Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű
GEORGE2005-05-23 23:22:56 // 1518
	És hol lehet beszerezni és menyiért??? egyáltalán van 146 ti-hez??
	
ystuc2005-05-23 23:21:51 // 1517
	Az a rugók közé rakható bigyó, az AirSpring lesz. Én is gondolkodtam a dolgon, de ültetéshez nem jó. Viszont ha csak a csoamgtartó terhelésétől ül le az autó, ez a legolcsóbb, legegyszerűbb megoldás.
Állítható Koni gátlót a Kárászy cég forgalmaz, az enyémhez (146), 33000 HUF darabja. Tudod házilag állítani, de csak finoman, mert törik az állító pöcök...
	
Gábor1662005-05-23 23:20:09 // 1515
	Kezdjük a lineárissal: Mondjuk 500 N hatásár összenyomódik 50 mm-t
1000 hatására 100-at és így tovább.
Egy progresszín pl. 500 N hatására szintén 50-et, de 1000 hatására csak 80-at, 1500 hatására meg 105-öt.
Persze ezek has adatok. De remélem érthető. 
Lényeg, kis erőnél viszonylag lágy a rugó, tehát nem pattog el az autó. Nagyobb erő hatására egyre nagyobb a rugóállandója.
	
GEORGE2005-05-23 23:18:57 // 1514
	Az a baj, hogy normális áron nem lehet hozzá jutni a Konikhoz :-(((( inkább horror az ára sajnos.....-(((
	
ystuc2005-05-23 23:17:48 // 1513
	
	
raga2005-05-23 23:14:30 // 1512
	Sziasztok!
Nekem is hasonló problémáim vannak, mikor pl.: nyaralni megyünk a családdal és tele a csomgtartó, nagyon leül az autó hátulja, vettem új rugókat, hátha elfáradtak a régiek, de nem segített. A Selenia Rallyn kapott META papíron láttam v.mi gumit amit a rugók közé tekernek, de elég "gagyi" megoldásnak látom, ha tud v.ki rugóerősítő megoldást engem is érdekel.
A gátlóim is cserére érettek, gondoltam v.mi normális megoldásra pl.: KONI
állítható gátlókra, ezzel kapcsolatban kérdezném:
-- Házilag tudom állítani?
-- X?db fokozatban ?
-- Hol lehet normális áron hozzájutni?
Kösz.
	
GEORGE2005-05-23 23:13:04 // 1511
	Ezt hol lehet csináltatni?? és menyiért?? ha nem kell vágni akkor fényezni sem kell??
Többet ne kérdezzek?,:-))))
	
Szilárd2005-05-23 23:10:34 // 1510
	A peremezés nem jár feltétlenül vágással.
Van speckó peremező gép,amit dirket erre találtak ki és még a fényezésed sem fog megsérülni.
A lökhárítóra sajnos nincs ötletem:((
	
ystuc2005-05-23 23:08:53 // 1509
	Mi az a progresszív rugó? Erről még nem hallottam.
	
ystuc2005-05-23 23:07:44 // 1508
	A peremezéssel az a bajom, hogy a tökéletes kasztnimat nem fogom megvágatni, csak hogy később pont emiatt kezdjen el rohadni. Másrészt a 146-os enyhén hátrafelé rugózik, ami azt jelenti, hogy a hátsó lökösből is vágatni kéne, ahogy azt tették Tom314 autójával anno. Bár neki a 17-es felni miatt kellett, de a lényeg ugyanaz. Szóval nem vágatok.
	
Gábor1662005-05-23 23:03:43 // 1507
	Progresszív rugó az egyik megoldás.
	
Szilárd2005-05-23 23:01:01 // 1506
	Mi a gondod a peremezéssel?
	
ystuc2005-05-23 22:51:59 // 1505
	Na de akkor mi a jó megoldás? Ha kikeményíttetem, akkor az a baj, hogy elpattog. Ezekkel a gumiszarokkal felülhet. Peremezés pedig szóba sem jöhet. És a felnit sem szeretném cserélni nagyobb ET számúra...
Várom a lehetőségeket!
	
Gábor1662005-05-23 22:48:25 // 1504
	ystuc:
Hidd el nekem életveszélyes megoldás. Akár KW csinálja akár nem. Ha egy húzós kanyarban mondjuk a hátsó külső teló felül, abban a pillanatban keresztbefordul az autód. 
Nagyon hasonló megoldás miatt törtem egy OFF Ladát ON totálkárosra.
	
Stee1462005-05-23 21:44:10 // 1503
	Régi szép idők... :)))
	
Thomika2005-05-23 21:40:04 // 1502
	Sziasztok!
 A 33asomról megmaradtak a Speedline felnik 4*98-as 39-es ET, nagyon jó állapotú 1 idényt futott 185/60 as gumikkal...Ha vkinek kő akkor nem fogja vissza magát :))))dobjon egy mail-t vagy csörgessen meg a voda/317hetvenkettő95ön....
	
ystuc2005-05-23 21:18:29 // 1501
	Komolyan? Akkor pont térerő nélküli helyen lehettem, mert nagyon ritkán van kilőve a teló. Holnap felhívlak, ha gondolod!
	
Cselentano2005-05-23 21:16:39 // 1500
	párszor kerestelek a fóliád miatt telefonon, de kivagy állandóan kapcsolva, legalábbis ezt mondja be
	
ystuc2005-05-23 21:06:16 // 1499
	Akkor egyelőre ez a megoldás lesz. Aztán később, ha nagyon gáz lesz a gátló, veszek majd normálisat. Mondjuk Sachsot, ami elég jó, és nem is olyan drága.
	
TáDé2005-05-23 20:54:54 // 1498
	Nekem volt ilyen benne amikor még nagyban futóztam. :)))
	
Robi2005-05-23 20:52:54 // 1496
	Akarom mondani: más árkategória.
	
Robi2005-05-23 20:52:25 // 1495
	Azért kókány, mert lerövidíted a rugóutat, anélkül, hogy keményítenél a rugón. Nagyobb úthibáknál nem fog tudni berugózni a kerék, hanem viszonylag könnyen be fog majd verni. De legalább nem a kerék a sárvédőívbe, hanem a gátló a gumikarikákba. Ha beraknál egy keményebb gátlót, ami összenyomáskor is erősen csillapít, az lenne a profi megoldás. Mondjuk az már erősen más kategória.
	
giovanni2005-05-23 20:49:26 // 1494
	akkor esetleg egy KW honlap??? - vagy fotgalmazó??
	
ystuc2005-05-23 20:43:06 // 1493
	Annyira azért nem kókány szerintem. Mert ha jól emléxem, akkor ez a bigyó KW márkájú, ami ugye egyből kiüti a kókányságot. Másrészt az eladó srác mutatta, hogy neki a porig ültetett Civicben is ez a megoldás van. és eddig bevált. 1 éve használja.
	
Robi2005-05-23 20:38:29 // 1492
	Jókis kókány megoldás. De feltétlenül hatásos. Gyakorlatilag lerövidíti a rugóutat. Lehet, hogy érdemes lenne kiegészíteni a rugó menetei közé rakható bakokkal is. Töredelmesen be kell valljam, hogy utóbbi az én hátsó rugóimon is van. Ha érdekel, megnézheted, hogy műxik ez a bonyolult szerkezet. :P
	
ystuc2005-05-23 20:28:46 // 1491
	Nem, nem valószínű! :-) 
Tehát, mégegyszer... Gyűrű, amely megrövidíti a gátló utját, ezáltal a felni nem üt be a kerékjáratba...
Kapisi????????????
:-)
	
Stee1462005-05-23 20:13:50 // 1490
	Hali!
Amire te gondolsz olyat már én is láttam. Kb. 10 éve a Barkas-omba raktam hogy több súlyt bírjon cipelni. :)))
Remélhetőleg a boltos nem ilyet akar beletetetni egy Alfába. :)))
	
ystuc2005-05-23 19:51:39 // 1489
	Nem, most már tuti, hogy ne egyről beszélünk! Kezemben fogtam, gyűrű formája van, nincs bemélyedés... :-)
	
TáDé2005-05-23 19:47:12 // 1488
	Szerintem egyre gondolunk, de ezk nem gyűrűk hanem négyszög alakú gumi bakok, aminek az alján és a tetején a rugónak bemélyedés van és a rugó menetek közé kell betenni ...
	
ystuc2005-05-23 19:44:01 // 1487
	Az autóm ültetve van, és a boltban a srác a tuning bótban ezt ajánlotta erre az esetre.
	
ystuc2005-05-23 19:41:48 // 1486
	Nem tudom, hogy ugyanarról beszélünk-e... Szóval a dobozban van 10 db "gyűrű", és annyit rakok fel, amennyire szükség van. Nekem az a lényeg, hogy a kerék ne üsse a peremet, vagyis egy bizonyos pontnál ne süllyedjen mélyebbre a kasztni hátul.
	
TáDé2005-05-23 19:31:43 // 1485
	A rugók közé berakható bakokat kapsz, az autó magasságát tudod megemelni vele ...
	
ystuc2005-05-23 19:15:13 // 1484
	Mondjatok nekem véleményt, drága szakértők! Lehet kapni olyan gumi gyűrűt, amit ha felrakok a gátlóra, egy bizonyos pontnál jobban nem megy összébb. Lehet, hogy ez lenne a legegyszerűbb megoldás a problémámra, de kérek véleményeket! Köszönöm!
	
Robi2005-05-23 12:50:11 // 1483
	Érdekes. Pedig nem kell sokat feszíteni, kb fél centit kell előrébb nyomni, hogy a váltónál lejöjjön. Ha ezt a hátsó részt levetted, akkor már nem jelent gondot lehúzni a csavarokról az első hardy-t.
	
András bácsi2005-05-23 10:50:06 // 1482
	Nekem anno sem a Guilinál, sem a 75-nél nem ment. Vagy nem akartam feszegetni a bakokat.
	
prz2005-05-23 00:07:06 // 1481
	
	
Robi2005-05-22 20:25:41 // 1479
	Engednek annyit a hardy-k és a motort meg a váltót tartó bakok. Csak egy jó pajszer kell. Nekem is simán ment.
	
András bácsi2005-05-22 13:25:30 // 1477
	Akkor vagy machinált már rajta valaki, vagy levettétek (hátrahúztátok) a váltót. Eredetileg úgy emlékezem, hogy a kardánból tőcsavarok állnak ki, tehát annyit minimum mozdítani kell axiálisan vagy a motoron, vagy a váltón.
	
Lobot2005-05-22 12:11:15 // 1476
	Vazze! Milyen cégautó az, amire 235/45R17"ZR kell??? :-)))
	
Marklar1552005-05-19 23:45:42 // 1475
	195/50R15" gumik:
2db Marangoni Zeta ~95% os 18000ft/2db
2db Semperit Sportlife ~92% os 18000ft/2db
1ben 35000ft
 
 
Ventus Sport K104
235/45R17"ZR
Külföldön kellett vásárolni S.O.S. ben, cégautóra.
700km van bennük.
Gumibolton nem találtam ilyet/irányárat.
2db 50 000ft  Jó ár?
T:
06 20 9724471
	
bb182005-05-19 18:47:23 // 1474
	tényleg mi a javaslat ill. tapasztalat ? szinter vagy fetés ? és miért ?
	
ALFA75td2005-05-19 16:35:02 // 1473
	Akkor ezek szerint a csavarok épek voltak
	
bb182005-05-19 16:28:42 // 1472
	és megvolt mind a hat luk funkcioja ?
	
Zséke2005-05-19 15:12:04 // 1471
	Hardyk kicserélve! Kb 4 óra alatt megvolt! Semmi motorkivétel!
Köze sem volt hozzá, és még csak szívás sem volt vele.
	
Marklar1552005-05-18 23:21:06 // 1470
	Amikor arra jártam akkor ilyesmi számokat hallottam.
Igaz nem szinterezés, hanem homokfúvás/fényezés volt+ valami nagy felni.
Persze ott a szám azt az a tutti amit Ő mond;)
	
GEORGE2005-05-18 21:44:57 // 1469
	A Zablaczky-nál javitattál???
	

