Rekordeladásokkal kezdte az évet az Alfa Romeo

2023-03-31  Alfa Amore
Rekordeladásokkal kezdte a 2023-as évet Európában az Alfa Romeo: januárban 107,6, februárban pedig 127,9 százalékkal növekedtek a márka eladásai az előző évhez képest.
Hírek >> 2023  

Ez a fellendülés lehetővé tette az Alfa számára, hogy a 2022-es 0,3 %-ról 0,4 %-ra növelje részesedését 2023 februárjában, ami jelentős előrelépés a 2021-ben regisztrált, minden idők legalacsonyabb 0,2 %- os piaci részesedéséhez képest.

2023 februárjában egyetlen más márka sem tudott felmutatni az Alfához hasonló növekedését. Ehhez az eredményhez legközelebb a Cupra (+66,4 %), a Land Rover (+63,9 %), a Dacia (+53,6 %) és a Tesla (+47,2 %) állt. Mielőtt azonban elkezdenénk a pezsgőspalackok durrogtatását, nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy abszolút értékben az eladási számok még mindig viszonylag alacsonyak.

2023 februárjában 3384 új Alfát adtak el Európában, szemben a tavalyi év azonos hónapjában elért 1485-tel. Ezek a számok ugyan lehetővé tették, hogy az Alfa megelőzze a Lexust vagy a Lanciát, de még mindig az olyan konstruktőrök mögött van, mint a Honda, a DS, a Land Rover vagy a Porsche.

Íme a teljes lista:
1. Volkswagen: 96.864 (10,7%)
2. Toyota: 62.067 (6,9%)
3. Peugeot: 53.527 (5,9%)
4. Skoda: 50.851 (5,6%)
5. Audi: 49.456 (5,5%)
6. Mercedes: 48.565 (5,4%)
7. Renault: 46.482 (5,1%)
8. Dacia: 44.760 (5,0%)
9. BMW: 44.667 (4,9%)
10. Kia: 39.424 (4,4%)
11. Ford: 39.209 (4,3%)
12. Hyundai: 37.951 (4,2%)
13. Opel/Vauxhall: 33.807 (3,7%)
14. Fiat: 30.590 (3,4%)
15. Citroen: 28.925 (3,2%)
16. Tesla: 23.449 (2,9%)
17. Seat: 20.671 (2,3%)
18. Volvo: 19.996 (2,2%)
19. Nissan: 19.377 (2,1%)
20. Mazda: 12.487 (1,4%)
21. Suzuki: 12.051 (1,3%)
22. MINI: 11.425 (1,3%)
23. Cupra: 10.588 (1,2%)
24. Jeep: 9.726 (1,1%)
25. Porsche: 6.557 (0,7%)
26. Land Rover: 5.893 (0,7%)
27. DS: 4.102 (0,5%)
28. Honda: 3.681 (0,4%)
29. Alfa Romeo: 3.384 (0,4%)
30. Lancia: 2.463 (0,3%)
31. Lexus: 2.992 (0,3%)
32. Mitsubishi: 2.397 (0,3%)
33. Smart: 1.452 (0,2%)
34. Jaguar: 1.112 (0,1%)
35. Alpine: 110 (0,0%)

A 35 vizsgált márka közül az Alfa Romeo sajnos még mindig csak a 29. helyen áll, ami nem éppen a legkívánatosabb hely. A pozitív tendencia azonban már jól látható, és ez kétségtelenül a Tonale érdeme. 2022-ben összesen 11 663 darabot adtak el belőle Európában. Idén januárban pedig a Tonale megduplázta a Stelvio eladási számait. Előbbiből 2169, utóbbiból 973 darab kelt el. A Giuliának ugyanebben a hónapban mindössze 322 új eladással kellett megelégednie.

A témával részletesen foglalkozunk a Backstage legfrissebb adásában is!

A Tonale 130 és a 160 lóerős, 1,5 literes hibrid, valamint 130 lóerős, 1,6 literes turbódízel változatban érhető el. Hazánkban idén érkezik a 280 lóerős összteljesítményű plug-in hibrid változat is, amely az Alfa Romeo első zöldrendszámos autója lesz.

