Blog >> selespeed

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-10-30

Volt némi szabad időm, így 16 kerekeket megmozgatva (Alfa + családi OFFos) téliesítettem a gépjárműparkot. Többet ért mint egy fogyi show :)

Közben kicseréltem a pótféklámpában egy parázs-izzót is. Tényleg olyan egyszerű, ahogy azt egy márkatárs már vázolta. Egy nagy műanyag fejű csavar fogja fel, aztán pár apróbb a burkolatot. Visszatenni ugyanilyen ultra könnyű volt.

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-09-03

Pénteken 9x annyi idő alatt értem haza a melóból, mint máskor! Összességében ez azt jelenti, hogy a 3,5 Km távot 45 perc alatt sikerült teljesítenem. Kicsit dugó volt :( Otthon úgy döntöttem, benne hagyom gyújtáson a kulcsot, hadd forogjon a ventillátor (van olyan márka, ami kulcs nélkül is el tudja játsszani ezt magától).

Hát persze, hogy egész éjjel benne felejtettem! Le is szivattyúzta az akksit. Érdekes dolgokat tapasztaltam ezután : amikor kivettem a kulcsot, akkor jelentek meg a feliratok a kijelzőn. Amikor pedig bedugtam, akkor meg eltűntek. Pont fordítva, mint működni szokott! Ezen felül két furcsa felirat is megjelent : "ICE" és "SPORT".

Feltöltés után helyreállt minden működés, leszámítva a napi Km számláló adatát, az nullázódott.

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-05-16

Sajnos az autómon jelentkezett az a probléma, hogy a Selespeed visszajelző ikonja kigyulladt a műszerfalon,és csak I. II illetve N és R fokozatokat engedte a vezérlőegység -biztonsági megfontolásból- kapcsolni.
Hamar kiderült, hogy mint megannyiszor, most is az elektronika felelős. Még jó, hogy apósom autóelektromos szaki, így nem kellett az 'olcsó' munkadíjairól híres szakszervízbe vinnem, ahol ki tudja mit állapítottak volna meg, hanem kiderítette, hogy az egyik relé haldoklik, ami a nagynyomású szivattyú motorjának működtetéséért felel. Emellett az elektromos AC reléje sem volt az igazi (én ezekben a Bitronokban már nem bízok), ezért vettem bele mindkettőből. kedvezméynesen 2500 forintból megúsztam a cserét.

Az illusztráción még az eredeti olasz relék láthatók. A jobb alsó piros az AC-é, a felette levő a Selespeed szivattyúé.