Hátsó futóművel, maradékkal vissza 50K ért a kasztni sem rosz:)
Viheted Te is:)
Még az 1,8 16V motor/váltó van benne, első futómű cucc. 284 es fékkel.
Ha nagyon szét van dőlve a V6 om. (még nem voltam alatta, de sejthető), akkor akár olcsóbb lenne átpakolni...
De az nem hivatalos...:)
Marklar1552011-02-07 00:17:59 // 110573
Marklar1552011-02-07 00:14:54 // 110572
Már szétszedték. Én csak elhoztam az "aprót".
S úgy tűnik a vázat is el kell (mert így állapodtunk meg) s aki a "társam" lett volna a bizniszben, még ma sem hívott...
S úgy tűnik a vázat is el kell (mert így állapodtunk meg) s aki a "társam" lett volna a bizniszben, még ma sem hívott...
Marklar1552011-02-07 00:13:07 // 110571
Laci vette...
Fairlane2011-02-06 22:41:46 // 110570
Vazz, ekkora zsugorcsövet még nem láttam, honnan a bréből volt ilyened? :))
Én fekete olajálló pasztával ragasztottam meg a gumiharmonikát, még bírja...
Azt meg nem is tudtam, hogy merev a tornyod.... :P
Én fekete olajálló pasztával ragasztottam meg a gumiharmonikát, még bírja...
Azt meg nem is tudtam, hogy merev a tornyod.... :P
Fairlane2011-02-06 22:39:26 // 110569
Aszta paszta.... :D
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-06 22:29:41 // 110568
Fogd rá az őzikére :-P
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-06 22:28:08 // 110567
Elvileg a Lada sapkája is jó rá. Én gyárit vettem és mellé 3 db tömítést. A felfekvő felületet a szelepfedélen felcsiszoltam, de szivárog. De a lényeg, hogy a Fiat és a Lada olajsapka is jó rá.
Buksi2011-02-06 22:26:22 // 110566
Nem kellett szétvágni, elég sz@r állapotban volt így is! :-)
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-06 22:23:22 // 110565
Ezt mondom: miután átvágtad :-D
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-06 22:22:12 // 110564
Buksi2011-02-06 22:18:10 // 110563
Nem, kicseréltem! ;-))
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-06 22:17:18 // 110562
Átvágtad? :-D
Joecee2011-02-06 20:11:37 // 110561
Az enyém is megadta magát, eredeti Alfa sapkát nem találtam, de 350 Ft-ért kaptam hozzá Fiathoz valót, Egerben.
És hát azt gondolom, Marklar155-nek is akad biztosan. :)
És hát azt gondolom, Marklar155-nek is akad biztosan. :)
sprint832011-02-06 19:05:36 // 110560
A legfontosabbat el is felejtett kérdezni. Honnan lehetne új olajbetöltő kupakot venni? Az enyém megrepedt magától, egy kis darab ki is tört belőle, most meg van ragasztva.
Az alkatrészes oldalakon nem találok.
Az alkatrészes oldalakon nem találok.
süsnye2011-02-06 18:46:37 // 110559
süsnye2011-02-06 18:45:33 // 110558
süsnye2011-02-06 18:44:07 // 110557
süsnye2011-02-06 18:40:57 // 110556
Jóestét!
Tegnap végre jó idő lévén nekiálltam a légszűrőt kicserélni. Ha már ott matattam, gondoltam lebontom a szívóágat és kicserélem a tömítéseket is, meg megnézem fékrásegítő és a szívócsonk közti a csövet.
Volt itthon klingerit (mint kiderült jellemzően ebből készülnek ezek a tömítések), így le is cseréltem a fójtószelepnél. Meg persze egy kis apajárati motor, lmm, fojtószelep tisztogatás.
