Blog >> üzemanyag >> td

>> SzervizJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2013-07-10

Történt, hogy mentem a TD-vel, és azt éreztem, hogy bizonyos fordulaton nem úgy megy, mint kéne, ez tipikusan az a fordulat, amikor a turbó teljes gőzzel tölt, és kellene mellé a nafta. Gyors gázolajszűrőcsere, próbakör és... még mindig nem jó. Na akkor nagy levegővétel, szerszámok előkeresése, és essünk neki.

Leírás a tankban lévő szűrő takarításáról:
Csomagtér felől támadunk, felszedjük a szőnyeget, jobb oldalt látjuk a szerelőnyílást, kicsavarozunk 3 csavart, és már látszik is a szivattyú. (1.kép)
Az a piros cső ne tévesszen meg senkit, azt már én mókoltam oda valamikor, mert kicsit szivárgott a dolog. Az egyébként a résolaj visszavezetés csöve.
Először is kössük le a dolgokat. A csatlakozókat húzzuk le, a levegőztetőt 8-as anya fogja, a fejeken pedig egy-egy pöcök van oldalt, azt benyomjuk, és le lehet húzni. Többet ésszel, mint erővel, mert minden műanyag, ha kárt teszünk valamiben, dobhatjuk ki az egészet. Ha mindent lekötöttünk, azt a nagy sárga keretet letekerjük, és ki lehet venni a szivattyút. Kesztyű használata javallott, mert ha hirtelen megindul a keret, könnyen elvágja a kezünket a lemez széle. Majd húzzuk ki felfelé a szivattyút. Lassan, hogy a nafta vissza tudjon csurogni a tankba. Kicsit játszani kell vele, mert a szerelőnyílás nem pont felette van, de nem nehéz kiszedni. (2.kép)
A kalapács úgy került oda, hogy nem bírtam meglazítani a keretet, és egy csavarhúzó+kalapács kombóval jobb belátásra bírtam. Persze óvatosan.
Eddig oké, most szedjük szét az egészet. Ez igazából adja magát, de óvatosan csináljuk, ne törjünk el semmit. A csatlakozót húzzuk le, a pöcköket akasszuk ki, alul a résolajvisszavezető csövet pattintsuk ki, és a doboz belsejében lévő háromlábú "izét" húzzuk ki felfelé, annak az alján van a szűrő.
Ha mindent jól csináltunk akkor a 3-as képet kapjuk. (3.kép)
Ott a szűrő. (4.kép)
Annyit elárulok, hogy nem így nézett ki, de arról nem csináltam képet, mert csupa gázolaj lett volna a teló :-)
De az látszott elsőre, hogy a szűrő eltömődése volt a gond.
Nos, ha sikerült szétszedni, takarítsuk ki a szűrőt víz és egy kefe segítségével, és mossuk ki a doboz belsejét is. Töröljük szárazra, és szereljük össze.
A szűrőt pattintsuk vissza a helyére, az "izét" csúsztassuk vissza a dobozba a helyére a sínekbe. Az a nagy fehér az a szintmérő, azt is rakjuk vissza, de a rugót ne felejtsük ki! A csatlakozót dugjuk vissza, a résolajcsövet pattintsuk vissza a helyére. Nézzük át háromszor, hogy jól raktuk-e össze, mert ha valami nem jó szedhetjük majd ki újra a tankból.
Töröljük át az egészet, hogy a tankba ne kerüljön szmötyi, majd szereljük vissza.
Figyeljünk a gumitömítésre, hogy jól álljon.
Tekerjük vissza a menetes keretet, húzzuk meg rendesen, de azért ésszel.
Kössük vissza a csatlakozókat.
Indítsuk be a kocsit, nézzük meg hogy működik-e a szintmérő, tegyünk egy próbakört, majd ha minden oké, csavarozzuk vissza a műanyag fedelet, tegyük vissza a szőnyeget, és örülünk Vincent :-)

Tapasztalat:
A bizonytalanság elmúlt, minden fordulaton úgy megy ahogy kell, és 4500-ig is leforog :-)

Ajánlom minden dízelesnek ezt a műveletsort, amely egy órácska alatt végrehajtható, és megelőzhetőek vele az olyanok, hogy bizonytalan a "menés" :-)