Zöldfűszeres mackósajt

2010-03-28  Alfa Amore
Létezik a kis macilacinak egy olyan változata, amire inkább a Medve László elnevezés illene. A kis dög szalad a zöldfűszertől, aztán megáll. Sőt. Leáll.
Magazin >> AlfaTeszt

Természetesen ezt az autót is vallatóra fogtuk a fékpadon a teljesítményt illetően. Azonban az eddigi Alfák közül ezt volt a legmacerásabb lemérni. Tudni illik, a fékpadon csak az első kerekek forognak, a hátsók egyhelyben állnak, ami miatt a kipörgés gátló azt gondolja, hogy nagy-nagy bajban vagyunk és korlátozza a teljesítményt. A legtöbb autóban elég kikapcsolni az ASR-t és máris mérhető, ám a MiTonknál erre nincs lehetőség. Sem a VDC sem az ASR nem iktatható ki, egyedül úgy, hogy lehúzzuk az ABS jeladót. Ez szerencsére nem okoz semmilyen maradandó károsodást, így csak meg tudtuk ejteni a próbát. Szerettük volna megmérni Normal és Dynamic módban is a teljesítményt, ám ABS jeladó nélkül nem választható egyik extra mód sem. Így a Dynamic esetében csak a gyári adatokra támaszkodhatunk.

Normal módban a várt teljesítmény hangyányit elmarad a gyár által ígért 170 LE-hőz képest, ami a maga 3,5 %-os eltéréssel még belefér a szórásba. Cserébe jóval több nyomatékot kapunk, a 230 Nm-hez képest 27 Nm pluszt! Ez több, mint a gyári adatokban a Dynamic álláshoz tartozó 250 Nm-es érték! 

 

A saját szabványon alapuló,  „rendkívül precíz”, ámde konstans összehasonlítást adó rugalmassági mérés azonban már felfedte a különbséget a két állás között. Ugyanazon a sík szakaszon elindulva a sportosabbik állásban az autó gondolkodás nélkül elindul, sokkal keményebb gyorsítással, hogy végül a mért sebességlimitet ugyanannyi idő alatt érje el. Egyedül a legfelső fokozatban mérhető nagyságrendi különbség, 60-180 km/h ig 8 mp-es különbség, ami igen látványos. Az alsóbb fokozatokban a fordulatszám alja van megdúsítva, ami a városi autózást könnyíti meg igazán. Felsőbb régiókban minden sebességben, bármelyik DNA állásban elfogy az erő, 5000-5500-nál nem érdemes tovább forgatni.

Érezni, hogy a motorban még ennél is több erő lakozik, ám a mérnökök kezét megkötötte a piackutatás, ami az autót a városba pozícionálta, és ehhez mérten alakították a karakterisztikáját. A mért tartományok alatt kétszer érezni, hogy tempót vált az autó a dúsítás hatására, de a végeredményből kiemelt szabvány rugalmassági értékek elismerésre méltóak – lehagyja az 1750 TBI motorral szerelt 159-est is.

A MiTo felnőtt. Nem nagyon, egy kicsit. Pont annyira, hogy a maciarc miatti hátrányát kikompenzálja. A célközönség persze nem változott, és nem ő a kategória legjobbja. De biztosan az egyik legélvezetesebb. Mert Alfa.

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Attis2025-10-16 14:45:02 // 6857
Szia! Nekem 1.4 multiair van 105LE (tahát sima szívó).
Július közepén vettem Németországban szintén a feleségemnek. :) (2011-es 115ezer km-rel).
-A hátsó kerékcsapágyak biztos, hogy gyenge pontot jelentenek ezt több helyen is olvastam. Mire hazaértem vele és itthon intéztem a rendszámot, addigra nekem is megadta magát a bal hátsó. Öröm az ürömben, hogy viszonylag egyszerűen cserélhető akár otthoni körülmények között is.
-Több helyen olvastam, hogy az első lengéscsillapító toronycsapágyai is időnként cserérre szorulnak, erről még nem tudok nyilatkozni.
- A csomagtérátvezetőben a kábel(ek) szakadása is típushibának mondható, akár csak a 159-esben.
- első lámpabúrák mattulása.
- külföldi fórumokon olvastam, hogy a kormány perselye kiszárad(hat) egy idő után és akkor alacsony sebességnél, ha tekered a kormányt akkor "nyikorgó" hangot ad. Ezt azóta én is felfedeztem, egyenlőre még nem találtam megoldást rá. (Azon kívül, hogy szereljem/szereltessem ki és vigyem el kormánymű felújításra).

Nekem hirtelen ennyi jutott eszembe.

Ezek elég bagatel dolgok, ezektől függetlenül sem bántam meg, hogy megvettük az autót. Szerintem jól lehet vele közlekedni, el is lehet férni benne és még a csomagtartója is egész használható, ha pedig ledöntöd a hátsó üléssort akkor tényleg rengeteg minden belefér.
Kazes☻2025-10-15 16:43:55 // 6856
Én a motorhoz tudok annyit hozzászólni, hogy remek... nálunk 95 lóval egy Stiloban munkálkodik, remekül... igaz nem egy telivér ménes, de nem is arra való. :)
szana82025-10-14 14:00:24 // 6855
Sziasztok,

Gondolkodunk a feleségemnek egy Mito vásárlásán. Mivel leginkább városban lenne használva, így a legkisebb 1.4 szívó amit nézegetünk. A keret kb 1.5 millió. Találtam a hahun párat ami ebbe az összegbe belefér és talán nem a lelakott kategória. A kérdésem az lenne, hogy mire érdemes ezeknél figyelni vásárláskor? Van e valami típus hibája? Vezérlés csere periódus? Annak a költsége stb. Minden tanács érdekelne.
Előre is köszönöm.