rajta vagyok az ügyön
többek közt ezért is írogatok érdeklődök itt
márka szervizbe csak garancia időben jártam
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Bati2014-01-31 12:31:16 // 47423
Piritu - 1.000.0002014-01-31 12:14:57 // 47422
"egy ideális világban ez így működik de mi sajnos nem abban élünk" - ezért van (többek közt) az Amore is. Segít megtalálni azokat a "szakikat", aki már ebben az ideális világban élnek, és akár 2-300 km-t is érdemes kocsikázni hozzájuk.
Amíg márkaszervizbe hordtam az Alfáimat én is "készültem", mióta nem, nem.
Némi fórumolvasással nem nehéz megtalálni őket.
Amíg márkaszervizbe hordtam az Alfáimat én is "készültem", mióta nem, nem.
Némi fórumolvasással nem nehéz megtalálni őket.
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-31 12:00:03 // 47421
ezt neked kell tudni,hozzád van közel az alkatrész nem hozzám,de valószínű a nagy fehér vacak a képről,vagy a rúd végén gömb,vagy esetleg a bowden végén a faudi fejek...
Bati2014-01-31 11:03:30 // 47420
szia
"Vidd el, csinalja meg, hozd el ha kesz, ennyi"
egy ideális világban ez így működik de mi sajnos nem abban élünk
biztos van ilyen szerelő de az én 34 éves autós múltammal belefutottam már 1-2 igen költséges pofonba
ezért én másképp állok a dologhoz mivel sajnos a pénztárcám elég véges szerzet ezért
komolyan fel kell készülnöm technikailag hogy ne a fél autóm kicserélése és 1 vagyon kifizetése után jöjjenek rá hogy "JÉ CSAK A FÉKCSŐ VOLT SZAR" de a fél autód kicserélése ettől függetlenül indokolt volt
sok csoda dolgot tapasztaltam már eddigi életemben és ezzel a hozzáállással nem kevés pénzt spóroltam már magamnak, mint például nem rég az új rádió beszerelésnél sem voltam hajlandó szemelöltéveszteni sem az autóm sem a szerelöt és ezzel nagyon sok pénzt és bosszúságot spóroltam meg egy alapvetően ingyenes beszerelésnél, ami " 2-3 óra max." indult aztán 7 óra múlva mikor már 3 órája nem hallgatott rám a szerelő mondtam hogy most fejezzükbe és majd legközelebb rám hallgatsz és fél óra alatt végzünk és pluszban nem rakhatott bele 1 sok tízezer forintos felesleges kütyüt amit kifejezetten nehezemre esett volna kifizetni
ezért is készülök fel mindenre szerelőhöz menés előtt
"Vidd el, csinalja meg, hozd el ha kesz, ennyi"
egy ideális világban ez így működik de mi sajnos nem abban élünk
biztos van ilyen szerelő de az én 34 éves autós múltammal belefutottam már 1-2 igen költséges pofonba
ezért én másképp állok a dologhoz mivel sajnos a pénztárcám elég véges szerzet ezért
komolyan fel kell készülnöm technikailag hogy ne a fél autóm kicserélése és 1 vagyon kifizetése után jöjjenek rá hogy "JÉ CSAK A FÉKCSŐ VOLT SZAR" de a fél autód kicserélése ettől függetlenül indokolt volt
sok csoda dolgot tapasztaltam már eddigi életemben és ezzel a hozzáállással nem kevés pénzt spóroltam már magamnak, mint például nem rég az új rádió beszerelésnél sem voltam hajlandó szemelöltéveszteni sem az autóm sem a szerelöt és ezzel nagyon sok pénzt és bosszúságot spóroltam meg egy alapvetően ingyenes beszerelésnél, ami " 2-3 óra max." indult aztán 7 óra múlva mikor már 3 órája nem hallgatott rám a szerelő mondtam hogy most fejezzükbe és majd legközelebb rám hallgatsz és fél óra alatt végzünk és pluszban nem rakhatott bele 1 sok tízezer forintos felesleges kütyüt amit kifejezetten nehezemre esett volna kifizetni
ezért is készülök fel mindenre szerelőhöz menés előtt
forrasr2014-01-31 09:29:26 // 47419
