Ötcsillagosra tört a MiTo

2008-11-26  Tedi
Öt csillagot szerzett az EuroNCAP töréstesztjén az Alfa új modellje, a MiTo. A kisautó a bent ülőket - köszönhetően a sok-sok légzsáknak és az autó merevségének - szinte tökéletesen megvédi, 37-ből 36 pontot kapott az utasok védelmére.
Hírek >> 2008  

Az utascella szinte sértetlen maradt, az A oszlop mindössze 4 mm-t mozdult előre.

A gyermekvédelemre az ötből három csillagot szerzett a MiTo; 29 pontot ért a tudása e téren. Az EuroNCAP közleményében pozitívumként említi, hogy az utasoldali légzsák kikapcsolható, azonban elmarasztalták az autót azért, mert a hátsó üléssoron található Isofix bekötési pontokat nem jelölték egyértelműen.

A gyalogosok szempontjából a legkevésbé biztonságos az új Alfa, 18 pontot szerzett, ami kétcsillagos minősítésnek felel meg. Bár a lökhárító tökéletes biztonságot nyújt, a motorháztető már nem óvja kellőképpen a gyalogosok fejét – írják. 

Összességében így is ötcsillagos teljesítményt ért a MiTo mutatványa, a bent ülők biztonságára kapott 36 pont pedig a legjobb eredmény saját kategóriájában.

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Attis2025-10-16 14:45:02 // 6857
Szia! Nekem 1.4 multiair van 105LE (tahát sima szívó).
Július közepén vettem Németországban szintén a feleségemnek. :) (2011-es 115ezer km-rel).
-A hátsó kerékcsapágyak biztos, hogy gyenge pontot jelentenek ezt több helyen is olvastam. Mire hazaértem vele és itthon intéztem a rendszámot, addigra nekem is megadta magát a bal hátsó. Öröm az ürömben, hogy viszonylag egyszerűen cserélhető akár otthoni körülmények között is.
-Több helyen olvastam, hogy az első lengéscsillapító toronycsapágyai is időnként cserérre szorulnak, erről még nem tudok nyilatkozni.
- A csomagtérátvezetőben a kábel(ek) szakadása is típushibának mondható, akár csak a 159-esben.
- első lámpabúrák mattulása.
- külföldi fórumokon olvastam, hogy a kormány perselye kiszárad(hat) egy idő után és akkor alacsony sebességnél, ha tekered a kormányt akkor "nyikorgó" hangot ad. Ezt azóta én is felfedeztem, egyenlőre még nem találtam megoldást rá. (Azon kívül, hogy szereljem/szereltessem ki és vigyem el kormánymű felújításra).

Nekem hirtelen ennyi jutott eszembe.

Ezek elég bagatel dolgok, ezektől függetlenül sem bántam meg, hogy megvettük az autót. Szerintem jól lehet vele közlekedni, el is lehet férni benne és még a csomagtartója is egész használható, ha pedig ledöntöd a hátsó üléssort akkor tényleg rengeteg minden belefér.
Kazes☻2025-10-15 16:43:55 // 6856
Én a motorhoz tudok annyit hozzászólni, hogy remek... nálunk 95 lóval egy Stiloban munkálkodik, remekül... igaz nem egy telivér ménes, de nem is arra való. :)
szana82025-10-14 14:00:24 // 6855
Sziasztok,

Gondolkodunk a feleségemnek egy Mito vásárlásán. Mivel leginkább városban lenne használva, így a legkisebb 1.4 szívó amit nézegetünk. A keret kb 1.5 millió. Találtam a hahun párat ami ebbe az összegbe belefér és talán nem a lelakott kategória. A kérdésem az lenne, hogy mire érdemes ezeknél figyelni vásárláskor? Van e valami típus hibája? Vezérlés csere periódus? Annak a költsége stb. Minden tanács érdekelne.
Előre is köszönöm.