Sikerült kibányászni a fékrásegítős csövet a visszacsapó szeleppel együtt. Az sípol. Elvileg nem enged át és zár is megfelelően, de így kivéve elég veszett hangja volt, mikor belefújtam. Egy ilyet be kell szereznem. Emellett volt benne kis olaj is, gondolom a szívócsonkba visszakerülő kartergáz lecsapódásból származik. A inkább gond, h benyúltam ujjal a szervódobba és annak a belsején is van. Így valsz van összegyűlve a dobban is, és lehet, h az ette meg a gumimembránt meg valsz az tett be a visszacsapó szelepnek is. Hát hiába 17 év...

Aztán szépen össze lett rakva, új légszűrő bent. Beindítom, alapjárat még rosszabb, mint előtte volt. Ehh... miapics@.? Hát az LMM és a fojtószelep közti gumicső szét volt repedve a harmonika részen... :( fasza...

Azért a biztonság kedvéért megpróbáltuk, úgy, h leragasztottuk szigszalaggal, h változik-e valami, és úgy sokkal jobb volt az alapjárat. Aztán kitaláltuk, h hogyan lehetne ideiglenesen, de azért mégis tartósan megoldani a problémát. 150es viaszos zsugorcső. Rámelegítettük és most jó az alapjárat. Nem teljesen tökéletes, de jobb, mint volt. :)

Tegnap végre jó idő lévén nekiálltam a légszűrőt kicserélni. Ha már ott matattam, gondoltam lebontom a szívóágat és kicserélem a tömítéseket is, meg megnézem fékrásegítő és a szívócsonk közti a csövet.
Volt itthon klingerit (mint kiderült jellemzően ebből készülnek ezek a tömítések), így le is cseréltem a fójtószelepnél. Meg persze egy kis apajárati motor, lmm, fojtószelep tisztogatás.
Sikerült kibányászni a fékrásegítős csövet a visszacsapó szeleppel együtt. Az sípol. Elvileg nem enged át és zár is megfelelően, de így kivéve elég veszett hangja volt, mikor belefújtam. Egy ilyet be kell szereznem. Emellett volt benne kis olaj is, gondolom a szívócsonkba visszakerülő kartergáz lecsapódásból származik. A inkább gond, h benyúltam ujjal a szervódobba és annak a belsején is van. Így valsz van összegyűlve a dobban is, és lehet, h az ette meg a gumimembránt meg valsz az tett be a visszacsapó szelepnek is. Hát hiába 17 év...

Aztán szépen össze lett rakva, új légszűrő bent. Beindítom, alapjárat még rosszabb, mint előtte volt. Ehh... miapics@.? Hát az LMM és a fojtószelep közti gumicső szét volt repedve a harmonika részen... :( fasza...

Azért a biztonság kedvéért megpróbáltuk, úgy, h leragasztottuk szigszalaggal, h változik-e valami, és úgy sokkal jobb volt az alapjárat. Aztán kitaláltuk, h hogyan lehetne ideiglenesen, de azért mégis tartósan megoldani a problémát. 150es viaszos zsugorcső. Rámelegítettük és most jó az alapjárat. Nem teljesen tökéletes, de jobb, mint volt. :)

sprint832011-02-06 18:27:50 // 110555
Oké, szólok majd, hogy mire jutottam.:)
Fairlane2011-02-06 18:26:51 // 110554
Jól hangz...
Ha elérhető áron lesz új, engem is érdekelne esetleg :)
Ha elérhető áron lesz új, engem is érdekelne esetleg :)
Buksi2011-02-06 18:26:44 // 110553
Igazán nincs mit! Bár ez nem most volt! :-D
sprint832011-02-06 18:24:29 // 110552
Most nekem eszembe jutott, hogy van egy vásárlóm akinek szoktam targoncába elektromos cuccokat rendelni. Ők gyártanak kabinokat is, majd megkérdezem, hogy abba milyen kéderek vannak. Meg, hogy honnan szerzi be hátha lenne onnan a 155be megfelelő is.
Fairlane2011-02-06 18:18:41 // 110551
A műszerfalroppanás is sztenderd sajnos...
Fairlane2011-02-06 18:17:52 // 110550
Kösz Buksi, ez most jól jött :)
Fairlane2011-02-06 18:16:34 // 110549
Úgy három karton púrhabbal szerintem ki lehet nyomni a komplett utasteret.. :))
Úgy egy éve én is veszettül hajtottam ilyen gumikédert, de igazából nem találtam elérhető áron. Oldtimerperfekt, vagy vmelyik hasonló cég állitólag tud minta alapján rendelni kintről, de gondolom horror áron.
Én akkor elmentem Marklandba, és összevadásztam az öt legjobbat :)
Úgy egy éve én is veszettül hajtottam ilyen gumikédert, de igazából nem találtam elérhető áron. Oldtimerperfekt, vagy vmelyik hasonló cég állitólag tud minta alapján rendelni kintről, de gondolom horror áron.
Én akkor elmentem Marklandba, és összevadásztam az öt legjobbat :)
sprint832011-02-06 17:39:51 // 110548
A szélzaj nekem is megvolt rendesen. A jobb1nél csak úgy süvített a levegő. Ott azt csináltam, hogy levettem a kédert és a lemezt amire a kéder felpattan picit kifelé hajlítottam. Így jobban odasimul a kéder az ajtó keretéhez és meg is szűnt a szélzaj.
sprint832011-02-06 17:37:11 // 110547
Jó tippek, köszi! Elsőnek az ajtókárpitokkal kezdek, azok nyikorognak a legjobban, aztán jöhet a többi. A céges kocsim egy ford 0 km-es kora óta vezetem, most van benne 37ezer és 2 éves. Abból is jönnek néha olyan hangok, pedig újkorába nem volt semmi. Most meg ráadásul be is ázik. Az ajtókédernél jön be a víz.
Joecee2011-02-06 17:21:28 // 110546
Az enyém pontosan ugyanezt a hangot produkálja, fűszerezve azzal, hogy a szíjtárcsa előre-hátra ugrálva jár.
És amióta feszítettek a szíjon, sokkal rosszabb lett. :(
És amióta feszítettek a szíjon, sokkal rosszabb lett. :(
DeezL2011-02-06 16:53:52 // 110545
csak kérdeztem:D amúgy aztaz egyet nem tudom hogy van-e benne tükörfűtésem....mert látom Abarth autója fenntvan és az is SPort felszereltségű és ő írja....az enyém 1 évvel öregebb
afri2011-02-06 16:18:48 // 110544
ezeket tök jól leírtad, de tényleg!!
hasznos tippeket adtál! ;-)
hasznos tippeket adtál! ;-)
Buksi2011-02-06 14:25:43 // 110543
Longman2011-02-06 14:21:02 // 110542
Egyébként az összes zajt nem tudod megszüntetni már sajnos. De egy új autó közelébe lehet hozni azért. Ott is vannak zörgések.
Ami nagy különbség, hogy a mi autóinkban sokkal öregebbek a műanyagok, tehát pl. villamossínen mindig lesz hangja vminek.
Én most a szélzajjal szeretném felvenni a harcot. Az első lépés az szélvédő újratömítése lesz..
Ami nagy különbség, hogy a mi autóinkban sokkal öregebbek a műanyagok, tehát pl. villamossínen mindig lesz hangja vminek.
Én most a szélzajjal szeretném felvenni a harcot. Az első lépés az szélvédő újratömítése lesz..
Longman2011-02-06 14:16:54 // 110541
SDre ne is hallgass, ő úgyis csak azt tudja hajtogatni h ez nyári autó, hideget nem szereti, szereljünk ki belőle mindent ami elektromos, hadd zörögjön úgyis öreg, stb, stb.
Mint tudjuk úgyis csak nézni szereti.. :DD :P
Szóval, én szintén elég háklis vagyok ezekre, így sok mindent kipróbáltam. Most elég csendesnek nevezhető nyikorgás-nyekergés ügyileg, dacára a kőkemény futóműnek.
Amik kritikus pontok:
'A' oszlop-műszerfal találkozás, oda raktam filc-szalagot, nem feltűnő.
Kesztyűtartó felső éle, és a mechanikája, ott érdemes vmilyen kenőanyag spray-t használni.
Műszeregység 'fészke', ott is végig lehet fújni vagy filcezni.
Ajtókárpitok, passzentos, jó állapotú patentok, és szintén filc vagy vékony 2 oldalas szivacsdarabkákkal a körülrakni a patentok helyét.
A 'B' oszlop takaróval patentjaival ugyanezt.
Egyébként zsírspray-vel is átfújtam ezeket a pontokat, szintén akadályozza a nyikorgást.
Klímavezérlő panel keretét a műszerfalban szintén át lehet fújni, vagy végig ragasztani szalaggal.
Nekem nagyjából ennyi volt, ennyi kellett. Ha javarészt kussban van sokminden már, akkor jobban meghallod ha valahol még nyiszog. Nekem pl. valahol a műszerfal szokott még roppani egyet, de nagyon ritkán.
Amivel sokat szívtam az ajtózárak elöl. Sokáig azt hittem a B oszlopból jön egy borzasztó idegsítő nyüszögés, kopogás, de nem találtam az okát. Aztán rájöttem a zár az. Fújkálhattam akármivel max. 2 napig volt kussban. Vettem hozzá gyári új csavarokat mert azt hittem nem áll fixen, menetrögzítővel összeraktam, az sem ért semmit. Bandázzsal áttekertem a B oszlopon lévő "kampót" amibe zár, de az sem segített. Végül rájöttem a zárnyelv mozog benne, ki van kopva. Kiszedtem, megmutattam a lakatos kollégáknak, mondták h nem lehet szétszedni magyarul nem lehet feszesebbre állítani. Van ugyan rajta 2 kis kampó szerűség azokon tudtunk feszíteni. Végül átmostam alkatrészmosóban az egész szerkezetet, rengeteg mocsok jött ki belőle, és mikor megszáradt, telenyomtam fehér zsírspay-vel. Azóta - kb. fél éve volt ez - meg sem mukkan se hidegben se melegben.
A többi zaj szerintem már szűrhetetlen és nem fontos annyira. Pl. most használtam egy zsír új Fabia RS-t, és tök hangos volt belül, főleg a futómű irányából. És bár az is kemény felfüggesztésű, még így is barátibb mint az enyém. Így teljesen meg vagyok nyugodva, pedig ez nagy vesszőparipám.
Azért lehet fokozni még ezt, autóhifiben használatos zajcsillapító panelekkel, stb. Vannak technikák bőven.
Mint tudjuk úgyis csak nézni szereti.. :DD :P
Szóval, én szintén elég háklis vagyok ezekre, így sok mindent kipróbáltam. Most elég csendesnek nevezhető nyikorgás-nyekergés ügyileg, dacára a kőkemény futóműnek.
Amik kritikus pontok:
'A' oszlop-műszerfal találkozás, oda raktam filc-szalagot, nem feltűnő.
Kesztyűtartó felső éle, és a mechanikája, ott érdemes vmilyen kenőanyag spray-t használni.
Műszeregység 'fészke', ott is végig lehet fújni vagy filcezni.
Ajtókárpitok, passzentos, jó állapotú patentok, és szintén filc vagy vékony 2 oldalas szivacsdarabkákkal a körülrakni a patentok helyét.
A 'B' oszlop takaróval patentjaival ugyanezt.
Egyébként zsírspray-vel is átfújtam ezeket a pontokat, szintén akadályozza a nyikorgást.
Klímavezérlő panel keretét a műszerfalban szintén át lehet fújni, vagy végig ragasztani szalaggal.
Nekem nagyjából ennyi volt, ennyi kellett. Ha javarészt kussban van sokminden már, akkor jobban meghallod ha valahol még nyiszog. Nekem pl. valahol a műszerfal szokott még roppani egyet, de nagyon ritkán.
Amivel sokat szívtam az ajtózárak elöl. Sokáig azt hittem a B oszlopból jön egy borzasztó idegsítő nyüszögés, kopogás, de nem találtam az okát. Aztán rájöttem a zár az. Fújkálhattam akármivel max. 2 napig volt kussban. Vettem hozzá gyári új csavarokat mert azt hittem nem áll fixen, menetrögzítővel összeraktam, az sem ért semmit. Bandázzsal áttekertem a B oszlopon lévő "kampót" amibe zár, de az sem segített. Végül rájöttem a zárnyelv mozog benne, ki van kopva. Kiszedtem, megmutattam a lakatos kollégáknak, mondták h nem lehet szétszedni magyarul nem lehet feszesebbre állítani. Van ugyan rajta 2 kis kampó szerűség azokon tudtunk feszíteni. Végül átmostam alkatrészmosóban az egész szerkezetet, rengeteg mocsok jött ki belőle, és mikor megszáradt, telenyomtam fehér zsírspay-vel. Azóta - kb. fél éve volt ez - meg sem mukkan se hidegben se melegben.
A többi zaj szerintem már szűrhetetlen és nem fontos annyira. Pl. most használtam egy zsír új Fabia RS-t, és tök hangos volt belül, főleg a futómű irányából. És bár az is kemény felfüggesztésű, még így is barátibb mint az enyém. Így teljesen meg vagyok nyugodva, pedig ez nagy vesszőparipám.
Azért lehet fokozni még ezt, autóhifiben használatos zajcsillapító panelekkel, stb. Vannak technikák bőven.
SD2011-02-06 13:23:24 // 110540
Ki kell öntni betonnyal:)) Ferlénnek van keverője:D
Őszintén szólva ilyenen már én is gondolkoztam:) Már nem a betonyon, hanem hogy ha nem lakna benne ennyi tücsök:P
Viszont azt is vedd számításba hogy azért télen megkeményednek a műanyagok és sokkal inkább ciceregnek mint nyáron, ergo, nyári autó:D
Én ha nekikezdenék az ajtó kárpitoknál kezdeném, meg a kédereknél. Tehát az ajtó kárpitok éleire vagy az érintkező potokra ragaszanék valami filcet talán az ajtóra. Ez már biztos sokat segítene. Aztán meg jönne a végtelen játék hogy lokalizálás megszüntetés:D
Tehát a tücskök jó haverok:D
Őszintén szólva ilyenen már én is gondolkoztam:) Már nem a betonyon, hanem hogy ha nem lakna benne ennyi tücsök:P
Viszont azt is vedd számításba hogy azért télen megkeményednek a műanyagok és sokkal inkább ciceregnek mint nyáron, ergo, nyári autó:D
Én ha nekikezdenék az ajtó kárpitoknál kezdeném, meg a kédereknél. Tehát az ajtó kárpitok éleire vagy az érintkező potokra ragaszanék valami filcet talán az ajtóra. Ez már biztos sokat segítene. Aztán meg jönne a végtelen játék hogy lokalizálás megszüntetés:D
Tehát a tücskök jó haverok:D
sprint832011-02-06 12:40:45 // 110539
Mondjon nekem valaki tuti módszert amivel meg lehet szüntetni az összes belső nyikorgást, kopogást, zajt. Tavasszal meg kell csinálni, idegesít, a sok kis apró nyikorgás. Ja, meg honnan lehetne ÚJ gumikédereket venni?
SD2011-02-06 12:32:02 // 110538
Hát ennyi ha normális gazdái voltak, karban van tartva akkor ér valamennyit:) De miért adod el?
DeezL2011-02-06 12:31:03 // 110537
igazad van!hát az enyém nincs lelakva belseje se meg a kasztni se ,most lesz majd kivülrőlkis festés motorháztető....meg hát nem fos mert ami szar volt az kilett cserélve...normális embertől is vettem....ő hirrdeti am a másik alfáját 430körül az az 1.8as láncos ezüst használtautón...
SD2011-02-06 11:45:20 // 110536
Ja és extrák sztem egy ilyen autónál szintén kérdés hogy érték-e vagy nyűg.
Extra meg ugye inkább egy jó fényezés, egy jó belső, vagy ilyesmi, ami hobbista szemmel érték:)
Extra meg ugye inkább egy jó fényezés, egy jó belső, vagy ilyesmi, ami hobbista szemmel érték:)
SD2011-02-06 11:42:40 // 110534
Hát ezeknél az auzóknál pont nem a kor számít már, szinte biztos hogy minegyikben egy csomó alkatrész felújított, cserélt. Én az mondom inkább az állapot a döntő, de ugye 300 körül meg nem nagyobb válogatnak az emberek, de az is igaz hogy aki 300-ért vesz autót inkább egyszerűbbet vesz.
Szóval ezeknek az autóknak igazán eszmei érzékük van csak, és az is csak annak aki mondjuk tudja, ismeri, és sok éve használja.
Ettől függetlenül az enyém 92-es és előző tavasszal vitték volna 500-ért, csak nem volt szívem oda adni.
Az állapot a fő szempont. De mára elérték azt az értéket hogy már nem nagyon van értelme eladni ha amúgy jó, ha meg nem jó akkor ugye miért érne többet két fabatkánál?
Szóval ezeknek az autóknak igazán eszmei érzékük van csak, és az is csak annak aki mondjuk tudja, ismeri, és sok éve használja.
Ettől függetlenül az enyém 92-es és előző tavasszal vitték volna 500-ért, csak nem volt szívem oda adni.
Az állapot a fő szempont. De mára elérték azt az értéket hogy már nem nagyon van értelme eladni ha amúgy jó, ha meg nem jó akkor ugye miért érne többet két fabatkánál?
DeezL2011-02-06 11:30:18 // 110533
jaja azttudom csak tudod az enyém 96os és ezért kérdeztem... és ha egy 93asért elkérnek ami mondjuk 1.8as kevesebbextrával meg stb talán több km-el 400kröül akk az enyém csak megér 450-500at felújítva persze....
Fairlane2011-02-06 09:57:28 // 110532
Sajnos valszinüleg sokkal többet nem... :/
600 körül már 156osok is kezdődnek...
600 körül már 156osok is kezdődnek...
DeezL2011-02-06 09:54:33 // 110531
kiváncsiságból kinek mennyit érne meg az autóm?mert néztem ezeket az autókat használtautón és van aki 92-93as 155ösért elkérne 400ezerFt körül
Longman2011-02-06 09:50:18 // 110530
Jah tényleg..
Fairlane2011-02-06 09:34:58 // 110529
Hirdetésfigyelő rulez.... :P
Egyébként ez asszem Gery83-ék másik vasa...
Egyébként ez asszem Gery83-ék másik vasa...
Longman2011-02-06 09:22:22 // 110528
Olcsó széles 16V..
Ez is lila, fa műszerfalas.. :)
Ez is lila, fa műszerfalas.. :)
Longman2011-02-06 09:20:27 // 110527
Longman2011-02-06 09:14:16 // 110526
Nem baj, a képek nekem jól jönnek.. :) Azért sajnállak.
Zsolt1552011-02-06 08:44:54 // 110525
Én még ültem is benne. Ez is nálad végezte be???
Gyozi1552011-02-06 08:27:04 // 110524
húú bamme, mibefájt?