Egyelőre a magyarországi eladások sem fényesek, március 24-ig 45 autót adtak el, és a Tonale itthon még nem teljesít olyan jól, mint Európa más piacain. Továbbra is a Stelvio fogy a legjobban Magyarországon, 23 darabot adtak el belőle, Tonaléból 15-öt, Giuliából pedig 7-et. Ettől függetlenül nem írnánk még le az évet, hiszen most érkeznek a kereskedésekbe a MY2023-as Giuliák és Stelviók, és még csak egy rövid ideje lehet rendelni a plug-in hibrid Tonalét. 

Ugyan még hosszú az út a csúcsmárkák leelőzéséig, de a Tonale bevezetése által generált lendület tagadhatatlan. A megújult Giulia és Stelvio szintén hozzájárulhat majd ehhez a megújult törekvéshez. De talán még ennél is fontosabb, hogy Jean-Philippe Imparato már többször megerősítette azt a tervet, hogy minden évben új modellt fognak piacra dobni. A Stellantis égisze alatt mindez anélkül valósulhat meg, hogy túl nagy lenne a nyomás a nagy eladási számok produkálására. Maga Imparato mondta tavaly: "Azt akarjuk, hogy elmondhassuk, hogy az Alfát a technológia, a villamosítás, a CO2-kibocsátás megfelelő szintjére hoztuk, miközben megfelelő jövedelmezőségi szintet értünk el. Meg kell védenünk a márka hírnevét."

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio még az idei évre tervezett újraszabásán kívül számos mérföldkövét ismerjük már az Alfa Romeo előtt álló útnak. 2023-ban, amikor az Alfa Romeo a Quadrifoglio márka 100. és az Autodelta 60. évfordulóját ünnepli, meg kell születnie az új Alfa szupersportautónak is, a történelmi Tipo 33 Stradale szellemi örökösének.

2024-ben jön az első teljesen elektromos Alfa Romeo, ami a 2023-as európai Év Autója, a Jeep Avenger testvérmodellje lesz. Erről egyelőre annyit tudunk, hogy a várttól eltérően nem a Brennero nevet fogja kapni és a Stellantis lengyel tichy üzemében fog készülni.

A korábbi bejelentések alapján az Alfa Romeo 2027-től már csak teljesen elektromos modelleket mutat majd be.

A fotók és a cikk forrása: Motor1.com

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

Shadin2025-05-09 08:05:32 // 39132
Van akkuteszterem Százhalombattán vagy valahol félúton :-)
SD2025-05-08 22:56:39 // 39131
Csak annyiból számít, ha pl. Cellazárlatos az akksid akkor most jól megterhelted a generátort.
De ha nem pukkadt szét és továbbra is megvan a 14V akkor nincs gond.
Igazából a bizonyságot nyert hogy az akksi hamar merül nem tartja a fesz-t akor én mielőbb kukáznám mert még 155-ón egyszer nekem vitte a generátort is a szar akksi.
De a Giulia intelligens szerkezet, a festültség ingadozást a sok számítógép miatt nem tolerálja, én mindig csepptöltőzök (my22) eddig ok.

Lehetne gond az indító relék sora is ami a jobb elsö kerékjárat elött van de most az első az akku.
Legkózelebb ha hetekre magára hagyod előbb mérés aztán tóltés és utána indítás, ez egy új akksinál nem gond de ha régi az nem fogja viselni.
denil12025-05-08 20:33:45 // 39130
nem tudom,h megoldódott e, de végül sikerült bebikázni.
12.3V körül megpróbáltam beindítani, felesleges volt, le is szívta az akksit megint 7-8V környékére.
Aztán jött a szomszéd, szintén diesellel és azzal sikerült beröffinteni a másodjára, aztán mentem vele az M5-ön egy magas fordulatosat.

Egyébként a mai autóknál ez számít?
Mármint még mindig van összefüggés a generátor töltése és a fordulatszám között vagy ez csak bennem maradt meg még a régebbi autók kapcsán?

Mindenesetre 2x is beindítottam, pöc-röff, a töltés 13 alatt van picivel, de ráraktam csepptöltőre, mert jól láthatóan a generátor nem töltötte fel teljesen.