Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

Rolee1562019-11-08 19:18:50 // 1875
Nekem is conti van fent. Mintha két apró fém lemez zörögne egymáson.
liusz2019-11-08 18:50:41 // 1874
Na én is pont ilyet tapasztalok. Enyhe fémes csilingelés 2000 környékén. 7000-et futott a Conti szett. Most fogok utánajárni.
Rolee1562019-11-08 17:27:50 // 1873
Sziasztok!

Az egyik zajforrás a főtengely ékszíjtáűrcsa volt, cseréltük, megszűnt. A másik fémes hang pedig a vezérlés feszítőjéből jön, ami vadonat új. 1500-2000-es fordulat közt csinálja.
Gyári hibás lehet? Találkozott már valaki ilyesmivel?
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
aranytl2019-11-08 15:18:33 // 1871
Olvastam több fórumon, hogy a 2.5 motorra 3.0 szívócsövet raknak teljesítménynövelés céljából. Utalások voltak a különbségről, de sajnos sehol nem írtak konkrétumokat, az egész nagyon teoretikus volt. Gondoltam egy próbát megér, így megcsináltam. Annyival kiegészítve, hogy előtte utána teljesítménymérést végeztettem :)
Íme az eredmény:
előtte, utána
Az alap egy jó állapotban lévő 220000km-t futott 2.5 V6 24v CF3. A gyári értékektől kissé elmarad. Érdekes, hogy fent idő előtt fogy el az ereje. Látható, hogy a nagyobb csővel könnyebben lélegzik, jobban teljesít fent.
Cserébe eltolódik a nyomatékgörbe kedvezőtlen irányba. Mivel hétköznapi használatban ez inkább jár hátránnyal, mint előnnyel, ezért visszaraktam az eredeti konfigurációt.
Alapvetően a próbálkozásnak 2 oka volt:
1. a kíváncsiság és a nagyobb teljesítmény iránti vágy :)
2. a 2.5-hez nem kapható gyári, vagy gyári kinézetű gumi, és az enyém nagyon repedezett és kemény volt már, 3.0-hoz viszont kapható.

Szóval visszament az eredeti méretű cső, és mégis vettem hozzá utángyártott "gumit", ami valami szilikonos cucc, de aggodalmam ellenére meglepően jól mutat.

Aki ezek alapján szeretne upgade-t, a 3.0 szívóöntvény és a gumik az adok-veszekben megtalálhatók. Chiptuninggal párosítva többet ki lehet hozni belőle.
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
Zoli892019-11-08 00:31:03 // 1866
Szia.

A berlina a szedán karosszéria neve Alfául.
Ha jól tudom három különböző sport pack volt, ilyenek voltak benne: ültetés, küszöb, fekete-narancs műszerek, "karbon" betét a műszerfalban meg talán még az SP3-ban más ülések is voltak.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Zoli892019-11-07 18:19:20 // 1864
Sziasztok!

Visszatérő tagként tavasztól szeretném újra alfásként falni a kilométereket, az autó egy 156 2.5 V6 (berlina, manual, lehetőleg sport pack) lenne. Jelenleg csak érdeklődés szintjén kérdezem, hogy van-e olyan márkatárs, aki nagyjából abban az időszakban szeretné eladni az autóját?

