Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Gábor1562011-11-15 18:07:07 // 803
árról nekem ennyit írt:
" - Egy egyszerű benzines v. diesel motorhoz kb 90 e Ft a teljes készlet. (1500 - 2000 ccm)
- A korszerű benzines ill. diesel - pl.: CF3; vagy JTD - kb. 160-170 e Ft - II -
Persze az Euró árfolyama nagyban befolyásolja az árat!"
GTPeti2011-11-14 23:08:33 // 802
Az eddig olvasottak alapján a kat. kifejezetten örül neki.
Aki pedig DPF-es autó esetén gondolkozik ilyesmiken, az pedig előbb menjen el SW/HW DPF-tlenítésre. ;)

A lambda jel manipulálásának szükségessége tényleg egy érdekes kérdés.
Piritu - 1.000.0002011-11-14 23:03:44 // 801
"a butaság mert nem gyári " - most spec nem erre gondoltam. Jelenleg a gyárban minden vackot beépítenek, hogy csökkentsék a CO2-t (startstop, hibridhajtás, stb). Ha ilyen egyszerű 30%-al mindezt csökkenteni és költséghatékonyság a cél nem lenne kézenfekvő? Lehet, hogy csak az a baj, hogy nem lehet bolondbiztosra megoldani?
A kat és a dpf mit szólhat a dologhoz? Ezek nem pont többlet üzemanyagot igényelnek?
(Egy OFF fórumon olvastam, hogy a lambda jelét megmanipulálva dúsabbnak érezte a fedélzeti a gázt és szegényítette a keveréket. Egy lityivel kevesebbet evett a kocsi.)
Minden esetre konkrétumok érdekelnének. Adatok (0-100, rugalmasság, mért fogyi, stb.) előtte, utána.
Bgabor2011-11-14 22:27:19 // 800
Már a II.világháború után is nyomták a faelgázosítós teherautókat. Elég morbid hogy fél évszázaddal utána is aktuális technika :-) Elég macerás üzemeltetni .

Még mindig nem kaptunk választ mennyibe jönne ki a HHO rendszer egy 156-osba ,meg mi a valós hatásfok???Engem nagyon felcsigázott :-)
GTPeti2011-11-14 22:22:09 // 799
Más.

Kollégám mesélte, hogy Macedóniában a taxisok (meg úgy általában mindenki) gázzal jár. Mégpedig a csomagtartóban elhelyezett faelgázosító által termelttel. Nem sok teljesítményre tesznek így szert, de gurul az autó és olcsó...

(Az ottani fűtőolaj energiatartalma konvergál a nullához.)
GTPeti2011-11-14 21:37:30 // 798
Egyébként nem tervezem, csak akkor, ha tényleg erős bizonyítékok vannak rá, hogy működik. Bár, Hari cartárs tapasztalatai sem elhanyagolhatóak.
De a működés, - tényleg katalizáióról van-e szó - és mennyiben jobb, mint pl. a vízbefecs., na ezek érdekelnek.
GTPeti2011-11-14 21:29:43 // 797
Ne célozgass itten légyszíves! :))))
Wickey2011-11-14 20:51:48 // 796
inkább aszongyad mikor rakod bele a traktorba. :-P
Ollah2011-11-14 10:33:19 // 795
Teszteltünk HHO generátort több ezer km-en keresztül. 0% haszna volt. De akitől vettük, nem is hitegetett olyan szép számokkal, mint amiket írsz. Kerek perec megmondta, hogy a tapasztalatai alapján 0 és 20% között van a "hatékonysága", de ez gépjármű-függő dolog.
Akik ilyesmiket ígérnek látatlanban, azokat lehet, el kellene kerülni. Vagy náluk van A megfejtés.

Amerikaországban vannak érdekes fejlesztések ilyen téren, és állítólag döbbenetes számokat tudnak produkálni. De az sok pénzbe kerül (még).
Aztán ez is vagy igaz vagy nem. De ez biztos. :)
GTPeti2011-11-13 22:38:53 // 794
(Amúgy szerintem inkább a működéséről, tapasztalatokról beszélgessünk, mint a butaság mert nem gyári témáról.)
GTPeti2011-11-13 22:37:44 // 793
Erre tudom a választ:

Mert aki olyan helyzetben van, hogy bizonyíthatná, hogy a dolog működik, azok közül a bizonyítás (ha tényleg működik) SENKINEK SEM ÉRDEKE.

Van még néhány (sok) dolog, ami működik, mégis csak egy pár ember használja.

És különben is. A feltalálókat is rendszeresen nézik hülyének.

(NEM állítom, hogy a dolog működik. Mindenesetre utánakerestem és találtam érdekes dolgokat.)

Amúgy ezt a bizonyíték-nem-ígéret dolgot első körben Harival beszéld meg, ő ui. abszolút meggyőzött a működéséről.
stukker19872011-11-13 22:09:15 // 792
Pont erre értettem én is a dolgot...
Piritu - 1.000.0002011-11-13 22:04:21 // 791
"Kérdés,hogy ha ez ennyire jó akkor miért nem terjedt el eddig jobban???" és a gyárak, akik mindent megtesznek, hogy szebb CO2 értékeket és fogyasztási adatokat hozzanak ki még nem alkalmazzák tömegesen?
Gábor1562011-11-13 22:02:58 // 790
mert az olajvállalatoknak ez nem nyereséges dolog (gondolom én)
stukker19872011-11-13 22:00:17 // 789
Kiváncsi vagyok erre a HHO témára én is....

Magyar lapon még olyat is találtam,hogy rendszertisztító hatása van a hatékonyabb égés miatt....

Rozsdásodásra(ami van aki szerint van és nyilván van aki nem hisz benne) szintén van érv a HHO rendszer ellenzőinek megnyugtatására: A gázolaj vagy benzin elégetése során szintén van fennmaradó víz,így a HHO rendszer által betermelt folyadék nem lehet magyarázat esetleges korrózióra...

Hatékonysága még az eladók szerint is széles skálán mozog. Nem tudom mitől függ...
15-35%-ot olvastam.


Kérdés,hogy ha ez ennyire jó akkor miért nem terjedt el eddig jobban???
GTPeti2011-11-13 21:42:51 // 788
Nem lesz ott nagy nyomás, mert a légszűrő után csatlakozik be. Márpedig legrosszabb esetben akkor a légszűrőn kimegy a gáz. (Annak elég kicsi az ellenállása.)
Bgabor2011-11-13 21:37:31 // 787
A vezérlését azt nem teljesen értem ,mert ha túl sokat adagolsz vagy a tartály felrobban túlnyomás miatt az probléma :-)
GTPeti2011-11-13 18:12:09 // 786
Azt mondom, itt folytassuk a HHO generátor témát!

Alfa 155 + HHO installálás előtt
Beépítve
Selmak2011-07-28 00:20:26 // 785
Andrássy úti talpuk alatt fújjon az szél performance nem lenne jobb?
Coyote2011-06-30 12:51:47 // 783
Akkor marad a "taxis" blokád :-D lezárjuk a várost és strike-unk :-P
Föckös2011-06-30 12:48:55 // 782
ilyen 2-3-4 napos nem tankolás ötlet ár volt, pl a fb-on is meghirdetve, de lóf@szt ér az egész. mert menned kell, és tankolni fogsz. vagy előtte, vagy utána, de ha beleveszed azt a 2-3-4 napot, amikor nem tankolsz mondjuk egy 2hetes intervallumba, akkor pont ugyanannyi fog kijönni...
Coyote2011-06-30 12:43:56 // 781
Az a baj, hogy magyyarországon a MOL az egyeduralkodo. Ő mondja meg mennyi az annyi. Sajnos. Nállunk meg azért ilyen drága az üzemanyag mert valamiből bevételt is kell termelni az államkasszába, és a buta magyar ahelyett, hogy tenne valamit inkább beletörődik a sorsába. A szomszédos országokban joval olcsobb az üzemanyag.

Lehet az kellene mint régen amikor volt a taxis strike :-D
Vagy csak azt mondani, most senki nem tankol 2-3-4 napig. Biztos nagy érvágás lenne az a MOL-nak. Kapzsi ez az ország ez a baj. :-((
Föckös2011-06-30 10:07:29 // 780
na az ilyentől nyílik ki a bicska. eladják a terménytartalékot, aztán importzálni kell, ahogy Warbi is írta, a parasztok rájönnek, h nem élnek meg abból, h élelmiszert termesztenek, ezért átállnak a bioetanolra. Persze rögtön elkezdik őket bszogatni, meg kitalálni, h akkor adóztassuk meg...

azt azért elmagyarázhatná valaki, h hogy lehet, hogy a szomszédos szlovéniában pl 10%al olcsóbb minden üzemanyag?
írják ebben a cikkben, h a benzinen a kutaknak 1% árrésük van.
egyrészt kötve hiszem
másrészt, akkor hova megy a többi lóvé???
a gyártónak?
az államnak?

hogy lehet, hogy egy szomszédos országban olcsóbb tud lenni?
pofám leszakad, teljesen el van lehetetlenítve lassan az ország.
Coyote2011-06-30 09:22:00 // 779
Szerintem ennek nincs tul sok értelme. Ha megemelik ennyivvel az árát akkor be is zárhat a bioetanol gyárto cég mert akkor már a kutya sem fogja megvenni. Egyébként meg ugy tudom, hogy mivel bio dologrol van szó így az adót csak a benzin tartalom után szabhatnak ki. Tehát csak a 15%-után kell adót fizetni.
Bár lehet rosszul tudom.
De a benzinnek ugy is leáldozóban van a csillaga. Éljenek az alternatív üzemanyagok. :-D
Jorjie2011-06-29 22:50:41 // 778
szuhi1642011-05-03 17:06:50 // 777
Üdv! Nekem az Alfa Romeo 164 2.0TS benzin/gázos és tökéletesen megy gázzal! Én 99%ban gázzal használom bár nemrégóta van meg az autó!!Fogyasztását lemértük és olyan 11-12L között jön ki,de sztem 11L alá belehet vinni simán!!
kapeka (Nagyvad)2011-02-09 09:49:44 // 776
Így már értem! :-)))
De ezzel nem bántod a 'műszert', csak rákötik az injektorokra, teljesen nyom nélkül lehet adott esetben eltávolítani (mondjuk átrakni a következő autódba!), az átalakítót meg nálam berakták a műszerfal alá, ott van a diagnosztikai csatija a gyári mellett.
Igazából csak az a kérdés, hogy hány km alatt térül meg a beruházás. A V6 pl. lezabálja a fejed, ha nem figyelsz, ezért nekem egyértelmű volt, hogy érdemes belerakni, mert ugye Ft-ban többet hoz vissza 1 km-en, mint egy kisebb fogyasztású motor. Ja meg persze számolni kell azzal is, hogy bizonyos határok között állítható a dúsítás mértéke, így valamennyire szabályozható, hogy mennyit egyen etanolból és ennek arányában jobban vagy kevésbé jól menjen.
TDI752011-02-09 08:52:31 // 775
Csatlakozom!
vzsiros2011-02-08 12:16:27 // 774
elnézést a félreérthető szóhasználatért;-) műszernek hívom a varrógépmotort, ami 1.6 L, és 4 henger, az autó orrában zakatol ;-)
Grando2011-02-08 12:14:44 // 773
Szívemből szóltál. ;)))
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-08 12:12:02 // 772
Brazíliában működik a dolog. A baj ott kezdődik, hogy a mezőgazdaság le lett nullázva, mindenféle EU-s kvótáknak alá lett rendelve. Én azt mondom, hogy inkább legyen "energiaerdő" és etanol alapanyag termesztés rajta, minthogy parlagon maradjon. Ez az élelmiszer dolog csak ott kezd sántítani ,legalábbis Mmagyarországon, hogy a tartalék búzánkat tonna számra engedték ki az országból, filérekért vitték pl a Franciák. Láttam a vagonolat a saját szememmel... Most meg "sajnálatos módon" elfogy a tartalék, importálni kell. Jó ha nem a sajátunkat vesszük vissza aranyáron. Szóval termeljék csak azt a repcét, meg cukorrépát, addig is történik valami, az is előrébb viszi ezt a nagy kifosztott semmit, aki meg mégegyszer az ország tartalékait külföldi kézre játssza, legyen az búza, vagy bioetanol, nyilvánosan lövetném főbe...
kapeka (Nagyvad)2011-02-08 12:05:03 // 771
Minden benzines megy E85-tel átalakítóval - átalakító nélkül nem szereti mindegyik. Nekem mondjuk nem az van, amit linkeltél, hanem az e85tuning.hu-n található. Igazából egyik átalakítóról sem hallottam rosszat, szerintem bármelyiket választod, tökéletesen hozzá lehet állítani a géphez, és észre sem fogod venni, hogy tiszta E85-tel mész, csak a tankoláskor a számlán.
Azt viszont nem pontosan értem, milyen műszert nem akarsz bántani?
vzsiros2011-02-08 11:09:07 // 770
én itt: http://e85power.hu/ néztem, de nem akarom a műszert a motortérben bántani, csak azért kérdem, van-e valakinek bármi tapasztalata?
vzsiros2011-02-08 10:39:14 // 769
Az E85 tankolásához mi kell? Egyáltalán bármilyen módosítás után létezhet, hogy az 1.6TS motor megegye?
Tocsa2011-02-07 17:47:33 // 768
Nah egy kis tévhit van itt kérem ! Az ethanolt bármilyen cellulóz tartalmú növényből elő lehet állítani mindt pl fű amiből nagyon sok van ,vagy kukorica szár vagy búzaszár ...
de azt hiszem repce a favorit bár az inkább a dízzelbe megy ! :)
A cellulózt bizonyos baktériumok alakítják át cukorrá amit utánna lepárolnak mint a házipáleszt erjesztés után ! A baktériumokat azthiszem véletlenül fedezték fel és a mai napig is kisérletezek vele ! :)

Jó az az ethanol csak nem szereti a hideget . A nyáron én tisztán nyomatom majd bele
eddig felesbe jártam vele gond nélkül ! Viszont üza szűrőket cserélni kell majd mert minden retket kiszed a rendszerből és a gumicsöveket is jobban "eszi" .

A hybrid csodák még viccesek picit ! Én a hidrogén üzemű autókra szavazok ! Mondjuk vízbontással ! Ugye a hidrogén vízzé ég el ezt fel kell fogni és ujra vissza a motorba csak a veszteségeket kell pótolni ! Persze ez elméletben szép csak még a jövő sok problémát meg kell még oldani a mérnököknek ! :) Ja és elkéne fogyni az olajnak ! :D
Kazes☻2011-01-29 21:06:29 // 767
Azt hiszem ennél kicsit 'szélesebb' a probléma, máshol meg emberek halnak éhen. :(
mreni2011-01-29 21:04:52 // 766
Jó dolog ez az E85 de átalakító nélkül,"felesbe" tankolva spórolni nem sokat lehet vele...
de azért szeretem:D
GTPeti2011-01-29 20:53:34 // 765
Az nem jó.
Selmak2011-01-29 20:50:37 // 764
Ha a világ összes termőterületén csak bio üzemanyagnak való növényeket termesztenének akkor is csak az igény 10%-t fedezné.
GTPeti2011-01-29 20:49:24 // 763
Az még nem is lenne baj, hogy élelmiszer, csak hogy mennyi kell belőle egy tank naftához... Na az a nem mind1. :(
Selmak2011-01-29 20:48:13 // 762
A spórolás mértékét is módjával kezeljük, vegyük a fáradságot a pontos kalkuláláshoz, de mindenekelőtt fogadjuk el, hogy a bioetanol használata elsősorban környezettudatos döntés.

Na ez mekkora hazugság. Élelmiszerből csinálnak hatóanyagot, hát ez még a jóléti társadalmakban is luxus.
Kazes☻2011-01-28 16:49:42 // 761
GTPeti2010-12-06 23:59:13 // 759
1 óra utazás 3 óra pihenő. F@sza lenne ezzel egy No-Mo út. :)
Piritu - 1.000.0002010-12-06 19:43:11 // 758
"Hatótávolsága elektromos üzemmódban mindössze 50 km,"
GTPeti2010-12-06 18:57:19 // 757
GTPeti2010-12-06 18:57:08 // 756
Ezt a tankolás dolgot továbbra sem értem.

Azt mondják, hagyományos konnektorból 3 óra alatt lehet "teletankolni". Az nem több, mint 12Wh energia. Azzal lájtos tempóban 1, de max 2 órányit lehet autózni.
(Ez még nem lenne baj, mert betudható a kis kapacitású akkunak. "Normális kapacitású" akksinál szép kis tankolási idő jönne ki...)
TDI752010-11-23 06:27:50 // 755
Aha, nekem 3 darab kétvezetékes van, és egy darab egy vezetékes ami a felforrásjelző.
De majd hétvégén matatok méregetek egy kicsit, mert ezzel a fogyival már tele van a hócipőm. Ez még etanolból is sok lenne.
pb_2010-11-22 23:18:31 // 754
Papa, a vezérlőnél kell mérni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak