Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-09-29 11:38:32 // 25084
Elértek egy szintre a CR dízelek, ahonnan a technika jelen állása és az emissziós korlátozás már engedi továbblépni őket, legalábbis nem nagy léptékben. Szeretett gyártónk, ezen belül is kezd nagyon elmaradni a dízelek fejlesztésével. Legutóbbi dobásuk 2010-ben az E5-öt tudó 1.6 és 2.0 JTD volt. Azóta elviszi az idejüket a Chrysler-es fúzió. :(
A benzimotorok fejlesztés a válság előtti időszakban indult meg, a befecskendezési nyomások növelésével és a motorok feltöltésével. A fejlődésüket segítette a recesszió és az károsanyag kibocsájtási korlátozás miatti downsizing.
A Muliair és a Twinair jó, de szerintem ez még csak egy köztes lépcső a dízelverő benzinmotorok fejlesztésében. Érződik nagyon rajtuk, hogy a fő feladatuk a hegyi levegőt kell kipufogása.
Egyszer még szeretnék egy korszerű benzinest...
.....2012-09-29 10:18:03 // 25083
Erhard -nál nézted a gyárit?
Csosznorbert2012-09-29 10:11:11 // 25082
NGK gyertya 5700/ darabért érdekel? :DDDDDD
.......................2012-09-29 09:47:29 // 25081
Én mentem sok mai benzines turboval ,jó motor mind,de nekem hiányzik az erő felül,jó hogy van dieseles nyomaték alul,de felül gyenge mind,fogyasztásban meg csak papíron esznek keveset,autópályán viszont sokat,szóval szerintem visszalépés az egész,

A Bmw a 15 évig tökéletesített 330i t kidobta holmi 4 hengeres miatt,sokan elfordulnak majd a márkától,
A Mercinél meegtalálható a kis köbcentis turbós,és a nagy köbcentis szívó benzines is,majd a vásárló eldönti mit szeretne,az úgy teljesen OK
'''''2012-09-29 06:36:36 // 25080
Addig mondtad ezt az izzítást,amíg nekem is tegnap visszajelezte!
Csosznorbert2012-09-29 05:28:27 // 25079
má megin' korai vagyok...... na most kiderül elindulunk-e izzitás nélkül.... 15 fok van :DDD
DrPulzis2012-09-29 00:53:13 // 25078
Illetve úgy akartad mondani hogy a dízelek fejlesztése megtorpant. Főleg a krízis alatt várattak magukra az új dízel technológiák. A előző krízis alatti benzines eladások még segítették is a benzinmotorok technológiai fejlődését. Mint a Fiat Multi-Air, vagy a turbókorszak. Ott a BMW új 4 hengeres soros motorja ( 328). De ott van a Mazda is, vagy az 1 literes Ford Ecoboost.

A mai turbó benzinesek teljesen más karaktere van,nem mint a régi benzinmotoroknak Nem kell őket szétforgatni a dinamikus haladáshoz, nagy tartományban áll rendelkezésre a nyomaték, sokszor lényegesen nagyobb tartományban mint a mai dízelmotoroknál.

A benzinmotorok fejlesztésén a Honda és a Toyota mardat le, de nagyon.
Tibcsi1662012-09-29 00:22:23 // 25077
Nálam is a nyárival pontos a km óra, azaz 235 gummával pont 99-et mutat, ha 100al megyek. Már többször is kalibráltam különböző módon is.

Szerintem sem jó méret a 205/55R16, főleg úgy, hogy az enyémre rá se fér!! (túl kicsi :)

Amúgy nekem az elmúlt kb. 6400km-ben az átlag 8,4l/100km lett. Ebből kb 2/3 városi forgalom. Amúgy pályán tempomattal 130-ra beállítva (de az átlag 110-120km/h) 6,6-6,7l/100km. És ez a valós adat a tankolásokból számolt értékek. Egyébként nálam a 235 gumikkal pont 10%-ot csal a computer. Tehát ha pl. 6,0 mutat a comp, akkor tankoláskor pont 6,6 l lesz. Ez az elmúlt 11 tankolásból kiszámolt érték. (mindig tele szoktam tankolni, így könnyű számolni :) És szerintem nem a deci eltéréseket kell nézni, hanem %-ot. Nálam elég pontosan kijönnek ezek az értékek amikor tankolok. Az előző chip tuningnál, ahogy vettem a vasat (kb 250LE volt) csak 4%-ot csalt a computer, viszont sokkal többet zabált (pályán a fenti tempónál 7,4-7,5l/100km)
droberto2012-09-28 23:52:53 // 25076
Engem is álomba ringat lassan...
No lépek fürdeni, azt sztender!
Jó éjt!
droberto2012-09-28 23:50:21 // 25075
Tökéletesen egyet értünk! Olyannyira kicsi, hogy 2 cm-rel lejjebb van a vas (pont mint a ti-nél) és állandóan felüt. Érdekes nyáron sehol nem ért le az alja.
Továbbá a 16" os felni alá nem tehetem be a nagy féket! :(
GTPeti2012-09-28 23:50:04 // 25074
"A nevezőt az ABS jeladó jele adja a kerék fordulatszámának függvényében."
Milyen igaz... Na ma már nem fejtegetek többet, asszem. :) 1l bortól én meg is halnék. :)
droberto2012-09-28 23:46:40 // 25073
Amit te írsz az csak a számláló a l/100 km-es képletben. A nevezőt az ABS jeladó jele adja a kerék fordulatszámának függvényében.
Ezt a Grande Punto-s eset óta tudom. Amiben pont te segítettél. (Dzsuvás volt a jeladó és 100 felett elvesztette a jelet az óra, és leesett 0-ra) Azóta tökéletes. :)
Nekem is elfáradt az agyam, már vagy egy liter bor után...
Holnap lesz majd két storim.
GTPeti2012-09-28 23:44:05 // 25072
Ez viszont nem lep meg. A km-óra nem tudja, mekkora kerék van az autó alatt. Ő csak a kerék-fordulatszámát méri. (Bár a gyári navis autóknál nyugodtan kalibrálhatná magát a navi GPS-e alapján...)
(Továbbra is tartom: A 205/55R16 nem 159-re való méret. Vagy elírták, vagy a gazdaságisok ármánykodása lévén került bele a táblázatba. 4cm átmérőkülönbség egyszerűen nem normális és bevett egy "17-es" kerékméretnél. Bocsi, hogy ismételtem magam. Mindamellett nagyon kedvelem ezt a méretet, mert elterjedt és óccó... :)
droberto2012-09-28 23:39:45 // 25071
És tudod az az érdekes, hogy a km óra így (a nyárival) lett pontosabb.
Óra száznál 99-el megyek, míg a télivel csak 90-el.
GTPeti2012-09-28 23:25:14 // 25070
Bár, jobban belegondolva... ha az üa. nyomást és a bef. időt veszi alapul, akkor igazából a keréknek mindegynek kéne lenni. Lehetne rajta ólomkerék is, a befecskendezett mennyiség mérése a lényeg. (Az, hogy több üzemanyag kell, ilyen szempontból mellékes.)
Fáradok, na. :)
GTPeti2012-09-28 23:22:32 // 25069
Annál nem csodálom, hogy csal. (A 4cm átmérőkülönbség miatt.)
GTPeti2012-09-28 23:18:08 // 25067
"a gyári (eredeti) méretű téli gumival" Ez alatt a 205/55R16-ot érted?
droberto2012-09-28 23:17:19 // 25066
Az enyémnél a differencia a gyári (eredeti) méretű téli gumival 0.5 dl-en belül mozog. A nyári gumival ez 2 dl eltérést jelent. Szerintem a te esetedben is ez okozhatja a különbséget.
Az SZVSZ-et sokáig én sem tudtam! :)
Liquid2012-09-28 23:11:16 // 25065
az enyém is kb. 3-4 tizedet csal
sanyi132012-09-28 22:49:29 // 25064
bocs el B....!
Csosznorbert2012-09-28 22:48:20 // 25063
izzitógyertya...... IZZITÓ!! benyás gép nem kell soha többet :))
sanyi132012-09-28 22:46:45 // 25061
Az enyémbe iridium gyertyák vannak megy mint az á...!
GTPeti2012-09-28 22:44:53 // 25060
Ugyanmár, mindannyian tanulunk (jó esetben) állandóan! ;)
Dömpi (il dottore)2012-09-28 22:40:08 // 25059
Köszi a felvilágosítást, és főleg azt, hogy ne nevettél ki.

(bár gyanítom mások is vannak, akik néhány rövidítést nem értenek, csak nem merik megkérdezni)
GTPeti2012-09-28 22:34:57 // 25058
Szerény Véleményem Szerint.

És FiatECUScan (a kedvelt diag. programunk). Már MES-nek hívják, mert átkeresztelték MultiECUScan-ra.

;)


A 7,99 vs. 8,2 nagyon jó eredmény, ami a pontosságot illeti. Határozottan javítottak a 156-okhoz képest az algoritmuson és/vagy a szenzor(ok)on.
Dömpi (il dottore)2012-09-28 22:30:27 // 25057
Mellesleg korábban volt szó a fogyasztásról, no meg hogy mit mutat a comp és mi a valóság.
GT Peti hívta fel a figyelmem, hogy meg fogok döbbenni, ha tankolástól tankolásig mérek egyet.
Hát megtettem. Eredmény 7,99 l/100 km
A comp szerinti átlag 8,2 l/100 km (ez 5000 km-re vonatkozó átlag).
Hát annyira azért nem lepőrtem meg. Bevallom őszintén 7 l/100 km körüli eredményt vártam, de ez sem annyira rossz. Szerintem.

Más: talán buta kérdés, de használtok néhány rövidítést amit nem értek. Pl. SZVSZ, FES.
Csosznorbert2012-09-28 22:26:27 // 25056
NGK izzitógyertyákról mi a véleményetek?? kisker áron 7900 helyett 5700 ért kapnék darabját.
Dömpi (il dottore)2012-09-28 22:22:57 // 25055
Én megnézném, nem-e a hosszbordás körben kezdi megadni magát valamelyik görgő!
Nekem is adott ilyen síró hangot, aztán meglett a bűnös: klímageneráor görgője volt
GTPeti2012-09-28 18:52:07 // 25053
Igen, erre válaszoltam, hogy szerintem nem. Meg is indokoltam, miért. ;)
.......................2012-09-28 18:46:28 // 25052
az SKF ben NAGYOT csalódtam
.......................2012-09-28 18:46:05 // 25051
zsákbamacsek 30ezerért,hmm..
.......................2012-09-28 18:44:59 // 25050
kérdés volt,hogy csomagolnak e?
GTPeti2012-09-28 18:43:22 // 25049
A FAG az egyik legjobb csapágygyártó. Szerintem inkább nem csomagolnak, mint igen. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 18:41:31 // 25047
nem nyert, ha megkapod megtudod :P
.......................2012-09-28 18:37:45 // 25046
mennyire olcsó?
ki a gyári beszállító,csak nem a SNR?
mert a Mito ban francia van
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 18:14:57 // 25045
hozzak neked gyárit olcsón? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 18:14:18 // 25044
snr nem gyárt csapágyat....
.......................2012-09-28 12:40:16 // 25043
a FAG is atcsomagol,olyan lenne még
.......................2012-09-28 12:38:42 // 25042
SNR ,frnacia,nem valami nagy quality

van még QH ,arról mi a véleményetek?
.......................2012-09-28 12:34:51 // 25041
vettemvolna ma 2 hátsó kerékcsapágyat ,mondom legyen SKF,jó minöség
aha
SNR van a kék SKF dobozban
azértt nem adok 10eFt al többet mert kék a doboza

ezek is ilyenek lettek?
Liquid2012-09-28 10:01:23 // 25040
ha nincs vele gond és nem kerül jelentősen többe akkor igen, de csak azért hogy ne kormoljon láthatóan, de ha lenne megfelelő benzines, akkor azt választanám
droberto2012-09-28 09:48:01 // 25039
Más! Ma reggel olyan dolog történt amire nem találtam magyarázatot! A vasat vasárnap hajnalban megtankolva, lemosva tettem el. Beindítva az fogadott, hogy az óra villogott és elmentek a trip-ek. Minden nullázódott.
Lehet áramszünet volt? :)
Az akksim már régóta gyengélkedik, de reggel szépen indult...
droberto2012-09-28 09:34:48 // 25038
Az újabb DPF-ek már korszerűbbek és felhasználóbarátabbak lesznek (már részben azok), és akkor majd is elérik a Cat élettartam szintjét.
droberto2012-09-28 09:31:58 // 25037
A mai dízelek igen károsak! Ez tény! De az is tény, hogy a dízel autók a mai kor technikai szintjén a legjobb hatásfokkal bíró, legolcsóbban üzemeltethető járművek, bár a bekerülési költségük magas, ami meg az összetettségükből fakad. Többek közt ezért sem kelendő dél Amerikában, Ázsiában és Afrikában.
Én benzinpárti vagyok, de a benzinmotorok fejlesztése egy kissé lemarad mostanában.
Az USA dologra, meg Erhard válaszolt!
droberto2012-09-28 09:24:21 // 25036
A következő autódnál, ha választhatnál sima dízel és koromszűrős dízel közt, szerintem te is az utóbbit választanád. :)
A cikk:
Amióta a Multijet váltotta az Unijetet, már egészen magas nyomás uralkodik a befecskendező rendszerben, mely ugye a kis részecskék kibocsájtásának elsődleges okozója. A dízelmotorok PM kibocsájtását felére redukáló Euro4-es direktíva 2005-ben lépett életbe. Ergo ezekre a motorokra aggatták rá a DPF-et.
Ez a tanulmány a részecskék szűrésével kapcsolatban, melyet a SZIE egy andjunktusa készített mást mond:
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultra finom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!"
.......................2012-09-28 08:39:51 // 25035
kat ot cseréltem már benyás kocsiban,
csak az nem került 100 ezer Ft ba,majd ha 25 e lesz ,akkor mindenki szépen kicseréli

mondjuk levehetnék róla sz áfát,meg állami támogatás rá,
úgy a mezei polgár is meg tudná venni,és senki nem ütné ki
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak