Bocsi, lehet hogy nem voltam eléggé pontos...
A vezérlésmódosítóra értettem hogy azonos-e a TS-ben és a JTS-ben.Közben megtudtam hogy azonos.
Az a kérdés hogy a képen látható kerek szerszám alkalmas-e a vezérlésmódosító levevésére. (145-ös vez.mód.-osítójához írja a honlap ahonnan a fotó származik.)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
3Szék-ej2014-11-23 10:25:43 // 49523
Szatyi2014-11-23 09:50:42 // 49522
A két sablon teljesen más.Nem egyezik meg,
3Szék-ej2014-11-22 22:24:25 // 49521
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-22 21:13:35 // 49520
sajnos egy lendkerék pont annyit bír amire tervezik...
3Szék-ej2014-11-22 20:52:15 // 49519
Sziasztok
Az érdekelne, hogy a TS és a JTS vezérlésmódosítója azonos-e? Csak azért hogy az a "spéci szerszám" amivel leveszik-felteszik megegyezik-e e két típusnál?
Az érdekelne, hogy a TS és a JTS vezérlésmódosítója azonos-e? Csak azért hogy az a "spéci szerszám" amivel leveszik-felteszik megegyezik-e e két típusnál?
atesssz2014-11-21 18:54:40 // 49518
Sziasztok,
van néhány Alfa 155-höz való ingyen elvihető cuccom:
*16db hidrotőke
*1db klímakompresszor
*2db eredeti, 155-höz való ablaktörlő, karral együtt
*1db biztonsági öv patronnal
*1db teljesen hibátlan vezérlés módosító
Ha senki sem viszi el a cuccokat egy hét múlva, dobozostól mennek a kukába, nem tárolgatom tovább őket.
Néhány cuccról kép is van a 155 topik 141580. hozzászólásában.
van néhány Alfa 155-höz való ingyen elvihető cuccom:
*16db hidrotőke
*1db klímakompresszor
*2db eredeti, 155-höz való ablaktörlő, karral együtt
*1db biztonsági öv patronnal
*1db teljesen hibátlan vezérlés módosító
Ha senki sem viszi el a cuccokat egy hét múlva, dobozostól mennek a kukába, nem tárolgatom tovább őket.
Néhány cuccról kép is van a 155 topik 141580. hozzászólásában.
WarbiRunner (Gyuri)2014-11-20 22:52:18 // 49517
A lendkerék ilyen jellegű viselkedésére a két tömeg és a rugóállandó hat. A "gerjesztés" más az 5 hengernél, érzésre azt mondanám, hogy jobb a helyzet valamivel. Tehát ugyanúgy 1500 körül leng legjobban, csak esetleg az 5 henger miatt kisebb ez a maximum. Igazából modellezni kéne :-)
Liquid2014-11-20 20:27:49 // 49516
milyen összefüggés van a hengerszám és azok között amit leírtál?
Mert a 2.4-es már nem erőtlen 1500-nál.
Mert a 2.4-es már nem erőtlen 1500-nál.
Zsombor2014-11-20 19:29:10 // 49515
Helyzetjelentés :) EGR nem gyári, de gyárival azonos alkatrésszel cserélve. Sokadszor takkerták, de most már nem is húzott, hibát is dobott, nem is tudták távvezérelni számítógépről. Gázreakció a régi. A meleg alapjárati rángatás sajnos nem múlt el, de mintha sokkal kulturáltabb lenne. Költség tokkal-vonóval 45K.
WarbiRunner (Gyuri)2014-11-20 17:20:08 // 49514
Az első állítás igaz. A második nem. :-)
Két tetszőleges tömeget ha rugóval összekapcsolsz és az elsőt mozgatod, az a másodikra is hat. Lesz egy rezonancia frekvenciája a rendszernek. Ez kb 300-400 1/min között van a DMF-ek esetén. Ilyenkor a csatolt tömeg, ide-oda fog mozogni igen nagy amplitudóval. Mint írtam, akár 50 fokos kitérés is lehetséges.
Egyébként ez nem akkor történik meg amikor az indítómotor forgat, így ebből a szempontból irreleváns hogy mit hajt az indítómotor. Ugyanis az indító motor fordulatszáma jobbára a rezonancia freki alatt van (kb 200 1/min). A lendkerék akkor kapja a nagy pofont, amikor a porlasztót engedélyezi az ECU és megpróbálja elérni az alapjárati fordulatszámot (lásd cranking IQ táblázat az ECU programjában).
De nem muszáj elhinni hogy így van :-)
Arra is szép mérési eredmények elérhetők, hogy hol a legnagyobb a lendkerék kitérése normál üzem közben. Legtöbb esetben ez 1500-as fordulatra esik. Ez nem én találtam ki, csak tolmácsolni igyekeztem, hátha valaki hasznát veszi. :-) Ettől függetlenül mindenki úgy vezet ahogy jólesik, én sem úgy autózok, hogy közben lelki szemeim előtt a DMF lebeg. :-)
1500-nál mondjuk nagyban védi a DMF-et a turbolyuk.
Két tetszőleges tömeget ha rugóval összekapcsolsz és az elsőt mozgatod, az a másodikra is hat. Lesz egy rezonancia frekvenciája a rendszernek. Ez kb 300-400 1/min között van a DMF-ek esetén. Ilyenkor a csatolt tömeg, ide-oda fog mozogni igen nagy amplitudóval. Mint írtam, akár 50 fokos kitérés is lehetséges.
Egyébként ez nem akkor történik meg amikor az indítómotor forgat, így ebből a szempontból irreleváns hogy mit hajt az indítómotor. Ugyanis az indító motor fordulatszáma jobbára a rezonancia freki alatt van (kb 200 1/min). A lendkerék akkor kapja a nagy pofont, amikor a porlasztót engedélyezi az ECU és megpróbálja elérni az alapjárati fordulatszámot (lásd cranking IQ táblázat az ECU programjában).
De nem muszáj elhinni hogy így van :-)
Arra is szép mérési eredmények elérhetők, hogy hol a legnagyobb a lendkerék kitérése normál üzem közben. Legtöbb esetben ez 1500-as fordulatra esik. Ez nem én találtam ki, csak tolmácsolni igyekeztem, hátha valaki hasznát veszi. :-) Ettől függetlenül mindenki úgy vezet ahogy jólesik, én sem úgy autózok, hogy közben lelki szemeim előtt a DMF lebeg. :-)
1500-nál mondjuk nagyban védi a DMF-et a turbolyuk.
.......................2014-11-20 16:56:47 // 49513
Én pont mindíg 1500 ..1800 ról gyorsítok
Diesel ott húz ,minek kapcsolnék vissza?
autópályán így 2x annyit kibír a ZMS ,tapasztalat
Diesel ott húz ,minek kapcsolnék vissza?
autópályán így 2x annyit kibír a ZMS ,tapasztalat
.......................2014-11-20 16:53:29 // 49512
Van megengedett kippspiel megadva és elfordítási lógás is,
Ha levett váltónál látva kétszer akkora értékek vannak akkor az szerintem csereérett
Ha levett váltónál látva kétszer akkora értékek vannak akkor az szerintem csereérett
.......................2014-11-20 16:51:06 // 49511
Azndítómotor fogaskoszorú a fix részén van a lendkeréknek
Így egyáltalán nem terheli
Így egyáltalán nem terheli
Ferke2014-11-20 15:14:26 // 49510
Na, ha leveszed a váltót, akkor pont nem látsz semmit...többször esküdtem meg, hogy egy lendkerék szar, és ahhoz képest tök jól tette a dolgát, és ugyanez fordítva is...szóval használat közben derül csak ki, hogy milyen, ez a tapasztalat...
WarbiRunner (Gyuri)2014-11-20 14:12:45 // 49509
Ez ennél azért bonyolultabb ügy. Ugyanis pl autópályán, nagy fordulaton folyamatosan összenyomott állapotban van az egyik rugó.
