falcokc2008-06-29 22:04:03 // 2970
ez érdekes volt :-)))
Edyboy2008-06-29 22:02:46 // 2969
Amúgy pont Szombathelyre van állomásítva :-)
Zsolt1552008-06-29 22:01:08 // 2968
MÁV Ikarus 260 típusú kísérleti motorkocsija.

A MÁV-nak sok mellékvonalat kellett ellátnia, a nagyobb forgalmú mellékvonalak lefoglalták a Bzmot motorvonatok nagy részét. Ezen okból gondolkoztak egy olcsó, könnyűszerkezetes mellékvonali jármű beszerzésén. Így merült fel hogy kísérleti jelleggel átalakítsanak egy Ikarus 260 autóbuszt. A MÁV meg is rendelte a kísérleti járművet az Ikarustól. a Választás azért esett az Ikarus 260-ra, mert kis fogyasztás, könnyű szerkezet és mellékvonalra megfelelő sebesség jellemezte, továbbá, az átalakítást könnyen el lehetett végezni, és maga a busz sem került nagyon sokba. Az átalakításra Pusztaszabolcson került sor, ahol rögtön tesztelték is.
A buszt nem volt szükséges nagyon átalakítani. A kerekeit normál profilos vasuti kerekekre cserélték, a féket átalakították, hogy tuskós rendszerrel működhessen, a kormányzást kiiktatták. A busz utastere és a kasztni is maradt az eredeti. A busz alsó lépcsőjének magassága pont alkalmas volt a vasuti peronról való felszállása, így azt nem volt szükséges átalakítani. A busz annyira kísérleti jelleggel épült, hogy a kürtöket még nem is alakították ki, továbba a kapcsolódást más vagonokhoz vagy mozdonyhoz sem oldották még meg.
A próbaútra a 44-es számú Pusztaszabolcs–Székesfehérvár vonalon került sor. A kísérlet sikertelen lett, a sínautóbusz nem kanyarodott megfelelően, és a fékezéssel is gondok voltak, ugyanis túl könnyű volt a szerkezete, és nem volt megfelelő nagyságú a súrlódás. Több tesztet is végeztek, de végül felhagytak a kísérletezéssel, és visszaalakították sima autóbusszá a járművet.
A sikertlen próbák után visszaalakították, majd eladták a Volánnak. Jelenleg Szentesen szolgál, és kinézetén semmi sem árulkodik vasutas múltjáról.


A MÁV-nak sok mellékvonalat kellett ellátnia, a nagyobb forgalmú mellékvonalak lefoglalták a Bzmot motorvonatok nagy részét. Ezen okból gondolkoztak egy olcsó, könnyűszerkezetes mellékvonali jármű beszerzésén. Így merült fel hogy kísérleti jelleggel átalakítsanak egy Ikarus 260 autóbuszt. A MÁV meg is rendelte a kísérleti járművet az Ikarustól. a Választás azért esett az Ikarus 260-ra, mert kis fogyasztás, könnyű szerkezet és mellékvonalra megfelelő sebesség jellemezte, továbbá, az átalakítást könnyen el lehetett végezni, és maga a busz sem került nagyon sokba. Az átalakításra Pusztaszabolcson került sor, ahol rögtön tesztelték is.
A buszt nem volt szükséges nagyon átalakítani. A kerekeit normál profilos vasuti kerekekre cserélték, a féket átalakították, hogy tuskós rendszerrel működhessen, a kormányzást kiiktatták. A busz utastere és a kasztni is maradt az eredeti. A busz alsó lépcsőjének magassága pont alkalmas volt a vasuti peronról való felszállása, így azt nem volt szükséges átalakítani. A busz annyira kísérleti jelleggel épült, hogy a kürtöket még nem is alakították ki, továbba a kapcsolódást más vagonokhoz vagy mozdonyhoz sem oldották még meg.
A próbaútra a 44-es számú Pusztaszabolcs–Székesfehérvár vonalon került sor. A kísérlet sikertelen lett, a sínautóbusz nem kanyarodott megfelelően, és a fékezéssel is gondok voltak, ugyanis túl könnyű volt a szerkezete, és nem volt megfelelő nagyságú a súrlódás. Több tesztet is végeztek, de végül felhagytak a kísérletezéssel, és visszaalakították sima autóbusszá a járművet.
A sikertlen próbák után visszaalakították, majd eladták a Volánnak. Jelenleg Szentesen szolgál, és kinézetén semmi sem árulkodik vasutas múltjáról.

Edyboy2008-06-29 21:59:35 // 2967
Whiteskull2008-06-29 21:56:27 // 2966
Igen, azok tényleg 1500 KW-osak. :)))))
Edyboy2008-06-29 21:56:19 // 2965
Abba is,meg a csörgőbe is :-)
A pályaszámuk 23-al kezdődik.
Szombathelyen is van aszem 7 darab :-)
A pályaszámuk 23-al kezdődik.
Szombathelyen is van aszem 7 darab :-)
falcokc2008-06-29 21:54:57 // 2964
de azokat a szergelyekbe tették bele sztem
Edyboy2008-06-29 21:54:17 // 2963
Na,az pont 1800 ló :-)
Edyboy2008-06-29 21:53:03 // 2962
35 db-ot új motor hajt már :-)
Edyboy2008-06-29 21:51:36 // 2961
A régiek lehet de vannak már újra motorizáltak,caterpillar motorral,azok ennyit tudnak :-)
Aszem a régi is 1800 le körül volt :-)
Aszem a régi is 1800 le körül volt :-)
Whiteskull2008-06-29 21:50:31 // 2959
Biztos nem annyi. :)))
Zsolt1552008-06-29 21:50:22 // 2958
Én 1324 kW-ot találtam.
falcokc2008-06-29 21:48:17 // 2957
az kicsit sok sztem, mert nincs annyi :-)))
Edyboy2008-06-29 21:45:15 // 2955
Az nem sok,még a csörgő is 1500 kw-os :-)
Edyboy2008-06-29 21:43:03 // 2954
Mit is jelent,hogy 160-s ?
falcokc2008-06-29 21:41:30 // 2953
csak kicsit gyenge a maga 1200 le-vel
Edyboy2008-06-29 21:41:26 // 2952
Hát,igen,ezért jutott neki két év :-(
falcokc2008-06-29 21:40:44 // 2951
igen ez egy 160-s mozdony volt, legalábbis a 001-s
Zsolt1552008-06-29 21:40:07 // 2950
Szerintem is! :-)))
Edyboy2008-06-29 21:39:31 // 2949
Zsolt1552008-06-29 21:39:22 // 2948
Tommi2008-06-29 21:36:59 // 2947
Csak ő 10 évvel idősebb Nálad, 56-os :)
Edyboy2008-06-29 21:36:06 // 2946
Nahát,akkor egy helyen voltunk :-)
Nekem 18 hónap jutott :-)
Nekem 18 hónap jutott :-)
falcokc2008-06-29 21:35:47 // 2945
inkább az utóbbi :-)))
Edyboy2008-06-29 21:34:50 // 2943
Mázlista :-)
Illetve kimaradtál egy jó buliból :-)
Illetve kimaradtál egy jó buliból :-)
Tommi2008-06-29 21:34:10 // 2942
Édesapám 26 hónapot volt Zsámbékon katona, tudják bele az enyémet is :)))
Zsolt1552008-06-29 21:33:38 // 2941
Tommi2008-06-29 21:32:26 // 2938
Én még az sem :))) Még egyetemista voltam, amikor eltörölték :))))))))))))))))))
csocsi2008-06-29 21:32:13 // 2937
Jó volt a megérzésem :))
Edyboy2008-06-29 21:31:30 // 2936
Na ebből a sokból katona voltam :-)
Tommi2008-06-29 21:30:19 // 2935
Meg tűzoltó, katona és vadakat terelő juhász? :)
Edyboy2008-06-29 21:26:01 // 2933
Kösz a bíztatást :-)))
csocsi2008-06-29 21:26:00 // 2932
Mármint a a gépezetben vagy csak benne? :)
Edyboy2008-06-29 21:23:48 // 2928
Na,akkor mielőbb jelentkezem :-)
Edyboy2008-06-29 21:23:04 // 2927
Meg rendőr is :-))
falcokc2008-06-29 21:22:01 // 2926
minden normális ember volt pár évet vasutas :-DDDDDD
Whiteskull2008-06-29 21:18:39 // 2925
Azért meséljük, hogy mit hagytál ki. :)))
Edyboy2008-06-29 21:17:46 // 2924
Most már sajnálom,hogy nem mentem vasutasnak :-)
falcokc2008-06-29 21:17:03 // 2923
tapasztalat,hogy több alkohol volt ezekeben a vonatokban mint gázolaj :-DDDDDD
Whiteskull2008-06-29 21:14:47 // 2922
A vasutasokat ismerve, volt ott azért elég izgalom. :))))
Edyboy2008-06-29 21:12:13 // 2921
Na,ez nem túl izgalmas,az előző hsz. megoldása jobban teccik :-)
Online tag
2
Vendég2
518
Fórum
Friss topicok
- Stelvio
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Spider
- 155
- Junior
- Brera
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV