Év Autója döntős a MiTo

2008-10-05  Tedi
Bekerült az Év Autója 2009 díj döntősei közé a MiTo is, ahol többek között a Citroen C5-tel és a Ford Fiestával kell megküzdenie.
Hírek >> 2008  

Újra van Alfa az Év Autója döntősök között a MiTo személyében. Köszönhetően a Punto-alapú kisAlfának, lehet, hogy november elején egy újabb évautó díjjal gazdagodik a gyűjtemény.

Kemény lesz azonban a verseny, hiszen a héttagú mezőnyben ott lesz a Renault Mégane, a Ford Fiesta, az új, minden eddiginél unalmasabb Golf, a Citroen C5, az Opel Insigna és a Skoda Superb.

Komoly vetélytárs a Fiesta, a Mégane és a C5-ös Citroen lehet, ezek a modellek egyrészt sikeresek, másrészt pedig elég kirívóak lehetnek egy ilyen díjhoz. Pont a szürkeség miatt nem tekintik sokan ellenfélnek a Superbet, az Insignát és persze a Golfot sem.

Az eredményhirdetés november 17-én lesz, a szavazáson - mint mindig - részt vesz Gajdán Miklós és Surányi Péter is, akiktől azért sokat nem szabad várni a 159-es 2005-ös szavazása után, ami számunkra elég nagy fiaskó volt.

Az Alfa Romeo az Év Autója díj megalapítása, 1964 óta kétszer kapott elismerést; 1998-ban a 156-os, 2000-ben pedig a 147-es zsebelte be a "trófeát". A konszern viszont a legeredményesebb, hiszen tizenegyszer kapott Fiat konszern-beli négykerekű Év Autója díjat.

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Attis2025-10-16 14:45:02 // 6857
Szia! Nekem 1.4 multiair van 105LE (tahát sima szívó).
Július közepén vettem Németországban szintén a feleségemnek. :) (2011-es 115ezer km-rel).
-A hátsó kerékcsapágyak biztos, hogy gyenge pontot jelentenek ezt több helyen is olvastam. Mire hazaértem vele és itthon intéztem a rendszámot, addigra nekem is megadta magát a bal hátsó. Öröm az ürömben, hogy viszonylag egyszerűen cserélhető akár otthoni körülmények között is.
-Több helyen olvastam, hogy az első lengéscsillapító toronycsapágyai is időnként cserérre szorulnak, erről még nem tudok nyilatkozni.
- A csomagtérátvezetőben a kábel(ek) szakadása is típushibának mondható, akár csak a 159-esben.
- első lámpabúrák mattulása.
- külföldi fórumokon olvastam, hogy a kormány perselye kiszárad(hat) egy idő után és akkor alacsony sebességnél, ha tekered a kormányt akkor "nyikorgó" hangot ad. Ezt azóta én is felfedeztem, egyenlőre még nem találtam megoldást rá. (Azon kívül, hogy szereljem/szereltessem ki és vigyem el kormánymű felújításra).

Nekem hirtelen ennyi jutott eszembe.

Ezek elég bagatel dolgok, ezektől függetlenül sem bántam meg, hogy megvettük az autót. Szerintem jól lehet vele közlekedni, el is lehet férni benne és még a csomagtartója is egész használható, ha pedig ledöntöd a hátsó üléssort akkor tényleg rengeteg minden belefér.
Kazes☻2025-10-15 16:43:55 // 6856
Én a motorhoz tudok annyit hozzászólni, hogy remek... nálunk 95 lóval egy Stiloban munkálkodik, remekül... igaz nem egy telivér ménes, de nem is arra való. :)
szana82025-10-14 14:00:24 // 6855
Sziasztok,

Gondolkodunk a feleségemnek egy Mito vásárlásán. Mivel leginkább városban lenne használva, így a legkisebb 1.4 szívó amit nézegetünk. A keret kb 1.5 millió. Találtam a hahun párat ami ebbe az összegbe belefér és talán nem a lelakott kategória. A kérdésem az lenne, hogy mire érdemes ezeknél figyelni vásárláskor? Van e valami típus hibája? Vezérlés csere periódus? Annak a költsége stb. Minden tanács érdekelne.
Előre is köszönöm.