Szerintem:
1.Legnagyobb terhelést indítózáskor kap, ugyanis abban a tartományban van a rezonancia frekvenciája a rendszernek. Tehát a sok rövid használat sok indítózással a legkárosabb. Ilyenkor akár +-50 fokot elfordul a két tömeg egymáshoz képest!
2. a kuplung hibás használata, nagy fordulattal, csúsztatva elindulások. A nagy hőterhelés nem tesz neki jót.
3. alacsony fordulatról (1500 1/min) gyorsítások. Egyenletesen közlekedni szerintem lehet így, ezzel nincs gond. De ha gyorsítani kell, visszakapcs.
4. ha remap van az autóban, akkor ésszel kell használni, és mégjobban kerülni az alacsony fordulatról hirtelen gyorsítást. 2000 környékén már nincs gond, ált 1500 körül van az a pont, ahol legnagyobb gyorsulás-lassulások lének fel (az indítózást leszámítva persze).
Szerintem:
1.Legnagyobb terhelést indítózáskor kap, ugyanis abban a tartományban van a rezonancia frekvenciája a rendszernek. Tehát a sok rövid használat sok indítózással a legkárosabb. Ilyenkor akár +-50 fokot elfordul a két tömeg egymáshoz képest!
2. a kuplung hibás használata, nagy fordulattal, csúsztatva elindulások. A nagy hőterhelés nem tesz neki jót.
3. alacsony fordulatról (1500 1/min) gyorsítások. Egyenletesen közlekedni szerintem lehet így, ezzel nincs gond. De ha gyorsítani kell, visszakapcs.
4. ha remap van az autóban, akkor ésszel kell használni, és mégjobban kerülni az alacsony fordulatról hirtelen gyorsítást. 2000 környékén már nincs gond, ált 1500 körül van az a pont, ahol legnagyobb gyorsulás-lassulások lének fel (az indítózást leszámítva persze).
.......................2014-11-20 12:16:13 // 49508
Rugó van benne,
Amielfárad
Gáz fék gáz fék használat öli meg a leghamarabb
Meg kell halgatni, de tutit csak akkor lehet ha leveszed a váltót
Amielfárad
Gáz fék gáz fék használat öli meg a leghamarabb
Meg kell halgatni, de tutit csak akkor lehet ha leveszed a váltót
Zozo852014-11-20 11:07:46 // 49507
Értem, és mi a jo/rossz hely? Jo/ rossz használat?
Ferke2014-11-20 10:43:48 // 49506
Nem attól függ, hogy erős-e (már ameddig nincs remap), hanem hogy hol és hogyan használod...lehet fél év és lehet 8 is...
Zozo852014-11-19 23:34:02 // 49505
Sziasztok
Kicsit hülye kérdésnek tűnhet de egy erős 2,4-es dízel 156-ba időben és km-ben mennyit bírhat egy kettős tömegű?? (erős kb.) :)
Kicsit hülye kérdésnek tűnhet de egy erős 2,4-es dízel 156-ba időben és km-ben mennyit bírhat egy kettős tömegű?? (erős kb.) :)
Liquid2014-11-19 21:12:24 // 49504
igazából annak is 64-es a gyárija...
az már csak vegetál sajna :(
Most épp a V6-ot gyilkolja :)
az már csak vegetál sajna :(
Most épp a V6-ot gyilkolja :)
Kau2014-11-19 19:19:54 // 49503
Ja. Hogy kettő is van :) Én a TS-re gondoltam.
Kau2014-11-19 19:16:49 // 49502
Gyárilag 50Ah-s volt benne. Csak olyat nem kapni kereskedelmi forgalomban. Legalábbis nem olyan elterjedt, mint a 45-55, stb.
3Szék-ej2014-11-19 17:31:26 // 49501
Csakis Selenia 10w-60$
Liquid2014-11-19 12:29:36 // 49500
attól függ meliykbe kell neki :)
A V6-ba sovány az 55Ah, a kisrenóba elég
A V6-ba sovány az 55Ah, a kisrenóba elég
GTPeti2014-11-19 12:10:01 // 49499
Az 55Ah szerintem kicsi egy 2.0 v. afölötti motorhoz. Exide-ból több széria van a legalapabbat én nem venném.
GTPeti2014-11-19 12:08:44 // 49498
Idővel csökken az akksi indítóképessége. Nem sokkal kerül többe a nagyobb, viszont az előbbi miatt valamivel tovább használható. Arról nem is beszélve, hogy ritkán hasznát autónál pláne jobb a nagyobb. De nem kötelező. ;)
Kau2014-11-19 11:17:53 // 49497
Minek akkora egy benzinesbe? Nem traktor az ;)
GTPeti2014-11-19 09:53:18 // 49496
Szerintem is. 80Ah v. 72 Ah.
Kau2014-11-19 09:28:30 // 49494
Én is az Exide-ot ajánlom. 55Ah-s elég neked is. Most az Auchanban akciós. Ha jól emlékszek, 18 ezer Ft. Nekem korábban is az volt. 5 évet elment gond nélkül, aztán átraktuk másik autóba :) Most is ilyen van. 4 éve gond nélkül teszi a dolgát.
.......................2014-11-19 09:02:47 // 49493
Milyen olaj került az autóba?
Ferke2014-11-19 08:55:42 // 49492
Srácok, kicsit off, de nem jár valaki esetleg a héten Szekszárd vagy annak környékéről Bp vagy annak környéke irányába?? 4 felni kéne, hogy eljusson hozzám...
Ferke2014-11-19 08:54:22 // 49491
Nincs elrakva a vezérlés? Jobb lenne nem folyamatos gázadással hallani, hanem változó terheléssel...nem akarlak paráztatni, de legutóbb ugyanez a tünet jts-nél hajtókarcsapágy volt, mire rájöttünk, nem volt 5 perc, mert csak 70ezer volt az egész autóban...szerintem ezt inkább mutasd meg szerelőnek....
3Szék-ej2014-11-18 22:14:25 // 49490
Nem. ki van támasztva a pedál kb.2800-as fordulatra. Alapjáraton nincs semmilyen rendellenességre utaló mellékhang
.......................2014-11-18 21:41:30 // 49489
a videon ez az alapjárat?
3Szék-ej2014-11-18 20:58:48 // 49488
Most már nyilvános...azt hiszem...legalábbis úgy van állítva
Stringwalker2014-11-18 20:31:10 // 49487
Tedd nyilvánossá a videót, mert nem lehet megnézni!!
.......................2014-11-18 20:23:47 // 49486
EZ a video privat,
Ezt iírja,nem lehet megneézni
Ezt iírja,nem lehet megneézni
3Szék-ej2014-11-18 20:21:27 // 49485
Hozzáteszem, hogy a vezérlés csere óta mintha az alapjárat is jobban ingadozik
3Szék-ej2014-11-18 20:03:27 // 49484
Itt egy link a felvételhez a motorhangal
http://youtu.be/un-oOn73Fs8
http://youtu.be/un-oOn73Fs8
3Szék-ej2014-11-18 19:42:35 // 49483
Szevasztok.
Segítsetek Emberek, mielőtt az agyamra menne az autó!
A gép 2002-es 2.0 JTS
Rettenetes kerregő hang jön a motorból amikor 2500-3000 ford/perc fölé gyomom. Ez alatt minden ok, az erő is megvan, a hangja is rendben.
Csak azért megy az agyamra mert rengeteget költöttem rá : teljes vezérlés csere, fordulatszám érzékelő, motortartó bak, hűtővíz elosztó műanyag beömlő, szelepfedél, mert megrepedt.
A vezérlés csere rendben ment, a vezérlésmódosító is kapott egy felújító szettet.
Rá kb. 10 napra jelent meg ez a kerregő hang.
Gondoltam,hogy a megmatatott vezézlésmódosító, de az állítólag már beindításkor jelentkezik és ahogy melegszik halkul, ez nagyobb fordulaton jelentkezik.
Várom a segítséget, mert nem akarnám többször is megbontani a motrot, és az alkatrészek miatt is kellene tudni hogy mit rendeljek mert ugy-e ez mind idő, és kurvára használnom kell az autót, főleg hogy most született a kisfiam
Segítsetek Emberek, mielőtt az agyamra menne az autó!
A gép 2002-es 2.0 JTS
Rettenetes kerregő hang jön a motorból amikor 2500-3000 ford/perc fölé gyomom. Ez alatt minden ok, az erő is megvan, a hangja is rendben.
Csak azért megy az agyamra mert rengeteget költöttem rá : teljes vezérlés csere, fordulatszám érzékelő, motortartó bak, hűtővíz elosztó műanyag beömlő, szelepfedél, mert megrepedt.
A vezérlés csere rendben ment, a vezérlésmódosító is kapott egy felújító szettet.
Rá kb. 10 napra jelent meg ez a kerregő hang.
Gondoltam,hogy a megmatatott vezézlésmódosító, de az állítólag már beindításkor jelentkezik és ahogy melegszik halkul, ez nagyobb fordulaton jelentkezik.
Várom a segítséget, mert nem akarnám többször is megbontani a motrot, és az alkatrészek miatt is kellene tudni hogy mit rendeljek mert ugy-e ez mind idő, és kurvára használnom kell az autót, főleg hogy most született a kisfiam
Sztingo2014-11-18 17:40:06 // 49482
Sziasztok!
Volt már valakinek olyan hogy 150km/h nál nagyobb fékezés után beremeg az eleje? Mert az én 156 osom ezt csinálja elég ilyesztő érzés. Csak nagy temporól fékezésnél jelentkezik a remegés egész pontosan miután felengedem a fékpedált erőteljes remegésbe kezd ami kb 10 mp ig tart.
Volt már valakinek olyan hogy 150km/h nál nagyobb fékezés után beremeg az eleje? Mert az én 156 osom ezt csinálja elég ilyesztő érzés. Csak nagy temporól fékezésnél jelentkezik a remegés egész pontosan miután felengedem a fékpedált erőteljes remegésbe kezd ami kb 10 mp ig tart.
WarbiRunner (Gyuri)2014-11-18 17:30:31 // 49481
Ha elkopik a kiemelővilla, attól is lehet keményebb. Nekem egész szögletesre volt kopva, és főleg a kiemelés elején furán nehezen mozdult meg a pedál, nyáron ropogott is. Ugyanakkor rossz minőségű kuplungszerkezettől is lehet.
ASR162014-11-18 16:22:25 // 49480
Szia,
Nekem is cserélni kellett tavaly az előző 1.9 JTD-n, akkor a szerelőm azt mondta, hogy csak Valeo-t szabad beépíteni - szettben cserélve -, a többivel kemény marad(hat) a pedál. Nem tudom Neked milyen került bel, ha Valeo akkor passz..:)
A.
Nekem is cserélni kellett tavaly az előző 1.9 JTD-n, akkor a szerelőm azt mondta, hogy csak Valeo-t szabad beépíteni - szettben cserélve -, a többivel kemény marad(hat) a pedál. Nem tudom Neked milyen került bel, ha Valeo akkor passz..:)
A.
DieselManiaco(NagyVad)2014-11-18 15:01:44 // 49479
az van hogy én csak azt tudom neked mondani amit nekem mondott a kifejezetten akksi kereskedő srác:Van itt egy pár vihetsz abból is,de jobban jársz ha a periont viszed.hiába hogy a perion olcsóbb. Meg van egy kapott boschom,ami zsír újan lett véve de az első héten nem indította a 156 jtd-t,átkerült az enyémbe,egy nyarat kihúzott nagy kínkeservesen,de most ahogy bejöttek a 20 fok alatti idők,a nagy német név nem hazudtolta meg saját magát,és egyik napról a másikra elfelejtett indítani.Nálam a favorit az Exide,ha a perion nem jön be én azt veszek. De a periont már egy ideje gyűrünk a TurboDaily-nkben,télen izzítás nélkül is indít úgyhogy ha az enyém is olyan szar lesz akkor jó:D
WarbiRunner (Gyuri)2014-11-18 10:30:31 // 49478
Ne szivass :-) A Varta-val gond lesz? 3 éve vettem, még kopp..kopp..kopp jó, de nem különösebben szeretném még cserélni :-S Most a TD fog következni előbb. Abban egy tök fekete kitudja milyen akksi van, azzal kaptam az autót, ezt a telet már nem biztos hogy kihúzza.
dhnet2014-11-18 09:32:52 // 49477
Sziasztok!
Nemrég cseréltem a 147 esbe 1.9 JTDm ben kuplungot. De a pedál még mindig olyan kemény.
Van ötlet mitől lehet nagyon kemény?
Köszi
Nemrég cseréltem a 147 esbe 1.9 JTDm ben kuplungot. De a pedál még mindig olyan kemény.
Van ötlet mitől lehet nagyon kemény?
Köszi
Attis2014-11-18 09:19:14 // 49476
DieselManiaco-t meg tudom erősíteni, hogy a Varta akksit kerülni kell. Nekem volt a Vartával tapasztalatom és folyamatosan kicsapódott valami az akkuból a sarukra.
Én másfél éve egy noname akksit vettem (sokkal olcsóbban, mint előtte a Vartát), és rendesen teszi a dolgát. Úgy gondolom, hogy itthon nagyrészt a középminőségű Varta és Bosch (pl.: S3) akkumulátorokat árusítják és ezek semmivel nem érnek többet, mint a z olcsóbb, ám nem márkás testvérei.
Van a családban egy Fiat Stilo is és abban például a gyári akku (talán Magneti Marelli) 7 évig bírta. Az már más kérdés, hogy én személy szerint a Magneti Marelli utángyártott termékeit majdhogynem szemétnek tartom, mert eddig amit vásároltam tőlük, meg sem közelítették azt a nívót, amit el várnék. De ez csak az én véleményem / tapasztalatom.
Én másfél éve egy noname akksit vettem (sokkal olcsóbban, mint előtte a Vartát), és rendesen teszi a dolgát. Úgy gondolom, hogy itthon nagyrészt a középminőségű Varta és Bosch (pl.: S3) akkumulátorokat árusítják és ezek semmivel nem érnek többet, mint a z olcsóbb, ám nem márkás testvérei.
Van a családban egy Fiat Stilo is és abban például a gyári akku (talán Magneti Marelli) 7 évig bírta. Az már más kérdés, hogy én személy szerint a Magneti Marelli utángyártott termékeit majdhogynem szemétnek tartom, mert eddig amit vásároltam tőlük, meg sem közelítették azt a nívót, amit el várnék. De ez csak az én véleményem / tapasztalatom.
DieselManiaco(NagyVad)2014-11-18 08:07:12 // 49475
Szerintem Exide,azzal vettem az autót 4 éve,mostanra halt meg,úgy hogy azt nem tudom hogy előtte a tulaj mennyit használta vele.Most Perion van,az akkus srác ajánlotta,hogy a mostani széria elég jó,remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket.Ilyen Vartát,meg Bosch-t nehogy vegyél.
Dévid2014-11-17 23:24:38 // 49474
Szervusztok!
Kezdi megadni magát az akkumulátorom, érdeklődnék ki milyen márkát, típust ajánl, amikkel jók a tapasztalatok. Normál használatra kell, nincsenek nagy fogyasztók a rendszerben (talán idővel lesz ülésfűtésem, de még ülés is kell hozzá), nincs extra méretű hifim, és benzines a vas.
Kezdi megadni magát az akkumulátorom, érdeklődnék ki milyen márkát, típust ajánl, amikkel jók a tapasztalatok. Normál használatra kell, nincsenek nagy fogyasztók a rendszerben (talán idővel lesz ülésfűtésem, de még ülés is kell hozzá), nincs extra méretű hifim, és benzines a vas.