem tudok... :-)
LacUS2013-12-30 10:33:10 // 47045
Köszi, én Daycot használtam eddig minden kocsimban, a Febi azért tűnt érdekesnek, mert más téren kellemes csalódás volt.
GTPeti2013-12-30 10:10:56 // 47044
SZVSZ nem lehet róla tudni, hogy milyen cuccok vannak benne. (Ha esetleg vki tudja, itt a lehetőség... :) A Febi is előszeretettel csomagol. Én Dayco-t v. Contit vennék, esetleg INA görgőket és hozzá egy vm.szíjat az előbbi kettő közül.
LacUS2013-12-30 09:28:55 // 47043
Sziasztok!
Mi a vélemény vagy tapasztalat FEBI vezérlésszettel? Eddig daycot haszáltam, de most azt mondta a bárdis kontaktom,hogy próbáljam ki, van olyan jó (szerinte jobb) mint a dayco amire volt mostanában panasz több is.
Mi a vélemény vagy tapasztalat FEBI vezérlésszettel? Eddig daycot haszáltam, de most azt mondta a bárdis kontaktom,hogy próbáljam ki, van olyan jó (szerinte jobb) mint a dayco amire volt mostanában panasz több is.
Ferke2013-12-29 21:39:38 // 47042
Nabazz...hát nem mindegy:)))
Ferke2013-12-29 21:38:53 // 47041
Ezt nem biztos, hogy itt ecsetelném, de maradjunk annyiban, hogy van sokkal jobb, ha az ember nagyüzemben vásárol.
Hari2013-12-29 21:03:12 // 47040
Ezt én nem igazán értem! ... tudod én is rengeteg boxer motort láttam szétrámolva!!!! ... (Szinte ezen "nőttem" fel! ... Annó kint szinte csak ezeket csináltam!) ... és jó néhány boxert tudok is mutatni, ami a mai napig olajszivárgás mentesen működik!!!
... de soha nem használtam a fóliatömítésre semmilyen pasztát!!! ... oda semmi másra nincs szükség!!! ... ha mégis, akkor az rég rossz!!!
Én egyébként nem vagyok híve a "mindenhova pasztát" szerelési sémának!
... de ezen én nem is akarok és nem is szeretnék vitatkozni! (Nyilván ahova az van elöirva, oda azt kell tenni!)
Viszont tudnák néhány elrettentő fotót mutatni, ahol buzgó szerelő kolégák (vagy inkább önjelölt szerelők ) jóvoltából és a mértéktelen pasztázás jóvoltából eltömődött olajszivattyú szívótalp és csapágyas főtengely volt az eredmény!!!
... úgyhogy csak óvatosan azzal a pasztával !!! :)
... de soha nem használtam a fóliatömítésre semmilyen pasztát!!! ... oda semmi másra nincs szükség!!! ... ha mégis, akkor az rég rossz!!!
Én egyébként nem vagyok híve a "mindenhova pasztát" szerelési sémának!
... de ezen én nem is akarok és nem is szeretnék vitatkozni! (Nyilván ahova az van elöirva, oda azt kell tenni!)
Viszont tudnák néhány elrettentő fotót mutatni, ahol buzgó szerelő kolégák (vagy inkább önjelölt szerelők ) jóvoltából és a mértéktelen pasztázás jóvoltából eltömődött olajszivattyú szívótalp és csapágyas főtengely volt az eredmény!!!
... úgyhogy csak óvatosan azzal a pasztával !!! :)
Imyx2013-12-29 20:23:08 // 47039
Nekem kitolta az olajat a JTS-nél a Victor Reinz szelepfedél tömítés ellenére (paszta nélkül).., lehet, hogy hamisítványt fogtam ki, bár "ismert, megbízható, Alfas forrásból" szereztem.
Martika832013-12-29 17:22:46 // 47038
Én sem értem, de nem akartam vitatkozni a mesterrel. :-)
DieselManiaco(NagyVad)2013-12-29 17:21:07 // 47037
miért gyér? miért drága? és legfőképpen mi az ami jobb?:D
Martika832013-12-29 16:42:58 // 47036
Bocs elfelejtettem, hogy ez a szelepfedél tömítés a GTV-be kell, ami JTS mocit rejt. :-) Tudom, hogy gyér a Unix, de a Victor Reinz, az Victor Reinz.
Bgabor2013-12-29 15:50:34 // 47035
Mi a baj a JTS motorral ??
swan2013-12-29 15:31:24 // 47034
Amennyiben Ferke válasza ellenére Unixba szeretnél beszerezni ismerek egy srácot akinek van kedvezménye. Írj az oldlamara és küldöm a számát.
Ferke2013-12-29 13:46:02 // 47032
Unix egyébként nagyon mezei alkatrészforrás, kedvezménnyel sem túl olcsó, és elég gyér a választék...
Ferke2013-12-29 13:43:55 // 47031
Én tudok segíteni, de totál felesleges ezzel szenvedned, mert a hidrotőkés boxi hengerfejnél effektíve nincs is szelepfedél, hiszen veztengely-ház van csak, ami közvetlen kapcsolódik a hengerfej szelepházra. A kettő között gyárilag az a vékony fóliaszerű izé van, amit pedig pasztázni illik, mert sosem lesz jó semmilyen utángyártott cuccal, hacsak nem azt is pasztával rakod fel, innentől viszont már totál értelmetlen maga a fólaizé... (ez konkrétan nem 1 és nem 2 hegerfej összeszerelés általi tapasztalat)
Martika832013-12-29 13:10:09 // 47030
Sziasztok! Szelepfedél tömítést kellene cserélnem sürgősen és csakis Victor Reinz tömítést akarok beszerelni, viszont az egyetlen probléma, hogy csak Unix-ban van, nekem meg ott nincsen kedvezményem (unixnr.: 864279). Tudna valaki segíteni listaár alatt beszerezni (Budapesten)..?
Köszi.
Köszi.
Benz2013-12-29 12:16:04 // 47029
Üdv !
Szerintetek egy 2.0 TS 156 kopogásérzékelője jo az 1.6 os 145 höz? ugyan olyan csatija van.
Szerintetek egy 2.0 TS 156 kopogásérzékelője jo az 1.6 os 145 höz? ugyan olyan csatija van.
Piritu - 1.000.0002013-12-28 15:28:18 // 47028
A MES oldalán megtalálod, hogy mi kompatibilis a kocsikkal.
Axl Trans2013-12-28 14:27:11 // 47027
1.9 sima TD. Nem tudja valaki véletlenül, hogy a turbóhoz menő olajnak mekkora nyomása kéne, hogy legyen? A motor rendben, ott minden oké, de a turbóhoz vezető olajjárat eltömődött. Most sikerült kitisztítani, csak jó lenne tudni mekkorának kéne lenni az olajnyomásnak?
PistaFR2013-12-28 13:45:18 // 47026
Drótos, bluetoothos. Nekem ezek vannak, 2004-es 156-al hibátlan mindkettő, utóbbi asszem 2001-es Corsával is tesztelve.
Hari2013-12-28 13:36:09 // 47025
:) ... lehet kicsit csuklani fogok?! ... de én az OBD Key interfacest ajálom + a 3 szines kábel! (de ha lehet ne az 5e/3db !!!)
Bati2013-12-28 13:14:20 // 47024
csá
az lenne a kérdésem, hogy milyen kábelt vagy bluethooth-os kütyüt érdemes venni ahoz hogy alaposan körülnézhessek az elektronika lelki világában
pontos típús vagy leírás kéne mert már 1x rendeltem olyat ami semmire sem jó (vagy csak én bénázok )
2007-es GT
2002-es 156
ezekhez kéne
az lenne a kérdésem, hogy milyen kábelt vagy bluethooth-os kütyüt érdemes venni ahoz hogy alaposan körülnézhessek az elektronika lelki világában
pontos típús vagy leírás kéne mert már 1x rendeltem olyat ami semmire sem jó (vagy csak én bénázok )
2007-es GT
2002-es 156
ezekhez kéne