Köszönöm szépen
Zoli
frusciante2019-11-02 22:57:23 // 1863
Jók a szamok es en is ugy tudom h gtbol is csak 4-5000dbot gyartottak viszont neked a karosszéria es a belső elemekkel nem lesz annyi gondod... A gtakon meg egy nyamvadt kormanyosszekoto se olyan mint a siman a karosszéria elemek meg nagyon ritkan kerulnek fel netre... Ezeket valszeg el se adom... Első index lámpák pl kb egy oercen belül elkelnek ha vki bont egyet... Ha egyáltalán fel kerül...
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
frusciante2019-11-02 21:47:09 // 1859
És tényleg... 😁 De legalább jot nevetünk a saját kinunkon... 😁 Viszont ha eladó cuccod van hozzá es araban akarod eladni akkor fel kell készülni ra h sokan az 1,9esek araihoz vannak szokva es leüllnek mikor megirod nekik h mennyire gondoltál... Facen gtas adok veszekben teljesen korrektnek tartjak z arakat amikkel meghirdettem a dolgokat ma lett is jopar vevojelolt de sajnos ők majd akkor ülnek le ha megtudjak h mennyiert jutna el egy hátsó lökös egy küszöb vagy épp egy ülésszet hollandiaba vagy eszak nemetbe... Bespejzoltam ha nem mennek el lesz egy tarcsi autó ha esetleg jön egy Unfall... Nem szeretek ilyenekre készülni de az tuti ha egyszer ezt odavagom vminek sehol a jo eletbe nem talalok majd hozzá semmit... Vagy ha lesz is akkor en ülök le az araktol... 😎😁
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
frusciante2019-11-02 21:19:36 // 1857
Ez jol hangzik... Fiatal vagyok nem vén fasz csak visszamaradott... 😎😁 Eddig nem kellett eljek ilyen dolgokkal de amióta megvan a gta sajnos napi szintű lett a külföldiek valo csencseles... Plane most h meghirdettem a sok eladó cuccom is... Megkerdezem Dzsuzeppet h paypal jo e neki...
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
frusciante2019-11-02 20:37:10 // 1855
A hátsó kati helyett hegeszetted be a magnaflow-t? Nem nagyon szeretem kinyirni a katikat leginkább csak az ecut feltem a műszaki annyira nem érdekel mindig van olyan állomás ahol a taliga csavar is atmegy 😎 igazából csak azert agyalok rajta h ne fojson semmit a kipu rendszer es kaphasson később esetleg egy ferko vagy Porsche pillangot... A scorpion rendszerről te vagy az első aki tudott vmit... Pedig nem egy alsó márka... A szívem azert a ragazzonhoz húz... 😎 Ezért lenne jo hallani ezeket Előben... De hat sajna kis wadkeleti hazankban ritka madarak a bussok... Nem hollandia h 100kmen belül 20-30ember kocsijat meg lehessen hallgatni... 😖
frusciante2019-11-02 20:24:26 // 1854
A Giuseppe nevű sractol beszélsz kleinanzeigenen? Targyalok vele csak kicsit felek ettől a magánszemélynek előre utalastol... 😥 Egyébként szép állapotu a szettje de annyiert mar vehetek sima ragazzon rendszert ujonnan... A duplaval meg ugy vagyok h kepeken jol nez ki es van is egy tarcsi hátsó lökhárítóm h ha faragni akarnek ne legyen gond a visszaalakitas csak egyik nap tetszik masik nap meg azt mondom h kicsit tulzas a 250pacis gep alá... 😁 A kleinanzeigen mégse ebay ha Nem jön meg a cucc nincs kihez fordulni... Igaz lassan 10eve regisztrált tag es vahy 350 eladasa volt már de en ikyen hülye gyerek vagyok h szeretem a kezbe adni a kpt cserebe kezbe venni a terméket..
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
GT Ɨ|ѯ2019-11-02 17:58:42 // 1851
Nekem pont ilyen rendszer van a GT alatt, no kat. full Ragazzon rendszer, tökéletes hangja van-.-)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
frusciante2019-11-02 11:02:02 // 1849
Köszi szépen. Videót sokat neztem mar roluk de igazából nem nagyon adja vissza egyik sem szerintem... 😖 Előben az igazi
frusciante2019-11-02 11:00:42 // 1848
Én ugy tudom hogy már nincs duplex a ragazzontol de lehet rosszul tudom...
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
frusciante2019-11-01 18:27:57 // 1845
A katalizátortol hátrafelé szeretnék új rendszert a gép alá. Van itt esetleg olyan v6 tulaj akinek sport rendszer van a gép alatt? Eddig a ragazzon rendszert gondoltam befutonak, de owneren nagyon sztároljak a scorpion márkát... Árban kedvezőbb állítólag a hangja is szép... Vkinek esetleg vmilyen tapasztalat? Ha van rá mód meg is hallgatnek bármilyen rendszert ami nem gyári... 😎 Esetleg vkinek van olyan bussoja amin a katalizátort kiiktattak? Gondolkozom ezen az opcion is csak félek az ecu babralastol sajnos a gtak egyik gyenge pontja... 😥
VV62019-11-01 06:47:02 // 1844
Nem tudom, nekem nem megy se balra, se jobbra...vagy nem nyomom elég erősen a pedált.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
frusciante2019-10-31 22:46:43 // 1842
Ha megerkezett a szilent nekiallok kicserelni es csinálok képeket az enyemrol. Nem emlékszem most pontosan ra h mennyire log a motoroldali alsó...
liusz2019-10-31 21:39:51 // 1841
Tudja valaki, hogy a motoroldalinak pontosan milyennek kell lennie (mennyire 'lóg' gyárilag)? Mindegyik autón vélhetően túllóg amit ismerek és nem lehet kapni cseredarabot ugyebár.
aranytl2019-10-31 07:50:17 // 1840
Ez a balra jobbra mozgás mennyire erős?
Én is észrevettem, de nagyon enyhe és jellemzően mindig ugyanazon az úton tapasztalom. Gondoltam, a nyomvályú okozza.
A felső motortartó szilentjét cseréltem (lehet kapni utángyártott szilentet), a hátsót is cseréltem. A két első eredeti még. A motor felőli rendesen lóg, Neked is hasonló?
Rolee1562019-10-28 15:11:43 // 1839
https://youtu.be/YvbJfJmCadI

12 masodperctől elég jól hallani.
Hosszbordást leszedték,h ki lehessen zárni.
pettinke2019-10-28 14:42:03 // 1838
Én annó csináltattam a Lenkeynél, egész jól bírta a kiképzést. a V6 TB-hez nem nagyon volt ebayen sem.
pettinke2019-10-28 14:40:45 // 1837
"vezérlés felől" az egy tág fogalom ...
szíjfeszítő / terelő pl.
de arrafelé van a hosszbordás szíj is, ahol a generátornak, szervoszivattyúnak, klímakompresszornak is lehet hangja.

szerintem a szerelő ebből többet kéne lásson, mint mi innen a fotelból...
Rolee1562019-10-28 14:37:26 // 1836
Mint lentebb írtam, mi most tettük vissza a vez.tengelyeket gyári állásba, és kapott új vezérlést.
Bizonyos fordulaton vmi fémes hang jön a vezérlés felől.
Volt már ilyen valakinek? Küldött a szerelő videót róla, de ide sajnos nem tudom feltolteni.
Rolee1562019-10-28 14:25:37 // 1835
Én ebayről rendeltem gyárit. Ott olcsóbb volt.
Rolee1562019-10-28 14:22:18 // 1834
Ez inkább elővigyázatosságból történt. :)
frusciante2019-10-27 19:18:13 // 1833
Rakukkantottam a tiédre.... 😎😉 Latom h neked vmilyen sarga cucc volt benne.... Az mindkét cégnél a kemenyebb szilárdságú szilent... Remélem a piros nem lesz gázos.... 😎 Nekem azt ajánlották. Ha beszereltem es kiprobaltammegirom h mit tapasztalatok vele....
frusciante2019-10-27 19:09:55 // 1832
Ez a strongflex szilent egyébként lyukacsos nem tomeny szilent mint a powerflexe... A strongflexen belül a piros a puhabb... Remélhetőleg ott azert el tudja nyelni a motor rezgeset... En rezgest egyébként nem tapasztaltam(marmint a mar tre gyari szilentel) mint ahogy kopogast se mint az angolok nekem nagy gaznal a kocsi elindul blra ha elengedem a gazt akkor meg jobbra egyebkent szepen fut egyenesen. Csak nagy terhelesnel csinalja a bakokat vegignezve ezen egyből lattam h elfaradt kezzel mozgatva is konnyen mozgathato benne a motorba menő csavar... Ezaltal a motort is tudom ott mozgatni kicsit tehát nekem ez a hiba okozója... Ez a strongflexel tuti megszunik csak attól félek h elkezdi esetleg razni vele a kasztnit... 😉
frusciante2019-10-27 18:55:27 // 1831
Ezért gondolkodom en is rajta hogy igy tobb razkodast visz at esetleg a kasztnira... A többi motortartot viszont talan jobban kíméli majd... Egy hét mire megerkezik a szilent. Az angolok szerint nincs vele baj owneren is inkább ezt ajánlották mint h vegyek gyarit egyreszt mert így a negyede a koltsegem másrészt mert szerintük jobban birja.. Ez mind lehet szep es jó de ha szetrazza a motor a kasztnit akkor nem biztos h megeri... Ezek a szilentek egyébként 9400ba kerülnek itthoni strongflextol megrendelve mig a gyari alkatrész32- 33.000 torinobol a fiatalkatreszekesek által kedvezmennyel.. Náluk olcsobbat gyári alkatreszbol nem tudok... Ha jövő héten megjon azért teszek vele egy próbát. Neked a gyarira gondolom ugy csereltek vissza h nem a szilentet cereltek gyarira hanem a komplett motorstabilizatort egyben ugye? Mert gyari szilentet nem talaltam csak ugy külön... Ha talalok azt vettem volna
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Rolee1562019-10-27 17:46:30 // 1829
Szia.
Nekem volt fent ilyesmi, de a szerlő javaslatára vissza lett cserélve gyárira, mert azt mondta nem tesz jót ha a motor rázkódását nem folytja le a gyári gumi ami benne van.
Ez a kemény szilent konkrétan semmit sem csillapít.
frusciante2019-10-27 17:09:02 // 1828
Sziasztok. Itt is rakerdek. Cserelt mar vki busson motortarto bakon vagy motorstabilizatoron(ki hogy hívja)szilentet. játszott mar ezzel vki? Esetleg inkább egyben csereltetek ha elfáradt? Én rendeltem a strongflextol hozzá szilentet es par angol gta tulaj szintén hasznalja ezt a terméket. Csak kíváncsi lennék ra h itthon esetleg csinalt e vki hasonlót?
Rolee1562019-10-25 15:18:17 // 1827
Szia.
Sikerült megoldani, rá kérdeztem a dologra, a gyújtás volt hozzá állítva.
Rolee1562019-10-23 21:48:22 // 1826
Szia.
Fogalmam sincs, hogy, és mit csináltak, én nem értek hozzá. Annyit tudok, hogy a teljes motorvezérlőt átírták. 100-as benzinre lett megírva, stb...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.