Rekordeladásokkal kezdte az évet az Alfa Romeo

2023-03-31  Alfa Amore
Rekordeladásokkal kezdte a 2023-as évet Európában az Alfa Romeo: januárban 107,6, februárban pedig 127,9 százalékkal növekedtek a márka eladásai az előző évhez képest.
Hírek >> 2023  

Ez a fellendülés lehetővé tette az Alfa számára, hogy a 2022-es 0,3 %-ról 0,4 %-ra növelje részesedését 2023 februárjában, ami jelentős előrelépés a 2021-ben regisztrált, minden idők legalacsonyabb 0,2 %- os piaci részesedéséhez képest.

2023 februárjában egyetlen más márka sem tudott felmutatni az Alfához hasonló növekedését. Ehhez az eredményhez legközelebb a Cupra (+66,4 %), a Land Rover (+63,9 %), a Dacia (+53,6 %) és a Tesla (+47,2 %) állt. Mielőtt azonban elkezdenénk a pezsgőspalackok durrogtatását, nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy abszolút értékben az eladási számok még mindig viszonylag alacsonyak.

2023 februárjában 3384 új Alfát adtak el Európában, szemben a tavalyi év azonos hónapjában elért 1485-tel. Ezek a számok ugyan lehetővé tették, hogy az Alfa megelőzze a Lexust vagy a Lanciát, de még mindig az olyan konstruktőrök mögött van, mint a Honda, a DS, a Land Rover vagy a Porsche.

Íme a teljes lista:
1. Volkswagen: 96.864 (10,7%)
2. Toyota: 62.067 (6,9%)
3. Peugeot: 53.527 (5,9%)
4. Skoda: 50.851 (5,6%)
5. Audi: 49.456 (5,5%)
6. Mercedes: 48.565 (5,4%)
7. Renault: 46.482 (5,1%)
8. Dacia: 44.760 (5,0%)
9. BMW: 44.667 (4,9%)
10. Kia: 39.424 (4,4%)
11. Ford: 39.209 (4,3%)
12. Hyundai: 37.951 (4,2%)
13. Opel/Vauxhall: 33.807 (3,7%)
14. Fiat: 30.590 (3,4%)
15. Citroen: 28.925 (3,2%)
16. Tesla: 23.449 (2,9%)
17. Seat: 20.671 (2,3%)
18. Volvo: 19.996 (2,2%)
19. Nissan: 19.377 (2,1%)
20. Mazda: 12.487 (1,4%)
21. Suzuki: 12.051 (1,3%)
22. MINI: 11.425 (1,3%)
23. Cupra: 10.588 (1,2%)
24. Jeep: 9.726 (1,1%)
25. Porsche: 6.557 (0,7%)
26. Land Rover: 5.893 (0,7%)
27. DS: 4.102 (0,5%)
28. Honda: 3.681 (0,4%)
29. Alfa Romeo: 3.384 (0,4%)
30. Lancia: 2.463 (0,3%)
31. Lexus: 2.992 (0,3%)
32. Mitsubishi: 2.397 (0,3%)
33. Smart: 1.452 (0,2%)
34. Jaguar: 1.112 (0,1%)
35. Alpine: 110 (0,0%)

A 35 vizsgált márka közül az Alfa Romeo sajnos még mindig csak a 29. helyen áll, ami nem éppen a legkívánatosabb hely. A pozitív tendencia azonban már jól látható, és ez kétségtelenül a Tonale érdeme. 2022-ben összesen 11 663 darabot adtak el belőle Európában. Idén januárban pedig a Tonale megduplázta a Stelvio eladási számait. Előbbiből 2169, utóbbiból 973 darab kelt el. A Giuliának ugyanebben a hónapban mindössze 322 új eladással kellett megelégednie.

A témával részletesen foglalkozunk a Backstage legfrissebb adásában is!

A Tonale 130 és a 160 lóerős, 1,5 literes hibrid, valamint 130 lóerős, 1,6 literes turbódízel változatban érhető el. Hazánkban idén érkezik a 280 lóerős összteljesítményű plug-in hibrid változat is, amely az Alfa Romeo első zöldrendszámos autója lesz.

Egyelőre a magyarországi eladások sem fényesek, március 24-ig 45 autót adtak el, és a Tonale itthon még nem teljesít olyan jól, mint Európa más piacain. Továbbra is a Stelvio fogy a legjobban Magyarországon, 23 darabot adtak el belőle, Tonaléból 15-öt, Giuliából pedig 7-et. Ettől függetlenül nem írnánk még le az évet, hiszen most érkeznek a kereskedésekbe a MY2023-as Giuliák és Stelviók, és még csak egy rövid ideje lehet rendelni a plug-in hibrid Tonalét. 

Ugyan még hosszú az út a csúcsmárkák leelőzéséig, de a Tonale bevezetése által generált lendület tagadhatatlan. A megújult Giulia és Stelvio szintén hozzájárulhat majd ehhez a megújult törekvéshez. De talán még ennél is fontosabb, hogy Jean-Philippe Imparato már többször megerősítette azt a tervet, hogy minden évben új modellt fognak piacra dobni. A Stellantis égisze alatt mindez anélkül valósulhat meg, hogy túl nagy lenne a nyomás a nagy eladási számok produkálására. Maga Imparato mondta tavaly: "Azt akarjuk, hogy elmondhassuk, hogy az Alfát a technológia, a villamosítás, a CO2-kibocsátás megfelelő szintjére hoztuk, miközben megfelelő jövedelmezőségi szintet értünk el. Meg kell védenünk a márka hírnevét."

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio még az idei évre tervezett újraszabásán kívül számos mérföldkövét ismerjük már az Alfa Romeo előtt álló útnak. 2023-ban, amikor az Alfa Romeo a Quadrifoglio márka 100. és az Autodelta 60. évfordulóját ünnepli, meg kell születnie az új Alfa szupersportautónak is, a történelmi Tipo 33 Stradale szellemi örökösének.

2024-ben jön az első teljesen elektromos Alfa Romeo, ami a 2023-as európai Év Autója, a Jeep Avenger testvérmodellje lesz. Erről egyelőre annyit tudunk, hogy a várttól eltérően nem a Brennero nevet fogja kapni és a Stellantis lengyel tichy üzemében fog készülni.

A korábbi bejelentések alapján az Alfa Romeo 2027-től már csak teljesen elektromos modelleket mutat majd be.

A fotók és a cikk forrása: Motor1.com

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-07-04 14:41:52 // 39527
Ja igen bemelegítésnek én is megcsináltam előtte egy html, js, css weboldalt amin funkcionális GUI fombok is voltak saját fejleszésűek..

Ez volt a kickstart, a video illesztőre már csak azért mentem ár hogy komolyan vegyenek:D:D:D

tehát a fél éves muinkájukat kipipáltam 3 nap alatt:D Jó én nem illesztettem rá a backendre, de onnan kb. csak ctrl C, V és megy:)

Ha megtalálod a rendes moduláris lebontását, gyakorlatilag bármit meg tudsz csinálni, ez óriási dolog:)))
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-04 14:27:34 // 39526
Én honlapot építettem így. Már három körön voltam túl webdesign cégekkel, és még nem is az ár volt ami nem tetszett, hanem igazából az, hogy a tartalmat nekem kellett volna végül úgyis megszerkeszteni. Ja, és mindenféle Pixabay, Shutterstock egyen képekkel dolgoztak volna. Vagyis, állandóan konzultálni kellett volna, előkészítenem a tartalmakat, és a képeket is. WordPressel már dolgoztam, azt tudnam, hogy nem akarom. A Wix-et megnéztem, azt sem akartam megtanulni, hóót agymenés a logikája. Úgyhogy szépen rávettem ChatGPT-t, hogy HTML-ben (igen...XDD) írjunk meg egy weblap motort.
Néha korábbi verziókkal megetetve újra kellett kezdeni, mert elszállt a fantáziája, de kb 6 óra munkával kész lett egy html-ben megírt weboldal váz. Formázásokkal, felugró szövegmezőkkel, menüpontokkal, témakör ikon helyekkel.
Ezután a Bing AI képszerkesztőt kezdtem gyötörni, és készültek ingyen nem jogdíjas képek, amik pont oda valók.
Mikor összeállt a szerkezete az egésznek, akkor nekiálltam a telefonommal fotókat készíteni, majd az ősrégi Paintshop Pro-mmal kicsicsázni, méretezni, stb. Pár nap alatt összeállt. Rendesen tesztelve lett laptopon, telefonon, és GPT folyamatosan küldte a kódrészleteket, hogy milyen elhelyezési hibát, hogy javítsak.
Végül írt egy kontakt formot, egy komplett Pricacy Policy-t egy megadott hasonló tematikájú weboldal alapján, megírta a contact form e-mail küldő részét.
Aztán javasolt cookie consent managert, és el is mesélte, hogy hogy tegyem rá a kész weblapra.
Még rádobtunk egy Analytics-et, és tádámm, az lett amit szerettem volna.
SD2025-07-04 13:29:52 // 39525
Szóval akkor ez egy LED driver, ami végülis gyors impulzusokat tud bedobálni a CANbus-ra, ezzel gyakorlatilag szimulálja egyes hardwerek ott létét, vagy nem ott létét:))

Elsőre egy kicsit kockázatosnak tűnik egy nem erre készült prottal rámenni az autó hálózatára, ha netán elereszt ott egy erősebb jelet.

Egy ESP32 vagy hasonló chip aminek van i2C portja is alkalmas lehet ilyenre és az erre is való:D

persze lehet ez a chip olcsóbb nemtom.