joe752005-07-26 08:36:09 // 2908
DC-t Braziliában egyszer zárták ki. Ez talán 99-ben volt......
"Érdemes lenne megfigyelni az összefüggéseket! Nem gondolod, hogy azért tartotta addig is a 3. helyet olyan simán, mert olyan gumi volt alatta ami egy ideig jó, de a végére majd elfogy?:)))"
A puhább gumi a fizika törvényei szerint hamarabb kopik. Most először panaszkodott MS a rossz gumikra egyértelműen.
"Asszem ez a manőver a lekörözötteknek is megy. Ugye nem ettől a legnagyobb Schumák? :)"
A klasszis pilóta szerintem a vesztes helyzetben is az tud maradni és ha kell akkor elengedi a gyorsabbat. Akár össze is törhette volna Buttont vagy Fisico-t. Elvileg MS, a csal és szándékosan töri az ellenfeleit elmélet szerint ennek kellett volna bekövetkeznie. De nem így lett ezért nem is lesz az idén világbajnok. :)
"Egy dologban nem tudok vitatkozni: motiváció. 7x-es vb és kűzd. Pedig pénz van szarásig, és van gyereke meg felesége akivel foglalkozhatna, de ő mégis kockára teszi az életét. Ez becsülendő!"
A Scumacher család irégylésre méltó. Nekem úgy tűnik igen jó alapokkal rendelkeznek hiszen egy ilyen vesztes VB esetén sem hallani konfliktusokról. Ralfról és a buta felesége teljesen más.
zolee1452005-07-26 08:33:13 // 2906
a pilóta ott él a csapattal együtt, biztos hogy mindenki (nem csak Schumák, a többi pilóta is) tud arról ha valami "nem fasza".
zolee1452005-07-26 08:31:27 // 2905
lehet hogy nem ugyanarról az évről beszélünk, mert elég határozottan emlékszem ezekre az esetekre.
joe752005-07-26 08:29:35 // 2904
Amúgy a versenyhétvégén Csütörtöktől kezdve, érdemes kilátogatni a Fóti Cora-ba, mert a technikai szeményzet nagyon sokszor ott bandázik. Két éve a komplett williams csapat iszogatta a kávéját az ottani segafredo kávézóban , nem lehetett tőlük beférni.:)
joe752005-07-26 08:27:36 // 2903
Lehet hogy leugrottak egy Halászlére. :)
joe752005-07-26 08:26:54 // 2902
Az üzemanyag töltőből valóban hiányzott egy szűrő amit kivettek. De egyrészt nem emlékszem, hogy ezáltal gyorsabban végeztek volna a tankolással, másrészt nem értem hogy hol itt megint a pilóta szerepe.
A Pilóta azért van hogy azt az autót amit a csapat alá tol, azt vezesse, számoljon be a viselkedéséről, és segédkezzen a beállításokban. Az hogy egy autó szabályos-e, az üzemanyagtöltő szabályos-e, az a mindenkori csapatvezető felelőssége, nem a pilótáé.
DC Braziliai kizárását annó nem szárny túlméret, hanem szabálytalan üzemanyag használat okozta. A McLaren azzal védekezett hogy a teszekből maradt szabálytalan üzemanyag a tartályokban. Az ominózus szárnyprobléma a ferrarinál, pedig NEM AZ ELSŐ SZÁRNYAKNÁL volt, hanem az első futómű mögötti légterelenőnél ami a motorhoz irányítja a hűtő levegőt. És nem mésfél centi hanem 0.15 mm, amire azt mondták, hogy ha lekaparják róla a festéket méretpontos lesz.
zolee1452005-07-26 08:18:16 // 2901
szerintetek mit keresett ma reggel úgy negyed hét körül az M5 budapesti részén a Bp felé menő sávban egy RedBull Racing feliratú nyerges Scania??? Nem Németországból jönnek azok? Mit csinált ez Szegeden??? :)))
zolee1452005-07-26 07:29:59 // 2900
egyrészt nem csak a falap volt, hanem például az üzemanyagtöltő rendszer is.
az hogy ki kellett venni az vitatható, szerintem ha valaki szabálytalan azt ki kell venni és kész. Talán az addigi nagy előnyéhez ennek is köze volt. Az azért érdekes, hogy ha MS technikai felkészültségéről van szó akkor mindenki azt mondja hogy hűűű, Schumák nagyon ért a kocsihoz, meg a beállításokhoz, meg a tankoláshoz, meg a.....szóval mindenhez. Ha viszont valami szabálytalan akkor jön az hogy "na ne gondolja már senki hogy ő mindent tud ami az autóján van?!" Legjobb példa: DC száguld (talán Brazíliában) befejezi a futamot, bezsebeli a kis pontjait, majd kizárják. Ok: az első szárny 0,5 cm-rel lentebb van mint a megengedett. Elveszik a csapat, és az egyéni pontokat is. Szintén abban az évben, az év vége felé a két ferrari megbukik az ellenőrzésen. Az első szárny szélesebb 1,5 cm-rel. Elveszik mindkét pilóta csapat pontjait, de az egyéni pontokat nem, mondván a csapat hibázott, a pilóták semmiről nem tudtak. Ja, biztos nem érezték hogy jobban tapad az autó. bezzeg a köcsög DC, ő tudta, sőt ő csinálta!!!:)
Senna. Mindenáron való győzni akarás, motiváció, agresszivitás, stb. Ez nem ugyanaz, mint a csalás, kivételezés, csapattárs általi előre engedés. MS egy-két megmozdulása? Én csak a szabálytalanságokról beszélek és az sem egy-kettő. A kemény manővereket nem kritizálom, sőt azért nézek F1-et, hogy csatát, kűzdelmet lássak, de tiszta kűzdelmet!!!
Sokan meg is pofozták Sennát. Hmm, elmondod melyik volt a második? Én egy alkalomról tudok, amit aztán pár év múlva tovább is adott valami akkori újoncnak.:) Még poénkodtak is vele akkoriban a kommentátorok, hogy olyne lesz ez mint valami vándordíj. :)))
joe752005-07-26 07:20:46 // 2899
Zolee.
A Bridgestone szenved. Ezálltal a partner csapatai is, bár a Ferrarin kívül a másik kettőn a Michlein se segítene sokat.
Nekem meggyőződésem hogy a Ferrari és a Bridgeston között lehet egy megállapodás miszerint a Ferrari nem fikázza a gumiszálítóját. Montezemoló Barcelonai dühkitörése volt az utolsó utána síri csend. a Bridgeston hatalmas presztis veszteséget szenved el így is, gondolom sok pénzt megér nekik hogy a Ferrari-t meggyőzzék ne hárítsák rájuk a felelősséget. De aki nem vak az a futamok alatt látja, hogy bizony a gumik tehetők felelőssé a gebaszért. Csak bekussol róla a csapat. Mondjuk úgy hogy jó együttműködő partner módjára viselkednek.
zolee1452005-07-26 07:14:44 // 2898
mostantól figyelmesebben fogom olvasni, hogy mit írsz, és megpróbálok minden szavadba belekötni! :DDDD
joe752005-07-26 07:13:39 // 2897
Szerintem MS az F-1 történelmének százalékosan legkevesebbet hibázó sofőrje. Ráadásul 7 VB címéből legalább kettőt mindenki álltal elimerve egy gyengbb autóval szerezte. 94-et talán más aspektusból is meg lehetne vizsgálni. Ott ugye úgy lett VB hogy az utolsó versenyen ütközött Hill-el és kiestek mindketten. Sokat vitatott manőver volt, de azt se felejtsük el, hogy Hill-nek csak úgy lett esélye befogni MS-t hogy Schimit 3 versenyről kizárták, egy olyan hiba miatt amiről nem tehetett. Mert az az ominózus falap a kocsi alján 0.3 mm-el vékonyabb volt mint a megengedett. Komolyan elhiszi azt valaki, hogy egyrészt ebből bármiféle előnye lehetett, másrészt a pilóta tudja autója minden alkatrészének méreteinek helyességét tized mm-re pontosan? Ez vicc! MS-t ki kellett kapni a mezőnyből, mert különben az idény felénél már VB lett volna.
Amúgy elimerem, voltak vitatható, elitélhető megmozdulásai pályafutása során, de jellemzően az utóbbi 6-7 évben nem. Ugyanakkor ezek alapján felmerül a kérdés, hogy Senna hogy lehet valaki olyan kedvence, aki MS-t egy -két megmozdulásat elítéli holott Senna az agresszivitásban, a mindenáron győzni akárásban nem ismert tréfát. Sokan meg is pofozták emiatt.
zolee1452005-07-26 07:12:21 // 2896
"MS 5. lett úgy, hogy elfogyott alóla a gumma. Addig simán tartotta a 3. helyet"
Érdemes lenne megfigyelni az összefüggéseket! Nem gondolod, hogy azért tartotta addig is a 3. helyet olyan simán, mert olyan gumi volt alatta ami egy ideig jó, de a végére majd elfogy?:)))
"Mikor engedni kellett engedett és nem erőltette a vesztett helyzetet utat adva a fiatalságnak. :) Jó volt látni tényleg Ő a legjobb !"
Asszem ez a manőver a lekörözötteknek is megy. Ugye nem ettől a legnagyobb Schumák? :)
Egy dologban nem tudok vitatkozni: motiváció. 7x-es vb és kűzd. Pedig pénz van szarásig, és van gyereke meg felesége akivel foglalkozhatna, de ő mégis kockára teszi az életét. Ez becsülendő!