Blog >> giulietta

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1,8 // 2009-10-28

Tegnap sikerült megragasztanom a karburátor talpakat, ma meg szépen felszereltem a mocira a porlasztókkal együtt. Mivel a benzintankban nem nagyon bíztam, így egy benzines kannába dugtam az ac szívó csövét. Hát alig akart megindulni megint, valamint majd kiesett a motor a kaszniból.
Alaposabb ránézés után kiderült, hogy az ac alul annyira elrohadt, hogy kilyukadt a háza is. :))) Amint a kannát feltettem a kocsi tetejére, és a csövet közvetlenül a karburátorokra kötöttem, csoda történt. Egyből indult, és egy kis állítgatás után tökéletesen vette a fordulatot is.

Hátsó dob nélkül a hangja egyenesen brutális volt. :)))))))

Szépen felmelegedett 90 fokig, majd ventilátor is bekapcsolt. Melegen az olajnyomás 1500 fordulaton 3 bar körül lehetett.

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1,8 // 2009-10-26

Ma nekiláttam az alaposabb állapot felmérésnek. A motorról tudni kell, hogy kb. sok éve indították be.
Első mozdulatként kompressziót mértünk volna, de az mint olyan nem létezett. Így nyakon öntöttem a hengereket olajjal, majd magára hagytam. Egy fél nap után megjelent a kompresszió a motorban. Egyenlőre 9-7.5-8-9 értékben. 4 gyertya bele, aztán viszonylag simán el is indult. Kiderült, hogy a karburátor talpaknál több levegőt szív mint ott ahol kéne. :))))
Holnap folytatás. :))))))))

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1,8 // 2009-10-25

Sikerült vennem még egy Giuliettát. Igaz csak alkatrésznek, mivel alaposabb vizsgálat nélkül is kijelenthető, hogy a kaszni teljesen el van porladva. Talán a két első sárvédőt, és 3 ajtót érdemes félretenni belőle.
79000 km van az autóban és végre meg van a nagy első lökhárító is.

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-12-23

Na bepakoltam a motort a helyére, és este hatra be is röffent. Szó szerint. :))))

Még egy kicsit finomítani kell rajta, de az azóta megtett 1,2 km alapján is elmondhatom, hogy ég és föld a különbség. :)))))))))))

Cserélve:
-olaj
-gyújtógyertyák
-szűrők
-ékszíj
-ac pumpa
-vízpumpa
-nyugvó és hajtókar csapágyak
-3 kipufogó és 1 szívó szelep
-szelepszár szimering

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-11-09

Felkerült a kartel, a vízpumpa, az AC pumpa, a gyújtáselosztó, valamint egyenlőre az új csavarok megérkezésééig csak ráakasztottam a hengerfejet.

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-11-09

Ma befűztem a dugattyúkat a blokkba. Finoman forgatható kézzel is, a csapágy csészék lehúzása után. :)))

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-11-05

A nyugvócsapágyak fészkének dörzsárazásával megoldotta a mester a főtengely szorulását. :))))

Most finoman kézzel is forgatható. :))))

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-10-22

A hajtókar csapágyfészkek méretre fúrása megtörtént.

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-10-19

Elvittem megméretni a blokkot, és a hajtókarokat.
A blokk csapágyfuratai függőleges irányban 0,05-0,03 mm-t összementek. A szaki szavaival szólva "megtökösödtek". Az alublokk hátránya. :)))
A hajtókarok közül kettővel ugyanez volt a helyzet. Most legalább tudom mitől szorultak a csapágyak. Sajnos vonalban nem tudtak fúrni, így valaki mást kell keresnem.
Áthidaló (és olcsóbb) megoldásként még ajánlották, hogy a csapágycsészék közé hézagoló lemezeket tegyek. A régi időkben így javították ezeket a blokkokat. :)))))))

Majd meglátom. :)))

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-10-10

A dugattyúkat leszereltem a hajtókarról.

A tervek szerint hétvégén viszem gépműhelybe kiméretni, hogy mi lehet a gond.