Zöldfűszeres mackósajt

2010-03-28  Alfa Amore
Létezik a kis macilacinak egy olyan változata, amire inkább a Medve László elnevezés illene. A kis dög szalad a zöldfűszertől, aztán megáll. Sőt. Leáll.
Magazin >> AlfaTeszt

Természetesen ezt az autót is vallatóra fogtuk a fékpadon a teljesítményt illetően. Azonban az eddigi Alfák közül ezt volt a legmacerásabb lemérni. Tudni illik, a fékpadon csak az első kerekek forognak, a hátsók egyhelyben állnak, ami miatt a kipörgés gátló azt gondolja, hogy nagy-nagy bajban vagyunk és korlátozza a teljesítményt. A legtöbb autóban elég kikapcsolni az ASR-t és máris mérhető, ám a MiTonknál erre nincs lehetőség. Sem a VDC sem az ASR nem iktatható ki, egyedül úgy, hogy lehúzzuk az ABS jeladót. Ez szerencsére nem okoz semmilyen maradandó károsodást, így csak meg tudtuk ejteni a próbát. Szerettük volna megmérni Normal és Dynamic módban is a teljesítményt, ám ABS jeladó nélkül nem választható egyik extra mód sem. Így a Dynamic esetében csak a gyári adatokra támaszkodhatunk.

Normal módban a várt teljesítmény hangyányit elmarad a gyár által ígért 170 LE-hőz képest, ami a maga 3,5 %-os eltéréssel még belefér a szórásba. Cserébe jóval több nyomatékot kapunk, a 230 Nm-hez képest 27 Nm pluszt! Ez több, mint a gyári adatokban a Dynamic álláshoz tartozó 250 Nm-es érték! 

 

A saját szabványon alapuló,  „rendkívül precíz”, ámde konstans összehasonlítást adó rugalmassági mérés azonban már felfedte a különbséget a két állás között. Ugyanazon a sík szakaszon elindulva a sportosabbik állásban az autó gondolkodás nélkül elindul, sokkal keményebb gyorsítással, hogy végül a mért sebességlimitet ugyanannyi idő alatt érje el. Egyedül a legfelső fokozatban mérhető nagyságrendi különbség, 60-180 km/h ig 8 mp-es különbség, ami igen látványos. Az alsóbb fokozatokban a fordulatszám alja van megdúsítva, ami a városi autózást könnyíti meg igazán. Felsőbb régiókban minden sebességben, bármelyik DNA állásban elfogy az erő, 5000-5500-nál nem érdemes tovább forgatni.

Érezni, hogy a motorban még ennél is több erő lakozik, ám a mérnökök kezét megkötötte a piackutatás, ami az autót a városba pozícionálta, és ehhez mérten alakították a karakterisztikáját. A mért tartományok alatt kétszer érezni, hogy tempót vált az autó a dúsítás hatására, de a végeredményből kiemelt szabvány rugalmassági értékek elismerésre méltóak – lehagyja az 1750 TBI motorral szerelt 159-est is.

A MiTo felnőtt. Nem nagyon, egy kicsit. Pont annyira, hogy a maciarc miatti hátrányát kikompenzálja. A célközönség persze nem változott, és nem ő a kategória legjobbja. De biztosan az egyik legélvezetesebb. Mert Alfa.

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Selmak2024-04-15 12:47:38 // 6832
pl. csomagter vilagitas kapcsolo!

Az kb 5 perc után lekapcsol ha nyitva hagyod.
berobbantam2024-04-13 19:02:43 // 6831
Szia.
Azt írtad több villamos szakinál is volt már.Nekik meg kellett volna találni a baj forrását.Én mérnék egy töltést alapjáraton és fordulaton is.Utána megnézném mennyi áramot vesz fel a kocsi nyuhalmi állapotban.Azt se tudom hogy használod.Nekem anno az 1.4 benzines bravát 3-4 hetente ki kellett vinni a városbol.A rövid utak sok indítózás leszopálta az akkut.Pedig nem ment rajta világítás nem használtam a klímát.Az 56 diesel.A klíma zene tompított nonstop üzembe van.De annak még sincs ilyen nyűgje.Pedig napi 8 km az átlag köröm 5 megállással.Az előző akku majd 4 évig tűrte ezt télen nyáron.Pedig noname volt.
zgi5212024-04-13 17:15:51 // 6830
sztem ez egy vegtelen egyszeru hiba lesz csak
senki nem gondol ra.
pl. csomagter vilagitas kapcsolo!

gyujtas nelkul csekkolni kell a bizti tablat, hogy hol
folyik tovabbra is aram nyugalmi allapotban.

igen, tudom nehez kompetens szakit talalni😳