Zsolt1552008-12-31 15:35:15 // 3539
"Edék" is szinte teljesen eltüntek. :-(((
kesa2008-12-31 15:28:07 // 3538
Alu vázas és kasztnis autók:
Audi A2, A8 (talán R8 is)
Ferrari F430, F599 (talán Scaglietti is)
Hirtelen többet nem tudok, de még lehetnek. Hegesztett és ragasztott kötések is vannak a vázakon, a burkoló elemek többnyire csavarozottak.
Még a Ferrari 550 / 575 Maranello és a 456 GT rendelkezett alu-burkolattal, ami az acél vázra volt valami nagyon spéci eljárással hegesztve. Nem lehetett olcsó buli :D.
Audi A2, A8 (talán R8 is)
Ferrari F430, F599 (talán Scaglietti is)
Hirtelen többet nem tudok, de még lehetnek. Hegesztett és ragasztott kötések is vannak a vázakon, a burkoló elemek többnyire csavarozottak.
Még a Ferrari 550 / 575 Maranello és a 456 GT rendelkezett alu-burkolattal, ami az acél vázra volt valami nagyon spéci eljárással hegesztve. Nem lehetett olcsó buli :D.
kesa2008-12-31 15:24:10 // 3537
Nekünk volt egy nagyon profi dán beszállítónk, krómozott kipufogó csővégeket gyártottak Mercedes-ekre. Méretpontos és gyönyörűen krómozott alkatrészek voltak azok, csak jöttek a túlképzett beszerzők, és kitalálták, hogy Kínából, meg hasonlóan minőségorientált országból beszerezve sokkal jobb (értsd: olcsóbb) lesz nekünk. Tényleg olcsóbb volt, papíron, de szállítással, lehetetlen kommunikációval és minőségi problémákkal, ezernyi szopással már nem... Ennyit a számok embereiről! :P
Ez nyírja ki a szaktudással és hagyományokkal rendelkező országokban az ipart: kitalálják, hogy olcsóbb országba viszik a gyártást. Ha már egyszer létrehozták az EU-t, nem is értem, miért engednek be BÁRMILYEN árut az Unión kívülről? Mindent tudnánk gyártani, és termelni, egyedül talán enegiából szorulnánk behozatalra. Na mindegy, ehhez már késő, meg az én szavam semmit nem ér.
Ez nyírja ki a szaktudással és hagyományokkal rendelkező országokban az ipart: kitalálják, hogy olcsóbb országba viszik a gyártást. Ha már egyszer létrehozták az EU-t, nem is értem, miért engednek be BÁRMILYEN árut az Unión kívülről? Mindent tudnánk gyártani, és termelni, egyedül talán enegiából szorulnánk behozatalra. Na mindegy, ehhez már késő, meg az én szavam semmit nem ér.
Tommi2008-12-31 13:48:46 // 3536
Édesapám járt ilyenekkel a 80-as években a Hungarocamionnál :)
Taxi33™2008-12-31 13:01:07 // 3535
Zsolt1552008-12-31 12:46:41 // 3534
Zsolt1552008-12-31 12:43:01 // 3533
Remélem a pótos Ik-620-as is hamarosan olyan szép lesz mint a társai. :-)))
Edyboy2008-12-31 12:34:27 // 3532
kando.2008-12-30 21:11:02 // 3531
Oké :)
Vagy lehetne veterán Alfa és autóbusz találkozó :D ;))
Vagy lehetne veterán Alfa és autóbusz találkozó :D ;))
Tommi2008-12-30 20:43:12 // 3530
Legközelebb nem Alfa, hanem veteránbusz találkozót szervezünk Esztergomban, na? :)))
kando.2008-12-30 20:40:25 // 3529
Oda/ilyenre elmennék én is :)))
Tommi2008-12-30 20:33:09 // 3528
Van ilyen találkozó is? Húúúú, de megnézném egyszer... :)
Zsolt1552008-12-30 20:24:56 // 3526
Pontosan így járt a Ganz-Mávag is. :-(((
Zsolt1552008-12-30 20:24:00 // 3525
Zsolt1552008-12-30 20:16:05 // 3524
Tommi2008-12-30 18:30:42 // 3523
Azok is papíron remekül értenek mindenhez :)))
kando.2008-12-30 18:26:34 // 3522
Ja, papíron én is értek mindenhez, mint a havas, de gyakorlatban már sokat felejtettem... :)
Mentem volna én is közgazdásznak vagy ügyvédnek :P :D
Mentem volna én is közgazdásznak vagy ügyvédnek :P :D
kando.2008-12-30 18:14:48 // 3520
Tantárgyként nem, de volt a BME-ről egy fickó aki tartott két előadást erről anno.. Meg akkoriban vettem egy antikváriumban egy könyvet erről a témáról, de naprakész nem vagyok ebben (sem) sajna.
Az is rossz, hogy pont azt a sokat, amit tanultunk se nagyon tudjuk hol gyakorolni.. maradunk amolyan ,,alkalmazói'' mérnöknek..
Az is rossz, hogy pont azt a sokat, amit tanultunk se nagyon tudjuk hol gyakorolni.. maradunk amolyan ,,alkalmazói'' mérnöknek..
kando.2008-12-30 18:13:12 // 3519
Lehet, hogy nem véletlen ez a fajta "rokonság" ? :)))
Tommi2008-12-30 18:08:00 // 3518
Részletkérdés :))))))))))))))))))))))))))))))))
Amúgy nagyon telibe talált, asszolútte tipikusak a klisék :)
Amúgy nagyon telibe talált, asszolútte tipikusak a klisék :)
GTPeti2008-12-30 17:58:11 // 3517
Na ja... Más a praktikák és más a külön tantárgy. Nektek mondtak egy szót is pl. az EMC-ről?? Illetve, mi a CE a gyakorlatban?
GTPeti2008-12-30 17:57:03 // 3516
Ezzel csak egy baj van, hogy a zászló el van forgatva... :)
kando.2008-12-30 17:56:37 // 3515
Tényleg vazz.. azt elfelejtettem, pedig még most is eljátszanék azzal :P :)))
Tommi2008-12-30 17:54:48 // 3514
Meg a mára klasszikussá vált LEGO - hogy kicsit a topic címéhez is visszakanyarodjak :)))
kando.2008-12-30 17:53:38 // 3512
Dehogynem! :) :) :)
Igaz persze, nem konkrétan -- sajnos, és ez inkább télleg az ipar (nemlétezősége) miatt van/volt --, de azért nekünk mondtak hasznos praktikákat, hogy mire figyeljünk tervezésnél.
Érdekes módon, ahol most dolgozom -- kiscég, bár bekebelezte a Swarowski gyémántnagyker GmbH... :) -- van fejlesztés és van saját termékünk, meg van, amit a buzi dánokkal közösen kell csinálni.. Nah, a dánok is ám.. vazz, azok is csak sört tudnak csinálni, mert ipari szinten az inkább mókolás, mint termék/gyártás.. :)
Dániában a Tuborg ami jó és az Olsen banda, aztán slussz-passz :D
Igaz persze, nem konkrétan -- sajnos, és ez inkább télleg az ipar (nemlétezősége) miatt van/volt --, de azért nekünk mondtak hasznos praktikákat, hogy mire figyeljünk tervezésnél.
Érdekes módon, ahol most dolgozom -- kiscég, bár bekebelezte a Swarowski gyémántnagyker GmbH... :) -- van fejlesztés és van saját termékünk, meg van, amit a buzi dánokkal közösen kell csinálni.. Nah, a dánok is ám.. vazz, azok is csak sört tudnak csinálni, mert ipari szinten az inkább mókolás, mint termék/gyártás.. :)
Dániában a Tuborg ami jó és az Olsen banda, aztán slussz-passz :D
Tommi2008-12-30 17:49:30 // 3511
GTPeti2008-12-30 17:49:00 // 3510
Persze, biztos nem vágta földhöz.
Amúgyis: "Csak az egészség a fontos... a többit megvesszük."
Még annyi adalék a témához, hogy a Kandón sem tanítottak egy betűnyit sem úgymond "készüléktervezésről". És akkor ez még a leggyakorlatorientáltabb iskola. Ilymódon, tökéletes a szimbizózis a magyar ipar és az oktatás között...
Pesszimizmus OFF.
Amúgyis: "Csak az egészség a fontos... a többit megvesszük."
Még annyi adalék a témához, hogy a Kandón sem tanítottak egy betűnyit sem úgymond "készüléktervezésről". És akkor ez még a leggyakorlatorientáltabb iskola. Ilymódon, tökéletes a szimbizózis a magyar ipar és az oktatás között...
Pesszimizmus OFF.
kando.2008-12-30 17:46:48 // 3509
Persze, nem csak egy emberen múlik, de ő volt a góré, ergo ő felel mindenért, ami a gyárban és a gyárral történik -- vagyis felelne és tudnia kéne, de itthon valahogy mindig pont a főnökök mentesülnek ilyesmi alól.. Nyugaton érdekes módon ha gebasz van, akkor a vezető az első, akit előveszenk meg ő az, aki lemond, itt meg... mint azon az olasz kis animáción az ITA vs EU részben :) Tommi tudja, kire gondolok csak a fickó neve nem ugrik be.. itt is kb, kirobbantani se lehet az embereket vagy ha igen, akkor tökre ártatlanok (mint a ,,herceg'' gábor... cöcö)
Tommi2008-12-30 17:44:58 // 3508
Félre ne értsd, nem védeni akarom :))) Nem félek tőle, hogy az az esetleges néhány milliárdocska veszteség nagyon földhöz vágná :)))
kando.2008-12-30 17:43:44 // 3507
Nem csak a VT, az Orion is, most már az egészet ,,bekebelezték'' az indiaiak vagy malájok vagy kik.. ott is csak bérmunka folyik, meg szerintem raktárnak kiadták bérbe, aztán ennyi, pedig ők is termeltek még anno exportra is, nyugatra is :) :(
GTPeti2008-12-30 17:40:27 // 3506
Na ilyen székeket kapsz az ikeában is, csak ott asszondják "Björg Borgensen" tervezte és elkérnek darabjáért egy huszast. :)
GTPeti2008-12-30 17:39:07 // 3505
Már csak azért is, mert ott van a Videoton gyára, ami nem gyárt egyetlen saját fejlesztésű készüléket sem. Szégyen. És valóban: a fejlesztés egy komplikált, macerás folyamat. Úgyhogy hagyjuk is. Tipikus "úgysem fog menni" hozzáállás.
ystuc2008-12-30 17:38:32 // 3504
Ez nagyon komoly! Micsoda ülések! Tetszik! :-)
GTPeti2008-12-30 17:35:37 // 3503
Mindenféleképpen ő volt a hülye. SZVSZ.
Tommi2008-12-30 17:32:53 // 3502
Már nem emlékszem pontosan a történetre, de valami olyasmi volt, hogy ő "csak" megvette, aztán strómanok meg más cégek alvállalkozóként, társtulajdonosként meg mindenféle zsonglőr módon beszálltak és végül a sok bába között elveszett a gyerek.
GTPeti2008-12-30 17:27:45 // 3501
Nem ismerem a részleteket, de szerintem (a többi hasonló magyar történetből extrapolálva) ő a hibás. Lehet, kicsit többet kellett volna fejlesztésre költeni, pl. És ha susmusoltak a közbeszerzéseknél (ami simán lehet), akkor verje ki a balhét, meg vannak rá a maga eszközei! (Médiamogul immáron...)
Tommi2008-12-30 17:24:51 // 3500
A HVG-ben nemrég volt egy cikk Szélesről meg az Ikarusról, eléggé érdekesen alakultak a dolgok az elmúlt pár évben és ezért nem feltétlenül (csak) ő a hibás.
GTPeti2008-12-30 17:19:32 // 3499
Az Ikarbus egy szerbiai cég neve, amelyet 1992-ig ugyanúgy Ikarus-nak hívtak, mint a magyar buszgyártót. (Igen értelmes dolog...) A források (wiki) szerint, semmi közük nem volt soha egymáshoz. Annyi különbség meg pláne van, hogy odaát még mindig gyártanak buszokat. Erről ennyit. (Jól kihasználtuk a rsz.váltás nyújtotta lehetőségeket. Bocs a megjegyzésért. - a szerk.)
Kazes☻2008-12-30 17:06:11 // 3498
Egyszerűen fenomenális, szerintem. Nagyon tetszik. :)))
Zsolt1552008-12-30 17:03:26 // 3497
Kint gyártanak is, ha jól tudom Ikarbus néven. Nem csak te vagy kiakadva emiatt. :-(((
GTPeti2008-12-30 17:00:24 // 3496
Amúgy a mostani Volvo Localo-k, amik (legalább) Mo-n készülnek, azok kasztnija svéd rozsdamentes acélból van!
GTPeti2008-12-30 16:57:42 // 3495
Azé' ha már témánál vagyunk, egy idetartozó megjegyzés: Régen nagyon tiszteltem Széles urat, még pár évvel ezelőttig, hiszen csak-csak megmaradt az Ikarus. Még valami kínaiakkal történő kooperációról is lehetett hallani. Aztán tessék. Bezárták a kapukat. Na EZ az a mentalitás (idehaza), amitől kiakadok és amitől sajnos itt tart az ország. Pedig abban a cégben is lett volna potenciál, még ha alapos szemléletváltásra lett is volna szükség (a dolgozók körében IS). Nagyon fáj ez nekem, mert ez mégcsak nem is szintenmaradás... :(
Zsolt1552008-12-30 16:52:44 // 3493
Zsolt1552008-12-30 16:50:19 // 3492
Edyboy2008-12-30 14:36:25 // 3490
Igazán szép darab :-))
Vigyázz rá :-)
Vigyázz rá :-)
Online tag
2
Vendég2
523
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
- Virtuális Romeo
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Coffee - Minden ami kávé
- 4C
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki