Blog >> ablakemelő

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2013-06-12

A vezető oldali ablak szorulni és lötyögni kezdett. Egyszerre. Éreztem, itt valami eltörhetett, jobb esetben kimozdult a helyéből. És valóban: két gumi bakocska is eltört. Karosszériás mester ügyesen orvosolta az állapotot.

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-24

Kicseréltem a jobbos ablakemelőt.
Meggyógyult az ablak :)

Egyébként meglepően könnyű volt kivenni-betenni az üveget és az emelőszerkezetet.

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-21

No, megtört a jég.... A vétel után négy nappal szerelni kellett az autót :D

Tehát lent maradt a jobbos ablakom. Teljesen lent. Este nyolckor.
Ajtó nyitás-csukáskor sem moccant.
Egy darabig próbáltam az üvegbe kapaszkodva rásegíteni, a gombot nyomogatni 10 másodpercig, ki-bezárni. De nem mozdult.

Vételkor az előző tulaj mondta, hogy néha ez vacakol és ajtónyitáskor nem rántja le az üveget egy centit. Ilyenkor nyitott ajtónál lefele kell mozdítani az üveget, utána felmegy.
Kivéve most, mert leglent maradt, és nem tudtam rajta moccintani semerre :)
Egyébként is egy picivel lassabban és mélyebb hangon, erőlködve operál(t) a jobbos ablakemelőmotor.

Tehát levettem az ajtókárpitot. A csavarhúzónyomokból, hiányzó csavarokból, és a hiányzó zajszigetelésből úgy látszik jártak itt már előttem.
Levett kárpitnál sem tudtam sokkal többet tenni, széthúztam-összedugtam a csatlakozókat, mozgattam a kábeleket, próbáltam alulról emelni az üveget, de semmi.

Lett egy olyan ötletem, hogy adok direktbe 12V-ot a motornak. A csatlakozóján két vastagabb és négy vékonyabb kábel található. A két vastagabbhoz a delejt érintve nem történt semmi, polarítást váltva szintén semmi. Tovább ezzel nem játszottam.
Az ablakgomb lenyomásakor kattan egy relé az ajtóban levő vezérlődobozban, felhúzáskor nem.

Ki akartam deríteni, hogy az ablakemelőmotor, vagy a vezérlője szórakozik-e... így szétszedtem az egyébként jól működő balos ajtót is.
A kárpit levételekor le kellett húznom az ablakemelő-tükörállító kapcsolók alatt levő dobozt. Ezt visszadugva jött a meglepetés, ugyanis gombnyomásra az eddig lent lakó balos ablak morgolódva felkúszott a helyére. Viszont utána ismét nem akart lefele indulni.

No ezután levettem a balos ajtó ablakvezérlő elektronikáját és rádugtam a jobb oldalira.
Nem javult meg.
Jobban megnézve a balos dobozon SW13 felirat van, míg a jobboson SW15. Írkálnak neten bizonyos bugos ablakemelő verziókról...

Egy darabig még próbálkoztam a jobb ablakkal, de nem akar magára találni. Ha el is indul lefele, felfele nem megy amíg nem kap egy kis noszogatást, ajtó ki-becsukást.

Naszóval összegezve a jelenlegi szitut:
- balos ablak jól megy.
- jobbos ablak ajtónyitáskor leenged egy centit, csukáskor nem emel vissza.
- jobbos ablak gombbal működtetése esetleges, ha megy is morgolódik, erőlködik a motor.
- ha nyitás után megnyomom a jobbos üveget lefele és becsukom az ajtót akkor viszont visszamászik a helyére.

Help!

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-03-21

A hátsó féktárcsák és betétek ki lettek cserélve a korábban vásárolt cuccokra. Az első dolgok cseréje még picit várat magára, mert elől csonkállványt kell cserélni, mert a konzolos megoldás mégsem kivitelezhető. Itt jegyezném meg, hogy itthon hiánycikk a GTA csonkállvány, akinek meg van, az aranyárban adja. De ha minden jól megy, akkor jövő héten Olaszországból lesz. Remélem!
Cserélve lett még a kézifékkötél, ami konkrétan már nem is volt, legalábbis funkcionálisan. Igaz, hogy nem nagyon használom, de néha azért szükség lehet rá, na meg az utolsó használat alkalmával kicsit meg is szorította a bal oldali féket, ami így picit fogott is. Valamint a jobb hátsó ablakemelő motor megadta magát, abszolút nem mozgatta az üveget, úgyhogy az is cserelve lett. És ezeken kívül felkerültek a nyári felnik is.
A munkát ismét Alfater végezte, bónuszként még egy autómosást is kaptam. :-)

Valamikor januárban egy kellemes -15 fokos déli órában észrevettem, hogy a bal hátsó ablak kicsit lejjebb van, mint kéne, és már amúgyis kicsit zajos volt az az oldal; gondoltam felhúzom rendesen. De a tekerő csak forgott: elszakadt a bovden.
Ma admirális cartárs hozott nekem egy balos emelőszerkezetet, és be is szerelte. Köszönet érte!

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-13

Alig egy hónapos műszakival vettem az autót kb. két éve, úgyhogy még csak most (1013) estünk át az első közös vizsgánkon. A vizsgáztatást Gerissimo és Alfater végezte, ezúton is köszönöm nekik, hisz azért mint kiderült volt két dolog, amibe bele akartak kötni. De ez belefér így 13-án szerintem.. :) A lényeg, hogy átment, mindenféle kenések nélkül. Tehát az autó műszakilag rendben van. Szerintük. Mert én tudom, hogy lenne még mit faragni rajta. És nem -csak- a lengéscsillapítókra gondolok, ami az egyik kifogásuk volt, hanem a váltóolaj 'folyásra' (ami megállni látszik és azelőtt sose csinálta, úgyhogy nem tudom mitől indult meg és állt el mostanában) ill. a szokásos LMM és lambda szonda csere lehet, hogy szükséges lenne, mert kitudja mikor volt utoljára. Később pedig a fékek és a gyertyák cseréje is elengedhetetlen lesz. Például jövő tavasszal/nyár előn.

Tehát az egyik dolog, ami nem tetszett a T.Vizsgáztatónak az a jobb első lengéscsillapító. Eh.. Erről, talán aki olvasta az egyik nem is olyan régi blog bejegyzésem, az tudja, hogy megvan a véleményem az ilyen rázópados mérésekről. Ahány hely, annyi féle mérés.. Miért jó ez, nem tudom, ill. tudom/gondolom, de ezzel nem is kívánok többet foglalkozni mindaddig, amíg nem érzem az autón, hogy szükséges lenne valamelyik cseréje. Nekem az elejével semmi bajom, a hátsókról már ugyanezt nem mondhatom el, mert ott tudom, hogy a bal oldalon, ha nem is pont a lengéscsillapító, de valami miatt kicsit jobban pattog az autó mint kéne. Bezzeg arra nem mondtak semmit..

A másik, amit szóvá tettek az az, hogy a motoron nem olvasható rendesen a motorszám:) Ez is hihetetlen kicsit, mert akkor mikor megvettem, nem jelezte az eredetiség vizsgáló, hogy ilyen probléma lenne.. Pedig kinek másnak, ha nem neki kellene ezt mondani? Na mindegy.

A lényeg, hogy most két évig nem kell ilyennel foglalkozni, csak építeni, szépíteni tovább az autót. Tehát most friss zöldkártyával, friss műszakival ill. minusz pár tízezerrel rójuk tovább az utakat, ahogy eddig is tettük.



ezen kívül: első szélvédő alatti levélfogó csere (még Erhardtól), váltógomb javítás (mert forgott..), beázás megszüntetése (remélem sikerrel:), váltó olaj csöpögés ellenőrzés (végül a kifolyt olaj letörlése, az újabb cseppeket pedig figyelemmel fogom kísérni), bal első ajtó jobb első ablak emelőgombjának cseréje (mert lefelé megadta magát a napokban..), munkadíj, stb.

Nos, a főkolompos osztóléc kapott két réteg Hammerite-ot, mivel nem látható helyen kellett festeni. (Egyébként is idén számoltam le a többrétegű - többkomponensű festegetésekkel, mivel rendszeresen elakadt félúton a projekt és kezdte elölről a rozsdásodást...)

Próbáltam gyorsan megoldani a dolgot, de a festegetések miatt muszáj volt várni itt-ott (még jó, hogy a kilátszó piros színt - bár praktikus lett volna - nem most akartam eltüntetni, még most sem lenne kész...) így megesett, hogy vagy kilincs, vagy rosszabb esetben az ajtó teljes üvegezése nélkül utaztunk - persze csak rövideket...:-)

Röviden tehát:
-kibeleztem a komplett ajtót, kitakarítottam belül, az alján lett néhány Hammerite-os javítőpötty., illetve eltüntettem a kilincslyuk peremén a "bibit"
-visszakerült letakarítva és szépen beigazgatva a külső takaróléc és a megkent zár.
-a kilincset szétszedtem, megtakarítottam és zsíroztam, a rozsdás apróságok le lettek passziválva (rugó, zéger)
-az ablakemelőt megtakarítottam és megkentem olajjal( éppen nem vagyok benne biztos, hogy nem zsír kellett volna, elvileg az ajtó pormentes - ha minden rajta van! :-)
-a külső, vízelvezető fóliát megtaláltam, de csak mintának kellett: sittes-zsákból remek replikát készítettem és fel is tettem.
-az üvegek is egész másként takaríthatók kiszerelt állapotban - csillogtak is vagy fél napig Bence fiam balján! ;-)
(ez vicces volt: anyósék viskója előtt az autó, a kérdéses ajtó üvegek nélkül. Én bent a fa árnyákában a komplett üvegtáblákkal matatok. Egy ismerős nő néz, aztán megkérdi: te így szoktad a kocsi ablakait megtisztítani??? :-DDD)
-visszament a belső hézagtakaró, az osztósín és mindkét üveg, sajnos a felülről rögzítő csavar feje szétbarmolódott a kiszedésnél, illetve egy picike műanyag hézagtakaró meg a beszereléskor tört ketté - de ezek vagy nem látszanak, vagy nem okoznak gondot.*
-végül a kilincs is a helyére került
-rögzítettem az ablakemelőt... (érdekes: régen nehezen járt, első körben a szerkezetet kentem meg kiszerelve - úgy magában könnyen szaladt. Beszerelve ügyeltem, minél kevésbé befeszülős pózban legyen rögzítve - ennek ellenére igencsak győzködni kellett magam, hogy "ez bizony jobb lett" :-p Azóta viszont annyi történt , hogy az ott ülő 2,5 éves fiam is rákapott az ablaktekergetés ízére :-) Vagyis annyira nem lehet nehéz, ha ő is lehúzza, igaz felhúzni mindig én szoktam, és mintha javult volna mégis valamit :-)

Persze mindebből az átlag földi halandó mit sem vesz észre, az ő tekintetét csak a rozsdás sárvédő vonzza... Mondtam is nekik: ez a ti bajotok, nem a jót látjátok, csak a rosszat! Csak a korróziót bámuljátok, mit nektek cserélt hibátlan osztósín, újragyártott fólia, helyére igazított takaróléc, meg felújított kilincs! :-p

*kicsit elkettyentem miattuk, de egy hétre rá - ahogy nyugtattam is magam a már káreseménynél - benéztem a bontóba, 10 mp alatt levettem a hibátlan cuccokat, zsebrevágtam, aztán kábé ugyanennyi idő alatt otthon fel is szereltem - mert megérdemlem! :-DDD

Reggelre nem sikerült előásnom a gyorskötözőket, vettem hát Nyékre menet egy zacskóval. Kint rögzítettem a központi zár és egyéb ajtó-elektronika vezetékeit, leszedtem a régi ajtógumit, a méret alapján kiválasztottam a két tartalék játékos közül a megfelelőt, majd a gumit tartó lemez-élt és környékét tisztára töröltem.

Lazításként kivettem az üveget a felhúzó sínjéből. Még jó, hogy megnéztem, de nem annyira, mert pluszmelóm lett vele és az is csak tűzoltás tkp...:-(
Revidiálnám a tegnapi fém vs. plasztik kinyilatkozást, ugyanis a fémsín hozzá volt rohadva-rozsdálva az agyonérett és rugalmatlan gumibetéthez.
A sín belsejéből kipattintgattam a rozsdás részeket (+kis drótkefe), a gumi kapott némi WD-40-et, a sínt kitágítva, a gumival együtt szépen az üveg alá toltam, utána meg óvatosan rászorítottam megint. Kis igazgatás még ráfér, de máris látszik a legfőbb előny: felhúzáskor a felső pár centinél eddig az üveg előredőlt és hátul kiszaladt a pályájáról - na ezt szüntettem most meg, nagyon idegesített a jelenség és nem is sejtettem az okát eddig! ;-)

Közben a csere-gumi fémre húzandó hornyát kitakarítottam - a többi részét jobb lesz fent a helyén, mit itt a földön! ;-) A garázsban végigpopsitörlőztem a kédergumi külső felületét - jó sok kosz jött le róla, egyenlőre a glicerines védőkezelés elmaradt ;-) Takarítás után felment a behúzó - annak se csörögjenek az anyái...

Az ajtóborítást még reggel hazavittem, sok kis apró hiba, törés, hiány stb... van rajta - ezeket szeretném frappánsan felszámolni és végül "tökéletes ajtót alkotni" ;-)
(ha megvan, lehet menni a B2-re, az is pirosrólcserés / festékleszedős volt, pluszban még lóg is, állítani is kell rajta...)

Délelőtt keresztfater összetoldotta (forrasztás + zsugorcső) a zármotor testkábelét.

Délután, már a garázsban beszereltem a motort, rákötöttem a zárat - szerencsére terhelés alatt sem produkál hibajelenséget :-)
Egy apróság van csak: ezen a J1 ajtón a gombot lenyomva záródik az összes ajtó, de felhúzáskor nem nyitja az egész kocsit, csak saját magát, ez vagy így normális, vagy ennyi hibája van a vett motornak vagy esetleg a kikötött kulcszár/eltávolított himba miatt is lehet?!

Az ajtón matatva sok tennivalót fedeztem fel, először is az ablakot emelő lemez félig le van csúszva az üvegről, talán ezért nem volt minden kerek arrafelé, holnap Nyék, pont jó alkalom megcsinálni.. Vissza sem tettem a behúzót.

A másik dolog nem új felfedezés: ez az ajtó cserés volt valamiért - éppen ezzel semmi baj. '90 előttit tettek bele - ez sem probléma, teljesen kompatiblis a későbbivel és mivel ablakemelővel együtt cserélték, látható, hogy a régin szinte minden - pl. az említett emelősín is - fém, ami az újakon műanyag - NO COMMENT!
Aztán: ez az ajtó eredetileg piros volt - ez sem kardinális kérdés, mivel erre találták ki a festés nevű "szpesziális " eljárást...
Ami viszont újabb "szerelői" baromság, az a következő: nem várták meg a száradást az ajtó bezárásával, így sikerült egyrészt a kéder-gumit összekenni még pirossal (!) is, természetesen szinkronban az ajtó gumihoz csatlakozó felületein látható festékhiányokkal :-(
Korábban már szereztem egy első és egy hátsó gumit, de az elsőt az enyémre szántam (szakadt a sok ki-és beszállástól), a festékeset meg higítóval lemostam volna. Ma döntöttem: a hígítózástól csak tönkremegy az amúgy sem fiatal gumi, az enyémre majd szerzek valahonnan (pl. akár a bontóból is...) a festékes helyére pedig már Nyéken felficcen a pótgumi.

Később pedig: festőfóliát veszek, az ajtó ablakkeretére belülről felrakott síneket valahogy leszedem, majd - remélem van még/nem döglött be a színspray-m - lefújom a hibás részeket. Remélem nem áll elő olyan hülye szitu, hogy száradás előtt nekem is el kell indulnom vele :-X

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-15

Ez a nap is eljött.. (1115). Végre sikerült összehoznunk egy találkozót Gerissimo-éknál, ami így is csodával határos, hisz éppen nagy munkában vannak, de ennek ellenére fogadott, úgyhogy ismételten hálával tartozom neki, de ígérem már nem zaklatom, csak ha végeztek:)
Befejeztük a xenont.., végre nem fog párásodni a búra belülről, mert a helyére került az átlyukasztszott és a xenonhoz tartozó gumi tömítéssel ellátott fedél. Felkerült a csomagtérbe a kalaptartó alá a hiányzó kárpit is. Erre május óta -azaz fél éve!- várok, mert senki nem tudott abban segíteni -minta darab hiányában- hogy milyen patentok kellenek hozzá. Gergőék ezzel szemben igen. Lecseréltük a bal hátsó külső műanyag kilincset is, amit egy előző postban már említettem. Új (bal hátsó) ablakemelő szerkezet került beépítésre ugyanebbe az ajtóba, mert 3 hónapja elromlott és azóta mindig lecsúszott az ablak, minden parkolóban (és útközben is) kézzel kellett feltornáznom, hogy ne legyen tolvajok áldozata az autó:) Szerencsére egyszer sem felejtettem úgy, ami nagy szó, de mostantól erre már nem kell figyelnem. Sikerült kicserélni a bal első ajtón lévő, 4 gombos ablakemelő vezérlő két hátsó gombját. Gergő ebben is korrekt volt, mert mondta, hogy használtan ilyet nem talált, az új az nagyon drága, viszont egy két-ablakot mozgató vezérlőből kivett nekem két gombot és így 1/6 árból meg lett javítva végre ez a része is az autónak. Sőt, az egyik gombban a világítás volt rossz, az is cserélve lett. A bal hátsó ajtó a leírtak alapján és amúgy is elég beteges volt, ki lettek cserélve a kárpit rögzítő elemek is, mert nem igazán állt rajta szépen a belső bőr borítás (a képet lásd az előző postok egyikében), már jobb, de az egyik helyen, az új patent -és új ellendarab- ellenére sem akar a helyén maradni. Erre még kell vmi megoldást találnunk. A belső gomb, amivel belülről lehet az ajtót zárni, bután eltűnt, mikor a központi zár be lett zárva, ezért ezen is csavartunk kifelé, mostmár szépen illeszkedik a többihez. Az oldalindex izzókat is kicseréltem a nem régen vásárolt narancssárga darabokra. Illetve a kesztyűtartóban is ki volt égve már egy ideje a belső világítás, ez is cserére került. Mostmár ezek is újak. Apróságok, de örömet okoznak, mikor újra működnek:) A ködlámpa vezetéke is rögzítve lett a végleges helyére, úgyhogy mostmár csak a patkó alakú hiányzó alkatrészre, majd a beszerelésre várnak a lámpák.
Szép munka. Örülök, hogy ennyit haladtunk ma.

[Költségeim: bh ablakemelő 15000Ft, el.abl.emelő gombok 3000Ft/db + munkadíj.]