Blog >> túra

Hazaértünk a 2013-as Nagy Túráról a Spiderrel.
- 11 nap
- Salzburg és környéke
- Attersee
- Chimsee
- Hochalpenstrasse (2.500 m)
- Edelweissspitze (2.571 m)
- Grossglockner
- Heiligenblut (aranymosás is)
- Diga del Vajont
- San Boldo
- Caorle (0 m)
- 2.103 km
- 164,61 liter üzemanyag
- 2.292 fénykép

A Pók hibamentesen tette meg az utat :-)

Laza kirándulás volt napirenden, a Forggensee környékén és a tavon. Hajókázással, városnézéssel és kabriózással

1-2. kép: A hajó és a tó. Maga a tó egy felduzzasztott tó, az 50-es években zárták le a víz útját. Több település is víz alá került. A tavon elektromos hajók járnak. A hajón sok képet állítottak ki az elöntésről.
3-6. kép: A gátrendszer és az erőmű. Miután hajóval oda-vissza megjártuk a tavat körbe is jártuk. Az erőmű sok műszaki, a tó meg sok egyéb látnivalóval szolgált.
7-9. kép: Lechfall a tavat tápláló folyó vízesése és kanyonja
10-12. kép: Füssen – városnézés. A képen látható bajor étteremben nagyon jót ettünk.

1. kép - Még mondja valaki, hogy kicsi a csomagtartója a Spidernek! Két ember 10 napi cucca simán belefért a csomagtartóba. A csomagok a szálláshelyek szerint előre porciózva vannak, hogy ne kelljen mindig mindent felvinni.
2-3. kép: Útközben: Bruck an der Mur - Österreich. Első komolyabb pihenő, kisváros rengeteg látnivalóval. A templomban kicsit furcsa, hogy a freskó elé építettek egy oszlopot a szószékkel. Biztos megvolt rá az okuk.
4-5. kp: Útközben: Kirche Frauenberg - Steiermark - Österreich. Egy kolostor és templom a hegytetőn. Csodálatos panoráma és hihetetlenül díszes barokk templom.
6-9. kép: Hallstatt Österreich. Egy csodaszép osztrák falu, amit a kínaiak lemásoltak. Furcsa kirándulókkal is találkoztunk (7. kép), akik traktorral járják a vidéket. (Tavaly is találkoztunk velük.) A 9. képen látható egy furcsa közlekedési tábla, jelentése: Vigyázz a pincérekre! Az étterem az út bal oldalán, a vendégek a jobbon. Sűrű a pincér forgalom :-)
10. kép: Gschütt hágó Ausztria - 969 méterrel a tengerszint felett. Az első a sok közül. csak pár kép erejéig álltunk meg, mert amúgy semmi sincs itt.
11. kép: Berchtesgaden Németország, az első szállás színhelye. Itt kettőt fogun aludni. A városban korábban már többször is jártunk, pontosabban a sasfészket néztük meg. Most a többi látványosságot vettük célba. Vacsorázni menet egy szokatlan jelzőtáblát találtunk a gondosan ápolt fű közepén. Jelentése egyértelmű. :-)
12. kép: Vacsorára tradícionális bajor étel, kolbász káposztával (és búzasörrel), valamint sült hal. Finom.

Az idő szép, a nap süt, kirándulni kellene egyet a Pók-kal. A melegre való tekintettel valami hidegebb vidékre, ha lehet. Reggel ébredés után kapcsolgatok a TV-n és az osztrák adón live kamera megy Tirolból, ami ugye egy kicsit messze van, de ötletnek jó! Hopp-hopp ez kell nekem! GOTO internet. 5 percen belül megtalálom az lehetséges úti célt Semmering-et, igazi hegyvidék a térkép alapján elég kacskaringós út is vezet oda.
Navit előkap és célként beír, opciók közül kiveszem az autópályát és láss csodát kisze-kusza utat jelez.
Beszállás, indulás!
A táj csodaszép, az út kitűnő - szívesen elhoznám erre a magyar útépítőket, hogy LEHET olyan utat is csinálni, ami nem fagy fel és nem kátyúsodik.
A nap süt, a hajunk lobog és fogalmam sincs merre járunk, hagyom hogy a Mio 720 vezessen, én meg a Spider-t vezetem.
Most érzem csak igazán miért nem gyártottak anno kormos Spider-t, ide benzin kell! Hajtűkanyar, visszakettőpadlógáz, hadd üvöltsön. Aztán a következőt csendben és rezzenés mentesen ( hála a kiegyensúlyozó tengelyeknek) a patak csobogását hallgatva.
Hogy eddig miért nem volt nyitott kocsim?
A várost aztán alaposan körbejártuk, szálloda, szálloda hátán...
Mit is lehet csinálni egy sípályával nyáron? – Nos, kerékpárral és rollerrel lejönni rajta.
A felvonó üzemel, fel lehet menni a táj és egy "Wienerschnitzl" miatt is. Mi ez utóbbit választjuk, a vad dolgokat a többiekre hagyjuk. A táj csodálatos.
Hazafelé ismét élvezhettük a nyitott kocsikázást, bár volt olyan idő, amikor becsuktuk a tetőt az erős nap és a >35 fok miatt. Ekkor klíma be és a kellemes hűvösből nézegettük a többi izzadót, elsősorban a motorosokat. Megálltunk egy benzinkútnál italt venni, szegények a bőr ruhájukat félig levetve ott pihegtek az ezer fokban, az árnyékban.
Mégis jó döntés volt motor helyett a Spider :-)))

>> Eseménykolog // Alfa 145 1.4 T. Spark // 2012-09-09

Ciao!

Egerben jártam a hétvégén. :) Sok szép táj és annál is több Alfás volt az úton :D
Egész jól húzott a gép. :) Bár 140 km/h felett érdekes hang jött a motortérből egyszer.
A kocsi 160 km/h -nál is még ment volna.
Fogyasztás 7.5 l. Nem rossz, bár azt hittem jobb lesz. Igaz Pesten oda fele eltévedtem, Egerben is eltévedtem, dugóba is keveredtem melyben 3 km-t tettem meg egy óra alatt....
Haza érve megnézem az olajszintet... Háááát bele kostolt abba is elég rendesen... Ma lesz olajcsere... Hozzá való alfás olajat vettem, gyári olajszűrőt, légszűrőt.... Azt mondta az eladó, hogy ne ijedjek meg, mert amit eddig használtam olajat (előző tulaj) az alsónál is az alsóbb kategóriában van.... Lehet csak azért tűnt el belőle... (remélem!!)
Legyen szerencsém, remélem nem lesz motorgenerál :O

>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-07-04

Újabb kalandot okozott ez az öreg olasz csoda. Egyszercsak nem engedte vissza a gázt. A bovden szorulni kezdett. Nem csoda, mert elkezdte kiköpdösni a belét, amiben mindig fennakadt. Lábbal a gázpedál alá nyúlva egyébként visszahúzható maradt, így tudtunk menni tovább nagyobb túráztatás nélkül, de parázni kezdtem, hogy még elszakad a zsineg. Szóval bejelentkeztem a szervízbe, mert oda hetente járni jó...

Első nagy közös utunk Szegedre vezetett, ahol a Satti által szervezet talin vettünk részt. Megismerhettünk egy csodaszép várost és sok új Alfás arcot. Jó buli volt, jövőre ugyanitt!

„Cifra Palota, zöld az ablaka, gyere ki...”
Ki ne ismerné eme kedves gyermekdalt? Nos, Szegedről hazafelé úgy döntöttünk sétálunk egyet Kecskeméten is. Meglepve tapasztaltuk, hogy a dalban említett épület itt található és tényleg zöld az ablaka!

>> EseményGábor80 // Alfa 156 TS Distinctive // 2009-07-21

Múlt hétvégén csocsi és Györgyi szíves meghívására imi156 barátommal ellátogattunk Paksra egy közös hétvégére, illetve horgászatra. Nagyon meleg időt fogtunk ki, így horgászat szempontjából próbára tett minket az idő rendesen.
Útban a horgászhely fele az atomerőmű mellett haladtunk el -bár közelebb nem mehettünk hozzá- és megleshettük milyen szép környezetben terül el.
Zsifi és Gizus is velünk töltötték a hétvégét, és velük együtt nagyon jól éreztük magunkat.
Szeretném itt is megköszönni csocsiéknak a szíves vendéglátást!

>> Eseménybiglaci // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2008-08-27

juhuj. mar csak kettot kell alunni... :)))

indulas: 2008.8.29 reggel 6 orakor Pozsonybol
kocsi: az enyem, voros 156SW, abszolut legalis SK/KN es rendszammal !
utazok: 2 lany meg 2 fiju

Neuschvachstein,
Becs,

vege, visszaerunk pozsonyba... :(
ez egy eleg nyers terv, van egy bovitett is, de ahogy lenni szokott ugysem a terv szerint fogunk haladni... ugyhogy ezekben a varosokban szeretnenk korulnezni, kavezni, ebedelni es vacsizni. ... meg egyebeket...

egy terkep a vegere:
googlemaps

>> EseményALFI156 // Alfa 156 2.4 JTD 20V M-JET // 2008-08-20

Megjártuk Horvátországot.KRK szigeten voltunk Omisajba a Hotel Adriaticba.Csak ajánlani tudom!!!!A fogyasztás is nagyon jó volt,de azért nem annyi mint amennyit a comp.kiírt.1263 Km mentem el 83 liter gázolajal.Így 6,5-re jött ki.Ez 130-160 közötti sebességet tartalmaz és a klima csak fél úton ment.