Nem biztos, meg ha hulladék is, de van.
Elterjedhetne már végre az a nézet itthon, hogy a hazait vegyük, akkor is ha drágább, szarabb (ami nem is biztos, hogy igaz, főleg hosszútávon).
Egyébként anno a Rába is gyártott buszokat, a Kisalföld Volánnál van pár, szóló és csuklós is.
Ugyanilyen volt nekünk is. Mikor költöztünk 1994-ben, akkor viszont úgy döntöttek őseim, hogy nem tartjuk meg. Pedig a mienk is működött, legalábbis úgy emléxem. Lényeg, hogy kidobni nem akarták, de jó helyet szántak neki. Így végül a gyárhoz került a múzeumba, nekik lett ajándékozva. Cserébe egy csomó repi anyagot kaptunk a kulcstarótól kezdve mindenféle cuccot... :-)
Reméljük, hogy a két cég az Ikarusbus Kft. és a Rába Nyrt., által közösen elkezdett gyártásnak köszönhetően, nem csak múlt időben beszélhetünk a hazai autóbusz gyártásról.
Én már nem emlékszem melyiknek hányas tankja volt,de vezettem Barkast is egy jó ideig és Zuk-ot is.......a Zuk vot az összes közül a legkomolyabb szerintem:)))))
A 80'-as évek végén ismét lehetett kapni Zuk-ot. Anno a munkahelyen beszerzett egy pár darabot a Barkasok mellé. 2400ccm-s volt ha jól emlékszem. Akkor amikor a Ladák hátuljára már ráírták "5Speed", akkor 3(!) sebességes váltóval jött.
A 38 literes tankja volt, ami elég volt városban úgy 200km-re.
Ma mutatták be a sajtó képviselőinek azt a városi és elővárosi buszcsaládot, amelyet az Ikarus és a Rába – az ARC Kft.-vel együttműködve – hozott létre. Az új Ikarus buszok a tervek szerint rövidesen megkezdik a próbaüzemelésüket a BKV és a Volán vonalain.