Blog >> olajcsere >> selénia

>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-08-08

Mivel valamivel több mint 10 ezer km-t vezettem már a kocsival, és gyanítom hogy az előző tulajék nem az eladás előtt cseréltek olajat, elérkezettnek láttam az időt az olajcseréhez. Természetesen SELENIA 20K for Alfa Romeo-t kapott, 5 literes kiszerelésben sikerült beszerezni, így tartalék is maradt. Az olajszűrő UFI, a típushoz való.

Magam végeztem a cserét, a gépkönyv mellett a fórumból is sok jó tippet, tanácsot kaptam, köszönöm :) Aknából végeztem a feladatot, meglepő módon az egész műveletben a legnagyobb szívás az alsó motorvédő panel leszerelése volt, egy megszorult, körbeforgó csavar miatt. Szerencsére kb. 1 óra próbálkozás után sikerült kicsavarnom.

Az olajcserével kapcsolatban minden flottul ment. Amire még kicsit büszke is vagyok, hogy az előző olajszűrőt sikerült kézzel lecsavarnom :) Nem kellett se szerszámot használnom, se egyéb (csavarhúzós) trükkhöz folyamodnom.
Valamivel több mint 4 liter friss olajat kapott, ekkor lett max közelben a pálca. Pár napig még figyelem, és ha kell után töltök (maradt ilyen célra kb. 1 l).

Km óra állása: 178 485 km

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-10-12

Ahogy terveztem, olajcsere megvolt. 5,5l 10-60W Selenia Racing + olajszűrő.
És bal ajtó kapott új esőcsatornát a fityegő helyett.

>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-10-04

Ma átesett az autó az aktuális olajcserén, no meg persze az apróságok: levegőszűrő és olajszűrő. :-)
Km: 115124

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2010-05-12

Volt egy olajcserém, Selénia Racling 10W60 5 liter, Bosch olajszűrő, új csavar és alátét.
Sajnos úgy néz ki, hogy a következő cserénél le kell venni a teknőt és új menetet fúrni bele.

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-05-04

A milánói túrára készülve elvittem Csörihez az autót az esedékes olajcserére (Selénia 20K for AR), illetve futómű átnézésre. Gumiharangok, csapágyak, hátsó futómű fele cserélve, plusz egy pár csomagtér ajtóba való teleszkóp behelyezve, futóműállítás megvolt.

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-12-04

Megint belekerült 10 ezer a gépbe ezért időszerűvé vált az olaj+szűrők cseréje! Maradtam a bevált felállásnál: Selénia WRD 5W-40, Sofima szűrők (olaj, levegő, gázolaj) plusz még a fékrendszerben is "vérátömlesztés" történt (Agip Dot4) mivel műszeres mérés szerint meghaladta az 1%-ot a víztartalma! Az EGR szelepet is szétkaptam de nem kellet volna mivel egy leheletnyi koromréteget leszámítva teljesen tiszta belülről úgy látszik a tavaszi nagytakarítás jót tett neki azért lekezeltem WD40-el biztos ami biztos alapon! Végül saját kezűleg nyomtattam+lamináltam egy olajcsere-kártyát is amit a motortérben helyeztem el.
Km óra állás: 122756.

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2009-04-03

2009.04.02-án sikeresen levizsgázott az autó. Csont nélkül vettük az akadály. Semmi bajt nem találtak.:-))
Beiktattam egy olajcserét is. Selenia 20K-t kapott.
Plusz átetettem a nyári kerekeket is.

Km.: 122222

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2008-10-03

Selenia-t kapott szokás szerint.

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-05-01

Munkával ünnepeltem május elsejét: olajcsere (Selénia WRD 5W-40), összes szűrő csere, termosztát csere (végre 90 fokos a vizem!), EGR szelep takarítás (ocsmányul nézett ki). A vezérléshez is megvolt minden cucc de azt inkább rábíztam egy tapasztalt kollégára! Gyári vezérműszíj + görgők + vízpumpa cserélve! Km óra állás: 103000.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2008-01-09

Gyári alkatrészekkel, Csöri mester végezte a beavatkozást.
- vezérműszíj, ballansztszíj és a hozzájuk tartozó, vezető/feszítő görgők
- hosszbordás szíj
- vízpumpa
- hűtőfolyadék (Paraflu)
- olaj (Selénia 20K AR)
- olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- légzsák hiba kiütés
- lambdaszonda teszt
- fékfolyadék vizsgálat
- utiköltség