fékfolyadék csere nem volt mostanában? akkor fellevegősödhetett az abs kockam levegősödés is okozhat ilyen tünetet
Martin2014-01-31 09:06:28 // 47418
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-31 08:12:14 // 47417
arról nem is beszélve hogy sokmindenből nem is lehet választani, csúszka szorulás,betét szorulás,szar karmantyú az alsó munkahengerben,fékcső vagy tényleg ABS,de az ritka,ha felső munkahenger "ragad" be ami megint nem gyakori,akkor a fékpedál üresen jön vissza és a megszokottnál nagyobb a holtjáték,ha ebből az 5 dologból nem tud "választani" akkor az nem is szerelő:D
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-31 08:07:57 // 47416
belső kulissza kopástól
Ferke2014-01-31 08:07:09 // 47415
Miert kell szerelohoz jarogatni? Egyszer kell elvinni oda, ahol ertenek is hozza. Az reg szar, ha az itt felallitott dignozis alapjan csinalja meg a szerelod az autot...en konkretan nagyon utalom ezt. Itt kb fotelfizika megy, mert aki ert hozza, az is csak tippelni tud. A szerelodnek viszont ez a szakmaja. Vidd el, csinalja meg, hozd el ha kesz, ennyi.
Martin2014-01-31 08:04:36 // 47414
Újra megpróbálom :-)
Érdeklődni szeretnék, hogy nem-e tudja valaki, hogy mitől alakul ki a szokásosnál nagyobb holtjáték a váltónál.
Tökéletes a működése csak óriási a holtjáték.
Mi lehet a megoldás??
Érdeklődni szeretnék, hogy nem-e tudja valaki, hogy mitől alakul ki a szokásosnál nagyobb holtjáték a váltónál.
Tökéletes a működése csak óriási a holtjáték.
Mi lehet a megoldás??
159 Indigo Gray 2.4 Monster2014-01-31 07:16:49 // 47413
Nekem nem rég lett orvosolja a hiba. ABS agregát csere.
Bati2014-01-31 01:40:47 // 47412
nem az a pár ezer forint aggaszt amibe a cső kerül hanem az ha más a hiba akkor továbbra is szar marad és utána megint lehet nyomozni és szerelőhöz járni,szeretném 1 alkalom alatt letudni a javítást
az a baj hogy nem mindig és nem ugyan úgy jelentkezik a hiba
ma is eljöttem dolgozni 25km és igaz hogy nem volt nagy forgalom de 1x sem ragadt picit sem
de tegnap hazafelé sokszor már nagyon komolyan fogta a kocsit ilyenkor ha hozzáérek a fékhez akkor már érezni hogy baj van mert sokkal nagyobbat fékez mint amit kéne csak ráteszem a lábam a pedálra és mielőtt még jobban benyomnám elkezd szinte magától fékezni,de ez is ritka
az a gyakori hogy mikor lefékezek állóra akkor ugye érzem hogy fogva marad picit és csak 3-4 másodperc múlva old ki a pedál elengedése után
de ha megyek a szerelőhöz minden képen viszek fékcsövet abból baj nem lehet
az a baj hogy nem mindig és nem ugyan úgy jelentkezik a hiba
ma is eljöttem dolgozni 25km és igaz hogy nem volt nagy forgalom de 1x sem ragadt picit sem
de tegnap hazafelé sokszor már nagyon komolyan fogta a kocsit ilyenkor ha hozzáérek a fékhez akkor már érezni hogy baj van mert sokkal nagyobbat fékez mint amit kéne csak ráteszem a lábam a pedálra és mielőtt még jobban benyomnám elkezd szinte magától fékezni,de ez is ritka
az a gyakori hogy mikor lefékezek állóra akkor ugye érzem hogy fogva marad picit és csak 3-4 másodperc múlva old ki a pedál elengedése után
de ha megyek a szerelőhöz minden képen viszek fékcsövet abból baj nem lehet
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-30 22:35:44 // 47411
jahh értem:)
LacUS2014-01-30 22:33:57 // 47410
Nincs gumi benne sehol. :)
Alfa GT-Csaba2014-01-30 22:22:24 // 47409
nem csodálkoznék ha igaz lenne ,mert a benzinből is minden kivan már lopva ,kb annyi kenése van mint ha bele pis@lnánk a tankba!Régen a gázolaj is más volt mint most ,a szine is még a füstjének a szaga is!
Akos_2014-01-30 22:17:25 // 47408
Sziasztok!
Erről hallott már valaki?
http://www.alfisti.net/alfa-forum/oldtimer/94796-e10-sch-den-vorbeugen-1-zweitakt-l-zum-benzin.html
(német nyelvű)
A lényege az, hogy a négyütemű motoroknak is jót tesz egy kis 2T olaj.
Ennek a cikknek a kapcsán találtam meg a fenti bejegyzést :
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/24/jol_nezze_meg_mit_tankol/
Erről hallott már valaki?
http://www.alfisti.net/alfa-forum/oldtimer/94796-e10-sch-den-vorbeugen-1-zweitakt-l-zum-benzin.html
(német nyelvű)
A lényege az, hogy a négyütemű motoroknak is jót tesz egy kis 2T olaj.
Ennek a cikknek a kapcsán találtam meg a fenti bejegyzést :
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/24/jol_nezze_meg_mit_tankol/
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-30 22:15:39 // 47407
igen a reakció javulását tudtam,meg azt is hogy a nyomáspont "határozottabb".
Szóval akkor ez most úgy van hogy a fémszövet alatt,gumi,aminek van belül egy teflon bevonata?
Szóval akkor ez most úgy van hogy a fémszövet alatt,gumi,aminek van belül egy teflon bevonata?
[k i z z o]2014-01-30 22:00:37 // 47406
Szívesen. Vigyázni kell velük, mert amíg a gumi dagad, öregszik, addig ezek törésre, repedésre hajlamosabbak sajnos a préselés környezetében. Ugyanakkor nincs + a gumi okozta késedelem fékezéskor, a pedál konkrétabb.
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-30 21:33:23 // 47405
értem,nem tudtam,hasznos információ volt,köszönöm:)
[k i z z o]2014-01-30 18:04:27 // 47404
Teflon.
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-30 15:43:45 // 47403
egyébként a tulajdonosnak kéne számon tartani ezt,valahogy olyan márkaszervízben nem bíznék,ahol olyat csinálnak fékfolyadék csere gyanánt hogy a tartályból fecskendővel kiszívják,és feltöltik frissel,mert így a tulaj azt látja hogy új tisztább szebb a szine mittudomén:D ezzel a probléma csak annyi hogy a fékfolyadék higroszkópos,ami annyit jelent hogy magába szívja a nedvességet,a csavar pedig az a dologban hogy nem a tartályban a legelhasználtabb-vizesebb a fékfolyadék,hanem lennt a munkahengerben,mert a gumi fékcsövön KERESZTÜL is MAGÁBA szívja a vizet,amit ugye a kerék felver.nahh jó mindegy is ez a rész,amúgy sem értek ehhez annyira,szóval érdemes fejben tartani az embernek...
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-30 15:39:52 // 47402
én már leírtam,a tünet az volt hogy fater megfékezte,és álló kerékkel gyorsultunk..
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-30 15:38:37 // 47401
ennyit igazán megér nem? nem egy nagy befektetés hogy úgy mondjam,főleg ha az ember mögött ott a család,de ha egyedül van is általában mindenkit hazavárnak...
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-30 15:37:27 // 47400
látod nekem sincs kitoltam 4-re:D
Bati2014-01-30 14:17:16 // 47399
egyébként nem az embereknek kéne ezt számon tartani hanem a szerelőknek
és én még egyiktől sem halottam erről a fékcső cseréröl 2-3 évente
a 156-om on tavaly cseréltem első fékcsövet de csak az elsőt mert kívülről már gagyin nézett ki
és azon még a gyári volt és hátul még az is van most 12 éves
és én még egyiktől sem halottam erről a fékcső cseréröl 2-3 évente
a 156-om on tavaly cseréltem első fékcsövet de csak az elsőt mert kívülről már gagyin nézett ki
és azon még a gyári volt és hátul még az is van most 12 éves
Bati2014-01-30 14:14:06 // 47398
melyikötöknek volt ilyen hibája és mik voltak a tünetek ?
gecsa2014-01-30 13:38:42 // 47397
Én 3 évente szoktam, de akkor most változtatok.. :-)
Bati2014-01-30 13:20:26 // 47396
igazából az sem derült ki hogy melyik fék fog
Bati2014-01-30 13:16:42 // 47395
biztos van ilyen én hiszek nektek utána járok a dolognak
bár velem még csak hasonló sem fordult elő
pedig pár autót már elkoptattam
bár velem még csak hasonló sem fordult elő
pedig pár autót már elkoptattam
VKG231!!! (156+75)2014-01-30 12:56:27 // 47394
Főleg, hogy teli áron is 1300 ft...
Ferke2014-01-30 12:14:23 // 47393
Az emberek tobbsegenek foggggalma nincs arrol, hogy fekcso, fekfolyadek 2 evente csere....:P
Ferke2014-01-30 11:47:04 // 47392
Bedagad, belso keresztmetszete szukul, nem engedi vissza az olajat...reszletezzem tovabb?:)
gecsa2014-01-30 11:28:04 // 47391
jobb esetben... vagy szivárog...
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-30 11:27:19 // 47390
5-6 év alatt lazán bedagad,miután kihúztuk az árokból a gépet,hazamentünk és lecseréltük a gumifékcsövet,aztán a régit kettévágtuk,annyira be volt dagadva hogy egy tűhegynyi lyuk sem volt rajta,tüdővel nem bírtam átfújni.
A probléma az volt,hogy kinyomtad a fékpedállal az olajat,de az nem jött vissza a munkahengerből mert a fékcső nem engedte,hiába az ABS,ha nem jön vissza az olaj.
a probléma megoldása egyszerű: 4évente fékolaj és gumifékcső csere,legalábbis azóta nálam ez így van...
A probléma az volt,hogy kinyomtad a fékpedállal az olajat,de az nem jött vissza a munkahengerből mert a fékcső nem engedte,hiába az ABS,ha nem jön vissza az olaj.
a probléma megoldása egyszerű: 4évente fékolaj és gumifékcső csere,legalábbis azóta nálam ez így van...
Bati2014-01-30 11:21:21 // 47388
Fééééékcső ???????
mit csinál a fékcső ??
mit csinál a fékcső ??
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-30 11:15:25 // 47387
ha a flexibilis fémszövetesre gondolsz,szerintem abban is gumi van,valahol mélyen:D
gecsa2014-01-30 10:31:25 // 47386
mire jó a fém fékcső... :)
gecsa2014-01-30 10:30:57 // 47385
fékolajról is terjeng némi "urban leged".. :)
és a feloldott kosz vajon hova kerül?
és a feloldott kosz vajon hova kerül?
WarbiRunner (Gyuri)2014-01-30 09:56:11 // 47384
Ne kételkedj benne, már próbáltam. A JTD-be mondjuk nem tenném, mert nincs miért, de a Wartburgomon a szelepcsattogást egyszer sikerült így meggyógyítanom. Motormosóval emelt fordulaton járattam fél órát, majd olaj le.
Ezután beltettem valami olcsó olajat, már nem emlékszem milyet. Ezzel talán 50km-t mentem, és nem terheltem nagyon. Jó meleg motornál leengedtem, és hagytam csepegni órákig.
Aztán normális olaj bele és kész. Másnap reggel már nem csattogott hidegen sem a hidrotőke.
Mellesleg az olajleeresztés kérdésre is ott a válasz, jól bemelegített motor, hagyni kicsepegni. Nem kell különösebb ügyet csinálni belőle szerintem :-)
Ezután beltettem valami olcsó olajat, már nem emlékszem milyet. Ezzel talán 50km-t mentem, és nem terheltem nagyon. Jó meleg motornál leengedtem, és hagytam csepegni órákig.
Aztán normális olaj bele és kész. Másnap reggel már nem csattogott hidegen sem a hidrotőke.
Mellesleg az olajleeresztés kérdésre is ott a válasz, jól bemelegített motor, hagyni kicsepegni. Nem kell különösebb ügyet csinálni belőle szerintem :-)
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-30 09:19:08 // 47383
bedagad a gumifékcső,volt már télen ezért autó árokban...:(
Bati2014-01-30 08:52:15 // 47381
igen minden annak rendje és módja szerint meg lett csinálva
ezért nem értem
ezért nem értem
gecsa2014-01-30 08:23:06 // 47380
csúszkák is ki lettek pucolva, és rezet is kapott bőven?
Bati2014-01-30 02:22:27 // 47379
csá
fék probléma alkalmanként ha jól érzem akkor indulás után bizonyos idő elteltével fog a fék felengedett pedálnál is utána pár másodperc múlva gurul szépen az autó de sokszor nagyon zavaró a folyamatos fékezés
valami ötlet ??
kézifék bowden vadi új, betétek vadi újak és szépen ki lettek pucolva a fészkek is tehát nem szorulhat
??
fék probléma alkalmanként ha jól érzem akkor indulás után bizonyos idő elteltével fog a fék felengedett pedálnál is utána pár másodperc múlva gurul szépen az autó de sokszor nagyon zavaró a folyamatos fékezés
valami ötlet ??
kézifék bowden vadi új, betétek vadi újak és szépen ki lettek pucolva a fészkek is tehát nem szorulhat
??
gecsa2014-01-29 19:40:32 // 47378
olyanról már hallottam, aki ilyen cucc alkalmazása után betöltött olajat néhány száz km után ismét cseréli.. bár én kételkedem ezen hókuszpókuszokban..
forrasr2014-01-29 19:09:45 // 47377
Az azért jó mert belekeveredik abba az olajba amit nem tudsz utána leereszteni teljesen, így majd nem rendes tiszta olaj lesz a rendszerben, én enyémben biztos nem alkalmaznék ilyen öblítő folyadékot
Kazes☻2014-01-29 18:30:03 // 47376
2, valami kis motormosó adalékkal spékelve, szvsz. :)
G-Burt2014-01-29 18:18:18 // 47375
1: amire kiimádkozott a kívánt mennyiséget, megőszülsz, a hideg olaj nehezen veszi rá magát a folyásra
2: egyértelműen így :)
2: egyértelműen így :)
DieselManiaco(NagyVad)2014-01-29 17:36:07 // 47374
igen ám de üzemmeleg motornál,nem beindított motornál,az olaj sokkal folyékonyabb,és gyorsabban visszafolyik a karterba,a biztos hatás kedvéért akár fél-egy órán keresztül is csepegtetheti belőle az olajat
amúgy ha az alkatrészeken maradt olaj mennyisége számít,akkor minden olajcserénél szét kell borítani a motort és kb egy fél literrel több jön le a megszokott módszerhez képest.
az 1.9TD-nél ha már csak a hengerfejet veszed le,a csészék előtti "tálcán" marad kb egy fél liter és akkor még nem beszéltünk olajhűtőről turbóról stb-ről...:D
amúgy ha az alkatrészeken maradt olaj mennyisége számít,akkor minden olajcserénél szét kell borítani a motort és kb egy fél literrel több jön le a megszokott módszerhez képest.
az 1.9TD-nél ha már csak a hengerfejet veszed le,a csészék előtti "tálcán" marad kb egy fél liter és akkor még nem beszéltünk olajhűtőről turbóról stb-ről...:D