Bemutatták a 2020-as Giulia és Stelvio Quadrifogliót

2020-05-07  Alfa Amore
A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio is megkapta a 2020-as frissítéseket: az alapmodellből már ismert új infotainment és vezetéstámogató rendszerek mellett új színekkel és belső újdonságokkal érkezik a facelift. Az autók Magyarországon május végétől rendelhetők.
Hírek >> 2020  

Néhány hónappal a Giulia és a Stelvio 2020-as változatának bemutatója után a Quadrifoglio modellek is megkapták a legújabb fejlesztéseket, így végre az Alfa Romeo két csúcsmodellje is megújult kívülről, de leginkább belülről.

Bár a belső megújulást nem a motortérben kell majd keresni, hiszen a Q-változatokat továbbra is az 510 lóerős, 2,9 literes, V6-os duplaturbós motorokkal, és nyolcfokozatú automata váltóval szerelik, itt nincsen semmi újdonság. A Stelvio Q továbbra is összkerekes, a Giulia Q pedig hátsókerék-meghatású maradt. A sajtóanyag nem győzi hangsúlyozni az automata váltó tökéletességét, amely mindössze 150 milliszekundum alatt kapcsol az egyes fokozatok között. 

Ami újdonság, hogy az autók opciós listájára felkerült az "alap" verzión túl egy "még kifinomultabb akusztikai élményt biztosító" új, szénszálból és titánból készülő, kettős üzemű Akrapovič kipufogórendszer. 

A belső tér viszont valóban megújult, megváltozott a kormánykerék és a sebességváltó, a biztonsági övek pedig a klasszikus fekete mellett piros, valamint zöld színben is rendelhetők lesznek.

 

 

 

A sportülések bőr-, illetve Alcantara kárpitozással kérhetők, de választhatjuk a Sparco szénszálas sportüléseit, opcionális lehetőségként pedig megjelennek a perforált bőrkárpitok is.

 

 

Ahogy az alapmodellekben így a Quadrifoglióban is megjelent a teljesen új infotainment rendszer 8,8 colos érintőképernyővel, csatlakoztatható szolgáltatásokkal, megújult kezelőfelülettel. Az ezt bemutató videónkat itt találjátok.

 

A Quadrifoglio modelleken elérhető exkluzív újdonság a Performance Pages alkalmazás, amelynek segítségével a vezető valós idejű információkat kaphat járműve állapotáról. Leolvashatja a fontosabb mechanikai alkatrészek hőmérsékletét, az éppen leadott nyomatékot, a felhasznált teljesítményt, a turbónyomás, a gyorsulás, valamint a maximális sebesség teljesítményszintjének értékét.

 

 

Kívülről nem sokat változik a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio 2020-ban. A hátsó lámpabúra kicsit "átlátszóbb" és fényes fekete színű a scudetto körüli keret, valamint a hátsó emblémák is. Kizárólag az új Stelvio Quadrifoglio változathoz lehet majd rendelni az új 21 colos könnyűfém keréktárcsákat.

 

A színek terén viszont sokat bővülnek a Quadrifoglio modellek. Négyféle besorolás közül választhatunk majd. A Competizione a márka sporthagyományaira utal, a Metál az Alfa Romeo dinamizmusát hívja életre; a Pasztell színek a kiváló ár-érték arány kedvelőinek szólnak, míg az Old Timer színválaszték az Alfa Romeo legendás múltjából merít ihletet.

 

 

Az új Old Timer színválaszték tagjai az AlfaCityben megismert, izgalmas Junior GT Ocra sárga, a kifinomult Villa d'Este 6C piros és az új Montreal zöld, amely a Quadrifoglio MY2020-on debütál. Ez utóbbi a márka egyik ikonjára, az Alfa Romeo Montrealra emlékezik. 

 

Magyarországon a tervek szerint május végétől érhető el a Quadrifoglio-árlista és onnantól lehet majd rendelni az új modelleket.

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

Morfiusz Cédula2025-05-07 14:46:48 // 39109
Sziasztok!

Következő esetet szeretném megosztani veletek, kíváncsi vagyok, hogy valakinek volt-e már hasonló. Két olajcsere periódus között vagyok, jelzett az autó, hogy kevés az olajszint. Előtte nem volt ilyen, kicsit bosszankodtam, hogy miért kezdte csipegetni az olajat, de ez ugye még a gyártó szerint normális lehet, úgyhogy utána töltöttem fél litert, rendben fel is ment a szintjelző fél szintre. Nem sokkal utána viszont megint jelzett, megint utána töltöttem fél litert de nem mozdult a szintjelző 5 perc üresjárat után sem, úgyhogy még fél liter ment rá. Beszéltem a szervízzel, mondták, hogy üzemmeleg olaj mellett járassam 5 percet, mert akkor frissíti a szintet. Tényleg frissült, megint fél szintre. Viszont mivel ez már bőven a normálison túli olajfogyasztás, úgyhogy elkezdtem körbenézni alaposabban a motortérben, hogy nincs-e látható folyás, és sajnos a hűtőviz tulfolyó tartályban bukkantam egy csomó olajra. Így most nem tudom használni, jövő héten trélereztetem be majd a szervízbe. Szeptemberben lesz 5 éves, most 71 ezer km van benne. Az Alfánál azt mondták, hogy elvileg a gari így él még rá.
Magyar fórumokon nem találkoztam ilyen esettel előtte, most rákerestem, USA fórumon írták, hogy több olyan eset volt, hogy a "head gasket" szar volt több autónál.
Volt valakinek hasonló esete, vagy az ismeretségi körben esetleg?
WarbiRunner (Gyuri)2025-05-07 13:23:58 // 39108
Sem a spórolás nem szempont a guminál, sem a gyantás játszás igazán.
A téli havas, jeges viselkedése nulla fontosságú, mert ilyen körülmények között nem használom az autót. Annyit tudjon a gumi, hogyha mégis valahol valamiért utolér egy ilyen idő, óvatosban haza tudjam terelni. Sózott útra sem viszem ki, szóval tényleg lényegtelen. Téli gumim azért van, hogy a biztosító ne tudjon belekötni kb, ha bármi történik.
Shadin2025-05-07 13:20:56 // 39107
Tökéletes és elégséges :-)