Fangio - főkép
>> EseményAlfa 75 2.0 TS Limited Edition // 2013-06-07

Ilyen volt és ilyen lett, mind ez könnyen és gyorsan! Na ez az ami nem igaz, mert ez csak a reklámokban van így, ez megint nagyon sok munkánkba került, míg ilyen állapotba hoztuk a sebességváltót. Ellenőriztük a Sperr difit. Rendbe hoztuk a Dedion hidat is, megjárattuk a csapágy rögzítő gyűrűket, ez sem volt egy egyszerű feladat, de ha egyszer kerékcsapágyat kell cserélni, akkor nem kell attól tartani, hogy össze van rohadva minden. Felkerült a hátsó stabilizátor rúd, amiben gumiperselyeket cseréltünk, ez is elég "szar" meló. Most már "csak" a felszerelés van hátra. Ha esetleg valaki sokallná az alábbi óraszámot, mert nem csinált még ilyet, leírom ide körvonalakban ennek a folyamatát. Az alkatrész leszerelése, mosása, estlegeses részegységekre való szétszerelése, esetleges homokszórása, csiszolása, majd rozsdamarózása, alapozása, festése, esetleges javítása, majd összeszerelése.

Munkaidő: 64 óra

 
>> EseményAlfa 75 2.0 TS Limited Edition // 2013-05-17

Az autóból kiszereltük a motort, és a sebességváltót. Egyrészt így könnyebb volt oldalra borítani, egyébként is rend be kell rakni ezeket az elemeket is. Még le szerelésre került az első futómű is, hogy jobb legyen a hozzáférhetőség. A karosszériát oldalra borítottuk, az alját megpucoltuk, és alvázvédővel le lett kezelve.
Munkaidő: kb. 36 óra

 
>> EseményAlfa 75 2.0 TS Limited Edition // 2013-04-29

Ma hazahoztuk az autót a karosszériástól, persze kicsit többe került, mint gondoltuk, de legalább jól meg van csinálva. Sajnos még csak most vagyunk a felénél, még mindig szétszedés következik, hogy az üregkezelést és az alvázkezelést rendesen megtudjuk csinálni.

 
>> EseményAlfa 75 2.0 TS Limited Edition // 2013-04-25

Sajnos még soká lesz az az idő, hogy a feniket az autóra kelljen rakni, de nem bírtunk tovább várni, és neki álltunk a felnik rendbetételének is. Sajnos elhanyagolt állapotban vettük őket, de ezek már annyira ritkák, hogy nem lehet válogatni, ugyanis ezek eredeti Alfa Romeo Speedline felnik 16"-os méretben, a SZ-en is ilyenek voltak, csak 17"-os méretben. Ezek szétszedhető felnik, kiszedtük belőle a csavarokat, 30db egy felniben, már ez sem kis munka, jól be vannak csavarrögzítőzve. Sajnos az egyik padkázva is volt, úgyhogy egy kicsit rá kellett hegesztetnünk. Tisztítottuk, és egy kicsit megcsiszoltuk őket.
Munkaidő: 3 óra

 
>> EseményAlfa 75 2.0 TS Limited Edition // 2013-04-23

Ismét elkészült pár alkatrész rendbetétele. Alapos tiszítás, rozsdaátalakítózás, alapozás után festve lettek. A DeDion szilent ki lett cserélve, az egyik lengőkar szilent is cserélve lett, a gömbfejek újra lettek zsírozva, ezek még eredetiek, mert szegecseltek, de még nagyon jó állapotúak.
Munkaidő: 17 óra.

 
>> EseményAlfa 75 2.0 TS Limited Edition // 2013-04-12

Az autóból a belső rész is ki lett pakolva, és a hátsó szélvédő is ki lett vágva, hogy itt is lehessen az esetleges rozsdásodásokat kijavítani. Az autó trélerre került és vittük a karosszériáshoz. Munkaidő kb. 10 óra.

 
>> EseményAlfa 75 2.0 TS Limited Edition // 2013-04-05

A rossz idő miatt mostanában nem tudok kint dolgozni, ezért a garázsban a donor autó 5 csavaros kerékagyait és Brembo féknyergeit tettem rendbe. A munkaidő 16 óra.

 
>> EseményAlfa 75 2.0 TS Limited Edition // 2013-04-03

Ma lekerült a tank is. Rozsdásnak rozsdás, de ezek csak felületi rozsdák. Tisztításra kerül és a festék réteget is sok helyen el kell távolítani. A leszerelés és a tisztítás kb. 5 óra.
Elkészült a tank festése, szivattyú vezeték rendbetétele, ideglenesen felkerült a helyére, hogy tudjunk mozogni az autóval. Munkaidő 2 óra

 
>> EseményAlfa 75 2.0 TS Limited Edition // 2013-03-22

Ma elkezdtük az autó rendbetételét, felébresztetük 5 hónapos álmából. Lekerültek róla az első sárvédők, a szélesítések, a lökhárítók. Ezekre azért volt szükség, hogy feltudjuk mérni hol van elrohadva. Összeségében ahhoz mérve hogy már 23 tavaszt megért nincs elrohadva. A tipikus bal hátsó sárvédő, és küszöb találkozásnál, a bal küszöbön 2 db kisebb lyuk, és a pótkeréktartónál. Egy alapos mosást kapott még. Munkaidő kb. 4 óra.

 
>> SzervizAlfa 156 156 SW Selespeed // 2007-05-19

Ma kicseréltem az első eblémát. Szerintem a legegyszerűbb módja ez, nem kell leszerelni semmit. Ezzel a módszerrel nem fog sérülni a pajzs. Az emléma belső élénél aláfeszíteni a festett lemeznek, ez így lefeszegethető, utána magát az alumínium emblémát a közepe táján kb. 10-12es fúróval átfúrni 2-3 helyen. A lyukakon keresztül egy csavarhúzoval aránylag könnyen letudjuk feszíteni az eblémát.