Inner Circle2006-05-08 15:39:49 // 9371
Szerintem a CART-ból lett tavaly a "Bridgestone Presents the Champ Car World Series Powered by Ford", van még a döglődő IRL meg az Indy 500. CART már nincs. Szerintem :-)
Slowfeet2006-05-08 15:28:10 // 9370
Jaja én pl nem engedném, hogy egy gyártó több csapatnak is szállítson motort. Ott a cosworth, az jó lehet a nem gyári csapatoknak, más ford érdekeltség ugysincs ma a sorozatban. Mondjuk hacsak a volvo be nem száll, ilyen szép kocka versenyautókkal :)))))
Slowfeet2006-05-08 15:25:49 // 9369
Várjál akkor nem értem.....
Volt ugye az Indycar, ami CART-ra és IRL-re bomlott, és akkor most van Champcar, meg CART meg IRL? He?
mesa2006-05-08 15:19:47 // 9368
Épp ellenkezőleg, mert a tavalyi szavazáson a rajongók világos irányt mutattak, hogy ne haladjanak a minél több szabályozás felé. Az F1 az F1, nem márkakupa sorozat. Itt a leghangsúlyosabb a technikai különbség, mert az emberek ezt akarják.
Aki a versenyzőkre kíváncsi csak, az nézzen márkakupa futamokat azt jóccaka. Azok is elég uncsiak, pedig van ott élet.
zolee1452006-05-08 15:12:17 // 9367
van cart is, meg champcar is. (jut eszembe, az F1C-hez van champcar2003 mod, oválpályákkal;) )
zolee1452006-05-08 15:10:41 // 9366
inkább fáradjak el a futam nyomonkövetésében, mint aludjak el a fuatmon:)
oké, a CART az már majdnem márka kupa, de ha jól értelmezem az FIA szinte ebbe az irányba viszi el az F1-et is a sok egységesítéssel.
Slowfeet2006-05-08 15:10:32 // 9365
Asszem most champcar a neve.
Hát ha emlékezünk a "NAGY 80-AS ÉVEK"-re, akkor volt 18 csapat is (volt amelyik csak egy autóval) meg 30 feletti induló. Aztán mégis a McLaren, a Williams volt esélyes igazán, bármennyire küzdött is akkor a Ferrari, a Lotus, a Benetton (alfa romeo motorral is), aztán Brabham (BMW) az Arrows, TWR, meg suzuki, yamaha sőt lamborgini motoros csodák (előkvalifikációs buktákkal), nem is emlegetve e Motori Moderni-t, stb.
Nagy esélyes mindig max 2-4 volt. Kivéve 1988-at, de ott a Prost Senna harc is elég izgalmas volt önmagában.
zolee1452006-05-08 15:08:46 // 9364
ez igaz, de abban megegyezhetünk, hogy egy tavalyi BAR-hoz "nagyon hasonló" cuccal jobban járnának mint a 2002-es (?) Arrows-al.:)))
mesa2006-05-08 15:02:31 // 9363
Na igen, de az amcsi efegybe összesen 2 gyártó szállít kasznit. Mondhatni nincs köztük nagy különbség.
Az is fárasztó, mikor minden körre figyelni kell, és a versenytáv vége előtt 5 körrel sem lehet megmondnai nagyjából sem, mi lesz a végeredmény.
Xixo2006-05-08 14:16:13 // 9362
Én is azt szeretem a Cartba (vagy nem is tudom idén hogyis hívják éppen...), hogy jó sokan vannak és mégsincs akkora különbség a versenyzők között. Szerintem ha még akár + 10 csapat is jönne az F1be, akkor is csak 2-3 kűzdene a győzelemért. Pedig én se bánnám, ha izgalmasabbak lennének a futamok. A lényeg, hogy a végén egy Ferrari menjen át elsőként a célvonalon!!! :-))
Inner Circle2006-05-08 14:05:45 // 9361
Azért a "kaszni" =/= "forma" :-) Ott van pl. a felfüggesztés, a hűtőrendszer (asszem sorozatban főzték meg a motorokat) stb.
zolee1452006-05-08 13:56:31 // 9360
az elég zsebbenyúlós, nem olcsó lenne őt kivásárolni onnan ahol van.:)
zolee1452006-05-08 13:55:38 // 9359
ok, 2003 nem igaz, de 2004-ben az F2003GA-val mentek, ez szinte biztos. Tudom, hogy csak egy játék, de az F1C-ben nézegettem a két autót, gyakorlatilag ugyanaz. Vannak 2004-es dolgok, pl hátsó szárny függőleges tartólapjainak a hossza, de amúgy az egész autó formája ugyanaz.
Lazán le lehetne papírozni egy külsős céggel, hogy tőlük veszik a kasztnit. Amúgy magát a hozzáállást sem értem: mindenhol azt hallani, hogy egységesíteni akarnak mindent, viszont az ilyen kasztnivásárlást meg nem engedik.
Mike.2006-05-08 13:43:10 // 9358
De hajtok Börni helyére! :-D
Inner Circle2006-05-08 13:43:03 // 9357
"a Super Aguri miért nem használhatja a tavalyi Honda kasztnit, mikor a Toro rosso nemhogy a tavalyi RBR kasztnival megy, de még tavalyi a motorja is?"
Hivatalosan asszem nem a tavalyi kaszni; gyakorlatilag valóban majdnem ugyanaz. Azokat az elemeket használhatja a Toro Rosso a tavalyiból, amiket nem a Red Bull csinált, hanem valami külső cég (vagyis a 99%-át). A Honda (ex-BAR) viszont tavaly maga csinálta a kasznit, ezért nem használhatják mások, miután a szabályzat kimondja, hogy minden csapatnak magának kell megépítenie az autót (persze hogy hány alvállalkozójuk van, az magánügy).
"Vagy pl a Sauber is asszem 2003-ban is, de 2004-ben biztos, hogy az előző évi Ferrari kasztnival ment."
Nem hiszem. A 2004-es Sauber nagyon hasonlított az F2003GA-ra a "cápakopoltyúk" miatt, de önálló fejlesztés volt (és a gyors Ferrarival ellentétben lassú sz.r). Szerintem a 2004-es motor nem is volt kompatibilis a 2003-as kasznival.
zolee1452006-05-08 13:41:44 // 9356
ááá, nem vagy Te FIA, hogy előnyt élvezzen nálad a Ferrari;)
zolee1452006-05-08 13:40:22 // 9355
nem olyan dolgokon lehet összeveszni amiket mindketten akarunk? Mondjuk kettőnknek lenne egy camping bringája akkor azon összevesznénk:)))
zolee1452006-05-08 13:39:20 // 9354
azzal nem mehetnének, mert az nem szabályos
Mike.2006-05-08 13:38:39 // 9353
Pont azért. Nálam a Ferrari előnyt élvezne. :-)
Vagy már nálad is? :-)))
mesa2006-05-08 13:37:19 // 9352
Főleg, ha a dupla szelepes-tankos Hondával mehetnének :DD
zolee1452006-05-08 13:36:15 // 9351
azon sem vesznénk össze, mivel nem ugyanaz a kedvencünk:)))
Mike.2006-05-08 13:34:27 // 9350
És egyből két csapattól érkeznének a teszt eredmények.
Látod milyen kár, hogy nem mi igazgatjuk ezt? Pillanatok alatt megoldanánk a gondokat. :-))))
Már csak a kedvencünkön vesznénk össze. :-)))
zolee1452006-05-08 13:34:10 // 9349
Zsolti tehetséges, megbízható pilóta. Az a baj, hogy az F1-ben olyan kiemelkedően tehetséges pilóták sem mindig kapnak helyet mint pl Kovalainen, vagy Davidson, és még sorolhatnám. Zsoltira azt kell mondjam mint amit a köcsög megasztáros zsűri mondott régebben (lehet hogy mostanában is mond ilyet): "Sajnos ez ebben a mezőnyben nagyon kevés..."
zolee1452006-05-08 13:31:34 // 9348
a Super Aguri miért nem használhatja a tavalyi Honda kasztnit, mikor a Toro rosso nemhogy a tavalyi RBR kasztnival megy, de még tavalyi a motorja is? Vagy pl a Sauber is asszem 2003-ban is, de 2004-ben biztos, hogy az előző évi Ferrari kasztnival ment. Mondjuk a tavalyi Honda kasztni idei Honda V8-assal elég erős cucc lenne, legalábbis "Superebb" lenne az Aguri:)))
Mike.2006-05-08 13:27:05 // 9347
Gondolod annyival jobb Zsóóóti? :-DDD
mesa2006-05-08 13:25:13 // 9346
Az egyik alkalmazhatná Baumgartnert. És akkor már nem lennének egy szinten :D
Mike.2006-05-08 13:23:42 // 9345
Szerintem a Super Agurit Midlandot nehéz lenne sikertelenségben überelni még egy új csapatnak is.
zolee1452006-05-08 13:19:21 // 9344
oké, de a végének is lenne miért kűzdeni. Így az van, hogy elporoszkálnak a futamon, mondván tanuló év. Ha 2008-ban bekerülne 4 csapat az F1-be akkor azok kb egy szinten lennének.
Mike.2006-05-08 13:14:23 // 9343
Háát az sem szerencsés. Már előre meg lehetne mondani melyik az a 4 autó amelyik nem indulna el.
Mike.2006-05-08 13:12:13 // 9342
Azt sem értem mi volt, de az első kiállás elötti nagy igyekezetben is rontott. Én arra gondoltam.
zolee1452006-05-08 12:56:27 // 9341
meglehet, bár van benne egy olyan is, hogy az első 8-nak akartak pontot adni. Szerintem a Cartban van jó rendszer. Az az alapfelfogás, hogy minél többen fejezzenek be egy versenyt, minél több autót lásson a közönség, és minél több dologért lehessen pontot kapni.
Ez a 24 autó sem tiszta nekem. Miért nem lehet azt csinálni, mint régen, hogy vannak vagy 30-an és 26-an indulhatnak. Ugyanilyen kieséses időmérő lenne, csak mondjuk az utolsó 4 tényleg ki is esne. 26 autót lazán elbír egy pálya. Szerintem.
Inner Circle2006-05-08 12:28:08 // 9340
Most nem a második boxkiállás előtti, 1,5mp-vel rosszabb körére gondolsz?
Xixo2006-05-08 12:14:23 // 9339
Ebben igazad van!! Csak ezt a hülye szabályt pont azért hozták, hogy Sumi ne nyerje meg a felénél a VBt!!!!
Itt is összejátszottak az FIAval a csaló Ferrarisok????? :-))))
Mike.2006-05-08 12:08:58 // 9338
Ezt én is olvastam és a képernyőnél láttuk is, hogy hírtelen megnőtt a távolság közte és Alonso között csak a rendező elfelejtette mutatni.
Xixo2006-05-08 12:08:23 // 9337
Jajjj, hát ne legyél ilyen szigorú! Van aki szerint az FIA pont velünk kivételez....
:-)))))
zolee1452006-05-08 12:00:10 // 9336
OFF
a női tényleg hadonászós...általában, de ez nem az volt...
Erdei: egy klasszisokkal gyengébb képességű versenyző ellen iszonyatosan szépen lehet boxolni, lehet gyakorolni az ütésfajtákat, szinte büntetelenül...pont mint az edzéseken zsákolásnál, vagy árnyékolásnál:)))
A legjobb F1 példa Hill: nagyon gyors köröket tudott menni, hibátlanul... ha nem volt a közelében senki. Ezért volt ő jó tesztpilóta, de versenyzőnek nem az igazi.
Inner Circle2006-05-08 11:57:42 // 9335
Mihály azt mondta, hogy hibázott az első pitstop előtti körben. Ha ott nem dobja el az időt, talán már akkor megelőzte volna Alonsót.
Mike.2006-05-08 11:39:52 // 9334
Ha már felhoztad a boxot akkor legyen. :-)
Ezeket a meccseket nem láttam mert meló volt, de az ilyen női hadonászós, "karmolgatós" izét én nem csípem. Csak az összefoglalót láttam és nekem abból Erdeié szép, jó meccsnek tünt.
zolee1452006-05-08 11:32:59 // 9333
ezzel nem értek egyet teljesen, és nem a Ferrari miatt.
pont most hétvégén volt három boxmeccs. Kettőn magyar győzelem született (Erdei, Balzsay) egyen pedig kikapott a magyar versenyző (Miló Viki) mégis legjobb meccs az volt, ahol vesztettünk. Ott volt harc, volt küzdelem, jó volt látni ahogy a magyar csaj elkezd rájönni az "ellenszerre", szóval jól szórakozatam, és aki látta az gondolom úgy állt fel a tv elől, hogy egy szoros, jó meccset látott, sőt még a visszavágóra is kíváncsi.
A másik két meccs első fél perce után meg az volt az érzésem, hogy na, megint hoztak nekik két boxzsákot...
Bocs az OFF-ért.
nekem pont úgy nem tetszik ha Alonso lekörözi MS-t mintha ez fordítva történik, ráadásul ha Montoya teszi ezt annak sem örülök. Ilyenkor egyértelmű a technikai fölény, és ez nem autóverseny...vagyis autóverseny, de nem verseny.
Persze a nézők érdeke, és a gyárak érdeke nem ugyanaz.:)
Mike.2006-05-08 11:18:28 // 9332
Ha a Ferrari végez az élen akkor már jó futam volt. :-)))
zolee1452006-05-08 11:10:31 // 9331
Barcelona azért szokott unalmas lenni, mert itt mindenki baromi sokat tesztel. Az autók tökéletesen be vannak állítva, a pilóták szinte csukott szemmel is végigmennek rajta.
Inner Circle2006-05-08 11:09:57 // 9330
90%-ban egyetértek (bár az én %-os jóslataim hitele kezd kicsit csökkenni :-) ).
"De hol van például webber? Az ígéreteket be is kell váltani, okés, hogy most megfő alatta a motor, de úgy tűnik az ifjú rosszberg megeszi reggelire..."
Nagy Rosberg-fan lettem, de Webber egyelőre objektíven jobb. Általában, hála a Williams-Cosworth-nak, kiesnek mindketten, de Malajziában és most hétvégén Webber esett ki előrébbről, Bahreinben Rosberg előtt volt (csak sokkal kisebb felhajtással), Ausztráliában és Imolában meg a franc emlékszik rá.
"most massa ment egy jót, de sztem nem jobb a hosszútávú teljesítménye mint fisiconak"
Egyelőre pedig nem rossz a srác. Bahreinben eltolták a versenyét a boxban, Sepangban megverte Mihályt, Ausztráliában kitették az első körben, Imolában ugyan kicsit elveszett, de most megint lerajtolta Mihályt, és a végén is csak pár mp különbség volt; azért ez sokkal kisebb különbség, mint Alonso és Fisichella között (több mint egy perc volt köztük a végén).
(Ha a ferrarisok külön csapatban lettek volna a hétvégén, Alonso-Mihály-Massa a vége. Massa simán lerajtolta az öreget, és ha nem csapattárs, nem húzódik vissza, így FA-FM-MS lett volna az első kanyarban. Innentől ugyanúgy ment volna, mint 2005 Imola, Button szerepében Massával: a második épp annyira tartja fel a támadó MS-t, hogy a második boxos gyorsulás se legyen elég FA ellen.)
Mike.2006-05-08 11:06:24 // 9329
Én is ezt remélem. :-)))
Balage2006-05-08 11:06:09 // 9328
Tudom, hogy tudod, hogy mindaketten ugyanarról beszélünk! :-DDD
Mike.2006-05-08 11:04:31 // 9327
Az utolsó két futamon, ha csak egy kicsit is de a Ferrari muzsikált jobban. Az elsőre azt mondják az a Ferrari hazai pályája. A nürnburgring pedig jobban fekszik a B guminak.
Most jön egy a rönó álltal agyon tesztelt pálya ami jobban fekszik az M. guminak. Kíváncsi vagyok itt mit művelnek egymással.
zolee1452006-05-08 10:58:54 // 9326
én nem a reményeimet fogalmaztam meg. ha azt tette volna akkor azt mondanám, hogy remélem Montoya nyerni fog, persze pénzt nem tennék rá:)))
épp ezt mondtam, kevés az idő, tehát ha nincs nekik olyan fejlesztés, amit amúgy is Barcelonában vetettek volna be akkor nem sok esélyt látok.
zolee1452006-05-08 10:56:49 // 9325
szerintem nem kapott elég időt. Sz@rból nem lehet várat építeni két nap alatt. Aztán az új autó sem volt olyan amilyennek lennie kellett volna, ráadásul amikorra elkezdtek volna kijönni a gödörből akkorra kitették a csapatból, és megint irány lefelé...
a Mclaren helyzete furcsa nekem. tavaly futamot is nertek és nem tartott ki a lendület. Ha a kocsi formáját nézem az sztem az MP4/19, az idei szabályokkal.
Balage2006-05-08 10:52:58 // 9324
A Renyőnak nincs túl sok lehetősége fejleszeni, fejlesztéseket bevetni a Spanyol futamon, hiszen a motorhoz nem nyúlhatnak, a kasztni változtatása pedig nem biztos, hogy pl. a gumik kopását nem veszélyeztetné. Más volt a helyzet a Ferrari esetében Imola előtt, hiszen volt idejük tesztelni, és az új motorral is volt lehetőségük próbálkozni.
Szóval a renault-nak figyelnie kell. Remélem nem sikerül... :-DDD
Slowfeet2006-05-08 10:51:28 // 9323
Ezért sem értem, hogyan nem tud a toyota évek óta futamgyőzelem közelébe sem kerülni, okés hogy most elment a gaszkony de mi volt, amíg ott volt?
zolee1452006-05-08 10:49:07 // 9322
az a helyzet, hogy mindenki belepakolja a százmilliókat a gépbe, így aztán pont azok az erőviszonyok, mintha mindenki csak százezreket fordítana a versenyzésre:)
Online tag
2
Vendég2
741
Fórum
Friss topicok
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Forma-1
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10