Blog >> q4 >> 159

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-06

A jobb felső lengőkar kopogott. Janitól kaptam egy újat, ma beszerelésre került. Áldom a futómű tervezőjét! Nem kell lebontani a fél autót egy lengőkar cseréjéhez, mint az elődöknél, minden hozzáférhető, nagyjából 10 perc alatt cserélhető.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-01-28

Az elektromosan behajló tükrök úton-útfélen elakadtak. Egy takarítás, és némi WD40 után hibátlanul teszik a dolgukat. Valószínű nem sokszor voltak használva.

Az ablakok elég nehézkesen mozogtak fel és le is. Szilikonnal átfújtam a csúszkákat, így most szinte suhannak, és azt is hangtalanul teszik. Az emelőmotor sem erőlködik többé!

>> Egyébgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-01-20

Szóval kellett egy utód a 166-nak. Sok variáció nem létezett. Kellett a hat henger, meg valami fiatalabb. Sw-t kerestem, ez jött szembe. Jani7212 autója volt. Megalkudtunk, elhoztam. Nem blogoltam nagyon az autóimról, de akkor már nem szakítom meg a Jani által elkezdett folyamatot. Képeken az indulás, és az érkezés pillanatai. Pont ideális idő volt a Q4 hajtás tesztelésére. A kislányom odáig van érte, mert piros. Az első indításkor felkiáltott: aztaaa! Utána megállapította, hogy az autónak "szikla hangja van". Szóval jó kis autó ez, és minden olyan dolog már benne van, amit én is beletettem volna. A többi majd elválik.

Jani blogja az autóról

 
>> EgyébLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-08-08

Az eddigi tapasztalataim röviden bő 1000km után:
+ erős, megy ahogy kell (érzetre erősebb mint a TS, bár lehet hogy a dízel eltérő karakterisztikája is benne van ebben)
+ dízelhez képest egész kellemes a hangja kívülről is, belülről pedig teljesen jó
- hiányzik a TS motorhangja
- nem lehet 3-asban 50-ről 150-re gyorsítani
- nem annyira élénk mint a TS, van egy kicsi késlekedés mindig, de ha megindul... :)
+ nem kell visszaváltani az előzésnél, ha már megfelelő tartományban van a fordulat
+ nagyon kényelmes és jól tart az ülés
+ külső tükrök sokkal jobbak mint a 156-ban
- még rosszabb a kilátás hátra
+ a fék brutális
+ a 156 is nagyon stabil és jól fekszi az utat, de ez még annál is sokkal jobb, elképesztően kanyarodik
- nagyon alacsonyan van az alja, minden parkolásnál úthibánál nagyon kell figyelni ne üssem le

A belső tér érzetre semmivel se nagyobb, bár nem is igényelem, ugyanez igaz a csomagtartóra is.

>> EseményLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-07-12

Szombaton (2012.07.07) elmentünk Szomabthelyre megnézni. Már ahogy jött fel a garázsból megütött. Egy kis nézegetés, nem makulátlan, le kéne törni a kezét a hifisnek aki szerelte, de alapvetően szép. Hangja normális, nem füstöl alapjáraton. Elmentünk egy körre, megy mint állat, kényelmes, nem zörög, kanyarodik, fékez ahogy kell. DPF nincs benne. Visszaérve nézegetjük tovább, majd telefon George-nak, mi a véleménye a Q4-ről. Jóaz, nincs vele gond, ha alapvetően rendben van azzal se lesz gond, Oké. A srác 100e-et engedett, kaptam gyári 17-es felnin 225/50R17-es Vredestein WinTrac Xtreme téligumikat, a nyáriak is újak a gyári 19-es TI felnin, 235/40R19 Continental Sportcontact5.
Elhoztuk. Hamarosan kap egy olajcserét, meg egy átnézést aztán remélem hosszú és kellemes együttélés kezdetén vagyunk.

>> Tuning és extraSeriff // Alfa 159 SW 2.4 JTDM Q4 // 2011-11-25

Banális történet, amikor az ember vesz egy autót és utólag kiderül, hogy nem csak elöl hajt, hanem hátul is :) Az élet már csak ilyen, nem szűkölködik banánból :D

Én személyszerint nem voltam ott a vételnél, aki behozta a kocsit szebb nyugati utakon való szaladását követően, nem volt képben, édesapámnak nem tűnt fel. Hát így.

Q4, sínautó :) Durván lehet Vele kanyarodni, azért télen kölcsönkérem ;)