Tommi2006-06-01 15:01:37 // 11172
Egyetértek!
Jön majd a sok "okos" ember és mindenféle idióta szabályokat alkotnak az asztal mellett ülve és lehet, hogy az életben nem szagoltak még benzingőzt :)))
zolee1452006-06-01 14:57:56 // 11171
a pályákat csak azért említettem, mert nem ártana, ha a csapatokkal együtt találnák ki pl a bukóterek kialakítását.
mesa2006-06-01 14:48:57 // 11170
Szerintem meg semmi köze a pályáknak a szabályokhoz, se a nemzeteknek.
Szerintem szimplán a konstruktőröknek kellen eldönteni a szabályokat a verseny kiíróival.
Inner Circle2006-06-01 14:16:59 // 11169
Nem az a baj, hogy messze van az alagút vége, hanem az, hogy egyre távolodik! :-(((
zolee1452006-06-01 14:16:44 // 11168
szerintem minden csapatnak és minden pályának kellene egy-egy tagot adni a testületbe, mert nem mindegy hogy milyen szabályok vonatkoznak az autókra, és a pályákra, és csak úgy nem lesz szájhúzás, ha mindenkinek van szavazati joga. Ennek így az lesz a vége hogy Pl a Mclaren majd minden elvesztett év után azt mondja majd, hogy persze, mert a többiek olyan szabályokat hoztak ami csak azoknak volt jó akik szavazhattak. Lehet hogy ez nem igaz, de marha jó magyarázat az esetleges rossz teljesítményre.
mesa2006-06-01 13:49:44 // 11167
Nem is jársz messze a valóságtól ! :))
Magyarország bekerül az F-1 szabályalkotó szervezetébe
Palik kitúrta a McLarent
zolee1452006-06-01 11:37:20 // 11166
majd az F1-ben megy a Mclaren, beígér valamit a Williamsnek, mivel nekik lesz szavazatuk a szabályalkotásban, a Mclarennek meg nem, és beindul az F1-ben a klikkesedés. Mellesleg ezt a nemzetenkénti leosztást továbbra sem értem... mi ez, A1GP? Itt csapatok vannak, nem az a lényeg, hogy milyen nemzet színeiben állnak rajthoz. Majd jövőre a Mclaren kibérel Pusztakotkodács-alsón egy kis irodát, és bejelenti, hogy Magyar színekben indul és akkor már jár neki a szavazat? A Toyota meg amúgy is Németországban csinál mindent... vicc az egész, ráadásul hagynak ilyen hülye kiskapukat (mint ahogy említetted a raliban is) ami arra jó, hogy ne változzon semmi, viszont fölöslegesen kitolnak a csapatokkal.
mesa2006-06-01 11:06:10 // 11165
:))
Már N.T. beírására akartam írni, hoyg nem egészen úgy van :)
Meg hogy ezért lett olyan butaság, mint a Fabia RS (ami dízel)...
5000-et kell legyártani, mind a mai napig. Az alapból, mióta WRC van és nem A8. A 2.0 sem igaz, ott a fen említett Fóbia.
Viszont költségcsökkentés ugyanúgy hülyeség a rallyeban is, nem hiába Mr. Mózli ott is alkotott. :( Munkássága elején betiltotta a slick gumikat.
Kitalálta a Kit-Cart, ami nem hogy olcsóbb de közel annyiba került.
Most kitalálta az S2000-et, de ha azt vesszük, hogy a WRC-k 300 lóerősek lehetnek (papíron, :D), akkor a szívó motoros S2000-esek a maguk mosani 280 lovával még nagyobb literteljesítménnyel szerepelnek, ami csak pluesz ráfordítással hozható ki (ellenben egy jó csigás rendszerrel)
Na és az idei tragikomikus év is a balfaxsága miatt alakult ki, hoyg csak 2 gyári csapat van a Ford és a Subaru !!!
A gyökér kitalálta ktg csökkentés címén, hogy betiltja az aktív differenciált. Idén csak a privát versenyzők használhatják, a gyáriak nem.
Ügyes (csaló) francia gyártó rögtön kiszállt, mind a Peugeot, mind a Citroen, és fantom csapatokat nevezett, mint privát versenyzők, ugyanazokkal a kocsikkal, uyganazokkal a pilótákkal, szervízcsapattal, vezetőkkel.
Csak a matricákat cserélték. És sorra szívatják a szerencsétlen Subaurt meg Fordot, az aktív diffivel.
Undorító kiskapu.
zolee1452006-06-01 09:42:40 // 11164
Zanardi visszatérhet a Forma1-be! Persze csak egy tesztre a BMW-hez.
Zanardi balesete Nem semmi, hogy ezek után még versenyautóba ült...
zolee1452006-06-01 09:29:29 // 11163
állítólag ott is a költségcsökkentésért sírnak, viszont van valami szabály ami kitolás a gyári csapatokkal, és talán ezért szálltak ki a franciák (hivatalosan) de a privát Citroen is szinte gyári, de mondom, majd jön mesa és elmondja mi a helyzet, raliban én már elég régen elvesztettem a fonalat.
Amúgy az F1 érdekes irányba megy: motorfejlesztés befagyasztása, egységes elektronika, néhány csapatot kizárnak a szabályalkotásból, egy gumiszállító... lassan tényleg egy márkakupa lesz, vagy valami tehetségkutató verseny. Már régebben is előjöttem ezzel, de volt jó pár éve egy interjú egy magyar pályaautóssal aki pont akkor hozta be Mo-ra az akkor még új első generációs C-osztályos Merci DTM verzióját, és úgy jellemezte, hogy technikai színvonalát tekintve fejlettebb mint az F1 autók. Ez szerintem nagyon gáz, és egyre jobban ebbe az irányba mennek a dolgok, vagy úgy mint régebben, hogy az F1 géppel mentek a futamokra is, és nem is sokban különböztek az utcai autóktól.
Inner Circle2006-06-01 09:13:09 // 11162
Ralihoz abszolút nem értek, csak néha elolvasom a Totalcar összefoglalóját, ott meg nem különösebben dicsérik az új és mégújabb szabályokat, és az ott uralkodó állapotokat...
zolee1452006-06-01 08:31:25 // 11161
nem teljesen, már ha jól tudom: régebben 5000 db-ot kellett csinálni, de mióta kitalálták a WRC-t azóta csak a WRC autóból kell 20 db-ot legyártani, nem kell utcai verziónak létezni. Pl a Citroen, vagy a Peugeot sem gyárt olyasmi utcai raliautókat mint a Micu, vagy a Subaru, gyárt viszont az adott típusokból 2.0 motorral. Na mindegy, majd jön mesa és elmondja hogy vannak a szabályok, lehet hogy az én információim már nem igazak.
zolee1452006-06-01 08:26:05 // 11160
George vazze, ne igyál annyit!:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ha az első "olvassvisszaválaszoljálmár" hsz-emet elolvasod akkor abban van egy szám. Nem az én szám, hanem egy 5 jegyű szám, ami egy hsz-t jelöl. Azt a hsz-t visszaolvasva rájöhettél volna, hogy nem a "Bűnös-e Schumi?" témakörben próbálok Veled interjút készíteni, azt én már rég lezártam, nem is érdekel. Arról van szó, hogy Te nagy meggyőződéssel állítottad, hogy az F1-esek közül kizárólag MS jótékonykodik. Ez a mondatod egyébként egyfajta helyeslés volt a kicsivel korábbi hsz-re (nemtomkiírta) hogy itt kezdődik az EMBER így, nagybetűvel. Erre én linkeltem egy oldalt, hogy a csak ő az nem igaz, még akkor sem, ha Te csak azt látod amit MS csinál.:)))
Mégegyszer:
George vazze, ne igyál annyit!:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Láttam néhány képet rólatok a Csevegés topicban, és bár nem akartam szólni, de tudtadm, hogy előbb-utóbb rossz vége lesz... tessék itt is van.;)
tom1642006-06-01 02:02:36 // 11159
De vannak ilyen szabályok a F1-ben is!
Pl. csak olyan benzint használhatnak a gépek, amiket bárki megvehet a benzinkúton. Azóta van V-power meg ilyesmik...
A raliban meg csak olyan vasak indul6nak, amikból évente tízezret legyártanak, így a konkurencia is meg tudja venni öket.
Ennek a szabálynak köszönhetö, hogy lehetett venni a kereskedelmi forgalomban Lancia Delta Integrale HF-et, Audi Quattro Turbót és Escort Coswort-ot, mostanában Impreza WRX-et és társaikat.
GEORGE2006-06-01 00:17:58 // 11158
kedves uram!
Direkt nem akartam feszegetni a Sumi kicsúszást, hogy most direkt, vagy nem direkt.
MERT EMBER nincs a földön aki a video felvételek alapján megállapitja mi történt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ez a büntetés azt súgalja, hogy a bírák nem engedik meg ,hogy 1 versenyző hibázzon! :-(
De ha már rátértünk akkor azt vallom a bünti erős volt!
Összefoglalva továbbra is FERRARI az F1-es autó és Sumi egy kurva jó pilota!
mesa2006-05-31 23:18:16 // 11157
Az aszfaltos hasonlatod nagyon találó.
Inner Circle2006-05-31 23:01:07 // 11156
"Hátránya - szerintem- hogy a kiscsapatak nem tudják hozzáidomítani úgy a 'vasat', mint a pénzt nem sajnáló főhadiszállások"
Igen, elvileg bármi egységesíthető, csak hát ahogy mondod, utána már nem arra költik a pénzt, hogy kifejlesszék a sajátjukat, hanem arra, hogy minél jobban kihasználják a meglévőt...
...képzeljük el, hogy minden csapat saját aszfaltot tehetne az autó elé. Irtózatos pénzt költenének el rá. Most viszont van egy közös aszfalt, mindenki egységesen ugyanazon az aszfalton megy. Tehát irtózatos pénzt költenek arra, hogy kihasználják az egységes aszfaltot...
(Nem volt valamelyik sportban, talán raliban egy olyan szabály, hogy a néhány éves fejlesztéseket mindenkinek az utolsó részletig nyilvánosságra kellett hozni? Addig lehetett belőle előnyük, utána viszont közkinccsé vált. Ez az F1-ben sem lenne rossz.)
mesa2006-05-31 22:18:07 // 11155
Pedig egységesíthető. 4 évvel ezelőtt egy N-es Subaru ECUját kellett kiolvasni 3.5 Jack dugóval Laptopra Basicben a Bálnáéknak. A MoTec nyomatta az egységes ECU-ket Lancerba, Imprezába, tán még Sierraba is. Ügyes az egész, a bemeneti paramétereket kell csak megadni, amit EPROMból kiolvas, hozzá kapja a szokványos jeleket a motortól, LMMtől stb. és ezek után már maga vezérli a folyamatokat. A probléma oedig az volt, hogy az egységes ECU csak megadott számú paramétert tudott egyszerre fogadni, és amikor az ALS müködéseb lépett, akkor nem tudta vezérelni az el. fékerőszabályzót, ezen kellett trükközni, hogy a külsőlevegő hömérséklet jelét kelett kiiktatni (ha jól emléxem az arra az időre feleslegessé vált amig az ALS ment).
Na szóval technikailag simán jövőre mehet a dolog. Perzse hülyeség, mert nem lehet a motorokat fejleszteni az elektronikával, viszont az összes huncutság kizárva, ugyanis az ECUkat sorsolják a futamok előtt ;)
Ami pedig a legnagyobb előnye, iszonyatos költségeket megspórolnaka csapatok egy egységes ECUvel. Hátránya - szerintem- hogy a kiscsapatak nem tudják hozzáidomítani úgy a 'vasat', mint a pénzt nem sajnáló főhadiszállások ... Ezért egy kissé visszás a dolog.
zolee1452006-05-31 21:14:30 // 11154
de a szabvány 43-as futócipő is hasonló baromság, van akinek ökölbe szorított lábbal kéne futni, van aki meg csónakázna. Még azt nem értem, hogy a hardver része lenne egységes vagy maga a program is, mert ugye elvileg a program a lényeg, és az motoronként változik, nem hiszem, hogy egységesíthető lenne.
Inner Circle2006-05-31 21:08:16 // 11153
Ezt technikailag, elvben, és minden téren abszolút hülyeségnek tartom, kb. olyan, mintha a százméteres síkfutáson mindenkinek szabvány körömcipőben kellene rajthoz állni.
zolee1452006-05-31 20:40:23 // 11152
mi a baj azzal ha mindenki beleszól? Ha kiszáll a torro rosso, meg a super aguri akkor máris gebasz van, mert min 20 db autót ígért az F1 vezetősége a tv-nek, szóval pont úgy 2 autót adnak hozzá mint bármely más csapat. vicc az egész. Az meg hogy a Williams nagyobb csapat mint a Mclaren megint hülyeség, ráadásul ha csak az elvet vesszük figyelembe az is hülyeség: a nagyok döntenek a kicsik sorsáról is, vagyis még nagyobb lesz a szakadék a kis- és nagycsapatok között.
ha már baromságoknál tartunk: Egységes ECU
BadBoy2006-05-31 20:36:49 // 11151
Ez egész a nemzetiséggel (pontosabban melyik országból vannak beregisztrálva) csak arra megy ki, hogy mózly papa kiüsse a rebellis csapatokat jogszabályi úton. Williams úr csapata szponzorhiányban szenved egy picit, és ők könnyen lesznek kaphatók minden félére egy kis pénzért. Jól kitalálta a vén szivar!!!
Tommi2006-05-31 18:37:33 // 11150
Ha mész júniusban, utána kérünk élménybeszámolót :) Lehet, hogy augusztusban mi is megyünk Olaszba és akkor nem hagynám ki most sem, jó lenne majd némi friss info.
Tommi2006-05-31 18:36:30 // 11149
Hagyományos fotóim vannak, 8-9 éve még álmodni se mertem digit fényképezőgépről :) De majd eccer ráveszem magam és bescannelem őket.
Ferke2006-05-31 14:25:01 // 11148
Ebben tééleg az a fura, hogy a williams nagyobb volumenű, mint a Mclaren???:)))
mesa2006-05-31 14:13:46 // 11147
Nemzetiség alapján. Ez is csak olyan mózlis baromság.
zolee1452006-05-31 13:27:46 // 11146
erről sokat nem lehet beszélni. Eddig úgy tudtam, hogy a szabálymódosításhoz minden csapat beleegyezése kell, most meg valami alapján néhányan kiváltságosok lettek.
mesa2006-05-31 13:12:23 // 11145
Hogy ON is legyen, mert itt a jégautós hsz-ek közt elveszett a lényeg :
Kizárták a McLarent és a Toyotát az F1 bizottságból, amelyik a 2008-tól érvénybe lépő szabálymódosításokról dönt !!!
http://www.f1hirek.hu/?t=article&id=14379
Erről kellene beszélgetni.
Ferke2006-05-31 12:29:01 // 11144
Na erre nagyon kiváncsi leszek, június végén megyek én is oda!:)
Vikk752006-05-31 12:23:41 // 11143
Nem semmi...a fotókra tényleg kíváncsiak vagyunk! :)
pb_2006-05-31 12:17:07 // 11142
A sört kifelejtetted.)
mesa2006-05-31 12:17:06 // 11141
Osszd meg velünk a fotódat! :)
Tommi2006-05-31 12:14:51 // 11140
Csak egy 550 Maranellot a kora miatt nem tudsz behozni :(
Nálam amúgy a 360 Modena Spider az isten :)
Tommi2006-05-31 12:13:42 // 11139
Teljesen véletlenül keveredtünk oda amúgy :) Édesapám kaminos és azon a hétvégén éppen pont arra jártunk. Vasárnap ugye stop van, nem lehet menni a teherautóknak. Úgyhogy úgy döntöttünk, nem egy autópálya benzinkútnál dekkolunk, hanem pályáról le, falvakban autózgatás és goto Maranello :) A város főterén, a Ferrari múzeummal szemben álltunk meg a parkolóban :) Nem kicsit néztek, hogy mit keres itt egy kamion :)))
Másodszor is piszok mákunk volt, ez egy évvel később történt, ugyanígy bejutottunk hétvégére Maranelloba, akkor meg veterán Ferrari találkozó volt... Na... az... kész... :) 250 GTO és hasonlók, kb majdnem elbőgtük magunkat, hogy ezt nem hisszük el :))) Azon a hétvégén volt futam, úgyhogy mindegy hány veterán autó volt ott, fél kettő körül kiürült a város főtere és mindenki ment haza vagy valami közeli étterembe/kávézóba nézni a futamot. Akkor nem a Ferrari nyert, úgyhogy a plébánosnak nem akadt munkája :)))
Na, télleg léptem, este leszek! Sziasztok :)
zolee1452006-05-31 12:10:53 // 11138
40-50??? Talán a használtpiacon:)
Épp néztem a kedvencemet az 550 Maranellot már 16M körül adogatják a mobile.de-n. Ha belegondolok, hogy Mo-n baromi sok több mint 16millás gép szaladgál akkor nagyon nehéz értelmet találnom egy SEL mergának. Szinte minden nagyvállalkozó azzal nyit, hogy vesz egy sel-t, lassan több lesz mint suzuki:)))
mesa2006-05-31 12:10:33 // 11137
Neked nem kell. Elmondatd már ezerszer, hogy nem csak beszélni, de cselekedni kell ! :))
( Én a rendelkezésedre bocsáom szívesen, csak nehogy meglepődj, az enyémet még hátra kell húzni :P )
Vikk752006-05-31 12:09:11 // 11136
Na, ezt nem is olvastam inkább :))
zolee1452006-05-31 12:08:16 // 11135
voltatok a Zsolti féle autóztatáson? az sem volt rossz. Élőben nem számít hogy milyen autó, ugyanolyan gyors mind, és a hangja is király!
Tommi2006-05-31 12:07:23 // 11134
Momentán csak 1:18-as autóra futja :PPP A büdös életbe nem lesz 40-50 millám csak arra, hogy vegyek egy szűk, csomagtartó nélküli, sokat fogyasztó, betonkemény futóműves, használhatatlan szar olasz vasat :)))
Tommi2006-05-31 12:05:57 // 11133
Még 1997-ben, amikor először voltam kint Maranelloban, emlékszem azon a hétvégén pont nem volt futam és tesztelés volt a "házi" pályán. A városban az össze ablak kinyitva, mindenki kint lógott és hallgatta a motorhangot :) Az emberek lógtak a fákon, kerítésen, mindenkinél fényképező vagy kamera és ment a nyálcsorgatás... :)
Találtunk egy helyet, ahol ki volt feszegetve a drótkerítés, egészen a pályáig be tudtunk menni, a gumifal mellől csináltam fotót a Sumákról, ahogy elrobog előttem. Az se volt semmi, szinte remegett a lábunk alatt a föld :)
Angyal Rita2006-05-31 12:04:30 // 11132
Szia, jó VH-látogatást, jó vásárlást. :-)
Vikk752006-05-31 12:04:11 // 11131
De lehet csak én vagyok a beteg :D
Amúgy az információk szempontjából tényleg jobb otthon nézni. Kint azért hiányzott egy kicsit a Palik :)))
zolee1452006-05-31 12:03:13 // 11130
azt nem az SPQR-nél kéne a Váci úton?:)))
Vikk752006-05-31 12:01:43 // 11129
Értem zolee :))
Hát a hangot kötelező hallani legalább egyszer! Nekem legalább is olyan ézésem volt, hogy áttöröm a kerítést, befutok a pájára, és mint a filmekben, szembe állok az autóval enyhe terpeszbe, a két kezemet előre nyújtom és megállításra késztetem :D Kitépem a pilótát, beülök és megyek vele pár kört. Illetve pár métert, míg oda nem csapom :D Szóval belőlem ilyen érzéseket váltott ki az a szar motor hang :))
Tommi2006-05-31 11:59:14 // 11128
Na, további szép napot, megyek a Victor Hugo utcai modellboltba Ferrarit venni :)))
Tommi2006-05-31 11:58:25 // 11127
Csak novemberben lesz neki, úgyhogy előlegbe kapja majd :)))
zolee1452006-05-31 11:58:01 // 11126
lehet hogy igazad van, persze ez nem zárja ki a szőkeséget:)))
Angyal Rita2006-05-31 11:56:57 // 11125
Ugyanígy gondolom én is. Én sem voltam még kinnt sosem, egyszer jó lenne kimenni, amúgy nagyon boldog szülinapot Apukádnak, tényleg szép ajáándékot kap tőled.
zolee1452006-05-31 11:56:43 // 11124
nekem pl nagy élmény volt, ráadásul élőben baromira mindegy, hogy melyik autó megy el az orrod előtt, egyáltalán nem jön ki a körönkénti 4-5 mp különbség. A legjobb hangja a Minardi kipörgésgátlójának volt, gondolom pont a nem annyira kiforrott technika miatt, állandóan dolgozott:)
Tommi2006-05-31 11:54:59 // 11123
Ööö... nem kötekedeni akarok :))) de az a reklám nem valami csoki (talán Mars?) reklám volt? Nekem nem Pepsi rémlik... :) De lehet én vagyok megint szőke :)
Online tag
0
Vendég0
586
Fórum
Friss topicok
- 4C
- Oldtimer, youngtimer
- Zenebutik
- Giulia
- Spider
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Virtuális Romeo
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki