Blog >> egr

2017 december 27-én megleptem magamat egy osztrák csodával. Szerviz könyv, számlák, papírok, két kulcs, szép állapot, amit egy apró hiba elront. Az pedig a géptető enyhe sérülése ez kezelésre kerül Robee barátom által hamarost. Kezdetekben volt egy kis nehéz indulás de ezt a 4db Beru izzítógyertya cseréjével orvosoltuk is(18 600Ft). Furcsa, mert kettő Bosch és kettő Beru volt a kocsiban kimérve 2,2 - 2,4 ohm ellenállást mutattak, ami nem vészes de tuti, ami biztos cseréltem őket. A tipikus map szenzor miatt a turbó óra nem állt nullán hibát pedig, egy kis petróleum, féktisztító és magasnyomású levegő kombóval orvosoltam hála az égnek sikerült így nem cserés(300Ft). Kapott egy új akkumulátort is egy Jász Akku 12V 75Ah 680A J+ változatot (19100Ft). Téli gumival érkezett így, rendeltem rá 4db Kormoran Ultra High Performance XL 225/50 R17 98V abroncsot egyaránt a futár ingyen volt meg a gumi is közel féláron pedig 2017-es gyártás (72640Ft). 17-én kerül forgalomba a kocsi így addig kap egy teljes szíj-feszítő-szűr-olaj és egyéb folyadék cserét, illetve a szívó oldalt teljesen kitakarítjuk(110 000Ft minden). Erről később készül fotó és leírás is. Forgalomba helyezés után első lépés az Egr falazás és kiírás az ECU-ból erre már megvan a kész a térkép és interfészem pedig szintén van így, ez pillanatok alatt kész van vizsga után
majd egy gyors egr dugó beszerelés is tuti, ami biztos alapon abból is akad otthon egy 15-20db szóval, ha valaki érdekel 2500Ft/db-ért tudok továbbítani neki...
Béke belétek!
Üdv; Muki a hegyről...

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-12-09

Pár apróságot leszámítva töretlen lendülettel teszi a dolgát az Alfa. Pikk pakk eltelt 10 000 km az utolsó olajcserétől számítva, s ha emiatt úgyis műhelyben az autó, itt a lehetőség, hogy foglalkozzunk vele egy kicsit - de nézzük időrendben, mi történt október óta. Elsőként felkerültek az új első féktárcsák (Delphi), és fékbetétek (Ferodo). Ég és föld a különbség, pedig ezt megelőzően sem panaszkodtam a fékhatásra. Eddigi autóim közül, talán ennek a legjobbak a fékei. Mivel az Alfa Romeo futómű, és a magyar úthálózat még hellyel-közzel sem nevezhető egymással kompatibilisnek, rövid csendet követően mindig előjön valami újabb zirgés-zörgés, kopogás, mikor mi... Első körben kicseréltem a stabpálcákat, gondolván azok még a régiek, de maradt a kopogás, így azon kívül, hogy most már ezek is újak, nem hozták a várt eredményt. Úgy voltam vele, majd kiforrja magát, ha erősödik, talán könnyebben behatárolható lesz, hisz lógást ekkor még nem éreztünk sehol. Telt múlt az idő, november közepén sikerült szert tennem egy garnitúra új 15-ös Pirelli nyári gumira az idősödő Michelin-ek helyett, s valamikor ez idő tájt visszakerültek a Nokian téli kerekek, amikkel anno az autót vettem. Átlépve a 310 ezredik kilométert is, be kellett tervezni az esedékes olajcserét, melyhez tudtam be kell szerezzek egy pár futómű alkatrészt is, hisz ekkorra már egészen durva fémes csattanások is jöttek az autó bal elejéből (mondtam, hogy kiforrja magát). Most már érezhető volt a lógás is, s legnagyobb meglepetésemre ismét a vásárláskor már cserélt felső lengőkarok szilentjei adták meg magukat. Ennyit bírt a Meisterteile, most itt is Delphikkel próbálkozunk. Ezen felül ki lettek mosva az első biztonságiövek, kapott új Bosch olaj, és gázolajszűrőt a már bevált 5W40-es Mobil Super 3000 társaságában, valamint új váltóolajat (Tutela ZC75 Synt), egy bal alsó lengőkart (ha már a jobb úgyis új), jobb külső, és bal belső féltengely gumiharangot, valamint egy új Meat&Doria EGR szelepet. Ez eddig le volt húzva és dugózva, s bár nem vagyok a kipufogógáz visszavezetés nagy barátja, gondoltam ezekben a hideg időkben talán pozitívan fogja befolyásolni a motor hőháztartását, ha a bemelegedési fázisban az EGR hűtőn átáramló kipufogógázok is melegítik a vizet. ECU resetet nem csináltunk, így még tanulja a használatát, de így durván 100 km elteltével már sokkal ritkábban ránt be kettesben 2000-es fordulaton óvatos gyorsításnál. És akkor jött a feketeleves. Az volt a terv, hogy a fenéklemezen, és a rugótornyokon látható rozsdafoltokat megcsiszolom, Brunox-szal passziválom, majd saját kezűleg lefújom alvázvédővel. A csiszolás folyamán aztán a fenti kép tárult szemem elé (ezt leszámítva meglepően ép a kaszni). Egy körömnyi, s két kisebb tenyérnyi helyen viszont már átlyukadt a fenéklemez a hátsó részén. Mivel per pillanat millió egyéb hely van, ami pénzügyi fekete lyukként nyeli a családi kassza tartalmát, így olyan megoldást kellett találnom, amivel kibírja jövő nyárig, mikor remélhetőleg rendesen meg lesz csinálva. Szóval a megcsiszolt részeket lefújtam rozsdaátalakítóval, majd a lukakat - a címben is említett módon - karosszériatömítő, és egy nylon zsák darabjának segítségével eltüntettem, amit aztán jó vastagon betakartam még egy adag masszával és alvázvédővel . Ha megköt, jövő nyárig alkalmas lehet arra, hogy ne ázzon alulról az utastér, s talán nem is rohad már tovább. Erre az idő majd megadja a választ... Végezetül kifújtam a tornyokat is rücsivel, valamint a küszöbök belsejét üregvédővel. Nem vagyok rá büszke, de átmenetileg talán jó lesz...

>> Tuning és extraMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-09-02

Kiiktattuk. Rendesen le lett falazva, természetesen tűzforró motor mellett, hisz úgy jobb a fogása. :) Manky belerakta az átírt EGR táblát az ECU szoftverébe és Shadin mester feltöltötte. Közben sör volt a védőital. Levezetésképpen üzemanyagszűrő és pollenszűrő cserélve lett ... (130.000 km)
Az autó jól húz - bár ez eddig is rendben volt - és nem dob hibakódot. Kis NOx szag sajnos a velejárója, de majd nem járatom egy helyben.


(itt megjegyzem, egy csepp gázolaj nem folyt ki, tehát vagy Shadin ennyire profi, vagy a tankszivattyú nem tartja meg a gázolaj nyomást a szűrőig futó csőben és visszafolyik)


UPDATE: a P0237 hibakód mégse múlt el, 4. fokozat, 3500Giri körül, padlózva túlnyomást ír és letilt ... nyomozás folytatódik ..

>> SzervizTS // Alfa 159 2.4Jtdm SW // 2017-07-28

Ismét egy bejegyzés.Előzetes terveim szerinti 15000 km es olajcsere intervallum a gyári 35-höz képest sajnos nem valósult meg egyéb rajtam kívülálló tényezők miatt.Így most 19-nél cseréltem.Az olajszűrőt kicseréltem,de a légszűrő-gázolajszűrő páros csak a következőnél fog sorra kerülni.Ezeket nem tartom indokoltnak sűrűbben cserélni.Egyúttal próbáltam ideiglenes megoldást találni a rángatásokra és a hidegindítás utáni leállásokra.Egr falazás és szívósor csere előtt,erre ugyanis még mindig nem találtam szerelőt a régebbi blogomban felvázolt feltételek mellett.Tehát az egr-t kiszereltem,majd a szelepcsatorna tisztításra összeállított dióhéj szóró berendezéssel "megküldtem".Az eredmény bámulatos....Az egr fémtiszta lett belülről.Szinte mint az új.De ezzel nem fejeztem be,az egr szűkítőn lemértem a furatok átmérőjét.4db nyolcas furat van rajta.Tehát összesen 32 mm átmérőn áramlik vissza a szívósorba a füstgáz.Készítettem egy másik szűkítőt 4x6-os furatokkal.Így akkor 24 mm-re szűkült az átmérő.A tömítésre "Mester Hőálló szilikont" Használtam.Ami csak a nevében szilikon,amúgy 1000C°-ig hőàlló.Összeszerelés után az eredmény lenyűgöző.A hidegindítás utáni durva egyenetlen járás,időnkénti leállás teljesen megszűnt,a 24 mm-re redukált egr szűkítő még elegendő ahhoz hogy ne írjon hibakódot.Úgyhogy innen üzenem a győri Autófórum Rieglernek,ahol a szervízvezető szerint el kell fogadnom hogy a kettőnégyes motor ilyen,hogy az udvaron szerelve egy rókafarkú fűrész lapjából flexel kivágott egr szűkítő,és egy egr tisztítás a megoldás arra amire szerintük nincs megoldás.Alfa szakszervíz...vicc...Továbbá a szívósor örvénylapátjait mozgató motor rudazatát lekötöttem és a lapátokat összekötő rudazatot teljesen nyitott állásban rögzítettem.Egyenlőre ennyi,reményeim szerint hamarosan végleges megoldást sikerül kieszközölnöm.Az olajcsere pozitív hozadéka hogy kiderült,nem a váltóm "sír"hanem az olajpumpa visít ha csökken az olajszint.Olajcsere után teljesen megszűnt a hang.Nyilván ennek a problémának a kiderítése egy másik blog lesz.Meg a fékolaj szintjelző cseréje is ami egy balfasz mozdulatból kifolyólag tört el az egr kiszerelés közben,így most egy piros felkiáltó jel is világít folyamatosan,plusz minden indításnál írja hogy kevés a fékfolyadék,és vigyem szervízbe az autót.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-12-14

Utolért az EGR hűtő fedél repedés, így hát kicseréltem.
Hülye nagy szívás, de elkészült. Járulékos veszteség a nívópálca töve kimozdult, (eltört?) és folyatja az olajat. Fasza.

Album...

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2016-10-03

Hétvégén volt egy kis időm és mivel az időjárás is szép volt szétszedtem az EGR szelepet, hogy kitakarítsam. Mikor levettem a helyéről, akkor szembesültem vele, hogy a pillangószelep háza is elég cudarul néz ki.
Úgy döntöttem, hogy lefalatom a szelepet. Annak idején a 156-nál is megcsináltam és ott is jó tapasztalatom volt.
El se merem képzelni, hogy a szívósorba micsoda lerakódás lehet, de az majd egy másik történet lesz. :-)

Segítségemre voltak:
- Hideg zsíroldó
- Féktisztító
- WD40
- Víz
- és nyers erő

km állás: 183.900km

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2016-09-27

Mivel már nagyon zavart az, hogy a cooler csövön és a pillangó szelepnél is olajpárás volt minden,és amúgy is amit már ki sza..tam újból nem eszem meg én sem alapon rendeltem egy kartergáz lecsapatót ami tegnap meg is jött, így beszereltük a kollégámmal.Teljesen ki iktattuk, hogy nem tolja vissza még azt a gőzt se ami már elvileg tisztább, csak a tartájon keresztül keringjen ne a levegőbe meg a kocsi alá tolja ki a gázt.Az EGR-t meg hamár szétszedtük semmiből nem tartott le falazni én mind a két ágánál megcsináltam, hogy a szelepbe se tolja bele, mert semmi baja nem volt és nem akartam, hogy teljesen elkormolja. Aztán munka közben arra lettem figyelmes, hogy a felső motor támasztó alsó szilentje teljesen kiszakadt, így gyorsan rendeltem egyet amivel orvosoltam a hibát.

>> Tuning és extrarbalint88 // Alfa 156 1.9JTD 16V Distinctive Berlina // 2016-07-28

Tomchip70 fórumtárs segítségét igénybe véve ki lett írva az EGR és kapott egy optimalizálást az autó (1,2-ről 1,4-re emelt turbónyomás és hozzá állított üzemanyag). Sokkal rugalmasabb lett alacsony fordulaton, nem füstöl (ez fontos szempont volt) és nem fogy ki a szuflából fent sem. Kb 160 ló lett így a karámban és 350 nyúlmókus.

Ezek a pluszok elegek voltak ahhoz, hogy (ismét) elinduljak a lejtőn, úgyhogy folytatása következik, 2-3 éven belül 220 ló a cél, füstmentesen, Q2 diffivel és sportfutóművel, valamint komolyabb fékkel.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-09-02

Ma kiiktatásra (lefalazásra) került az EGR.

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-08-28

Nos meg volt a teszt út az EGR tisztítás után.
Érezhetően jobban megy a paripa, bár volt egy nagyobbacska korom felhő mögöttem egy darabig, kicsit aggodtam is, de aztán abba maradt szerencsére.
A teszt út során üzem meleg motorral 220-nál sajnos be kellett fejezzem a gyorsítást mert elfogyott az út előlem. Viszont nagyon élveztem azt a röpke 8 km-nyi távot hazáig ezzel a tempóval :-)
Remélem egy darabig tiszta marad az egér :-)