Blog >> xenon
A mai napon (1017) ismét meglátogattam Gerissimo-ék szervizét, ahol sikerült -egyelőre félig meddig- beeszkábálni az új mécseseket az első lámpákba. Nehezen ment, mert amivel rögzíteni kell az izzót, a kettőből az egyik oldalanként nem akart a helyére pattanni. Hosszas próbálkozás után feladtuk, mert már későre járt és így is fogja az izzót, úgyhogy nagy gond nem lehet. Legközelebb folytatjuk. Fantasztikusan jól világítanak a 6000K-s 50W-os gyertyák. Hazafelé már egész jól láttam:):) Akinek még nincs, tiszta szívből tudom ajánlani. Hihetetlen a különbség.
Beszerelésre került a már lassan egy éve hiányzó "szívászaj csökkentő" vagy levegőbeömlő cső is. Azért csak most, mert hosszas telefonbeszélgetések után sem tudták különböző autóalkatrész boltokban és márkaszalonokban megmondani, hogy mi is hiányzik nekem onnan. Odáig eljutott majdnem mindegyik, hogy miről van szó, de hogy melyik kell a két választási lehetőség közül (I.: még egy szűrőház+cső, II.: hosszú műa.cső:) azt egyik sem tudta megmondani. Pedig mint kiderült, teljesen mindegy, csak két alternatíva létezik. Az egyik olcsóbb, a másik drágább. Volt olyan, aki mindkettőt rám akarta sózni, mert a két rendszer egy, szerinte. Nem mondom melyik volt. De szerencsére Gerissimo-ék ennél sokkal jobban értettek a dologhoz, és az előző alkalommal, mikor náluk jártam, meg is rendeltük, ami most beszerelésre került, az első képen látható ideiglenes förmedvény helyett:) Az új (gyári) cső az 5. ill. a 8. képen látható.
Ezen kívül még leszedtük azokat a nagyon csúnya sárga indexeket is és kapott helyette kristály design-t:) Egyelőre sárga izzókkal, de ezeket szándékomban áll krómra cserélni, hogy az se legyen sárga.. :)
[Költségeim: egy xenon szett (új + 1 év gari), egy pár króm oldalvillogó búra (új) + izzók, egy levegőbeömlő cső (gyári, új) és egy ablakmosó motor (gyári, nem új) + munkadíj]








Hát szóval úgy adódott, h múlt hét közepén jelezte a komputer a szervíz intervallum beálltát, ráadásul várt egy xenon szett beépítésre, szóval vettem magam és elmentem Szamosiékhoz.
Számítógéppel megvizsgálták Luigit, annyit látnak, hogy piszkálva (ahogy ők mondták kiütve) volt a számítógép egyszer, így megbízhatatlannak ítélték a megtett kilométerek számát, bár az állapot alapján megsozlottalk a vélemények, mert olyan jó a futómű és annyira nem kopottas...
Mindenesetre javasolták a vezérlés cseréjét, amit tekintettel az eddigi havi 60ezres szervízelésre:) inkábbb későbbre halasztottam... Viszont volt olaj csere, olajszűrő légszűrő csere, beszerelték a xenonomat. Ja és megigazították a jobb első fékemet, mert szorult (pár héttel előbb cserélték Zolikáék) és ezért 0-20 között irtózatosan nyikorgott.
Szóval kapott egy jó kis szervízt. Pozitívum, h egy délelőtt elég volt mindenre 55k-m bánta.
Már most látom, hogy amint egy kicsit megerősödöm anyagilag kicseréltetem a vezérlést és a kis y csövet is a kormány szervóban.
Most minden szuper, bár eddig sem lehetett rá panaszom, igazándiból csak állagmegóvásból féltésből és gondoskodásból hurcibálom szegényt havonta szervízbe:) de hálás érte ahogy látom...
Elkaptam egy z4-et a körúton :)
Lejárt az erősítő garanciája, és még ki se lett csomagolva. Lustaság fél egészség.... én meg rohadt egészséges vagyok. Nemérdekel, nem lesz panel építve, megy az ülés hátuljára csak úgy parasztosan.
A xenon fókuszpontját nem lehet beigazítani, szóval a H7-es kiköltözik a lancsába, érdekes, abban jól világít (1.2mm-el beljebb van a fókuszpontja mint kéne, beljebb kéne tolni még az égőt, de aztatat nem lehet). A H1-es meg megy a gtv-be. Abban elfér.
Lebontottam az első lököst (nem volt gyenge mutatvány, lekközelebb már valszeg jobb lesz a szintidőm).
Ronnie-tól kaptam egy V6 rezonátorcsövet, ezt beszereltem a gyári doboz helyére.
A másik dolog a lámpák rendbetétele volt. A jobboldali fényszóró enyhém mozgott, mint kiderült azért, mert a patent ami alul fogja, letört. Kipótoltam egy csavarral. Ezenkívül megdeformáltam az árnyékolókat, így már elférnek a xenonizzók. Eddig volt előttük egy távtartó ideiglenesen. Most már csak be kell állítani és végre tökéletes lesz.




Sikerült meggyőznöm magam -azért annyira nem kellett-, hogy bekerüljön a kocsimba egy xenon szett. És lőn világosság! :)
Nem volt drága, és állítólag a kínaiak közül ez a legjobb cucc. Erről találtam is anyagot egy OFF Civic ON autós oldalon ...
Latsun makes some of the better kits out of all Chinese manufacturers. We have tested 8 different factories from China and chose one with the highest quality product. I believe these are the best quality kits you can get under $200 anywhere!
Ilyen a doboza, mint ez a fotón, csak nincs rajta ez a csúnya figyelmeztető matrica -hiába no, a tengerentúliaknak kell :)-, a trafó full króm és a feliratok lézer gravírozva vannak. Kár hogy elrejtettem a sárvédőben... :D




Már régebben (is) voltak olyan törekvéseim, hogy megpróbáljam megtalálni a legjobb izzót, ami a lámpákba rakható.
Próbáltam többek között Philips power2night GT150-es izzókat a tompítottba.
Összemérve egy hagyományos izzóval láthatóan jobb a fénye. Tehát, aki nem akarja a fényszóróját nagyobb hőterhelésnek kitenni (a GT150 szabvány 55 Wattos) és nem vágyik a divatos kék fényre, annak mindenképpen ajánlom ezt az izzót. Azért én szokásomhoz híven nem álltam meg és - mivel a 100 Watt azért nekem is merész (...és drága mulatság lehet) -beszereztem egy pár Philips Rallye 80 Wattos izzót. Egy gyors checkolás alapján ezeknek még jobb fénye van...
(Mint kiderült, nálam az izzók nem természetes elhasználódás végett cserélődnek. :)
Update: Nem álltam meg... Befigyelt a xenon-szett. Jó! (De diszkrét, 4300K-s, vagyis fehér fényű. Nem kék show-light...)
Az első DEPO lámpáimba probléma (értsd: közdarab) nélkül befértek a xenon izzók.
Ami a fényerőt illeti, egyértelmű, hogy eddig ez a legjobb. Az egyik trafó egyébként kb. 1 évet bírt ki, ezután csak "hidegen" gyújtott be. Jó, cserébe nem is kerül annyiba, mint a (túlárazott) gyári megoldás.
Update 2: Már gyári projektoros xenon lámpák vannak az autóban.
Update 3: A szgk. világítótestek jelölései:
Fényszóró kivitel:
A - helyzetjelző
B - ködlámpa
C - tompított
R - távfény
CR - táv- és tompított fény
C / R - táv- vagy tompított fény
HC - halogén tompított fényszóró
HR - halogén távfény
HCR - halogén táv- és tompított fényszóró
HC / R - halogén táv- vagy tompított fényszóró
DC - Xenon tompított fényszóró
DR - Xenon táv fényszóró
DC / R - Bi-Xenon
/ = együttesen nem használhatók
Hátsó lámpák kivitele:
A - helyzetjelző
AR - tolatólámpa
F - ködlámpa
IA - tolató reflektor
R - zárófény
S1 - féklámpa
2a - hátsó index
Egyéb lámpák:
1, 1a, 1b első indexek különböző verziói
5 - kiegészítő index a jármű oldalán 6m hosszig
6 - a kiegészítő index a jármű oldalán 6m hossztól
SM1 - oldalsó méretjelző az összes járműhöz
SM2 - oldalsó helyzetjelző 6m hosszig
Tegnap meghozta a futár, ma pedig beszerelésre került. H1 5000k 35W szett :)
a harmadik képen a jobbos lámpában már a xenon virít :)
még a balosban a régi halogén....
a szerelés kb másfél órát vett igénybe számomra...




Kaptam ajándékba ma 1 Momo Corse kormányoscskát, és egy 5000K-s xenon szettet, egy jó partneremtől. Öröm ez, na! :)
Meg is vettem hozz a kormányadaptert is.
A kormány ára (hogy később mindent összeszámolhassak):
- Kormány: 28.000
- Xenon 29.900
0
732
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 4C
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10