Fórum >> Típusok >> 155

Buksi2011-01-26 17:23:20 // 110029
Én már megnéztem! ;-))
TSiga ( I am the TSIG)2011-01-26 17:19:45 // 110028
Kormi bácsi oldalán vannak alul. Ott lehet :-D
afri2011-01-26 17:17:56 // 110027
kár hogy nem lehet nagyítani a képeket ... :-/
kormi1552011-01-26 17:09:48 // 110026
Önindító, generátor témában én velük dolgoztattam:

http://www.oninditogenerator.hu/2010/

Gyári technológiával, gyári alkatrészekkel dolgoznak gyorsan, szépen, és relatíve jó árban. Csak ajánlani tudom őket.
Buksi2011-01-26 17:07:34 // 110025
Nagyon komoly lesz! :-)
kormi1552011-01-26 17:04:54 // 110024
Sziasztok,

Akkor közkívánatra még néhány kép:

Vegyes alkatrészek, felújítás után


Új főtengely, új GTA-s olajpumpával


Új dugók az új hüvelyekben


Új vezérműtengelyek


Ahogy egyébként valaki írta, a Zender-nek volt erre egy konfigja, 2.8-as dugókkal, ami egy egy pörgősebb mocit eredményez. Mi még ezt is megtoldottuk néhány extrával, mint pl. GTA olajpumpa. Az alap egy 2,5 V6-os blokk volt, amiből csak a blokk maradt a régi, minden, vagyis MINDEN cserélve lett többnyire gyári alkatrészekre.

A "mibe" nem is lehet kérdés: 155.
:)
András bácsi2011-01-26 16:30:21 // 110023
Na én inkább szeretek felette görnyedni, mint alatta. És szerintem gyorsabb is, ha tudod mi hol van.
TSiga ( I am the TSIG)2011-01-26 16:28:08 // 110022
Nem semmi. Le kell venni a bölcsőt egy generátor kiszedéshez.... :-)
szasza9112011-01-26 16:27:49 // 110021
ez itt nem a reklam helye, de a ferwill en is csak ajanlani tudom. szerintem megbizhatoan dolgoznak. nem egy db utan mondom.
katbal2011-01-26 16:25:10 // 110020
Én lefelé szedtem ki a 16V ből. Kipuff le, meg, ha jól emlékszem a hátsó motor/váltó-tartó öntvény is, aztán nőgyógyász mozdulatok sorozata. Időt nem mértem :)
Én itt vettem meg az diódahidat és a csúszógyűrűt, meg a szénkefét. Azt javasolták, hogy ha fenn van az új csúszógyűrű, akkor azt fel kell szabályozni esztergán (két csúcs között), hogy a felülete szépen együtt fusson a forgórész-tengellyel. Na én ezt kihagytam, de mérőórával megmértem és 5 századon belül volt az ütés, amit jónak ítéltem.....
TSiga ( I am the TSIG)2011-01-26 16:24:47 // 110019
Próbálj meg kalapáccsal a főnökre köhögni :-D
András bácsi2011-01-26 16:23:12 // 110018
De ráköhögtem a nagyhasú negyvenes "főnöködre", így remélem a vírus terjed. :)))
TSiga ( I am the TSIG)2011-01-26 16:21:41 // 110017
Az már nem annyira jó. :-(
András bácsi2011-01-26 16:17:31 // 110016
Munka nem ment, csak betegenemelgetés.:)
TSiga ( I am the TSIG)2011-01-26 16:14:57 // 110015
Akkor folyékonyan ment a munka. :-D
András bácsi2011-01-26 16:09:30 // 110014
Örülök, hogy hagytál olajat a váltóban, így jól meg tudtam kenni a jobb lábam vele. ;)
András bácsi2011-01-26 16:08:38 // 110013
Felfelé kell kiszedni: szívósor leugrasztás, és utána. De nem 40 perc.
SD-nek soha sem kell hinni, mert csak virtuálisan szerelt még. :))
TSiga ( I am the TSIG)2011-01-26 15:54:23 // 110012
Hali! Asszem azért nem fog menni 40 perc alatt a generátorcsere a 16Vn, mert a mi 8V-nknek szép egyenes a szívósora a hengerekhez. A 16V-jé pedig olyan, mint egy kakaósTSiga. Kanyarok össze-vissza. Ráadásul a pillangószelep is lejjebb van, mint a 8V-ben.
SD2011-01-26 15:48:47 // 110011
Jó nekem 8V van:)

De abból is csak így lehetne kiszedni ha az ember nem bontja le a szívósort:D

16V-nél nem tudom lehet-e azt.

Igazábó klímát akartam a gépembe és akkor párszór szívóztam vele, aztán meguntam, viszont faxán tudok generátort cserélni:D:D:D

Ja igen: a 8V -nek hátul van a kompresszor meg a genyó is a motor mögött, egymás mellett, a 16V-n a genyó hátul a kompremonyó az meg elől ugyi?

Hát nem tom minden esetre így nehagyd:) Szerelő?
Robiik2011-01-26 15:44:02 // 110010
40 perc alatt generátor csere??? Taníts mester! :D

Leszeded a jobb első kereket, aztán a kerékdobot, aztán a hosszbordás szíjat, aztán mi jön? Nekem oszlopos elemővel sikerült kiszedni, úgy hogy elmozdítottuk előre az egész blokkot. Elvileg elég lenne alul-fölül a motortartókat lekötni és elfordul annyit a blokk, de nem csinálta.
SD2011-01-26 15:13:55 // 110009
Legjobb ha szerzel egy bontottat, aztán a másikkal meg próbáltok addig valamit csinálni.

Én 40p alatt cserélem, már:P:D

Na minden esetre azért ez nem jellemző hiba de mint mozgó kopó alkatrész előfordulhat... :(
Robiik2011-01-26 15:05:42 // 110008
Haver aki csinálta, és teljes belső részt cserélt, fesz-szabályzóval vagy mi. Biztos meg tudok vele alkudni, csak valahogy ki kell varázsolni a generátort, az itten a nagy baj :( Amúgy kösz a segítséget, most jól elvetted a kedvem :D
SD2011-01-26 14:56:55 // 110007
Akkor az lesz a gond, mert zárlatos a forgórész.. illetve arról magyaráztak nekem hogy áthúz a megkopott csapágy vagy csúszó biszbasz és az csinálja a zárlatot, csak ezzel az a baj hogy jobb esetben kinyírja az elektromos rendszered, rosszabb esetben kigyullad...

Ha ráadásul felújított a genyó akkor azonnal vidd vissza... Bár nem remélnék sokat, mert garanciát csak arra fog vállalni a szaki amit ő cserélt tehát kb semmire...

Hol újíttattad fel? Mert én is felújíttattam de azót a jó.
Robiik2011-01-26 14:46:24 // 110006
Nekem is ad valami érdekes hangot a generátor, mintha fáradna a csapágy vagy nem is tudom mire hasonlít. Ez a lehető legroszabb, mert így szedhetem ki a generátort, ami nem is egyszerű és alig pár hónapja újíttattam fel... :( remélem a villamos szakihoz el tudom vinni, hogy gariba újra összerakja.
SD2011-01-26 14:39:32 // 110005
Nekem egyszer volt ilyen

Generátor, és akksi cser lett a vége. Még haza vitt a gép, de már alig volt benne áram... Én nem mertem úgy hagyni inkább áramtalanítottam.. Viszont nem gyulladt föl.. :)

Két hibaforrás lehet, nekem ekkor elszált a generátoron lévő dióda sor vagy mi... tehát kaka lett a generátor, az akksim pedig cellazárlatos volt...

Nem tudom melyik váltotta ki a másikat...

Egyedüli jele annyi volt hogy pár percig elég hülye hangja volt a generátornak, indulás után.

Még jó hogy nem próbáltam új akksit tenni bele generátor cser nélkül mert annyi erővel lehet prrá égett volna.

Szóval ki kéne venni az akksit megnézni mennyi az áram benne, aztán tölteni, felügyelet mellett, és várni hogy tartja-e a feszt. Ha ez ok, akko meg lehet próbálni visszarakni és nézni hogy ég-e ha szikrázik vagy ég a lámpa azonnal lekötni és generátor csere, ha az sem segít akkor keresni a zárlatot...

Azét ott elég nagy áramok mennek..
Robiik2011-01-26 14:31:02 // 110004
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. reggel lementem a kocsihoz, és még mindíg világított a töltésjelző. Az autó pöccre indul, ki is alszik a töltésjelző, viszont ha leveszem a gyújtást megint világít. Emellett enyhe égett szagot is éreztem. Merre kezdjem a zárlatot keresni? Ha a generátor lenne hibás akkor nem égne levett gyújtásnál a visszajelző igaz ?
cac2011-01-26 11:52:00 // 110003
Jogos. Ez ki is ment a fejemből. :)
Édesapám a vétlen sofőr. A balesetet okozó ott helyben a rendőrök előtt elismerte a vétkességét.
szasza9112011-01-26 11:50:34 // 110002
ja, ez igaz.
szasza9112011-01-26 11:50:11 // 110001
az elsö kerdes, amivel a tovabbi eszmefuttatas jelentös reszet ki lehet zarni, hogy egyertelmüen tisztazva van-e, hogy ki a felelös a balesetert.
süsnye2011-01-26 11:49:22 // 110000
lehet, h a "Jogi esetek" topicban előbb kapsz választ...
cac2011-01-26 11:40:29 // 109999
Sziasztok Urak!

Először is BUÉK!

Rég jártam erre, és mivel a lakásfelújítás mellett nincs időm az alfával foglalkozni -ami utoljára megállósat játszott alattam-, ezért mostanában nem is igen leszek.

Ellenben egy sajnálatos történés mégis ide vetett. Faterba beleszálltak a 8-ason. A kocsi feltehetően gazdasági totálkáros lesz. Mivel neki szükséges a munkájához a kocsi (Veszprémről jár be Ajkára, és az egészségi állapota miatt, csak háztól-házig tud közlekedni), ezért nagyon érzékenyen érinti ez a dolog.

Azoktól kérdezem, akik voltak már hasonló helyzetben, hogy a casco és kötelező bizti birtokában van rá lehetőség, hogy valamelyik intézmény csereautót biztosítson a káreset rendezéséig?

Valahol hallottam, hogy ha a munkába járáshoz szükséges a gépjármű, akkor már volt rá precedens. Számomra elég urban legend szagú, ezért kérdem a véleményetek.

Köszi!
szasza9112011-01-26 11:19:42 // 109998
szep lesz nagyon! kicsit el is kezdtem sargulni... :)
Fairlane2011-01-26 10:43:47 // 109997
Leginkább pofára :)

Odaviszel egy marék cuccot, lehetőleg az apraját drótra felfűzve, azt mondanak rá valamit...
süsnye2011-01-26 10:18:02 // 109996
galvanizálást kb. milyen árban csinálnak? egyáltalán milyen módon van megadva az ára? gondolom nem /alkatrész :)
süsnye2011-01-26 10:17:05 // 109995
igen. lehet, h kontakt, de mivel az olajnyomás kontrollámpáról van szó én aztért elég óvatos lennék... :)
SD2011-01-26 09:55:57 // 109994
Szerintem ez a rendszer még tök jó, csak meg kell csippenteni aztán kész:D

De vitzet félretéve, az új kémény szépen alakul, erről videót kell készítened ha kész:)))
SD2011-01-26 09:53:31 // 109993
Biztos valami kontakt lehet? :/
Fairlane2011-01-26 09:31:33 // 109992
Egyébként nyóreggelt....

Úgyérzem szivat a gép :/

Reggel nemigen akart elaludni az olajoskanna pilács. Megnéztem, olaj van benne, olajnyomásmérő is mutat valamit.
Elmentem a benzinkutig, tankoltam, inditom, még mindig ég...
Félreálltam a benzinkút parkolójába, leállitom, elinditom, ekkor elalszik rendesen.... :S

Aztán a nulláson egyszercsak leugrott a jobb ablaktörlőlapátom a kampóról. Fogta magát, és függőlegesbe fordult, de szerencsére nem repült el.
Izgi volt a nulláson félreállni, megigazítani, aztán ujra elindulni.....
Fairlane2011-01-26 09:12:39 // 109991
Az ötödik képen az púrhab? :D
afri2011-01-26 08:45:55 // 109990
nekem anno' a Trabantomon nézett ki így az Y, mert az is le volt téve, és mindig hozzáütődött az "úthibákhoz", az is teljesen ellaposodott!

biztos nagyon fasza hangja lesz! ;-)
Buksi2011-01-26 03:46:37 // 109989
Nagyon pöpec lesz! :-)
Longman2011-01-26 00:42:53 // 109988
Bónuszként leszedtem az összes - eddig ugye nem használt - tartó konzolt, beleértve az üzemanyag szűrőjét is, és elviszem galvanizáltatni, hogy ne rozsdás vasdarabok tartsák innentől.
Ott hátul lesz még dolgom egyébként ahogy elnéztem. Túl sok arrafelé a rozsdás apróság, csavarok, konzolok, stb. Szeretnék egy új fékerőelosztót, mert nem tetszik az állapota, és hát lassan a hátsó futóművet is le kellene szedni, és cserélni benne amit illik. Persze kozmetikai kezeléssel egybekötve.. :) És akkor már a tankot is ki kellene pucolni.

Jut eszembe nincs valakinek egy képe a kézifékkarról, úgy hogy látszik az állító csavar? Van ott az állítóka alatt egy kis fém stift szerűség, nem tudom mi a célja, de szerintem nálam az nem jó helyen van vagy nem jól áll. Nekem most közvetlen a csavar alatt van a menetes részen. Szerintem nem ott kellene lennie.
A Manualban viszont nincs róla kép, vagy legalábbis én nem találtam.. :S
Longman2011-01-25 23:59:07 // 109987
Felmerülhet hogy mért cikkezi, azaz cikkekből építi össze az elemeket.
Sajnos annyira szűkös a hely, hogy csak így lehet. Rengeteg méricskéléssel, számolgatással is együtt jár ez.
Egy kis bemutató még a srác munkáiról, ez egy L200 Mitsu kipuffja lesz, a turbótól kezdve, a csövek pedig 2 oldalon a fellépő alatt kukkolnak a szabadba.
Ez a turbóra megy:

A varratok/cikkek a végleges kidolgozásban:

Belülről sem elnagyolt:

Ezek a csövek mennek majd a fellépők alatt:
Longman2011-01-25 23:49:52 // 109986
És most egy kis felüdülés..
Ezen a ponton meg kell említenem "Csöves Imit" akinek a munkáját eddig is sokra becsültem, de hogy most az én autómon dolgozik, hát eszméletlen amilyen minőségben dolgozik ez az arc!! :)
A készülő elemek:
csőcsatlakozások a talpakhoz:

a hátsó leömlőtől érkező könyök kezdeti formája:

a csövek savállóak, polírozottak:

az első leömlőtől érkező cső:


A Maestro munka közben:
Longman2011-01-25 23:40:39 // 109985
No, én most értem haza a kipuff szerelésből.
Mostmár nagyon örülök neki hogy végre "leszakadt" mivel most látszik nagyon hogy mennyire gatya volt már.
Ahol eltört, végül is a katalizátor utáni összetétel. Megfigyelhető a szakszerű hegesztés a 2 méretű cső között:


Aztán a hátsó dob, több helyen lukas volt amit nem lehetett látni, és a bele sem volt az igazi, itt látszik miért:


Ez a kép a dob bemeneti oldala volt, már ott is repedt, ha nem középen, akkor itt engedte volna el magát.

Egyébként ez mind a rendszer feszülése miatt volt, mivel sajnos csak 2 felfüggesztési pont tartotta az egészet, emellet a hegesztések is gányolások voltak :S
E miatt is ereszkedett egyre lentebb, a legtöbb hosszanti úthibán, útdőlésen már húztam az alját.

Ugorjunk az elejére, a 2 cső ami a katalizátor és a leömlők között voltak. A kisebbiken ismét megfigyelhetők hogyan volt formára hegesztve az idom. Ez se menne át a vizsgán..


Az első leömlőről érkező cső, ez volt a legalacsonyabb pont a kezdetektől, ez egy cső, magyarul kör alakúnak kellene lennie :)
süsnye2011-01-25 22:44:26 // 109984
mondtam én... :(
üdv a klubban...először nekem sem volt gond, csak szuszogott, aztán sípolt, azóta is... aztán hidegen, alapjáraton ha nyomod a féket elkezd fulladozni valamint az indulás utáni első fékezés elég gyenge...
süsnye2011-01-25 22:42:30 // 109983
mé'? :) ha szar az utánygyártott, akkor lehet megéri..
Fairlane2011-01-25 22:35:32 // 109982
A motorháztető-tartó teleszpókot?? :O :)))))
Svéd2011-01-25 22:08:09 // 109981
ma meg elkezdett szuszogni a szervom,nem érzek semmi különbséget,csak olyan mintha fujná a levegöt valahol,a fékeim meg teljesen odavannak.
Svéd2011-01-25 22:00:05 // 109980
nekem a bal elsö indexem ba....kodik,de ha odacsapok a lámpaburára,akkor 2-3 hétig semmi baja:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak